arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

piepelie

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:41

Zo een tijdje niet geweest en even het topic bijgelezen. Leuk dat het met de meeste arabieren op de wedstrijden zo goed gaat. Wel jammer dat wij eigenlijk nooit iemand met een arabier tegen komen op de wedstrijden!.

Ik zag op het arabierenforum staat dat in maart de eerste wedstrijd van het stamboek in Didam gepland staat, gaan daar nog mensen heen?.

Met Nagrim gaat het best goed. Ik start het indoorseizoen zelf niet. Het is met ons heel hard gegaan waardoor wij best snel in de Z beland zijn, en wil nu even niet teveel van hem vragen. Hij heeft met het zwaardere werk wel een rustperiode verdiend. Marlies start het indoorseizoen bij de pony's wel gewoon. Inmiddels hebben ze 4 wedstrijden in de L1 gereden en zijn met 11 winstpunten alweer L2 startgerechtigd, wij blijven lekker nog even in de L1 rijden. Afgelopen weekend was alweer de eerste selectiewedstrijd voor de indoorkampioenschappen. Deze hebben ze echt supergoed gereden met 200 en 201 punten 2 x een 1e prijs.

Zijn er al meer selectiewedstrijden gereden en zo ja, hoe zijn die bij jullie gegaan dan?.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:43

Huh, in de L1 hebben ze toch geen indoor kampioenschappen?

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:52

Ik heb het over de Gelderse Kampioenschappen, die wel. Alleen geen nederlandse deze zijn inderdaad vanaf de L2.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:03

Ja maar ik meende dat ze in de indoor die ook niet hadden!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:48

Ik start in de winter denk ik ook niet. Ik kijk nog wel even hoe het blijft gaan (redelijk nu).

Ik start ook gewoon tussen de paarden. Maar ja, Piert is dan ook abnormaal groot voor een Arabier :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:00

Hoe.groot is ie? :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:02

1.58 :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:04

Pff das inderdaad goed groot! :wow: Nootje is 1.56 maar die heeft zo'n mega schoft, iedereen denkt dat hij een D pony is :=

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 23:36

Die van mij is 1.50, en ook tussen de paarden :)
Waar staat Jou teller nu op rijerijerije?

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:18

Heerlijk zo'n grote arabier, Nagrim is maar 1.47 en met hem start ik ook tussen de paarden (Marlies start met hem tussen de pony's). Nagrim toont wel groter dan hij is maar het blijft een kleintje natuurlijk. Mijn volgende arabier moet ook een grote zijn!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:47

Dahyeemah start ik voor het eerst in December twijfel nog tussen b of l1. Ze is ookong 157, moet nog xmeten

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:57

Ik ben men arab'je aan het klaarstomen om jumping te gaan & hij doet het super. Hebben zijn talent ontdekt toen hij in vrijheid als het op een kruisje stond, gewoon los over depiketten sprong ( ongeveer 1m50) en ook over een 1m40 hoge draad van de wei stond. (toen stond men hart effe stil :p) Hij springt nu nog niet lang onder zadel maar heb thuis toch al parcours 90 cm gesprongen. Een arabier zijn benen zijn idd iets minder geschikt voor de springsport, maar goed uitstappen, telkens afspuiten en klei opsmeren, helpt :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:59

Waarom zou je, omdat het een arabier is, gaan afspuiten en klei opsmeren? Vind ik een beetje overdreven voor basishoogte eerlijk gezegd... :o gewoon uitstappen zoals je bij een ander paard zou doen lijkt me prima? Rijd je met bandages of peeskappen, dan snap ik het afspuiten wel :j

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:01

Tammy_ schreef:
Waarom zou je, omdat het een arabier is, gaan afspuiten en klei opsmeren? Vind ik een beetje overdreven voor basishoogte eerlijk gezegd... :o gewoon uitstappen zoals je bij een ander paard zou doen lijkt me prima? Rijd je met bandages of peeskappen, dan snap ik het afspuiten wel :j

UItstappen gebeurd, rijd ALTIJD met getten en ik vind afspuiten een basisbehoefte, doe dit bij elk paard. Klei krijgt hij ook niet altijd aan. Hij is wel zeer intensief bezig en heeft enkele maanden geleden een zware blessure gehad (niet door het rijden, door iets anders)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:26

Calimero_ schreef:
Die van mij is 1.50, en ook tussen de paarden :)
Waar staat Jou teller nu op rijerijerije?

Je loopt hard voor denk ik: wij zijn (nog steeds) L1 + 1. We zijn sinds eind augustus niet meer gestart, en nu in de winter zal het ook sporadisch zijn.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 21:23

Ik heb er nu 5 en volgend weekend weer wedstrijd..
We hebben de laatste maanden ook niet erg veel wedstrijden gereden..

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:25

Zo, weer even bijgelezen!
Pirouette is ook maar een kleintje (1.46) maar ze toont groter, ze heeft amper schoft.
Sinds vorige maand hebben we een nieuwe aanwinst, 1.61!!
Het is de bedoeling dat mijn moeder veel van dit paardje gaat leren, zodat ze dat ook op haar merrie kan gaan toepassen, ik rijd hem af en toe bij, echt een heerlijk paard :D

Ik rijd met Pirouette nog zo'n 3 tot 5 wedstrijden over de hele winter. 6Februari moet ik weer terug naar Emmen voor een jaar, dus dan staat ze weer stil :(

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:21

jha ik zou hem graag doorwillen rijden bij de paarden,
maar jha er zit een grote MAAR aan mijn pony
hij is dresuurmatig juist niet echt een gemakklijke/fijne pony
dus dat werkt hem nogal tegen
maar verder een lieverdje
en dan nog een maar,, hij heeft heel veel moeite mt de afstanden bij de ponys al..
laatstaan dalijk bij de ponys..

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:32

Gaat er iemand van jullie naar de Bijzondere Algemene Ledenvergadering van het AVS? Er is nu ontzettend veel aan de gang binnen het bestuur, inclusief moties van wantrouwen tegen in totaal 4 bestuursleden (van de 5..). Denk wel dat het belangrijk is om aanwezig te zijn, met oog op het behoud van de vereniging.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:38

Wij zoeken trouwens nog een leuke jeugdruiter voor ons AV hengstje die M springen startgerechtigd is! Super braaf ding, geeft alleen een keer een brul, maar slaat niet en dat soort dingen

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:47

Het is dat jullie zo ver weg zitten en mijn ruiters nog wat te korte benen hebben voor een grote pony, maar anders had ik er eentje voor je!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:15

Ach wat jammer, we zijn echt wanhopig op zoek aangezien ik niet meer bij de pony's mag starten en ik met hem tussen de paarden starten niet realistisch vind.
Het gaat trouwens om een Dpony.

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:08

BabiiVeeraa schreef:
Zo, weer even bijgelezen!
Pirouette is ook maar een kleintje (1.46) maar ze toont groter, ze heeft amper schoft.
Sinds vorige maand hebben we een nieuwe aanwinst, 1.61!!
Het is de bedoeling dat mijn moeder veel van dit paardje gaat leren, zodat ze dat ook op haar merrie kan gaan toepassen, ik rijd hem af en toe bij, echt een heerlijk paard :D

Ik rijd met Pirouette nog zo'n 3 tot 5 wedstrijden over de hele winter. 6Februari moet ik weer terug naar Emmen voor een jaar, dus dan staat ze weer stil :(

Breng haar maar bij mij dan hoor :P Dan kan Pina wat rust hebben en goed drachtig worden ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:26

Ook ik doe wedstrijden met mijn arabieren. Western wedstrijden. Voornamelijk bij de DRHA/NRHA (reining). Ondanks dat deze tak van sport gedomineerd wordt door de Quarter Horses, kom ik elke wedstrijd wel een ruiter met een Volbloed Arabier daar tegen en soms zelfs meerdere. Ook in de andere takken van deze sport worden met regelmaat arabieren uit gebracht. Zie de WRAN wedstrijd uitslagen. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de DAWRA waar voornamelijk volbloed arabieren aan start komen (vanaf 50% av bloed is daar welkom). Dus in de western sport geen gebrek aan arabieren!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 11:43