Western Arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:43

Oh is het al bezig?? zet hier ook even de link neer als je wil.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:51

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Scottsdale <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Het is al weer jaren geleden, maar wat was het gaaf om daar gewoon 10 dagen als toeschouwer aanwezig te zijn. Dat is zo'n bizarre show!

Nancy: ik dacht ook dat dat Sylvia Pardijs was die toen de Arabier in de reining uitbracht.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:54

link gevonden en ingelogd....maar ik zit naar een mini paarden meeting in scotsdale te kijken......verders zie ik geen live channels of is de cute leadline alweer over..... :(

oh ik vat hem.....je moet ff wachten tot het schermpje van beeld veranderd en dan klikken. *\o/* :')

Heerlijk, heb vorig jaar ook zitten kijken!!! Naar de reining....hmm. het regent. Dan maar pleasure kijken 13 en jonger :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:57

Jammer dat je de leadline hebt gemist, kreeg er helemaal zin an met m'n mannen keer te showen! Nja, mogen ze toch nog niet in NL, is toch vanaf 7? }>
Pleasure was ook vol mooie paarden, ben jaloers hoor Krista, zou graag n keer irl willen zien!

Nog ff chillen met hubbie en op tijd m'n nest in, morgen reining clinic op n onwijs confronterende leerpaard! Zin an! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:03

Dat is verschillend per organisatie: WRAN en DAWRA is vanaf 7 jaar.

Bij Q/P/A organisaties ligt de leeftijd een stuk lager ivm americaans regelboek dat zij hanteren.

Soms wordt er bij deze organisaties een leadline uitgeschreven voor all breeds en mogen er dus ook andere rassen met ruitertjes deelnemen.

Veel leerplezier morgen!!! Wie geeft de clinic? En wat een mazzelaar ben je toch met je leerpaard....dan weet je tenminste hoe een stop moet voelen en weet je wat je bij je eigen paard hoort te voelen en hoe je zelf moet zitten. Daar heb ik toch echt wel tig jaar over gedaan.....de juiste zit vinden. Ga soms nog steeds in de fout :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 07:53

He goed te weten, thanks!

De clinic is bij mijn vaste trainster, Irene Smeets van Kings Crossing. Het zijn 3 ochtenden waarin telkens een stuk theorie behandeld wordt en daarna aan de slag. We rijden dan met z'n drieën en kijken ook naar elkaar. Erg intensief maar super leerzaam! :D

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 07:55

Klinkt goed Yildiz! Lekker aan de bak dus, veel plezier zo!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:20

Een vraagje; wat voor merk/type westernzadel gebruiken jullie op je Arabier?

Ik heb geen Arabier maar een Quarab, hij heeft een korte rug, schoft en brede schouders. Volgens mij heeft hij qua bouw dan ook meer weg van een Arabier dan Quarter.

Nu hebben we alleen een zadelpas probleem, een dressuurzadel blijft prima liggen maar een westernzadel niet. Hij werkte het naar achteren met zijn schouders, daar zakt het naar beneden en dan kiept het. Echt om moedeloos van te worden.

Afgelopen vrijdag is er een zadelpasser bij geweest. Ik heb toen ook een zadel gekocht, fijn zadel en met rijden in de bak bleef het prima liggen maar na een buitenrit gisteren lag ook dit zadel weer achter zijn schouder ;(

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:28

Leuk Talitha dat je de reining in gaat! Je hebt ook nog zo een hele gave western pleasure merrie, die mag je ook niet vergeten!!

Dakaree de pleasure en de andere de reining! Kan je beide takken testen!!

Ja scottsdale wil ik al jaren naar toe, maar probleem is ik ben leraar en krijg dan geen vrij! :-((

Al dat mooi materiaal op de arabieren, de pleasure, die elle lange manen en staarten!!

De reiners, gewoon echt top de arabiern in alle takken van de paardensport maar dan vooral de western takken lol!

Krista binnekort met Musca aan de start??

grtjs Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:37

hai Smiley,

Wat leuk dat je ook een quarab hebt.

Tja zadels....om gek van te worden. Heb een continantal classic roundskirt gehad, paste uiteindelijk niet meer. Toen op aanraden een continental equiflex aan laten meten. Wilde eigenlijk een BM, maar werd om gekletst om het maar netjes te zeggen :Y) . Iedereen zei dat mijn zadel paste, paar keer naar laten kijken, nadien ook nog. "nee ligt echt goed :j ".

Nou echt niet.....mijn paard zei toch echt van niet :( . Uiteindelijk Alida gebelt en BM uitgeprobeerd....
Dat had ik tig jaar eerder moeten doen!!! Die BM is erg lang, maar daar hebben mijn beide Arab paarden totaal geen last van. Omdat ik beide paarden uitbreng, ook voor mijn andere paard een BM gekocht, want met de Equiflex kreeg ook die een gevoelige rug. :( En dat lag echt niet aan de gevoeligheid van het paard, kan nu de rug weer probleemloos met een harde borstel borstelen.

Mocht je een equiflex willen aanschaffen....ik heb er nog eentje in de aanbieding.... :+ :) :P

Kom je trouwens ook eens bij de DAWRA starten? Of heeft je Quarab niet minimaal 50% arab bloed?

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:35

BM is Bob Marshall?
Heb nog nooit boomloos gereden maar zou zo'n zadel best eens willen proberen :j

Ik hoop dat de betreffende zadelpasser nog met een oplossing/ander zadel komt.... maar ik kijg een beetje het idee dat hij elk westernzadel achter zijn schouders werkt :+

Hij heeft geen papieren en komt van een ranch uit Frankrijk. Ik weet wel dat zijn vader een Paint was en zijn moeder een Shagya Arabier. Bij zijn vorige eigenaresse heeft hij Endurance gelopen en ik heb altijd recreatief gereden, van de zomer wil ik wat westernlessen nemen om te kijken of het wat is voor hem en mij..... oh en eerst een passend zadel ;)

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:07

Zadels, om hoofdpijn van te krijgen!
heb sinds vorige week een BM zadel gekocht wat heerlijk ligt op mijn paard en voor mijn billen ook lekker verwarmd is.
Met veel verdriet maar een duidelijk besluit heb ik vanochtend mijn paard, de dochter van Nirvana van Countree, laten inslapen..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 15:13

He Melissa, ik word hier even stil van... Wat is er gebeurd?!!!! Heel veel sterkte! |(

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:15

wij hebben op stal ook een arabier hij leikt heeeeeel veel op doe van jouw
hij heet remy
en we reiden hem ook wester

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:09

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:12

Hoi Melissa,
Ook hier gecondoleerd. Je hebt een hele moeilijke maar wijze beslissing opeens moeten nemen. Dat moet vreselijk geweest zijn. Wat kan het leven toch hard en oneerlijk zijn. Nogmaals heel veel sterkte meid!
Shakira (de enige nakomeling van Nirvana) is nu weer herenigd met haar oma. En zoals Cyann heel wijs zei vanochtend: "Ze kan nu wel elke dag naar ons kijken en haar mama ook weer zien."

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:51

Ja ga het toch maar proberen. Ik heb waarschijnlijk een van de beste pleasure arabier van europa staan, maar pleasure is echt niet mijn ding. (weer een talent weggegooid)
Maar als ik ooit geld teveel heb laat ik haar door een ander uitbrengen. Promiss!!
Ik ben zelf meer van de actie en Bisiriya ook, dus denk dat we het wel gaan vinden samen!
Wanneer is die reining clinic?
Misschien kan ik daar met Daky heen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 21:31

Die was vanochtend! :-( Dit was deel 2 van 3 en zit helaas al vol. Omdat ik m nu niet met Tie kan rijden, mag ik de ervaren quarter van mijn trainster lenen. Heb gevraagd of ze een dergelijke clinic vaker gaat geven, want t lijkt me zo leuk om straks ook met Tie weer op te pakken. Dat ging gebeuren, dus misschien voor n volgende keer? Je kunt haar bereiken via Www. Kings-crossing.nl

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:12

Pffff Melissa, wat een afschuwelijk bericht, ik heb je topic gelezen dat je je mooie meisje hebt moeten laten gaan. Heel veel sterkte!

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:39

claudiaM33"]Nou Elke, wat een beauty's!! Ik heb het idee dat ik jou prdjes ken :? Zal ff je profiel kijken...

gr Claudia[/quote]

dat klopt dat is gladdys

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:15

Hahaha, Daan, ik dacht al die ken ik toch........

alles goed??

gr Clau

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:35

yildiz schreef:
Die was vanochtend! :-( Dit was deel 2 van 3 en zit helaas al vol. Omdat ik m nu niet met Tie kan rijden, mag ik de ervaren quarter van mijn trainster lenen. Heb gevraagd of ze een dergelijke clinic vaker gaat geven, want t lijkt me zo leuk om straks ook met Tie weer op te pakken. Dat ging gebeuren, dus misschien voor n volgende keer? Je kunt haar bereiken via Www. Kings-crossing.nl

Hoe is het eigenlijk met Tie. Is ze al rond? :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 16:21

Check it out! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:43

whoehi alive and kicking!! altijd zoooo leuk om te zien!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 19:01