[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:34

Zou t ook wel aandurven met dat zadel, boomloos is toch ander verhaal dan n boomzadel.

Kelly, misschien raar om te horen, maar zou n paard als Geisha lekker onbeperkt ruwvoer voeren en me geen zorgen maken over mazen.
En er bestaan geen domme vragen he? :P
Hunter under saddle is een onderdeel binnen de western. Google maar eens haha! Ik heb met Nour eerste keer AVS clinic gereden hierin en dat is zo een gaaf hunterpaard (volgens de jury) en ja, vind t echt n leuke discipline. Maar idd pleasure is meer vertrouwd en ook meer Tie d'r ding. ;)

Hoest eigenlijk met Miran? Al beetje uit dip?
En Katja? Hoe vordert je opleiding?
Tiene, al tijden niks gehoord en je hebt zulke leuke mannen en ezels?!!
Wil natuurlijk ook verslag van Canies, wat had Marloes gave pics van Raff gemaakt zeg!
Ilona was ook zo tof weer te zien zondag!
En dorie Annika! Nog steeds geen platen van je mensenkind!!!!
Gelske, stond vandaag wel alles op z'n plek? Komende week is t weer zo lekker dat ik twijfel Nour weer 24/7 buiten te zetten? Tie gaat per 1 okt s nachts ook naar binnen en de rest blijft nog maandje buiten...
Roma, hoest met jouw kudde? Zijn de verbouwingen aan je stal nog bezig?
Iemand nog naar Aachen geweest trouwens?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:42

Ben wel present met meelezen maar energieloos om op iedereen te reageren :+ goeie dingen komen er voorbij vanuit het western departement!

las iets over stoute paarden van Gelske in de verkeerde wei, dat is hier ook wel eens gebeurd :j

Leuk zadel Eline!

Kelly ik denk dat je goed bezig bent hoor met Geisha! :)

Ik ben nog steeds heel erg moe dus, same old same old.. relatie gaat geweldig, paarden ook prima.

Eneh wat is Jazzy toch een knappe merrie :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:14

Goed te horen Kat! En moe is nie fijn nie...
De opleiding of zwanger? :oo ;)

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:16

Jaa ze krijgt wel bijna onbeperkt. 3 x per dag een hele berg maar ik wilde liever met hooinetten voeren omdat ze zo schrokt. Ze is zooo gefocust op eten. Haar buik rammelt ook altijd. Maar daardoor denk ik dat haar darmen het prettiger zullen vinden dat ze niet hele hopen in een paar uur weg werkt haha. Ik probeer het wel gewoon en dan zie ik het wel. Ze krijgt momenteel 1,5 kilo seniores priores. Dat spul moet weken met 4,5 liter water in mijn geval en zet enorm uit. Daarnaast marstall corn muesli, veel olie en lucerne soms. Dat is wat ze alleen van mij krijgt en dan nog ruwvoer en brok in de hit. Als ik dit blijf voeren dalijk kan ik haar rollen haha!

Kat, meelezen is ook geen ramp af en toe toch :D
Het verschil kwa drukte met vorig jaar is wel bizar zeg haha! Scheelt wel in hele grote meeleesposten. Daar ben ik slecht in. :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:17

_O- werk/opleiding (neem ik aan :oo )

moet op maandag om 5 uur beginnen en ben dan pas tegen 16.30u klaar
dinsdag 5 uur beginnen, vrijdag om 7, zaterdag om 4, en woe do en zo zijn flexibel maar ook geregeld om 5 of 7 beginnen. Dan slaap ik altijd op zaterdagmiddag maar dat lukte deze week niet waardoor ik dan meteen instort. Sowieso slaap ik vaak overdag extra. Daarnaast nog de paarden en af en toe wat leuks willen doen :+ beehh.

maar elke bakker werkt zulke tijden maar ik ben duidelijk gemiddeld veel extremer moe, heb dat al jaren (als kind zelfs al) maar nooit echt een oorzaak voor gehad. Gevoelig voor prikkels van buitenaf opnemen en daardoor sowieso al meer moe dan gemiddeld denk ik, en niet extreem goede of diepe slaper.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:26

Is idd heftig. Heb aantal jongeren in t vak en ja, is wel apart en diep respect, echt bikkelen! _/-\o_
Ben je wel eens getest op slaapapneu? Ken verschillende mensen die daar pas jaaaaaren later achter kwamen. In je REMslaap wakker worden of stoppen met ademen. Weet t niet maar schoot me in ene te binnen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:31

Nou dat is het mooie.. Willem vertelt mij al twee jaar dat ik stop met ademen en onregelmatig adem in mijn slaap. Maar mijn huisarts nam me totaal niet serieus en zei letterlijk dat het onzin is en dat het niet bij vrouwen voorkomt, en alleen bij dikke middelbare mannen. Ondanks dat ik weet dat hij geen gelijk heeft en laks is moet ik de moed nog bij elkaar schrapen om een nieuwe huisarts te vinden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:04

Toch maar es doen dan die moed bij elkaar schrapen...een lakse HA moet je écht niet willen hebben hoor Kat! :x

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:09

neh je hebt ook wel gelijk :roll: ben zo bang dat ik weer zo'n lapzwans tref

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:45

Nikita en Martijn hebben dat ook, apneu, alleen hebben die weinig slaap nodig dus daardoor lijkt het redelijk normaal.
Maar zo vroeg op staan is ook gewoon heel vermoeiend natuurlijk, ik heb zelf bijv. wel echt minstens 8 uur slaap nodig.
Het kan ook een combi zijn van dingen natuurlijk, dat je niet oké slaapt en dat je ook snel moe wordt van prikkels, dan heb je het ook sneller gehad. :j
Maar het is zeker handig om uit te zoeken of je wat kan doen met je apneu!

Yil, leuke foto's, jammer dat Toe niet helemaal lekker liep, kan het niet komen doordat ze zonder ijzers sowieso gevoeliger is?

Kel, je kent Geisha inmiddels wel goed dus je merkt vanzelf wel hoe ze zich voelt op haar nieuwe stek.
Zelf denk ik dat snachts op stal ook best rust kan opleveren, er zijn genoeg paarden die het daar heel goed op doen.

Ik zit ff op mijn mobiel dus overal op reageren lukt zo niet.. :')

Hier gaat het wel, we buffelen gewoon door, hebben Zos inmiddels een paar keer ingespannen en Fu heeft de boel lekker gesaboteerd..ging als een dolle rondrennen. :+
Terwijl hij de eerste keer als grote bemoeial achter de wagen aan liep, hij ging er nog net niet zelf in zitten. :roll:
Hier een foto, de witte hooligan is al bezig met de sabotage..Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:57

Miran alweer wat aan de betere/fittere hand? Het schijnt ook wel te heersen hoor.. :(:)

Hihi knuffel blue! <3 Herken het wel, Shamit was me alles, maar echt op zichzelf. In de kleine dingetjes liet zij merken dat ze voor je door het vuur ging.Raff die knuffelt met alles en iedereen en komt bij mij altijd nog even extra kroelen, ook echt zo'n broekzakpony, hou er wel van :o

Dat is schrikken, de hele hups in een andere wei! Denk wel fijn voor Noor, de beweging zal haar vast goed doen voor het laatste stukje herstel. Fijn te horen van Sjaak, maar nog even zorgen voor Jhadorah dus. Tis ook wat zo'n hele kudde gezond en wel houden.

Was leuk jullie weer te zien Yil! Met je knappe dame. Ookal zijn het op een wedstrijd ook altijd maar korte/halve gesprekken met iedereen haha, toch erg gezellig :D Wel balen van Tie.. hopen dat het enkel door het te kort bekappen komt..

Heel fijn dat ze iig slaap Kelly! :o Vind haar er idd ook goed uit zien hoor, die komt er wel weer helemaal :j Had dat halster setje zien liggen bij Countrymill, super cute!!

Toff zadel Eline!! Ik ben nooit zo'n fan van boomloos, maar soms lijkt het me toch ook wel weer heel erg ideaal! Hoeveel gedoe wij al met al die boomzadels hebben.. >;)

Ooww Jazzee.. wat een dame!! kan ze niet deze kleur blijven?! Heeel chique! Wat een kaak en booty zit daarop zeg! :oo

Gave platen van jullie gister! Houd zelf ook (offcourse ;) ) meer van de western look, maar hoe je Tie aan het lopen hebt op de hunter foto's +:)+

Aah Katja, dat is wel serieuze zaak hoor, zou er echt nog even mee naar een andere huisarts gaan. Is nie goed nie!

Hier echt een toppp weekend gehad :D
Zaterdag eerst Countrymill, was wel even nog wat hier en daar aanpassen, waardoor ik totaal 4x erop en eraf ben gegaan om me zadel te testen.. dus dat was wel even pittig voor Raff die ook flink stuiterbal was, omdat Desh nog op de trailer stond. Maar uiteindelijk settelde hij toch en was me zadel helemaal toppie dus konden we afronden. In de winkel nog een zadelgevormde Polypad gekocht, nu er toch wat meer buitenrij km's aan gaan komen.

Toen door naar Kootwijkerbroek. Daar de boel geinstalleerd, hondjes ff snel uitgelaten in het bos en toen paardjes van de trailer af, opgezadeld en een waanzinnige rit van 2.5uur gemaakt. Nog nooit zo lang op pad geweest met Raff, dus tussendoor de stap gedeeltes er naast gelopen (totaal een ruim uur) om het toch goed doenbaar te houden voor hem.
Raff zijn eerste keer Veluwe onder het zadel was iig een groot succes. Heerlijk naast elkaar door alle bospaadjes gelingerd en onze primeur.. de eerste galop buiten! *\o/* En zóó braaf, liep zelfs uit zichzelf in frame en deed geen pas te hard of verkeerd. De ongelijke grond en rechte paden vond hij wel wat lastig, dus op het begin wisselde hij nog per sprong, maar na 3 sessie's had hij door hoe het moest :Y) Eindigde in een perfect handgalopje, naast me zus met Nadesh, door de avonddauw over de hei <3 Echt wat een gevoel..

Afbeelding

Afbeelding

Erna de jongens daar op stal gezet en wij geslapen in de bus. Volgende ochtend vroeg uit de veren, Raff snel gefatsoeneerd, boel opgeruimd, gemest en ingeladen.. Op naar Woudenberg voor de Dawra wedstrijd. We waren alleen toch beetje flink aan de late kant, dus ik heb eigenlijk niet kunnen inlopen, waardoor Raff er niet echt helemaal bij was. Dit werd erna wel beter, maar hij bleef wel wat brullen naar Nadesh (die braaf op de trailer aan het chillen was hihi).

Deshje :)
Afbeelding

Hier een topicje met toch wel hele bijzondere foto's van de wedstrijd, gemaakt door Marlies :o
[WN-ITP] AV Raffi door de lens van Marlies Trap - DAWRA Fall show
Met mijn grootste favoriet:
Afbeelding

Komende paar daagjes heeft meneer lekker wei-arrest en mag hij zichzelf vermaken. Dit weekendje en de paar korte nachten ervoor hebben er wel voor gezorgd dat ik zelf nu volgens mij ziek aan worden ben.. -O- Mrja het was het waard haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:01

Heerlijk verslag weer Canies! En wat n te gekke omgeving zeg! Lijkt wel beetje op omgeving bij ons met al dat zand!
Ja onwijs mooie platen van Marlies! Echt heel mooi hoe ze Raff heeft vastgelegd!

Miran wat moet ik toch altijd lachen om dat maffe stel van jullie! Écht wel dat Fu volgende keer ín die kar zit, moet jij eens opletten! _O- Gewoon om Zos een hakkie te zetten en omdat t kan! :D

Tja kweenie wat betreft Tie... Hoop t natuurlijk wel Canies en ze heeft nog nooit kreupel gestaan, eigenlijk voor altijd zonder ijzers en tja die blessure is natuurlijk geen kattenpies. Behandelend DA heeft in ieder geval gekeken en moeten nog even overleggen. Maar wacht t vooralsnog ff af. Laat eerst die hoeven nog wat groeien voordat ik er weer opklim. En anders... Tis goed BBQ weer toch deze week?! :Y) }:) :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:09

Die foto's zijn heel gaat geworden Canies!
En wat een topper is het!!

Hopelijk valt het mee met Tie..anders die ijzers er weer onder?
Of nee, dat is niet lekker als ze op de bbq moeten. :P

Als we gaan bbq-en heb ik wel ook nog wat om erop te gooien! }:)
We waren naar het Zuidlaardermeer gereden en ik wilde even het water in, maar Fu niet. :Y)
Ik wilde erop blijven en dan het water in maar na 25 minuten ben ik afgestapt en heb hem het water ingesleurd, opgestapt en hij was opeens helemaal weer blij om in het water te zijn.
Echt, ik vermoord die ezel nog eens. }:)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:12

Ik lees ook nog steeds mee :) :j

Voel me altijd zo bezwaard om me te melden en weer af te haken door drukte, maar als jullie daar geen problemen mee hebben klets ik het liefst ook weer gezellig met jullie mee... :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:08

Nou, gewoon op de laatste dingen reageren vind ik, elke keer tig pagina's terug lezen is ook niet te doen.
En ik vind het wel leuk om te weten hoe het gaat! :))
Dus vertel!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:22

hey girls even een ego post
Afgelopen weekend een perfect weekend gehad. Asal was 3e op de clubkampioenschappen met 192 punten alle klasses bij elkaar in
Zondag waren we 3e en 4e met 191 en 187 punten
Helaas werden we maandag acuut van onze roze wolk gestoten doordat mn kleine hondje sam onder de auto is gekomen. Ze leeft nog wel en heeft ook enorm veel geluk gehad. Op een schoudertje uit de kom en een aantal opgerekte of afgescheurde spieren na maakt ze het goed. Het had wel veel erger kunnen zijn. Ik heb het zien gebeuren dat gun je niemand. Vreselijk. Gelukkig deze week vakantie dus kan al mn tijd bij haar doorbrengen
Vandaag heeft ze ook het eerst alleen haar behoeftes gedaan en reageert ze overal alert op...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:24

Jeetje Joyce, dat is niet niks! Heel veel sterkte en beterschap met Sam :(:) Gruwelijk moet dat zijn. Heel wat jaren geleden dat bijna mis zien gaan met een van onze hondjes, en zoiets blijft op je netvlies gegrift staan, brrr.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:39

Ahhhh nee Joyce, wat zielig! :oo
Gelukkig gaat het nog wel goed met haar naar omstandigheden dan...heel veel beterschap! :(:)
Goed gedaan met Asal, knapperds!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:30

Jee das idd schrikken Joyce! Gelukkig goed afgelopen.... Krijg dan ook meteen weer beeld van onze geliefde Tonkineze dekkater die werd aangereden en in mijn armen doodbloedde, echt verschrikkelijk....
Hey en wat n toppertje he die Asal! Zag de pics op FB voorbij komen! Goed gedaan! Wanneer is de volgende? *\o/*

Baukje!!!! :wave: Leuk weer wat meer van je te horen! Hoest met je kanjer? En met jou? En idd, de laatste Posts zijn toch gewoon ok om op te antwoorden?

Miran, Fu is paard met humor dat moet je koesteren! :P
Maar ken t, grrrrrr....!!! Gisteren na stressvolle dag werk (daar gaat t al fout :x ) nog even "lekker" met Nour en drie anderen rondje bossen gedaan. Meneer had er gruwelijk veel zin in en blijkbaar moet dat altijd met gruwelijk veel snelheid. Echt vette ruzie! _-:(
Omdat ik op tijd thuis wilde zijn uiteindelijk alleen naar huis gegaan en joh, andere paarden uit zicht en is dan weer schoothondje. Walgelijk! >;)
En vandaag met trainen weer zooooo zoet en braaf, zo een gaaf paard dan, denk dat ie stiekem meeleest op Bokt en woord BBQ heeft gelezen. :D

Goed nieuws wat betreft Tie: overleg met m'n DA en waarschijnlijk toch te kort bekapt. Geen probleem vanuit de pees! Ze krijgt de de komende anderhalve week op weiderust en op de bute en daarna mag ik haar gewoon oppakken. {:}

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:07

Je kunt ook eigenlijk niet even twee dagen niks posten wat gaan jullie weer hard :D .

Goed nieuws voor Tie gelukkig is het alleen te korte voetjes. En Nour ahh die heeft nu een trauma voor het leven ;) . Zag nog een paar mooie foto,s voorbij komen van Tie onder het zadel en je kleine meid met haar moeder echt super pic het is altijd best moeilijk om ze er samen netjes op te krijgen maar deze is toppie gelukt.

Ach joyce wat sneu voor je kleine hondje heel veel beterachap. Wel tof dat je derde bent gewoorden met asal *\o/* .

Nou dar word zo een flinke BBQ Miranda Yildiz der paarden en dan FU nog ;) . Het stomme is omdat we zo veel ziek en zeer hebben gehad bij de paarden ik nu echt blij ben als ze weer stout zijn klinkt misschien gek maar dan heb ik altijd het idee het gaat dan wel weer goed met ze ;) .

Wat een toppie weekend Canisia echt heerlijk dat jullie zo genoten hebben. En prachtige foto,s van je kanjer.

Ik weet eigenlijk niet hoe groot onze mazen zijn van onze hooi netten ik heb nu wel fijnere of ze nou minder snel eten dat niet maar er ligt wel minder hooi op de grond wat die verwende mutsten dan weer niet op eten. Onze paarden vinden het na een 24 uur buiten siezoen ook weer heerlijk savonds op stal dan zie je ze echt kijken van he lekker weer even een plekje voor me zelf maar ja dat is natuurlijk wel verschilend per paard.

Ik heb het druk gehad met van alles en nog wat maar weinig met de paarden gedaan ze staan wel netjes op hun eigen wei. Maar Erwin zag vandaag toch weer wat paaltjes uit de grond kan bijna niet ander dan de twee peuters die dat doen want de merries en zeker Sjaak doet dat niet. Ben er niet blij mee maar goed das heb je nou eenmaal met jonge paarden doen vaak nog dingen waar je snachts van waker ligt zeker de leeftijd die er nu aankomt. Als ze straks thuis komen kunnen we ze weer wat meer in de gaten en het gareel houden. _-:(

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:11

:wave: :wave: :wave:

In dat geval klets ik weer gewoon mee...

Met ons gaat het hartstikke goed. Silver is in twee maanden tijd wel twee maal verhuisd. Eerste keer omdat de stalbaas haar afspraken met betrekking tot voeren niet nakwam en zij mijn stalgenoot echt niet netjes behandelde, haar paard was ondervoed (topic van haar staat ook op bokt). Ik ben toen met haar mee gegaan naar een andere stal.

Mijn vriend en ik waren ondertussen al naar een huis aan het kijken in de omgeving van Apeldoorn. Wij hebben dan ook een huis gekocht in die omgeving en zijn zodoende al flink aan de klus. Silver is afgelopen vrijdag verhuisd naar Emst en staat daar in Paddock Paradise, in een kudde, 24/7 buiten. Hij vond het in het begin erg spannend, maar lijkt nu zijn draai te hebben gevonden, gelukkig!

Mooie B&B bij de stal dus mochten jullie langs willen komen... O:)

Eline, mooi zadel! Ik heb toevallig twee weken geleden een boomloos zadelpasservice bij Silver gehad. Super geholpen en een fijn zadel (Ghost) gevonden voor de buitenritten. Ik vind mijn Westernzadel zo ontzettend zwaar...

Joyce, jeetje, schrikken zeg!!! Gelukkig reageert ze overal goed op... :j
Weekend wel fantastisch, gefeliciteerd!!

Yil, haha, wat een draak! Je kunt BBQ niet vaak genoeg herhalen... Jullie gaat trouwens goed he, zie natuurlijk wel alles voorbij komen op FB...

Canies, jullie moeten zeker een keer langskomen hoor, super locatie en voor de mensjes ook een paradijs.... :j... Mooie foto's trouwens van jullie afgelopen zondag....

Kelly, toch de knoop doorgehakt.. Moedig... Het is soms lastig om te verhuizen, maar vaak zegt je gevoel genoeg en maak je de juiste keuze voor je dame... Hooinet; ik zou voor iets kleinere mazen gaan, maar dan puur omdat ze wat langer met het hooi doen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:22

Baukje, fijn dat alles goed gaat, wel effe veel verhuizingen, maar soms moet je wel!
Top dat jullie een huis hebben, gefeliciteerd!

Yil, zullen we ruilen? :')
Gelukkig niks met de pees, de hoeven groeien wel weer.
Fu heeft trouwens ook snel last als hij te kort bekapt is, heeft wel eens drie weken rust gehad, waardeloos, ik ben nu heel voorzichtig, zeg altijd tegen de hoefsmid dat ze niet te kort mogen!

Gelske, ik dacht er zelf ook aan, Fu was lastig maar ook erg soepel en actief en hij heeft wel lekker gewerkt, hihi, dus ik ben ook evengoed blij dat hij fit is! :j
Wat een stoute paardjes heb jij, er zijn ook altijd wel dingen om te slopen. >;)
Het wordt volgende week weer slechter weer, hier blijven ze ook weer thuis!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:45

Even een egopost!

Ze staat op haar nieuwe stal en het is goed gegaan. Braaf onder de man (vrouw) er naar toe. 12 min stappen dus we waren er zo! Even een uurtje op het land gezet omdat ze er deze zomer niet op heeft gestaan. Ze heeft kennis gemaakt met een arabische ruin in de paddock haha! Ze moest hem even laten weten dat ie geen hengst meer was maar daarna ging het heel goed! Op stal was ze erg onrustig, rondjes draaien, gefrustreerd een hap hooi uit het net trekken waardoor dat ding de hele stal door vloog, om vervolgens te hinneken naar me. Alleen maar op mij gericht, wat opzich lief is maar ik werd er niet blij van. Heb toen besloten haar nog 2 uurtjes op het land te zetten en daar was ze rustiger.

S'avonds terug gegaan en ze was op stal nog wat draaierig dus besloten om haar even te laten lopen in de longeerbak. Lekker los en ze heeft alleen maar rondjes gedraafd.
Toen ze wat moeier werd nog eventjes door gegaan zodat de echt even uitgeraasd was :=
En toen was ze eindelijk rustig! Al schrikt ze van elk geluidje en dingetje en dat ben ik totaal niet meer gewend van geisha! Haha, daarna lekker eten gegeven en op stal gezet en toen was het wel goed. Ik ben weg gegaan onder het eten :')

Hopen dat het morgen wat relaxter gaat. Op stal is ze normaal gewoon relaxt maar nu was ze alleen maar aandacht aan het zoeken bij me.
Het zal wel wennen zijn voor dr, ik hoop dat het normaal is.

Morgen echt bijleespost!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:37

Aaaah allemaal BBQ vlees hier :x hihi

Woow Joyce, wat heftig! De grootste nachtmerrie van iedere dierenbezitter denk ik zo.. wat een geluk bij een ongeluk dat ze er toch nog zo goed vanaf is gekomen, sterkte nog even!
En tegelijkertijd gefeliciteerd met Asal! Knap peerd *\o/*

Aahh feuw!! Dat is zeker goed nieuws over Tie! Fijn! Wel even balen, maar gelukkig groeien hoeven weer gewoon aan :Y)

Ha Miran heeft gewoon ook zwemles nodig volgens Fu :))

Het kroost van Gelske is langzaamaan rebels aan het worden ~~}> wel grappig, zolang ze de omheining maar heel houden!

Waaaaauw Baukje wat gaaf!!!! Ikke ben dikkk jaloers!! Klinkt als een fijn plekje voor silver ook. Oeh ja Ghost zadels, vriendin van me heeft ze voor op haar Belgen en is er helemaal lyrisch over.

Spannend Kelly, maar wel fijn dat ze uiteindelijk toch is gesetteld! Al nieuws over hoe ze de nacht door is gekomen en vandaag is?

Hier niet veel nieuws, jongens hadden paar daagjes vrij. Gister Raff eventjes onder het zadel opgepakt in de bak, maar meneer was aardig aan het protesteren. Denk dat hij toch wel hier en daar nog wat spierpijntjes had van zaterdag en beetje vast zat. Heb het er uiteindelijk wel uit kon rijden en toen was hij lekker losjes. Dus dadelijk maar nog een keertje erop, kijken of ik hem nog wat verder los kan krijgen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:28

Spuit elf komt ook weer eens binnen waaien :D Ik volg jullie nog steeds op de voet hoor!

Katja, ik zeg het wel vaker tegen je, maar wel goed voor jezelf zorgen he? En laat anders die vent van je maar goed voor je zorgen *D

Ely heeft hooinetten met mazen van 2 bij 2cm en van 3 bij 3cm, dus ik denk dat die van jou wat aan de grote kant zijn, Kelly, maar om alleen het schrokken te beperken zou het misschien wel goed kunnen werken. Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Ze zal vast snel wennen.

Haha die Fu, bijna in het karretje! Lijkt mij ook nog steeds superleuk, mennen, maar ik denk niet dat ik daar de geschikte paarden voor heb.

Klinkt als een heerlijk weekend, Canisia, wat doen jullie toch altijd leuke en afwisselende dingen met jullie paarden! Ben ik echt jaloers op!

Gewoon meekletsen hoor, Baukje, we hebben je gemist! Ben benieuwd naar foto's van jullie paleisje!

Dat is schrikken, Joyce!! Gelukkig lijkt het goed afgelopen! Mijn hond is de dag voor mijn bevalling begon vanuit het bos naar huis gerend (3 wegen overgestoken, waarvan een 70km-weg). Hoe hij het heeft gedaan, geen idee, maar hij is heelhuids thuisgekomen. Sindsdien durf ik hem niet meer los te doen in dat bos :=

Goed nieuws van Tie, Yildiz! En wat is die Nour toch een grappenmaker!

Hier op paardengebied niet zoveel spannends.
Ely heeft haar APK weer gehad: enting, osteopaat (paar blokkades, maar die had ik ook wel verwacht aangezien ze op de vorige stal vast had gelegen) en de tandarts. En van de tandarts ben ik wel erg geschrokken. Ik liet Ely altijd handmatig doen, maar sinds ik Dos vorig jaar elektrisch heb laten doen, was ik al om en nu helemaal. Arme paard had aardig wat problemen in haar mond, die waarschijnlijk ook alle trainingsproblemen die we afgelopen winter hebben gehad, kunnen verklaren. Gelukkig is nu alles opgelost en gaan we binnenkort de training weer rustig aan oppakken.
Euforio gaat goed in de opfok, wel wat mok, maar wat wil je ook met die 4 witte voetjes. Zondag ga ik er weer heen, dan gaan we eens goed poetsen, manen ontklitten en voetjes wassen. Kan hij weer netjes de winter in!

En speciaal voor Yildiz (en de rest die het leuk vind)

Afbeelding

Enzo, alweer 3 maanden oud!
Hij doet het heel goed, groeit heel hard, ontwikkelt zich goed en is een heerlijk vrolijk mannetje <3