[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:45

CSAArabians schreef:
:o Kom ook weer eens even uit de mee lees modus.... :o
@ Jessica: wat ontzetten kl.ten van Mirka zeg!! :(:)
Wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.........

Je aanbod klinkt trouwens erg verleidelijk O:)

@Jazz-fan: Gave combi!! :~

Ja erg he zit er nog steeds mee in me maag wat de beste opties zijn, je hoopt altijd op een wonder.
Maar ja ze loopt nu zo beroerd en is al eigenlijk niet echt meer aan het werk gezet, dan zou je zeggen met een beetje rust dat het wel iets beter meot gaan.
Maar ze is nu al een jaar wel niet kreupel en zelfs buitenritjes trek ze niet...
Dat zoiets zo snel kan opkomen is onbegrijpelijk...

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:45

wat een gave combi man!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:12

Shanna_ schreef:
Hahaha nou tis echt een kanon idd!

Van de week waren stalgenootjes stroomdraadjes weghalen omdat het land opnieuw gezaaid wordt etc.. dus de paardjes mochten nog even op alle landjes lekker grazen, nou toen gingen ze even samen te benen strekken, slalommend tussen alle paaltjes door.. Stalgenootje heeft het gefilmd, mennnn ik dacht echt is dat mijn paaard??!! Shief die met 4 benen in de lucht springt, bokt, steigert, loopt te scheuren hahaha ik heb zó gelachen! _O-

Shief heeft de lente in der bolletje denk ik, en gok dat ze lekker in der velletje zit :D Denk dat ze aan een 2e puberteit is begonnen haha.. Ik zal 'm plaatsen zodra ik hem binnen heb! Je komt echt niet meer bij :') En ik maar roepen steeds oh ze is zo braaf! Nou als je dat filmpje ziet hoop ik van harte dat ze het niet in der koppie haalt het ook onder het zadel te doen hahaha _O-

Ben benieuwd, kom maar op met je filmpje! :))

Jes, wat balen, maar misschien is het moment dan nu aangebroken om een beslissing te kunnen maken, leuk is het niet, wel eerlijk en wat de beslissing ook wordt, het zal ook eindelijk een stukje rust brengen..sterkte ermee...

Jazz-fan:Daar komt vast een leuk veullie van! :))

Slettel doet haar naam eer aan! :')
Gelukkig zijn de arab hengsten zo beheerst, die merries zijn niet zo netjes bezig.. _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:16

MirandaFuego schreef:
Shanna_ schreef:
Hahaha nou tis echt een kanon idd!

Van de week waren stalgenootjes stroomdraadjes weghalen omdat het land opnieuw gezaaid wordt etc.. dus de paardjes mochten nog even op alle landjes lekker grazen, nou toen gingen ze even samen te benen strekken, slalommend tussen alle paaltjes door.. Stalgenootje heeft het gefilmd, mennnn ik dacht echt is dat mijn paaard??!! Shief die met 4 benen in de lucht springt, bokt, steigert, loopt te scheuren hahaha ik heb zó gelachen! _O-

Shief heeft de lente in der bolletje denk ik, en gok dat ze lekker in der velletje zit :D Denk dat ze aan een 2e puberteit is begonnen haha.. Ik zal 'm plaatsen zodra ik hem binnen heb! Je komt echt niet meer bij :') En ik maar roepen steeds oh ze is zo braaf! Nou als je dat filmpje ziet hoop ik van harte dat ze het niet in der koppie haalt het ook onder het zadel te doen hahaha _O-

Ben benieuwd, kom maar op met je filmpje! :))

Jes, wat balen, maar misschien is het moment dan nu aangebroken om een beslissing te kunnen maken, leuk is het niet, wel eerlijk en wat de beslissing ook wordt, het zal ook eindelijk een stukje rust brengen..sterkte ermee...

Jazz-fan:Daar komt vast een leuk veullie van! :))

Slettel doet haar naam eer aan! :')
Gelukkig zijn de arab hengsten zo beheerst, die merries zijn niet zo netjes bezig.. _O-

Dat denk ik eigenlijk ook, zit er al zo lang tegen aan te hikken..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:25

Nashwa is nog redelijk beschaafd moet ik zeggen, meer assertief denk ik... Loopt niet heel erg te sletten maar gaat gewoon naar een hengst (of ruin :') ) toe. _O- En dan over het hek/draad heen met dat koppie en contact maken... :+
Aliyah is echt verschrikkelijk.. Die staat maar met dr staart omhoog bij het draad te paraderen :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:29

Setel is dan meer zoals Aliyah, die steekt eerder haar bips uit dan haar hoofd :x

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:34

Pff echt super rot Jessica :( Sterkte toegewenst! Lastige keuze. Wat je beslissing ook wordt, sterkte!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:44

Wat een mooie combi op de vorige pagina :D! Begin echt een zwak te krijgen voor schimmeltjes! Dat wordt vast een knappe veulie!

En knappe Set Elkol op de voorpagina!! :D

Nou hier dat malle beest :')

Ik heb hier echt zo hard om gelachen toen ik het filmpje zag.. nooit geweten dat Shief zo mal doet haha
Dit is toch geen mama meer van 14 :') heerlijke puber!

Denk dat Shief graag een wedstrijdje doet met jou Shetter Miran! Haha, vooral je geluid aanzetten.. die hinnik is Shief steeds haha gekkie

Oja, die palen etc, dat is dus normaal niet zo.. Helemaal achterin staan de paardjes nu, dat landje is nu een mooi grasland en dit waar ze op lopen te crossen wordt zometeen helemaal omgeploegd, gevlakt en opnieuw ingezaaid :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:50

Haha je hoort ook typische arabische gesnurk erbij :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:56

Haha ja dat kan er maar 1tje zijn!

Ik kreeg die middag een whatsappje dat ze Shief der deken af hadden gedaan want ze stond te zweten,
toen ik die filmpjes zag begreep ik wel waarom :') haha

Hopelijk wordt het gauw in de nachten ook wat warmer, kan ze weer lekker 24/7 buiten zonder deken, kan niet wachten!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:59

Die van mijn staan al een tijdje zonder deken...Mo had het gewoon te warm.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:01

Ook buiten snachts? Overdag staat ze hier idd al zonder maar snachts vind ik nog wat fris :n Shief hinnikt ook als je haar deken gaat pakken en komt omdoen dus ik gok dat ze hem nog wel fijn vind :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:03

haha nee dan staan ze binnen op stal :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:05

Mijn paard staat alweer een paar weken dag en nacht zonder deken, maar ze geeft het inderdaad wel aan als ze m om wil. Briljante filmpjes joh!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:19

Whaha die Shieffie! _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:31

Ik ben ook weer plusminusongeveer bijgelezen :D

Wat ontzettend naar van Mirka zeg, gadsie!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:50

Die Shief _O- Dat gesnurk is heel herkenbaar _O- :))

Aha Jes, dat zijn volgens mij hele redelijke eisen :) Ik zou best een Mo-veulen willen, maar dan niet gematcht met Djuun, dat weet je :)) Heb helaas geen ander paard voor je in de aanbieding :P

Djuun staat nu ook 2/3(?) weken zonder deken? Ook al paar keer 24/7 op wei gestaan, maar met slechter weer gaan ze gewoon 's nachts naar binnen.
Sowieso staan ze bij ons al een week of 5 volgens mij al op de wei :) Staleigenaresse vind het belangrijker dat ze buiten staan, dan dat er veel gras op staat, ze voert toch gewoon bij als er niet genoeg staat :) En sowieso hebben we niet extreem veel land, dus dat moet toch wel uiteindelijk :) Wij halen ook niet zelf hooi/kuil van het land, dus dat zal misschien wel meetellen. Bij de meeste stallen in de buurt zijn ze afgelopen weekend pas voor het eerst geweest. Ik ben persoonlijk wel blij met het beleid bij ons om zodra het kan de paarden lekker op het land te zetten :)

Jullie hebben het vast wel gezien, maar ik heb Djuun weer eens verwend!
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:52

Gaaf kleurtje!! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:57

Kleur vertekend beetje op de foto hoor, maar het is het groene dekje van de nieuwe Eskadron-collectie :)
Zit er al weken naar te staren en van het weekend heb ik hem maar gewoon besteld :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:58

waauw helemaal mijn kleur, ik heb minishowhalster besteld in deze kleur

vandaag mijn fotomeeting gehad met de minis waaauw wat een dag

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:02

Gave kleur :D

Ja ik ben ook heel blij met ons 'stalbeleid' :j Ze staan heel het jaar door op het gras overdag, en zolang het weer het toelaat ook 's nachts (dus zomers) Wij hebben ook niet extreem veel land, maar staan ook maar met 6 paarden dus we wisselen het steeds af zodat alle landjes bijtrekken :)
Ze krijgen evengoed elke dag 's ochtends en 's avonds nog hooi bij, ookal is er voldoende gras.. Ja ben blij met m'n stekkie :j paard ook geloof ik hihi!

Ben benieuwd naar hoe de meeting is gegaan bij Joyce met de mini's! Foto spammmm

Edit: wauw dit is eng, haha ik had je berichtje nog niet gelezen Joyce :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:04

Yus is van de week ook lekker met de dames op de wei geweest :D Ik had het zelf heel druk de afgelopen dagen met de dagdiensten en Proeves van Bekwaamheid. Echt blij dat mevrouw op zo'n 5sterren- stal staat, waar ze perfect wordt verzorgd! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:04

ik heb al 1 foto binnen <3
Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:07

Oooow mooie foto al Joyce <3

Shanna, lekker hoor zo'n klein clubbie paarden :) Hier gaan ze 's winters ook op de wei als het bijvoorbeeld vriest (grond hard is) of als er sneeuw ligt :) Bij de meeste stallen zie ik toch dat ze worden opgehokt als er sneeuw ligt, maar voor ons zijn die losse sneeuwringen echt een uitkomst _/-\o_

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:10

Wauwieee Joyce! En wat een parchtig beestje is het zeg!!

Ja dat is idd fijn he! Dat ze dan evengoed lekker naar buiten kunnen :D! Hier geen paardjes op ijzers, dus die redden zich wel met de vorst en sneeuw :) Alleen als het land heel hobbelig is door regen, en het daarna is gaan vriezen, gaan ze op een ander land omdat het anders echt geen lopen is voor ze :')
En idd vioor paardjes met ijzers lijken me die sneeuwringen de ideale oplossing!