[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:03

Ik kan er ook niks zinnigs over zeggen kat jij kunt haar het beste bleu ziet er goed uit ze staan heerlijk zo samen.

Top dat Kiki ook drachtig is leuk hoor al die veulentjes weer volgend jaar :D .

Fijn dat Asal zo toppie gaat heerlijk is dat gevoel blijf maar lekker op je roze wolk.

Ja Miranda weer verder met de training we zouden toch naar exloo gaan volgend jaar :D .

Op zich niet verkeerd hoor Esmee nog een keertje scannen onze paarden worden in OKt altijd geeent en dan deed ik dat ook vaak nog even voor de zekerheid.

Kwa posten ik denk dat iedereen die wat post het wel leuk vind om iets van reactie te krijgen. Natuurlijk hoeft niet altijd een uitgebreide maar als iemand alleen maar over zich zelf post daar reageer ik dan zelf ook niet op . En ja vergeten of overheen lezen dat doen we allemaal wel hoor :o .

Nou noortje gaat goed vanmorgen liep ze nog niet helemaal lekker er was ook alleen maar vocht uit de wond gekomen. Maar na een dagje over het erf scharrelen kwam toch ook de troep er uit en is het been nu weer dun en loopt ze weer bijna helemaal goed. Het valt me erg mee hoe ze de rest mist ze lijkt het wel even fijn te vinden zo krijgt natuurlijk ook alle aandacht.

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:04

Wat fijn dat er troep uitkomt nu Gelske! *\o/*

en ik ben het met je eens, een beetje op elkaar reageren is wel zo netjes :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:27

Oh maar ik bedoelde ook niet dat je nooit op elkaar zou moeten reageren hoor :) Maar dat als je net weer mee komt kletsen of een keer geen fut ervoor hebt, het ook geen verplichting zou moeten zijn als je het een keertje niet doet. Daar heb ik niet zo veel problemen mee.

Yildiz, wat een gave foto's heb je vandaag. Kiki los en een prachtige scan, gaaf hoor :) Hoeveel veulies komen er als het goed is van je Nourtje? Leuk dat er zoveel mensen met hem gedekt hebben! Ben heel benieuwd hoe ze uit gaan pakken!

Was met Mish inderdaad net zo aanmodderen als met Geisha in het begin ja Yildiz >_> Het was gewoon echt het ene na het andere. Mok, wormen, hoefzweren, kreupel, diastasen, ontsteking in maag/darmkanaal... heb zo onderhand alles al wel gehad _O- Maar op het moment gaat ze super en kan ik zooo van haar genieten. Ze rent en springt meer door het land dan ooit tevoren, ik denk dat ze zich nog nooit zo goed gevoeld heeft :)

Kelly, leuk dat je naar een stal gaat met meer arabjes! Succes alvast met je verhuizing, fijn dat het maar 20 minuutjes stappen is, dat valt heel erg mee. De verhuizing van Mish en Olina duurde wel anderhalf uur over allerlei wegen haha, dus wat dat betreft kan het altijd nog ingewikkelder ;)
Wel raar dat ze toch qua gedrag zo is... je gaat haast denken dat er toch nog iets speelt inderdaad. Helemaal icm dat slepen...

Joyce, geweldig dat het zo fijn gaat met Asal joh! Wat leuk, ben benieuwd hoe ze het in het weekend zal doen!

Katja, jeetje wat een muts is die Set van jou := hopelijk is er niks ergs, wel fijn dat je haar zo goed kent want dan merk je meteen als er iets met haar is. Goed in de smiezen houden, dus.
Blue blijft ubercute <3

Roma, balen van die wormen maar het kan inderdaad gebeuren, hoe voorzichtig je ook bent. Heel vervelend, maar jonge paarden zijn er nou eenmaal gevoelig voor.

Pff wat een gedoe met Noor, succes ermee, wat lijkt me dat lastig om je paardje zo te zien. Snel beter hopelijk :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:32

Mis je de nieuwe babies niet Gelske? Weet dat je moeilijk vindt ze te verkopen maar met 5* thuis?! Ik vind t zo leuk dat jong spul!
Goed te horen dat de meuk er zo langzaam aan uit komt! Pak van je hart! Alsook dat ze die aandacht wel ok vindt hihi!

Tja over dat posten... Je kunt niet zien of beoordelen waarom iemand niet meer post? Misschien andere prioriteiten of geen zin? Maakt niet uit toch? Vind t zelf wel super leuk en gezellig te lezen over ieders arabbezigheden. En mij maakt t niet uit of dat "gewoon" knuffelverhalen zijn of dat je "serieus" traint naar WK niveau (duh, bij wijze van spreken :P ), gaat erom dat we ons lief en leed delen wat betreft de arabjes. En als je daar geen behoefte aan hebt, ook best toch? ;)

Oei, bedtijd voor mij hihi! :')
Welterusten! :Z

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:34

Joehoe, ik lee(s)(f) ook nog steeds mee! Ik red het alleen echt niet met m'n laatste studiejaar om alles netjes bij te houden, dus ik hou mij op de achtergrond, genietend van jullie verhalen en foto's. Ik duik weer onder m'n steen ~~}>

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:59

Ja het is super leuk die kleintjes maar ik ben echt blij dat we gestopt zijn verkopen is gewoon niet mijn ding het 5** huisje heb je niet altijd zelf in de hand en zo zijn er nog meer dingen waarom we niet meer fokken. Wat ik wel een mis is dat door het vele ziek en zeer mijn plezier als zijnde hobby een beetje weg is. Natuurlijk ben ik dol op mijn paardjes en zou ze voor geen goud willen missen. Dat komt misschien vanzelf wel weer straks ;) .

Natuurlijk snap ik als geen ander dat er soms even niet de behoefte is om te posten dat heb ik ook wel. Maar ik bedoel dat soms dan als iemand weer terug echt alleen maar een eigen post doet en daar reageer ik dan niet op. Het is zoon kleine moeite om even op de laatste posten te reageeren dan zit je er ook zo weer in .

Dus Nicky geeft echt niks kom als je tijd hebt maar weer onder de steen vandaan want het is wel altijd gezellig als je mee kletst ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:04

Ik ben bang dat dat tegen volgende zomer wordt als ik ben afgestudeerd := Eerst maar eens aftellen tot ons grote avontuur!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:32

Jeetje wat gaan jullie weer hard :/ ik hou het nu echt ff niet bij :')

Poppetje is oo 3 juni uitgerekend. Maar zelf de stiekeme hoop dat ze vroeg is dus hopelijk eind mei.
Super tof al de Nourbeebieeees! :D
Hier heeeel maybe als het nog wil lukken een Vegasbeeb maar dat ligt aan de scan vrijdag of dat werkelijk geprobeerd gaat worden of niet... Want het is wel heel laat in het jaar..

Super fijn dat voor Noor het prut eruit komt zeg! En dat ze al wat beter loopt.

Hmm lastig met Set zeg, jammer dat ze op z'n moment niet praten tegen je :(

Wel veel pechvogels hier trouwens... Ut poppetje heeft een hele slechte tijd gehad... Allemaal paardjes met kleine en grote kwaaltjes hier bahbah... Niet echt een goed jaar dit keer..

Zien jullie ook net als ik al zo op tegen de komende maanden? Ik merk dat het steeds slechter met me gaan zowel lichamelijk als mentaal door het prutweer.. Wel een mooi weekend gehad maar nu ben blij dat ik 2 hele dagen moest werken (gastouder dus leuke kinders om zoet te houden) zodat ik m'n bedje uit moest en naar buiten moest en dus ook fijne motivatie had voor de paardjes maar het liefst zou ik aan een winterslaap beginnen.

Morgen zwaar gesprek bij de fysio over wel of niet opereren... So wish me luck.. Ben bang dat ik het antwoord al weet :(

Sorry klaag postje :') verder ook super leuke dingen in het topic gezien: zoals de knappe geisha die er super uit ziet nu! En die heerlijke blue! Ben zooooo fan van haar! :D
Nu lekker m'n bedje opzoeken en lekker een kort winterslaapje gaan maken :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:46

Oh trouwens, nog even zo voor het slapengaan... een maandje of 9/10 geleden kwam onze huidige hoefsmid voor het eerst bij Mish. Hij heeft toen alleen haar voorhoeven bekapt, omdat ze levensgevaarlijk werd met het bekappen van haar achterhoeven. Teveel indrukken, compleet blind van paniek en dan heen en weer walsen en trappen enzo.

Vandaag kwam hij weer langs. Mish stond bijna te slapen, hoofdje lekker tegen mij aangelegd en braaf doodstil haar hoefjes omhoog.

Ik kreeg een compliment over hoe goed ze inmiddels wel niet op haar hoeven staat (na al dat gedoe met koehakkigheid, scheuren in dr hoef en ijzers een hele opluchting) en dat hij haar zo goed in haar vel vindt zitten en dat ze zo braaf is voor zo'n jonkie.

<3 Trots.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:38

geshahquille schreef:
Kwa posten ik denk dat iedereen die wat post het wel leuk vind om iets van reactie te krijgen. Natuurlijk hoeft niet altijd een uitgebreide maar als iemand alleen maar over zich zelf post daar reageer ik dan zelf ook niet op . En ja vergeten of overheen lezen dat doen we allemaal wel hoor :o .
.

Precies dit. Ik vind het wel zo leuk om inhoudelijk te reageren en ben ook oprecht geïnteresseerd in ieders paarden/bezigheden :) En juist daar ontbreekt mij de tijd aan, om daar even voor te gaan zitten.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:49

Och wat super van mish zeg! Wat een ontzettend stoere dame word ze al :D en groot vooral haha! Vooral ook heel erg top van der nette hoefjes nu. :D

Oh had je niet gezien Nicky! Gewoon 2 Posts gemist :o logisch dat je onder de meeleessteen blijft omdat je het te druk hebt, school gaat altijd voor :') dat was wat mijn ouders altijd zeide hahaha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:34

Succes bij de fysiotherapeut Esme!

Wat heerlijk dat mish zo vooruit gaat!

Tam gefeliciteerd met je verjaardag, hoe gaat het met jou en noah

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:44

Volgens mij gaat het met madam hier iets beter

Afbeelding

En mijn andere knappe snuitje

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:23

@Kat ja blue ow ow blijf toch echt van hoor <3 set kijkt idd wel weer iets blijer misk gewoon een najaarsdipje??
@Gelske gelukkig gaat je paardje beter. Vaak als het open knapt kun je het weer de goede kant op zien gaan
@Justonebite ik moet mezelf nu ook altijd in de gaten houden vooral op de dagen dat het minder mooi weer is. Moet wel zeggen dat het enorm motiveert dat ik nu binnen werk heb en wanneer het slecht weer is ik binnen kan rijden voorheen was dat niet zo en dan stagneerden mn trainingen ook gewoon
btw Good luck morgen!!
@Eliene mish krijgt opvoeding whaha scheel wel een stuk ook voor de smid zo
@Tamara gefeliciteerd!!!!!

Ik ben helemaal happpy gewoon een hoofdstel gewoon voor as een Premiera die zijn zoooo gaaf. Kan niet wachten tot ie binnen is. Nu zo maar eerst ff inpakken wand we hebben vnaaf weer verenegingsles

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:39

Ik heb m'n Arabje ook weer lekker gereden net <3 echt zo'n schatje :o heel veel foto's gemaakt :') Hij liep wel goed, hebben jullie ook nog gereden?

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:59

Lekkere dames weer op de foto! Ze lijkt indd wat vrolijker!

Leuk pringle!

Joyce, nou indd dat is indd wel fijn! Ik ben super benieuwd naar je hoofdstel! :D succes met je les.

Helaas zei de fysio indd wat ik had verwacht.. Vrijdag naar de HA voor een doorverwijzing naar de orthopeed en dan helaas weer onder het mes... :'( het is niet mijn jaar.
Helaas konden ook de kijkers het niet rondbreien voorlopig dus Vegas is er voorlopig nog :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:10

Ja dat is waar Gelske, dat is idd kleine moeite...

He balen Esme. Moet die operatie al snel en ben je dan lang uit de roulatie?
Jammer dat het niet is gelukt, wellicht tegemoet komen met afbetalingsregeling? Je had er zon goed gevoel over toch?

Set kijkt idd blijer! Fijn! Toch last van de grasjes gehad?
En Blue kijkt altijd blij hihi! :P

Foto Joyce van dat hoofdstel? :)
En ja jij hebt t mooiste kantoorview ever hihi!

Haaaai Nicky en Joyce!!! :wave: Heb je zon leuk kruloortjesveulen en dan post je niks.... Onbegrijpelijk Joyce! _-:( :P :D

Tam nogmaals proficiat!!! Y)(^) Fijne verjaardag gehad?

Ja Lisa heb ook gereden, met Tie oefenen voor de DAWRA show zondag. 3 Patterns uit m'n hoofd leren (ben ik zo slecht in :\ ). En het waren behoorlijk pittige en het ging echt K..!
Stuurwerk ging onbegrijpelijk klote en de vliegende wissel moest blijkbaar met n mega chacho gezicht! Blegh
Maar goed zal wel aan mij hebben gelegen natuurlijk was echt zo moe. Toch
de ochtenden en drukte die me uiteindelijk opbreken. En wellicht verkoudheidje onder de leden, ben stijf en rillerig. Dus mezelf lekker verwend met een warm stoom/bubbelbadje en strakjes even lekker niks, beetjes omhoog onder dekentje, zoiets... Lijkt me knalgoed plan :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:17

Ben benieuwd naar je hoofdstel Joyce!

Haha ja blue is echt àltijd vrolijk, zo leuk! En een echte stalker, met een schoothondje.

Yildiz zorg goed voor jezelf! Volgens mij is het echt de tijd voor dipjes dus doe rustig aan!

Hè Esme wat balen van zowel het opereren als de kijkers..

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:44

Och balen Yildiz! Hoop dat je je gauw beter voelt!

Ja helaas ook een betalingsregeling geprobeerd maar ook dat leek geen optie helaas.

Op welk termijn de operatie zal plaats vinden nog geen idee maar sowieso 6 weken drama met krukken hobbelen....

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:25

@Pringles wat een leukie is je arabje
@Justpmbite het zit je niet mee.....zucht!

Zo de les weer overleefd. Mn eerst wissel is een feit en oh wat ging ze weer lekker. Ze vind het soms erg moeilijk maar dat snap ik volledig, haar inzet blijft top en dat is erg prettig

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:49

Haha les overleefd paard rijden is leuk toch ;) .

Balen Esmee dat je geopereerd moet worden en dat het met Vegas niks is geworden. Wel leuk natuurlijk dat hij nog even blijft maar ja het is dan uit eindelijk toch alleen maar uitstel dat is ook niet fijn natuurlijk.

Als je niet helemaal lekker in je velletje zit wil het rijden vaak ook echt niet lukken. Nou lekker vroeg onder de wol Yildiz en wie weet ben je dan weer een beetje bij getrokken morgen. Het is ook echt weer voor griep je weet ook echt niet wat je aan moet trekken deze tijd.

Set weer aan de beteren hand was het toch het natte weer en gras het is ook echt niet normaal zo nat Bah.

Fijn dat Mish weer goed op de voetjes staat en braaf is bij de Smid.

Vandaag gewerkt Erwin heeft de paarden op het land gedaan dus die heb ik vandaag niet gezien. En ik de paardjes thuis Noor liep slechter vandaag dan gisteren dus ik denk dat we nog niet helemaal klaar zijn. Voetje weer geweekt dit doet ze echt super braaf emmertje met water voetje erin af en toe voetje weer omhoog maar dan als ik het vraag toch weer snel terug in het water. Blijf me toch altijd weer verbazen wat ik nu allemaal met haar kan nu en dat terwijl we haar net hadden we echt niks met haar konden en ik echt voor geen centimeter met haar kon worden is ze nu eigenlijk een van de braafste op stal. Nou ja beter gezegd we hebben nu echt een hele stal vol met brave paarden :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:47

Soweee we gaan weer turboo stand hier, leukleuk!

Begin maar gewoon met reageren na me laatste post, dan mis ik hopelijk niemand :Y)

Wat betreft me zadel Yildiz, ik had gehoopt dat het enkel wat aanpassingen zouden zijn in de kussens, dus heel erg financiele meevaller is het helaas niet haha, mrja tis nie anders he.
Maar idd wat je zegt, op die jonge leeftijd veranderen ze nog zo erg. Kan je beter boomloos of engelse zadel rijden, anders ben je al 4 westernzadels verder per jaar :roll: Ik hoop van de winter me westernzadel te kunnen gaan laten maken, dat hij dan genoeg is uitgegroeid en stabiel bespierd is.

Hihi en Giolo gaat 'de goede kant op' als zijnde, hij kan nu sinds enkele dagen weer een uurtje los lopen zonder diezelfde avond op 3 poten te strompelen. Dus ik trek er nog wel 1-2 maandjes voor uit voordat hij weer op zijn oude fitheid zit en hij weer met de paarden mee kan racen op het strand. Hij staat nu op aardig wat voeding supplementen om hem er weer bovenop te krijgen, hopelijk helpt het allemaal wat.
Dus geen horse & dog helaas dit weekend (Desh doet overigens ook niet mee).

Gutgut.. die nyhla.. zwijmel zwijmel kwijl kwijlll :~ <3

Welkom Lisa, wat een leuk paardje heb je! En zo fanatiek met het spring, gaaf!

Hi esmee, leuk weer een update te lezen! Zag idd op fb de adv van Vegasje al voorbij komen, balen man! Y;( Nu maar hopen op een gouden huisje, maar dat zal vast wel goed komen. En als het bij deze mensen niet lukte, dan moest het schijnbaar ook zo zijn. Gelukkig krijg je dalijk vast een hele mooie minie Vegas!
En wat ziet je meidje er goed uit! En een super schattige kitten! <3

Ah joyce, jij klinkt super enthousiast!! Wordt ik blij van haha! :D Wat fijn dat Asal het zo goed doet en tuulijk iets moeilijk vinden mag altijd, anders zou het ook niet goed zijn :+

Och jee Gelske, wat onwijs schrikken en een domper met Noor zeg! Gelukkig is het toch nog vrij snel opengegaan en is nu het eind weer in zicht. Maar jeetje, blijft balen!

Hahaha oohhh Miran ik lig weer dubbel om jou posts! 'Nikita op der muil' oohoh laat het der maar niet horen hihi.

Aah bah Katja, dat Setje niet helemaal zichzelf was. Dat filmpjee :oo Tante tut raust ff door! Hier merk ik dat ze ook wel wat dunnere mest hebben, meer piesen en Desh vandaag wat rommelig in zijn buik, denk door het gras wat ze uit het zwembad moeten eten :')

Oww en die Blue, wat zou die toch verdomdeee chique staan in een uberzilver one ear hoofdstelletje, aaww kwijllll :~

Gefeliiiii met Mausi en Kiki! Weer twee mamsie's op aarde! Y)(^) :)F

Wel ook voor Amir even flink schrikken! Brr! Hoe is hij er momenteel beetje aan toe?

Hi Kelly :wave: Volgens mij kwam ik er net een beetje bij hier toen jij een hoop andere dingen aan je hoofd kreeg. Als ik het zo hoor goede keuze om Geisha te verhuizen, ookal is dat niet niks. Een verhuizing kan soms weer ene hoop impact meenemen, maar kan ook ineens een hoop problemen oplossen doordat ze fijner op hun plekkie zijn.
Hmms problemen met milt, slepen met voorhoeven, opgetrokken neusje, lastig in bespiering te krijgen.. klinkt wel angstvallig bekend. Misschien hele stomme vraag, op de stal waar ze nu staat, ligt ze daar wel eens voor een tukkie? Dus niet voor het rollen, maar echt ff ontspannen knock out op de grond liggen.

Whoehoee nog een mijlpaal, Kiki op eigen beentjes met mens op rug! *\o/* Echt een leuk meidje is het ook zeg! Gaan we die bij de dawra zien?! :):)

Ik ken mezelf met posten en wil altijd gewoon goed bijlezen en vind het allemaal zo leuk dat ik overal op wil reageren, dat ik gelijk weer een uur verder ben haha. En dat komt niet altijd zo handig uit, dus dan maar beter ff dagje later,of twee ;)
Over me eigen paard zou ik elke dag wel 3 pagina's vol kunnen schrijven, dus moet me altijd erg inhouden :')

Ik ben al aardig door me 'herfst dip' heen, van de week was ik wel echt helemaal klaar met het weer en de ellende. Had totaal geen zin om iets te doen met Raff, want de bak was zwembad en dan loop je maar door de plassen te banjeren.. Maar nu heb ik me erbij neergelegd en zie het wel weer zitten. Lekker veel buitenrijden deze winter :)

+:)+ +:)+ Wat goed van Mish! Dat is altijd het leukste om te horen zulke complimentjes!

Wat balen Esmee, dat je geopereerd moet worden! Wat was er ook alweer aan de hand (solly heb er vast ergens overheen gelezen!)

Ooooww wat fijn te horen Yil, dat het bij anderen ook wel eens helemaaal K*T gaat met patterns oefenen :o hahaha dacht dat wij de enigste waren hahaha. Zeg altijd maar, als de generale slecht gaat, dan gaat het op de westrijd top!
Pas je wel op dat je jezelf niet omver loopt, ik heb daar ook een handje van. Zoveel leuke dingen, door door doorgaan en dan ineens boem een week knock out alleen maar slapen.

Arg nog even volghouden nog Gelske, hopelijk is toch snel alle troep eruit! Pff ik heb 1x in me leven hoefzweer gehad, was toen ik Raff 1 week had. Is eruit gesneden, gelukkig, anders was het flinkk fout gegaan zei de hoefsmid. Maar menn een hengst waarbij je nog niet eens naar zn achterbenen kon kijken en hij trapte al het licht uit je ogen.. en dan een achterhoef in een bakkie soda zetten.. 3x per dag engelengeduld opbrengen en hopen dat je het overleefde, maar gelukkig was hij daarna snel been-aanraak-proof :D

Jaaa ben weer bij! *\o/* Nu nog proberen even kort te vertellen hoe die hier gaat :+

Aangezien me zadel nog bij Countymill ligt en ik de geplande les van afgelopen dinsdag niet wilde missen, zaterdag besloten er maar voor het eerst ooit zonder zadel op te kruipen. En, zoals ik wel al beetje had verwacht, hij gaf er geen ene reet om :') Was wel apparte gewaarwording, vond hem ineens erg smal en nog kleiner haha. Niet te veel gedaan door de zwembak, fftjes rondgestapt en 2 rondjes gedraafd, was het wel goed.

Dinsdag stond de les geplanned, maar met de voorspelde regen was er grote kans dat onze eigen bak weer drama zou zijn, dus dan zouden we bij de verenigings bak gaan lessen. Hmmss tja heel leuk.. maar die ligt midden in een industrie terrein, waar een hoop dingen omheen gebeuren.. Ben er verspreid van de winter wel iets van 5x geweest, maar vaak nog met hoop gesnork en gedribbel.. en dan moest ik er nu zonder zadel een les gaan rijden 8)7
Besloten maandag dus maar alvast weer een keertje naar die grote bak te gaan en er daar eventjes voor het eerst op te kruipen. Natuurlijk hoosde het, was het donker en was er dressuur les... Perfect natuurlijk |o Zuslief ook maar mee gesleurd voor het geval dat, dan kon ze me ergens van de grond af schrapen.
Maarrr op wat gehinnik en gedrippel na, toch kwartiertje daar rondgehobbeld en er een redelijk ontspannen jogje uit gekregen. Ook de heen en terug weg door het pikke donker naast de fiets dwars door het dorp heen, deed die super, dus stiekem wel weer trots op hem :P

(Robien had een stukje gefilmd, door de regen dook hij wel veel te diep op zijn voorhand en hij was zich flink boos aan het maken, dus er zitten niet echt stabiele passen in haha, maar toch eerste keer deze locatie en eerste keer zonder zadel, mag nie klagen met hem :D )
https://www.facebook.com/canisia.romani ... nref=story

Dinsdag dan de les en toen liep hij heerlijk, eigenlijk nog veel relaxeder in die bak dan in de bak thuis. Trainer was ook zeer verbaasd hoe netjes hij het deed. Vooral gewerkt om hem wat rechterop te krijgen, bocht rechtsom valt die erg naar binnen en linksom loopt hij naar buiten eruit. Met figure 8 aan de slag gegaan en menn wat werd die soepel, nooit verwacht dat ik al zoveel buig en stelling werk zou kunnen vragen na die 3 maandjes serieus erop.

Vanaaf ook weer naar de grote bak gegaan en daar even kort me in hand trail pattern voor zondag geoefend, het is een pittiggg, maar wel leuk pattern!

Onze 'naar de grote bak toe gaan'-outfit, voor naast de fiets hihi.
Afbeelding

Zooo en nu ook tuktijd voor mij :Z :Z

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:23

Oh leuk z'n super bijleespost!
Wat ontzettend gaaf zeg had het stiekem op fb al gezien! Maar heel fijn dat raff het zo goed deed! :D balen dat je zadel nog niet terug is, van het weekend toch? :D

De reden van de operatie is (ook niet uitgebreid verteld geloof ik :') ) dat m'n knie gemiddeld z'n 4-5x per jaar 'uit-de-kom' gaat door alleen lopen. En als ik al die keren naar de dokter ga, moet ik al die keren 6weken met wen brace en krukken.. Geen goed idee maar elke keer dat dat gebeurd is de kans op echt herstel steeds kleiner en ja tis nu een vrij simpele kijk operatie of doorlopen en over 5-10 jaar een kunstknie en dat is weer geen optie omdat ik te jong ben en dan vanaf een jaar of 60-70 niets meer kan omdat ze dan geen nieuwe knie meer kunnen zetten.
Dus tja maar voor de makkelijkste oplossing gekozen en 6weken rust daarna.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:22

Hallo , kom hier ook even kennismaken. :-)
Sinds 1 week zijn wij ook eigenaren van een Arabische ruin , 2 jaar oud , genaamd Shuhb , zoon van Shael Dream Desert , ben niet echt goed thuis in de wereld van de Arabieren , dus hoop hier eea bij te kunnen lezen. Tips zijn dan ook van harte welkom! (Oa Hoe krijg ik hem wat dikker?) Gr Rachel

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:56

Na, had ik een hele post, hoppa weg... ;(

Nieuwe poging..

Balen Esme, maar ja als ik het zo lees heb je weinig keuze? En best nu als je meisje drachtig is dan als je volop aan het rijden en trainen bent. (Probeer er ook maar positieve draai aan te geven :(:) )

Top Joyce! Laat je nog en wat platen zien of video's? Vind t zo leuk haar voortgang te volgen. :j

Heerlijk Gelske al die bravebieren! Goeie opvoeding doet veel. Maak jij ook weer eens platen van je kudde? Ze beginne nu hard te ruien. Alleen Tie en Nour vooral zitten nog dun in t vachtje... ;(

Cannes, wat een mega post weer! :oo Dat was jij toch die de grootste Posts overall heel bokt had hahaha _O-
Is heerlijk te lezen hoe je met Raffekind bezig bent. En wat super stoer zo door het donker en zonder zadel lessen met je gup! Maar goed, wisten natuurlijk al dat je n gruwelijk coole dame bent, die foto's van de freestyle laatst op FB, niet normaal! :wow: echt vet! Khan wil een handtekening van je hihi! :D

Welkom Rachel! Proficiat met jullie nieuwe aanwinst en willen natuurlijk wel pics zien hè?! :))
Op zich hoef ik persoonlijk enters en twenters niet heel rijk in conditie te zien maar als ie echt te ielig is werken bij mij de volgende 3 maatregelen: 1. Goed ontwormen 2. Onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer 3. 1 à 2 zakken marstall Corn. Vanwege de suikers in t laatste voer ik t niet te veel en niet hele jaar door maar om te dunne paarden heel snel weer op gewicht te krijgen ben ik nog niets beters tegen gekomen. Elk paard heb ik tot max 2 zakken (1 zak vaak al voldoende) altijd goed in conditie gekregen, ze gaan er ook heel mooi van glimmen, dus ook ideaal als voorbereiding voor show en keuringen etc.

Vandaag gewerkt maar tussendoor nog Kikikind grondwerk gedaan (maar ze vond aanvankelijk met d'r staart op d'r rug showen leuker :roll: ) en net in de regen Nour gereden. Die begon ook met 4 beentjes in de lucht maar uiteindelijk....meneer z'n aandacht en een jog uit t boekje <3 *\o/*

Afbeelding