[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:14

Ja, ik ben al lang blij dat Djuun alleen voor ijzers heeft (volgens Letiets was HS van de week heel tevreden over haar achterhoefjes, dus die blijven lekker bloot), want hier moeten we gewoon te veel over het harde als we naar buiten gaan. De bermen liggen hier vaak kapot of gewoon te nat :\ En helaas zijn de ruiterpaden (die ook wat beter mogen onderhouden worden trouwens) ook nog een eindje rijden :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:17

Gave mini !!! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:18

thanx dames, hier ook geen ijzers ben al blij dat asal zo normaal doet bij de smid. Morgen moeten we weer is echt zon mega ramp met haar. Zal blij zijn als ze weer klaar is

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:55

Annikab schreef:
Wat een enorm klote nieuws Jessica!!
Het is je niet gegund, eerst Barc en nu Mirka :(:)
Ook ik ben wel benieuwd naar de voorwaarden die je stelt.

Ik kom wel even bij je stand buurten hoor Amy bij de Tulip Cup! Ben benieuwd wat je allemaal meeneemt!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ely weer rustig aan het rijden, onvoorspelbare muts is het af en toe ook.
Dostawa begint eindelijk echt aan te komen (ze staat nu lekker 24/7 op het weiland) en begint ook wat opener en spontaner te worden, heel leuk om te zien!
Wel begint ze een flinke buik te ontwikkelen, iedereen op stal vroeg zich af of ze niet drachtig kon zijn. Dierenarts moest toch langs komen om te enten dus hem meteen maar even laten kijken. Hij heeft wat gevoeld en denkt voor 75% dat er een veulen inzit... Hoop het zo niet voor de merrie, die heeft even genoeg aan zichzelf!

Nu vergeet ik hier helemaal op te reageren. Dat zou wat zijn als ze drachtig zou zijn :\

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:14

Jeetje, dat zou idd wat zijn! Heeft de da een idee hoe ver ze dan nu ongeveer zou zijn?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:22

Djuun wordt verwend Siel....Ik heb volgens mij weleens gezegd welke hengst ook een goede match zou zijn voor Djuun:P weet niet hoe de lijnen bij elkaar liggen...maar de Hengst van F&M Arabians is ook een plaatje met mooie beweging.

Pff dat had me vriendin dus ook dat dr merrie ondevoed was en toch drachtig bleek te zijn....

Mooie mini arabjes :j

Gaan er nog mensen naar de opendag van de Kossack?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:30

BB Escondhio? Ja, plaatje idd Jes :j Vindt een nakomeling van hem van dit jaar ook zo ge-wel-dig lief snoetje hebben (FM Padhio) <3
Maargoed, sowieso is een tweede paard voorlopig nog geen optie voor ons, dus ook een veulentje niet :P

Ik kan niet naar de open dag, heb supervisie op het ponyrijden die dag op stal (en ik ben goed met kinderen :') :n _O- ben blij dat mn moeder ook er is om te helpen) en heb ook afspraak al gemaakt met oud-collega en haar 2 dochters (Djunnah-fans), dus kan helaas niet.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:34

Sieltjuh schreef:
BB Escondhio? Ja, plaatje idd Jes :j Vindt een nakomeling van hem van dit jaar ook zo ge-wel-dig lief snoetje hebben (FM Padhio) <3
Maargoed, sowieso is een tweede paard voorlopig nog geen optie voor ons, dus ook een veulentje niet :P

Ik kan niet naar de open dag, heb supervisie op het ponyrijden die dag op stal (en ik ben goed met kinderen :') :n _O- ben blij dat mn moeder ook er is om te helpen) en heb ook afspraak al gemaakt met oud-collega en haar 2 dochters (Djunnah-fans), dus kan helaas niet.

Haha dus je bent de banketstaaf om kinder juf te spelen :')
Ik zou al na een half uur gaan gillen en me eigen verstoppen :')

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:35

Ook hier even uit de meeleesmodus..

Jessica, sterkte! Vreselijk nieuws, het is inderdaad een vreselijk moeilijke beslissing.. :(:)
Annika, arm paard, ook nog een veulen!

Verder heb ik al veel leuke filmpjes en foto's gezien, helemaal top!

Silver en ik zijn langzaam aan het opbouwen met alles, hij is net als zijn broers onwijs braaf en laat alles maar gewoon gebeuren! Het begint een echt paardje te worden... :j
http://i628.photobucket.com/albums/uu7/ ... bc3970.jpg

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:38

Volgens mij is Silver een lief stoer paard..dat hoofdje *D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:41

Ik hoop dat het ook niet veel langer is dan een half uur Jes _O- Kids mogen weliswaar 7 minuten rijden en dan moet er gewisseld worden :') Dus hoop dat ik met alles bij elkaar gewoon maar 1 uur er aan kwijt ben. In principe kunnen ze alles zelf (borstelen, zadelen etc), maar het is meer om gewoon te checken of ze het niet te bont maken :P Het is zeg maar een extra service van de camping, dat ze elke dag rondje mogen ponyhobbelen :)
Heb van het weekend maar eens ff meegekeken hoe zo'n westernzadel nou eigenlijk werkte _O- Kids wisten het beter dan ik _O-

Baukje, wat een knapperd is het toch <3

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:42

En nog een echte puppy, daarom doen we ook alles heeeel rustig aan... ;).. Maarre lief en stoer is hij zeker... :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:44

Hahaha, en nu maar hopen dat het zadel ook blijft liggen! Wel erg leuk voor de kids zeg, welke camping is dat?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:49

www.campingdelachendeloods.nl (beetje reclame maken O:) er is een optie om je eigen paard mee te nemen om aan de mooie Zeeuwse kust te rijden O:) ). Is een mini-camping, waar Djuun dus ook gestald staat :) Sinds kort is het campingseizoen dus weer begonnen, dus zeker zo in de vakantie is het gezellig druk :)
En ik ben echt niet goed met kinderen, maar deze zijn allemaal goed voorgelicht :) Geen gesodemieter met dat ze tussen de paarden lopen waar het niet mag en ontzettend respect voor de eigen paarden (voelen zich vereerd als ze mee mogen poetsen of mee mogen lopen naar de wei :D ).
Staan dit jaar weer veel dezelfde mensen als vorig jaar, dus dat is erg gezellig om weer die bekende gezichten te zien :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:01

Haha mijn nekvel haren gaan altijd recht overeind staan van vervelende kinderen en dreig dan ook mer een enkeltje mest hoop O:)
Ik kan dan best kortaf worden als ik snel geirriteerd raak :+

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:01

Ziet er goed uit zeg! Ga jij dan met mij en Silver het strand op... :D :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:03

Haha, weet niet wanneer je wilt komen, maar dat zou best geregeld kunnen worden hoor :)) (we zijn zelf nog niet ohz op het strand geweest met Djuun, maar dat gaan we van de zomer denk ik wel eens proberen :j ).

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:05

Hihi, eerst maar eens inrijden }>, we doen alles op het gemakje dus dat zal eind van de zomer zijn.. Zou leuk zijn om een weekendje weg te gaan en Silver mee te kunnen nemen.. :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:11

Ja, dat is zeker leuk :j

En inrijden is wel handig ja, haha, anders gaat rijden over het strand zo lastig hè? :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:12

Sieltjuh schreef:
Ja, dat is zeker leuk :j

En inrijden is wel handig ja, haha, anders gaat rijden over het strand zo lastig hè? :')

Haha ag je kan ook zo inrijden }>
Uiteindelijk wordt hij vanzelf moe als je in Den helder zit :') :D

Haha gemeen :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:17

Haha, Den Helder _O- Dan ben je eerst nog wel wat obstakels enzo tegen gekomen hoor _O- :')

Sowieso is Vlissingen-Zoutelande maar elke keer kleine strandjes, want we hebben paalhoofden :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:17

Dan 'vang' ik hem hier onderweg in Egmond wel op hoor! Met alle liefde! Heb nog wel een plekje vrij op stal! haha O:) Ennee Djuun trouwens ook, mochten ze samen een sprintje trekken :') Komt mooi uit, zijn de 2 vrije plekjes op stal gelijk bezet! *\o/*

Volgens mij zie ik wel eens een foto van Silver voorbij komen op fb! Knappe vent!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:22

Haha Shan :') Laat jij Shief dan de andere kant opkomen? Dan vang ik die wel op bij Vlissingen :))

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:22

Hihi, de eerste keer op Silver was met een touwhalsters en een barebackpad dus het zou me niet verbazen als hij gewoon braaf is op het strand.. _/-\o_

Klopt, Silver komt weleens voorbij op Facebook..

Strandmeeting?....

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:24

Iloontjeehh schreef:
Jeetje, dat zou idd wat zijn! Heeft de da een idee hoe ver ze dan nu ongeveer zou zijn?

Hij zei dat ik in ieder geval de komende twee weken geen zorgen had :P
Zijn enige advies was haar goed in de gaten te houden, dus we gaan het wel zien!

Even voor het beeld, zo ziet ze er nu uit:
Afbeelding