[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:03

Haha ja het blijven arabieren he Yildiz het weer is ook erna om druk te zijn wel fijn dat Nour later zijn aandacht er weer bij had. Het is even geen foto maak weer maar als ik de weer berichten mag geloven komt het er wel weer aan.

Welkom Rachel en inderdaad veel hooi en goed ontwormen moet eigenlijk voldoende zijn.

Dat klinkt miet fijn Esmee je knie uit de kom ik hoop dat de operatie iets voor je kan betekenen.

Jeetje wat een super post Canisia echt leuk (praat je ook zoveel :P ) grapje hoor vind het echt leuk om te lezen. Ja als je dan net een paardje hebt is het helemaal een gedoe zoon hoefzweer het doet ze al zoon pijn. Top hoor dat je les zo goed ging ook nog in een vreemde bak zonder zadel *\o/* .

Nou ik had het geschreven he een stal vol brave paarden. Vandaag vond Jhadorah dat de schapen een veel beter stuk land hadden en vond ik haar vanmorgen aan de anderen kant van het hek. De rest stond nog braaf op het goede stuk dus miep weer terug gezet. Haar even nagekeken helaas een wond aan de binnen kant van haar been leek niet diep en ze liep er verder goed mee. Smidags weer terug gegaan met wat schoonmaak spullen en toen zag ik dat haar knie toch wel dik was. Ik heb het schoon gemaakt en voor zo ver ik kan bekijken is het echt niet diep en ze loopt ook niet kreupel dus morgen maar weer even kijken. Met het voeren waren vader en zoon echt vervelend eerst gooi je je emmer om en dan besef je dat dat toch niet zo handig eet dus dan ga je maar proberen te stelen bij je buurvrouw/ moeder -:(- . Even heel duidelijk gemaakt dat dat echt de bedoeling niet is dus gingen ze met tegen zin hun eigen voer tussen het gras uit pulken. Nog even een baaltje hooi voor ze neer gelegd ze kunnen nu wel wat droogs in hun buikje gebruiken met al dat natte gras.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:20

Nicky, welk groot avontuur gaan jullie beleven? Hoe is het met Dayem?

geshahquille: Ik kan het wel begrijpen en dat verkopen lijkt mij helemaal niks. Ik kan eigenlijk niks weg doen haha! Net 3 van de 4 kittens weg gedaan maar die zijn allemaal naar vrienden gegaan dus dat maakt het makkelijker :D

Esmee: Ik heb ook altijd een dip. Ik ben helemaal geen winter mens en ik vind het zoals vandaag al niet lekker. Alleen omdat ik een paard heb kom ik buiten, anders had ik nu nog in mijn pyjama gezeten :')
Waar word je aan geopereerd?

Aleeneh: Wat goed dat mish nu zo vooruit is gegaan met de hoefsmid! Die arabjes leren ook zo snel. Ik zou ook trots zijn!

Bonjoy: Dat heb ik ook hoor. Ik zit normaal te bokken op m'n telefoon maar voor bijleesposten lukt dat gewoon niet. Nu zit ik dan ook braaf achter de laptop _/-\o_ .

Katja: Gelukkig gaat het wat beter met Setje. Misschien had zij ook een winterdipje! En wat is blue mooi zeg. Echt mooi opgedroogd! Stuk volwassener oogt ze!

Pringle: Jou ken ik ook nog niet. :D Is er nog ergens een voorstelpost van de mensen die ik nog niet ken te vinden? :') Maar om te reageren op je post. Leuke arab heb je! Ik heb ook gereden want we hebben een nieuwe bak dus was even geleden dat ik in de bak gereden had. Ze liep fijn maar dat komt meestal door de regen haha!

Joyce: Heb je een foto van je hoofdstel? Hahah ik verheug me ook altijd op alles wat ik bestel.

Yildiz: Tja, het weer is omgeslagen dus dan liggen de koutjes weer op de loer haha. Ik gelukkig nog niet. *klopt af*. Beterschap dan!
Ik blijf het interessant vinden, dat western! Ik zag dat er 1 november en snuffeldag oid is bij de DAWRA, daar zou ik toch zo graag naar toe willen met geisha. Alleen heb ik nog steeds geen trailer helaas. :evaw:

Canisia: De laatste verhuizingen 2 jaar geleden hebben veel te veel impact gehad maar omdat ik nu denk dat ze op zal knappen, hoop ik dat het mee valt. Als er maar eten is :') Maar goed, het zal altijd moeilijk voor dr zijn om nieuwe paarden te moeten leren kennen enzo. Geisha ligt wel s'avonds in de schuilstal maar meer een beetje te dutten. Vorige week eens bij dr gaan zitten en bij elke beweging of geluidje achter haar "schokte" dr lichaam een soort van. (te oplettend?). Ik weet trouwens niet OF ze iets met dr milt heeft maar ik vroeg het me af. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring?

Welkom Ra_chel. Om ze dikker te krijgen geef ik subli seniores priores. Dat is seniores slobber. Dat moet je wel 5 uur weken maar werkt super en weinig suiker enz.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:49

Jeetje Esmee, dat is niet niks! Goede keuze dat je hem laat opereren, anders gaat er alleen maar meer kapot en daar wordt je op de lange termijn ook niet blijer van. En ach die 6 weken vliegen zo om en je wordt er handig in hoor met die krukken!
Herriner me nog wel dat ik ook aan me knie geopereerd was, ging ik met me verzorg haf ging wandelen en me mams moest mijn rolstoel ging duwen :') Je kan wel raden wie het het zwaarst had hihi.

Whahahaha moet zeggen dat ik niet meer zo'n held ben hoor Yildiz! Pff na 2 knie blessures ben ik er wel beetje klaar mee :') Maarja dit was een nieuw event, hartje Den Haag Centrum, dus kon ik niet voorbij laten gaan om die houten latjes in de kast te laten staan, liep krommm van de spierpijn de dagen erna _O-

Welkom Rachel :wave: Idd goed onbeperkt ruwvoer doet wonderen, wij geven ook veel bietenpulp/tarwezemelen mix bij (wel de suikervrije en je moet het 2 uur weken).

Knappee Nouur! En daar zijn ze jong voor he, lekker beetje baasje pesten op het begin :+

Hahaha Gelske, uhmms soms wel, als het over paarden gaat :))

Heb wel altijd het dat moeilijke paardjes met pijn het toch een soort van begrijpen dat je ze wilt helpen en ze dan zoveel braver zijn.
Aarghh Jhadorah als schapenherder, muts! En als je het doet, doe het dan goed en zonder schaafwonden... -O- Hopelijk trekt het snel weer weg,
Ooh en dat van die emmers omgooien, dat klinkt heel bekend! Raff mikt ook alles om (heeft nu dus een hangvoerbak) en gaat dan Nadesh wegjagen -:(-

Zo te horen denk ik dat deze stalwisseling Geisha alleen maar goed zal doen. Tis ook echt lastig een fijne stal vinden waar je paard op zijn plekkie is. Heb gemerkt dat ze zoveel opknappen als ze een echt maatje vinden, maar om die te vinden..
Nadesh was een aardig wrakje toen we hem kochten, maar doordat hij zoveel had aan me oude merrie, was hij gelijk heel vertrouwd en op zijn gemak. En tja dat moet maar net zo zijn. Raff en Desh nu gaan oke, maar echt niet zo waanzinnig als dat ik met me merrie gewend was.

Hmms als ze wel ligt denk ik dat wat ik dacht niet aan de orde is. Was kleine kans, maar het zou het maar net kunnen zijn hihi :)
Mijn vorige merrie had last van 'sleeping deprivation' (staat wel e.a. van op google, maar is nog zeer weinig van bekend), waarschijnlijk is zij door haar eerste keer verhuizen na 16jaar 1 plek, 1 eigenaresse, binnenin aardig in de stress geraakt en had een soort trauma ontwikkeld. Gevolg was dat ze niet ging liggen en daardoor op de lange termijn gewoon niet genoeg rust kreeg. Door het gebrek aan slaap ging alles binnenin op een laag pitje, slecht spieraanmaak, slepen met der voorhoeven, slechte vacht, heel moeizaam op gewicht te komen. Maar ook binnenin, eigenlijk stond haar hele lichaam 24/7 in 'fight or flight' modus, dus al haar organen werkte veel te weinig. Hierdoor problemen met darmen, milt, lever..
Wens het echt niemand toe, omdat het een hell is om uit te vinden waarom ze niet liggen. Kan lichamelijk, maar ook psychologisch zoals bij die van ons. En aangezien 99% van de DA's in NL het 'omvallen' wat er uiteindelijk bij komt kijken, wegschuiven als narcolepsie.. wordt er ook nooit meer over bekend.

Maar nu weer even vrolijke dingen, de zon schijnt hier! Bij jullie ook? {:}
Enn morgen gaan wij lekker op pad met de jongens, eerst naar Countrymill me zadel ophalen *\o/* en erna door naar Kootwijkerbroek voor me allller eerste Veluwe ritje met Raff :):) Blijven dan daar in Kwb slapen en zondag ochtend vroeg naar Woudenberg voor Dawra wedstrijdje.
Dus nu maar eens aan de slag met de boel inpakken en die smeerpoets alvast wassen ;)

Ra_chel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:08

Bedankt voor de tips , hij krijgt voldoende hooi en staat op de wei (gerantsoeneerd) , zal eens kijken of hij seniores priores wil eten. Tot nu toe eet hij niks wat hij niet kent :-(
Hij komt uit de opfok en is tijdens zijn reis naar nl gecastreerd , en kan dus wel wat extra gebruiken. (Dit is nu 4 maanden geleden maar ik vind hem echt nog te schraal)
Heb wel een foto op mn telefoon maar krijg hem niet hier geplaatst.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:05

wat een sufferd die Jhadorah! vervelend dat het been toch een beetje dik werd

Geisha komt vast helemaal goed, jammer dat jullie eerste jaren zo'n pittige start zijn!

Super dat je je zadel weer kan halen Canisia, je bent zo lekker bezig met Raff!

Welkom Rachel, succes met het aanzetten van je paardje, kan best lastig zijn maar komt vast wel goed :j Komt hij van ver dat hij tijdens de reis gecastreerd is?

God die Blue van mij he, ze is zo'n smeerlap en zooooo aanhankelijk wat resulteerde in het afsmeren van haar bakkes in mijn nek na dit filmpje :+ maar ze is zo lief, wat een aanwinst. Setje is ook lief en echt mijn wereld maar die is van zichzelf veel minder knuffelig.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:45

Hoi meiden, ik lees wel mee hoor! :wave:
Maar ik ben toch nog steeds niet lekker en zit ook een beetje in een dip.
Maar vandaag gelukkig wel een heel leuk buitenritje gemaakt, al kon je me daarna opdweilen. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:22

Wat vervelend Miran, hopelijk gauw weer lichtpuntjes!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:52

Ik geloof dat we per ongeluk een westernzadel hebben :')

Was nog helemaal niet van plan om er al een te kopen, maar de perfecte kwam voorbij en toen toch het er maar op gewaagd _O-

Canisia, jij je zadel ook al binnen? :P

Bloe is lief!! Lijkt me zo'n ongelooflijk schatje, echt zo'n broekzakpaard.

Miranda, hopelijk voel je je snel fijner!

Rachel, mijn merrie is ook niet de makkelijkste en was ook flink dun een poosje terug. Eerst ook sp gevoerd, en daarna op aanraden van de dierenarts over gegaan op een combi van brok, zemelen en maisvlokken. Nu ziet ze er weer super uit, heeft goed gewerkt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:48

gefeliciteerd met je zadel :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:27

Hoe kun je nou per ongeluk een western zadel kopen? :D . Heb je er geen plaatje van want ik ben wel heel benieuwt er naar ;) .

Ach miranda :(:) voor jouw ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Leuk he als ze zo knuffelig zijn kat ik hou daar ook echt het nadeel is inderdaad altijd vieze kleren enz :o .

Leuk Canisia lekker met raff naar kootwijk heerlijk rijden daar heel veel plezier en je zadel terug dat is toch wel zo fijn. Succes bij de DAWRA wel een druk weekendje.

Blijft moeilijk he Kelly wat het beste is voor je paardje ik hoop dat ze zich snel goed voelt op der nieuwe plekje en dat je lekker van haar kunt genieten zonder al die tegenslag.

Vandaag hebben we Noor weer naar het land gebracht ze loopt nog iets gevoellig maar het voetje is weer dun en op de wond van de kroonrand zit een mooie droge korst. Toen we aankwamen zagen we het al de hele kudde stond op een wei waar we ze niet hadden achter gelaten de vorige dag gelukkig wel op een van hun eigen weitjes maar toch ik ben nooit zo dol op dat soort verhuizingen ik hoop ook niet dat dit een gewoonte gaat blijven. Wie hier van de schuldige is geen idee ben het ook echt niet gewent van ze. Nou ja verder geen schade gelukkig dus Noor er bij gezet en ze weer op de juiste wei gezet. Het beentje van Jhadorah is nog wel een beetje dik maar al een stuk minder dan donderdag en ze loopt er verder goed mee.

Aan het eind van de middag weer richting paarden gegaan om te voeren en te borstelen en gelukkig ze stonden nog op de goede helft alles lekker even weer netjes gepoetst dus ze staan er weer netjes bij.

Ik had het er vandaag met Erwin nog over hoe goed het eigenlijk gaat met Sjaak al een tijdje. Hij weer mijn vrolijke stoute stoere soms vervelende (met voeren) maar vooral lieve Sjaak. Hij kijkt weer goed uit zijn ogen en als het hem door het land ziet gaan zelf als het glad is zou je niet zeggen dat er wat met hem is. Ik hoop maar dat dit zich straks op stal ook weer voortzet en wie weet kan er met de tijd ook weer een zadel op al ben ik uiteraard al super blij met hoe het nu gaat. De NH is er door het slechte weer er bij ingeschoten maar als het van de week weer droger is op het land wil ik daar mee verder gaan.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:33

Miran dikke knuf! :(:) ❤️

Ben ook wel benieuwd naar je nieuwe zadel hihi! Fotooooo's!!!!

Gelske, paardjes verhuisd? Foei! Zou dat zelfinitiatief ook niet zo heul tof vinden.
Maar wat fijn te horen dat Sjaak zo goed gaat! Hopelijk blijft t zo! +:)+

Lekker Canies! Zie je morgen, heb er zin in, al is t wel wennen met de voor mij nieuwe onderdelen die ik ga starten: 5 te starten onderdelen, 4 verschillende outfits! Net n catwalk! _O-
Maar we gaan er voor, gezellig!
Met de voorbereidingen etc errug drukjes weer, maar terwijl Tie in de krulspelden stond te drogen nog ff Nyhlakindje op de kiek gezet! Ze is zo leuk! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog n hele gave van moeder en dochter. En jee wat wordt Nyhla groot! En Jazzy is zelf al behoorlijk aan de maat... Denk dat ze Zahra zelfs nog voorbij gaat.
Gelukkig hoef ik er niet op straks hahaha! :')
Nu slapen morgen showtime *D

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:31

Wow! Mooie foto's hierboven <3 <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:06

Wat een lekker wijfie is het yildiz ze groeien hard he maar nog groter dan haar tante dat kan niet hoor ;) . Zag op Face book al wat voorbij komen hoe het was gegaan jammer dat je niet alles hebt kunnen rijden maar ben natuurlijk wel benieuwt hoe de rest is gegaan.

Wat een heerlijk weer een mooie dag om weer verder te gaan waar we waren begonnen met Sjaak. Ging best goed tot ie er genoeg van had en tegelijk filmen is ook geen goed idee.

https://www.facebook.com/ge.paarden/vid ... _processed

Met Noor gaat het gelukkig ook nog steeds goed op het land. alleen bij Jhadoran was de schaafwond toch erger dan gedacht. Er is een nieuw wondje ontstaan waar nu pus uit komt verder lijkt ze er niet heel veel last van te hebben dus voor nu goed schoonmaken en in de gaten houden.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/12002394_485721194943274_7601879715527222877_o.jpg

Vandaag stonden ze wel weer op de goede wei ik hou daar zeker niet van en eigenlijk gebeurd dit ook bijna nooit??

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:39

Denk je dat ze t zelf hebben gedaan of...?! In ieder geval wel zo prettig als ze daar blijven waar je ze het laatst hebt gezet!

Ohoh die Sjaak! N paard met humor I like! <3 En ja filmen en beetje commando's lopen geven, tssss... Trapt Sjaak nie in, lol! }> := ;)

Dankjewel! Ja ze is lekker ding he?! *D Ga haar toch maar eens opmeten Gelske, Jazzy is echt aan de maat en op die foto van hen twee samen naast elkaar denk ik: wow voor een veulen van 5 maand en zon, schat ik, nog maar 15 cm schofthoogte verschil?! :oo

Ja beetje gemengd gevoel vandaag... :\ Tie is vorige week vanwege de ijzers die er keer ervoor onderuit zijn gehaald behoorlijk kort bekapt... Te kort want sindsdien loopt ze op eieren. Zei toch al dat die training zo K ging?
Maar vandaag was ze af en toe echt onzuiver op links voor, d'r blessurebeen... -O-
En alhoewel ze gedurende de show steeds beter ging lopen, heb ik m'n gevoel gevolgd en me teruggetrokken voor de laatste twee onderdelen. Dus nu weer even aankijken... Gelukkig was t been niet warmer en niet dik...
Anderzijds was het heerlijk weer met m'n meidje op pad te zijn, ze is zo makkelijk en zo plezierig dagje samen weg te zijn!
En natuurlijk de topsfeer bij de DAWRA, de mensen, de mooie paardjes en de onderlinge sportiviteit en behulpzaamheid! +:)+
In het kader van elk nadeel heb z'n voordeel: de dag nog gezellig kunnen afsluiten bij mijn trainster Irene die haar 10 jarig bestaan en open dag vierde!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:57

Canisia: wauw daar heb ik ook nog nooit van gehoord. De symptomen lijken er wel op maar ze slaapt wel echt dus gelukkig is dat het niet.
Bedankt in ieder geval!

Aleeneh: haha gefeliciteerd met je zadel! Ben benieuwd naar een foto :)

Yildiz: wat een mooie foto's! Ze is echt heel leuk :j

Geshahquille: balen dat er een wondje bij is maar wel fijn dat ze er weinig last van lijkt te hebben.

Ik begin hem hier wel een beetje te knijpen voor woensdag. Doe ik er wel goed aan haar op stal te zetten? Wordt ze wel gelukkig? Allemaal vragen die door mijn hoofd heen gaan. Ik hoop dat ze gauw een vriendje maakt daar en dat ze opknapt. Anders zitten we dalijk met 2 verhuizingen en dat zal haar ook geen goed doen.
Ik heb vrijdag een nieuw hoofdstel gekocht. Thuis kwam ik er pas achter dat het een lage neusriem had haha :')
Ik vind het minder mooi maar misschien is het wel gewoon even wennen. Ze liep er wel fijn op en daat gaat het om. Tevens een nieuw dekje + halster. Haha ik heb echt een pennypony!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:30

Thanks ladies <3

Hier een paar foto'tjes.
Het gaat om een Barefoot Arizona. Dit keer dus geen Nut want die was zo stijf dat hij echt niet fatsoenlijk wilde liggen :') is gemaakt van een ander soort leer.
We waren nog niet van plan om een zadel te kopen maar we waren ons wel een beetje aan het oriënteren wat betreft de prijzen enzo. En toen kwamen we er plots eentje tegen die perfect aansloot bij onze wensen, en we konden hem overnemen inclusief alle toebehoren (fenders, beugels, singel, pad, bontje voor op zitting, en hoes). Echt helemaal perfect, dus ben er superblij mee.
Geeft allemaal net iets meer een western gevoel dan als je western rijdt op een dressuurzadel _O-

Afbeelding

Afbeelding

Yildiz, as always, prachtige foto's. Je weet altijd toch dat arabische zo mooi vast te leggen in hun uitdrukkingen op je foto's :)
Super balen dat Tie nu niet goed gaat, zou best kunnen dat het met bekappen te maken heeft. Hopelijk gaat dat gauw beter.

Gelske, waren ze door de draad gegaan? :') Zal wel een lekkere verrassing zijn geweest idd.
Wat superfijn dat het inmiddels zo goed gaat met Sjaak.

Kelly, wat wordt je paardje mooi, ze is zo aan het uitzwaren, zie al echt een flink verschil!
Ik kan me goed voorstellen dat je stal Geisha echt wel goed doet hoor. Ik merk aan Mish dat ze op stal gaan vaak eigenlijk best wel prettig vindt. Ze staat er erg op haar gemak en als het regent staat ze echt al voor de draad te kijken of ze alsjeblieft mee mag, haha. Niet te gauw zeggen dat het niet bevalt ook hoor, want paarden moeten natuurlijk wel wennen op hun stal. Duurde bij Mish ook wel echt een paar weken tot ze weer helemaal haar stabiele relaxte zelf weer werd.

Lage neusriemen zijn ook niet helemaal mijn ding, haha. Vind ze bij arabieren ook niet hun hoofdvorm op een mooie manier accentueren.

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:46

Mooi zadel, Aleeneh! Ik weet niet zo veel van westernrijden af maar het ziet er mooi uit!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:21

Jee Kel wat ziet ze er goed uit!!! Mist nog wat in d'r bespiering maar eindelijk wat gevulder, top!
En wat Eline zegt: geef t even de tijd! Normaal duurt t minimaal 6 weken eer n paard wat gewend is. Verhuizingen zijn heftig en super stressvol. Dus kan best zijn dat ze wat terug gaat vallen maar zet door! Komt echt goed!

Ik moest meteen aan mijn endurancezadel denken toen ik de foto zag Eline! Is geen westernzadel maar wel zelfde zitting. Boomloos toch? Ideaal voor jong paard, ga m ook weer terug op Nour leggen, vind de Billy Cook van Tie niet meer zo super liggen op m (hij is behoorlijk aan t veranderen in z'n body, lekker breed aan t worden <3 ).
En zadel is gaaaaf voor de ranch pleasure! ;)

Dank voor de complimenten, doe een poging buiten beweging ook op type te fokken dus echt tof te horen! *D

Foto moeder en dochter, op deze plaat spitting images :)

Afbeelding

En wat platen van Tie en me gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:37

Thanks! :D Ja is een boomloze inderdaad. Naja, ik geloof dat het eigenlijk onder semi-boomloos valt. Ideaal voor Olina nu ze nog zo in haar bespiering aan het veranderen is, en ik vond het ook echt een fijn zadel toen ik er vorig jaar op reed (toen ik nog Doesie reed; het andere paard daar werd ook met een Arizona gereden).

Hopelijk past het straks ook op Mish, dat zou helemaal ideaal zijn inderdaad! Daar hopen we wel op! Ik denk dat het heel fijn zou zijn om op die manier een zadel te hebben dat zichzelf aanpast, want zo'n jong paard verandert nog zo erg in d'r lijf..

Jeeetje wat lijken moeder en dochter idd op elkaar :oo

Prachtige foto's van Tie zeg! Ik vind je trouwens zoveel netter en ontspannener zitten op die onderste foto in vergelijking met de bovenste := is meer jouw ding ook, of niet?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:41

Ik vind hunter toch echt heel leuk hoor! Is geen dressuur he, je moet echt wat meer naar voor zitten in hunterstyle. ;)
Maar vind t wel leuker met Nour dan met Tie, pleasure en slooooooowwww is meer haar ding en dus samen met haar óns ding! :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:44

Ik snap dat het geen dressuur is :) Ik ben geen expert op hunter stijl maar ik vond je er iets gespannen op ogen qua houding, maar misschien oogt dat alleen maar op de foto :D Vond jullie op de onderste foto vooral gewoon stralen :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:54

Mooi zadel eline! Dat zal dr goed staan! Moet dit dan niet eerst gepast worden?

Dank jullie wel! Ze knapt zeker op en dat is echt sinds ze snachts op stal staat. Zat haast te twijfelen om weg te gaan daardoor maar toen kwam ik vanmiddag, zat ze onder de schrammen en wondjes en ze had een dikke warme kogel met wat korstjes. :n
Echt balen, maar ja op zo'n moment weet ik weer waarom ik verhuis. Dat is dan ook het enige voordeel! Ik vermoed dat ze vast heeft gelegen want de wondjes zitten op haar heup, binnenkant achterbeen en binnenkant voorbeen. Dan allemaal korstjes (geen mok denk ik) op haar kogel RV en LA. Linksachter is dus dik. Maar even kijken hoe het er morgen uit ziet. Heb de wondjes gewassen en honingzalf gesmeerd en de kogel gekoeld en groene leem er op gedaan.

Ik liep te schelden dat ik morgen al zou gaan verhuizen maar ik wacht eerst maar even af hoe dr been er uit ziet morgen want dan kan ze beter buiten staan. Dat dan weer wel.. :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:00

Yildiz, prachtige foto's, zie nu jullie reacties pas haha. Wat is dat hunterstijk? Haha of vraag ik nu wat doms?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:06

Oow nog ff een vraag. Ik heb twee hooinetten besteld en vandaag binnen gehad omdat ik wil dat ze langzamer haar hooi eet op stal. Maar nu zijn de mazen 8 cm. Is dat überhaupt wel nuttig? Dacht dat ze kleiner waren maar helaas.. iemand ervaring mee?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:06

Het was een educated guess gebaseerd op dat Barefoot op de meeste paarden wel passend te maken is, Olina geen supermoeilijke rug heeft, ik de Arizona wel een beetje ken en dat we de Arizona Nut wel gepast hebben :+

En als ie echt niet past, dan eh, well, oliebol :') Dan wachten we af of hij op Mish past, en anders gaat ie weer de verkoop in _O-

Maar we durfden de gok wel aan.

Fijn dat het helpt dat ze 's nachts op stal staat. Heeft het kennelijk toch ook wel iets van positief effect :D Balen dat ze weer de sjaak is geweest, hopelijk gaat dat op de nieuwe stal beter.
In Zwolle was Mish ook continue de sjaak in de kudde, stond altijd buiten de groep en werd ook weggejaagd door de andere kuddeleden. Daar stond ze altijd een beetje sukkelig erbij. Nu we op deze stal staan wordt ze steeds zelfverzekerder, en dat heeft ook echt wel met deze stal en plek te maken :) Kan veel verschil maken hoor!

Wat hooinetten betreft, wij hadden er een van 3x3cm en die was al zo leeg :+