Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:44

Ff een vraagje tussendoor. Weet iemand wie gisteravond op Paard2014 meereden in de vlaggenshow? Waren 2 Arabieren en een Quarter, was er wel benieuwd naar! :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:48

Ik weet iig dat Alice Zijlstra een demo gaf op Paard2014, verder weet ik het niet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 09:25

Heb je n foto?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:52

Zo, ik heb lekker uitgeslapen vandaag tot 9 uur. Was eraan toe geloof ik.
Zo even de paarden naar buiten gooien, stallen doen en ga ik er een lekker relax dagje van maken.
Vanmiddag wel nog even met nada aan de gang, vandaag wil ik grond oefeningen doen. Ga lekker balkjes neerleggen en daarmee wat oefenen.
Gaan we eens proberen om nada haar balkjes vrees te overwinnen en misschien maar eens werken aan de in hand trail! Ik denk dat dat misschien wel eens een hele goede oefening voor haar kan zijn. Om haar minder bangig te laten worden. :)

Ben zojuist ook maar even lid geworden van de WRAN. :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:41

Wat een heerlijk dagje heb ik gehad vandaag.
Vanmiddag lekker met nada geoefend met de in hand trail.
Zelf een trail parcoursje gemaakt en hups aan de bak.
Afbeelding
Wow! :wow: dat ging verbazingwekkend goed zeg! Ze volgde me overal!
Het probleem zit vooral in het aanraken van de balkjes. Dan raakt ze behoorlijk over de flos. Maar dat ging steeds beter. We zijn erover heen gestapt, gedraafd, en tussen de balkjes halthouden en achterwaarts. Zijwaarts zit nog wat oefening in, dat vind ze nog erg eng zo boven een balk. Dus hebben verder voor nu alleen het halthouden geoefend boven een balk. Op het laatst een vierkant gemaakt, overheen gestapt, gedraafd en daarna halthouden in het vierkant. Whoeps, das ook best eng. haha, maar heb haar vertrouwen kunnen winnen en uiteindelijk een heel rondje kunnen maken IN het vierkant. Daarna zijn we gestopt. Goed is goed.
Ben super trots op mn rarebier! Gaan we regelmatig mee aan de slag. We hebben de smaak nu te pakken. :D

Afbeelding

Zojuist nog even met joep onze vakantie vast gelegd en nogmaals de wedstrijd kalender bekeken.
En we hebben er nog een wedstrijd bij gepland.
DRHA summer slide 19 - 22 juni doen we ook mee!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:53

Super Jessica, dat het zo goed gaat met Nada, is wel een hele ruime bak bij je thuis, nu pure luxe, om alles te oefenen!

mvg Glenn

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:09

Bonjoy schreef:
Ff een vraagje tussendoor. Weet iemand wie gisteravond op Paard2014 meereden in de vlaggenshow? Waren 2 Arabieren en een Quarter, was er wel benieuwd naar! :)

In ieder geval mijn ex-paardje Dhariyat met de Amerikaanse vlag. Kreeg net een foto. :-)
Andere arab weet ik niet.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:52

Rije schreef:
De Agradi link op de DAWRA-site werkt! *\o/* Dus vanaf nu al je paarden- en stal- en weidedingen kopen bij Agradi voor een extra zakcentje voor de vereniging. Vergeet niet via de DAWRA-site op de banner te klikken, anders telt het niet mee. :$ :$ :$ :$

Ben al jarenlang klant bij Agradi. Dus nu eerste bestelling gedaan via link DAWRA!!! Tadaaa. 1 grote fles cowboy magic van bijna 1 ltr voor slechts EUR 47,47 incl. verzendkosten! Dat is niet duur, ik kan weer kleinere flesjes gaan vullen en een jaar vooruit. *\o/* Is dat wat zeg, sponsor ik opeens de dawra :D ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:18

Ja glenn, is echt luxe hihi :D
Ik kan alles oefenen hier thuis, ideaal!

Mijn nieuwe wedstrijd agenda is:
20-23 maart 2014 - DRHA Spring slide - Wanroij
24-27 april 2014 - DRHA Reining Challenge - Wanroij
7-8 juni 2014 - Rassenshow DAWRA en Appaloosa - Heteren
19-22 juni 2014 - DRHA Summer slide - Wanroij
VAKANTIE 3 weken
14-17 augustus 2014 - DRHA Reining Fever - Wanroij
4-7 september 2014 - DWRF/DAWRA/WRAN NK - Wanroij
16-19 oktober 2014 - DRHA End of the year show - Wanroij

Dan er vanuit gaande dat we ook nog een onderlinge wedstrijd gaan organiseren bij Wendy van Osch! En dat we nog wat koeien lesjes gaan nemen.

Zomerseizoen....... here we come!! *\o/* zo'n zin in! *\o/*

Nancy, ben jij ff goed bezig!
Ik heb nog CM genoeg voor mezelf. Had nog restant voorraad, die ik natuurlijk voor mezef hou. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:42

Hey Jes, houdt ook ff Ron vd Berg in de gaten die altijd de wedstrijd deed te kaatsheuvel. Hij is nl. ook nog bezig en misschien toch nog dit jaar een wedstrijd doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:47

Lekker Jes! Jullie bak ziet er ook steeds beter uit! Fijn gesleept!

Kaatsheuvel?! Dan kom ik kijken hoor! Ik ben bang dat ik nog niet durf te starten met Nour wat betreft de in hand onderdelen. Wil daar pas na de hengstenkeuring mee beginnen trainen. Intussen al wel wat trailervaring opgedaan, ook tussen vreemde paarden. Mmm... Misschien toch maar gewoon doen? :P Ik zie wel. First things first.

Begin nu al wel flink de veuleritus te krijgen! Vandaag 300 dagen drachtig!!!
Wat denken jullie? Merrie, hengst? Bruin, zwart of vos?! Ik wil erin kijken Hahaha!!!
Hoe gaat het met Malha?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:18

Oooooh dat schiet al echt op!! :):)

Kleur...tja er blijft een kleine kans op vos, dat zowieso. Moeder van je merrie is vos en Jazz heeft ook al vos veulens gegeven, dus ook drager van die kleur. Theoretisch: Bruin 50%, zwart 25%, vos 25%

Ik gok op een merrie, 2x hengst veulen achter elkaar...neeeeeee.
en hoop van harte zwart, maar denk vos ivm eigen praktijk ervaring.

Ik had trouwens net Rieky aan de tel. ivm de western demo voor de FNRS maneges op 8 en 9 febr. te Ermelo. Ja het gaat eindelijk gebeuren...FNRS Hello WESTERN.

http://www.fnrs.nl/fnrs-diensten/cursus ... rugkomdag/

Cyann doet aan de demo mee met June op beide dagen.
En dat alles is veroorzaakt omdat Marije me wees op een topic waarin foto's gevraagd (western met kids) werden hier op bokt.
Alleen gekke is dat heel dat topic is verdwenen...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:21

Zal het iig houden nancy! Thnx

Yildiz, logisch dat je nu zenuwlappig gaat worden haha
Was het niet zo dat jazzmeen merriegarantie gaf? (Al vind ik dat een beetje vreemd) Hmmm een merrie dan? En ik denk een bruine. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 22:33

Yup, Jazz geeft merriegarantie. 95% geloof ik merrieveulens. Ja vind je dat vreemd Jes? Catalyst gaf ook merriegarantie. Bij hengstveulen 50% korting op volgende dekking. Doen er wel meer dus.
Ik denk zelf ook merrie en (zweet)vos, net als de volle zus van Tie (ook bruin) met Jazz. Tal denkt een bruine merrie.
Time will tell. Heb alleen een merrienaam... :')

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:33

Yup. Ik vind dat vreemd haha je kan daar toch geen garantie op geven. Ja behalve als je dus zoals in dit geval 50% terug word betaald bij een hengstje. Maar ja dan nog blijft t een gok en klopt het woord merrie gerantie niet echt.

Ben heel benieuwd naar Tie baby! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:43

Zo net ff onze wedstrijdagenda afgemaakt en de belangrijkste erin gezet tot en met het NK.
Incl. het NK zijn het er 12.
1 DRHA wedstrijd ga ik denk ik missen, die in juni, omdat we dan voor WRAN kiezen met scarlet.
Verder heb ik ook maar 1 dawra wedstrijd erop staan t.w. heteren. IJzerloo is te ver weg en de andere is op dezelfde datum als een wran double judged wedstrijd...dus helaas.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:20

Ik moet nog ff foto's gaan maken van die draak. Zijn momenteel alleen s'avonds op stal :(

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:53

Ik denk 50 bruine merrie of 50 yameena look a like voor je!
En een merrietje want Jazz geeft véél merrietjes! maar hoop voornamelijk op een gezond veulentje!

Malha hier haar 7maanden, woensdag komt veearts rhinospuit zetten voor 7maand dus! Wat me opvalt aan malha, malha is niet zo een knuffelmerrie,( dat weet ik maar eenmaal ik aandring dan gaat ze toch knuffelen ( ik knuffel graag met hen ), zelf shameless kan daarvan genieten! sublimo die is echt een knuffeldier, die geeft zelfs likjes als een hond, al van veulen af als we zeiden kusje gaf die een likje op de hand! ), iedereen zei me als ze rustig zijn en lief, zijn het merrieveulentjes, bij malha klopt die theorie niet : twee maal lieve rustige dracht en kwamen er hengstjes uit, tijdens deze dracht is ze om het cru te stellen soms en bitch naar mij en sublimo toe! Dus denk ik merrietje en hoop ik op een merrietje! hier is zowiezo een bruintje! Ze showt ook meer en erg! En ronken en blazen dat doet malha anders enkel als ze erg onder de indruk is! Hier blaast ze heel de buurt bij elkaar! De paarden van de buren rondom staan dan altijd erg naar haar te kijken en dan staat ze te pronken!

Malha is homozygote bay, Tdr homozygote black, zou leuk zijn mocht het iets donkerder bruin, zijn zo zwartbruin, maar denk niet aangezien nu al 2x Malha haar licht bruine kleur doorgaf (1x met donkere schimmel AF BARAHBAY en 1x met donker bruine bijna zwart bruin MARHAABAH.

Hier ook 2x hengst veulen en nu hopelijk nr 3 merrie, malha haar moeder gaf bijna altijd hengst en nr 3 was merrie (malha dus)! Ik ook enkel merrienaam, heb er twee! Twijfel ik als ik het veulentje ga zien!

Ik nog lang wachten, maar ik ben even benieuwd als jij Yil, ik was dat bij Pieter ook en zijn Jazzmeenveulentje, Iedereen hoopte ook op een zwartje, maar werd een hele donkere bruine, die iets lichter werd!

At Nancy super dat Cyann met June de demo mee doet de twee dagen! De zwarte Parel en dochter schitteren samen goed als team!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:00

Spannend glenn!

Ik kreeg bij mijn shetmerrie, 1e een merrie en daarna 2x op rij een hengstveulentje.
Nu gestopt met fokken. :P

Die cyann, gaat wss mee doen met de demo. Leuk!
Ik jammer genoeg niet. Is voor mij niet vol te houden helaas.
Leuk dat je ook naar heteren komt Nancy! :D Ik zou eigenlijk de DRHA wedstrijd in juni ook niet rijden, maar ja nu valt die net het weekend voor onze vakantie en in juli heb ik geen wedstrijd staan, dus doen we in juni lekker 2 wedstrijden.
Mei heb ik ook niks staan, maar grote kans dat dan een onderlinge word georganiseerd bij wendy.
Of wat koeien lesjes. Wil ik dit jaar ook wat meer gaan doen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:15

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 22:25

Ik heb t bericht gedeeld met de Westernruiters bij ons op stal! :D

Spannend Glenn, pfff... Das idd nog even wachten.
Hier gelukkig al snel en laten we idd hopen op n gezonde moeder en baby!
Tie is ongelofelijk sereen. Een ander woord heb ik er niet voor! Ze is een beetje afstandelijk, maar zo zacht, prachtig!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:19

@Glenn Waarschijnlijk komen we ook naar de Horse expo voor de Arabian Western Demo. Net ff gekeken en dat is hughe!!! wist ik niet. En en en er is een NRHA show...ook voor 13 en jonger op zaterdag......dusssssss....Hubbie keurt het in ieder geval niet meteen af...whoop whoop.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:24

Hihi goeie argumenten Nancy! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:17

Rije schreef:
Hihi goeie argumenten Nancy! :D

haha jij hebt hem door

Bimmetje