[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:31

@katja ik zeg doen....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:36

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:41

Doen, Katja. Je hebt er zoveel leuke foto's van Set bij. Die met de bietjes, waar Set zo staat 'geef mij dat bietje'!

Tamara (hier van bokt, van Noah) had ooit een grappig topic geopend dat 'puppypaarderitis' heette. Foto's van Noah, toen hij al echt volwassen was, maar dat hoofdje van hem, dat zag er op die foto's zo puppy uit. Zo leuk om te zien, die dingen. Hij leek echt wel een puppy.

Het weer mag van mij echt beter worden. Ook hier grijs en het regent of miezert. Niks aan.

Kelly, wat goed van je zadel. Lekker gaan beginnen met je mooie dame. Super.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:44

Wat een leuke baby foto's van Asal!

Ben benieuwd wat zo'n oogonderzoek inhoudt Nicky, ik duim mee voor Dayem!

Leuk die selfies, even kijken hoe ik moet stemmen :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:54

Zadel ziet er comfi uit van jou, Kat. Wat voor merk was dit ook alweer? Is hij compleet boomloos of semi?

Kelly, heb je toevallig voor- en nafoto's? Ben wel benieuwd namelijk. Hopelijk blijft ie een tijdje goed liggen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:58

Startrekk, compleet boomloos maar wel heel compact en stevig, niet zo slap en vouwbaar als de Barefoot. Ik merk niet eens dat er geen boom in zit :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:01

Toch heb je veel verschil in Barefoot hoor. Nu praat jij waarschijnlijk over de meest bekende: de Cheyenne. Maar als je naar de Barrydale of London ofzo kijkt, die zijn echt wel heel anders qua type :) Zitten imo meer comfi (iig hebben ze toen allemaal uitgeprobeerd een keer, niet te paard maar op de bok).

[edit]
Barrydale
Afbeelding

London
Afbeelding

Tegenover de Cheyenne
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:14

Ik weet het :j heb verschillende geprobeerd op Set, maar de Startrekk is echt nog steviger. Niks slechts over Barefoot hoor, het is gewoon niks voor mij :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:18

Ow, maar ik ben ook geen groot Barefoot fan hoor :+ Maar weet dat veel mensen bij een BF alleen aan de Cheyenne denken en dat is gewoon niet terecht. Die Startrekk zadels zien er imo ook al wel meer comfi uit. De dressuur model is niet te onderscheiden van een boomzadel vanaf de foto's.

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:29

hee! ik meld mij hier ook weer eens even :D

ik ben met Tidal naar de ostheopaat geweest en die heeft hem weer los gemaakt, zat helemaal vast in zijn bekken.
Nu is zij tot de conclusie gekomen dat mijn zadel niet goed licht en ik had dit vermoeden al een paar maanden, maar aangezien ik het zadel nog maar een jaar heb, dacht ik dat het aan mij lag.

nu moet ik dus druk gaan kijken voor een nieuw zadel, ik ben het hele internet aan het afspeuren en zie zoveel verschillende reacties. zelf trekken de zaldi lander mij erg en de massimo.

Tidal verandert heel snel in zijn bespiering.
ik zou graag horen van jullie welk zadel jullie op jullie arabier hebben liggen en hoe het bevalt.
ook hoor ik graag welke zadelmakers meer verstand hebben van arabier, omdat het huidige zadel verkeerd is verkocht aan mij door een zadelmaker -:(- ook bleek het zadel een 18 inch te zijn en zij die meneer dat het een 17 inch was.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:30

Ja klopt Startrekk is echt veel steviger, harder, goh hoe leg je dat uit :+ de onderkant is zeg maar bijna hard leer. Zo hard als bij de schoft van een standaard zadel. Maar de zitting is net boter, oh my god *\%/* de mijne stond laatst op de boktmarkt in het bruin, als ik geld had gehad had ik zonder nadenken een tweede erbij gekocht :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:23

yassie14 schreef:
hee! ik meld mij hier ook weer eens even :D

ik ben met Tidal naar de ostheopaat geweest en die heeft hem weer los gemaakt, zat helemaal vast in zijn bekken.
Nu is zij tot de conclusie gekomen dat mijn zadel niet goed licht en ik had dit vermoeden al een paar maanden, maar aangezien ik het zadel nog maar een jaar heb, dacht ik dat het aan mij lag.

nu moet ik dus druk gaan kijken voor een nieuw zadel, ik ben het hele internet aan het afspeuren en zie zoveel verschillende reacties. zelf trekken de zaldi lander mij erg en de massimo.

Tidal verandert heel snel in zijn bespiering.
ik zou graag horen van jullie welk zadel jullie op jullie arabier hebben liggen en hoe het bevalt.
ook hoor ik graag welke zadelmakers meer verstand hebben van arabier, omdat het huidige zadel verkeerd is verkocht aan mij door een zadelmaker -:(- ook bleek het zadel een 18 inch te zijn en zij die meneer dat het een 17 inch was.

Lees even een paar bladzijdes terug, dan weet je misschien genoeg :+

Begrijp je wel hoor Kat :j Ben wel benieuwd naar dat zadel in het echie :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:27

He weet je wie ik mis hier.. Roux/Margot met Tjaf?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:27

Ja, je hebt helemaal gelijk! Die mis ik ook!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:29

-O- heeft hier al bijna een maand niet meer gepost :(:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:37

Ik ga dr eens pb'en!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:43

Ik rij nu ook op een Barefoot zadel (Nevada) en ik vind hem eigenlijk best prettig rijden :o Hij geeft niet heel veel steun, nee, maar zit wel comfortabel en mijn houding is beter dan hij ooit is geweest. Dat komt niet per sé door het zadel - vooral door de goede les van Paulette - maar hij biedt me alle vrijheid om die houding ook daadwerkelijk aan te nemen.

Margot idd lang niet meer gezien!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:46

Zoveel mensen, zoveel wensen :j Joyce is ook heel tevreden over dr Barefoot geloof ik :j

Ik geef toch meer een voorkeur naar een boomzadel, ook qua drukverdeling. Dat betekend niet dat ik andere types of merken zadels per definitie niets vind :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:49

Daarom ben ik blij met de stevigheid van de Startrekk, goede drukverdeling zelfs zonder speciale pad (foei :o ) Ik heb set ook nog nooit zo fijn aan het lopen gehad :) En volgens mij is mijn zit ook niet verkeerd.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:54

Whahaa leuk! Ik heb ook mee gedaan :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:54

Interessant om al jullie ervaringen te horen :j Zoveel mensen, zoveel wensen inderdaad, en ook zoveel verschillende paarden dus maar goed dat er zoveel verschillende zadels bestaan!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:58

Verschillende paarden, maar vooral ook verschillende takken van de sport :j Zo kan je nou eenmaal met een dressuurzadel niet de westernsport ideaal beoefenen en lijkt me springen met een westernzadel ook niet altijd een feest :+

Overigens vind ik de diversiteit in de paardenwereld ook gewoon leuk :j Verschillende rassen, verschillende takken van de sport, verschillende meningen qua huisvesting en voeding. Uiteindelijk ben je nooit uitgeleerd en al helemaal nooit uitgepraat :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:49

Die barrydale vind ik zooo mooi....

Ik weet overigens dat Danielle volgens mij op alle paarden Rossner heeft, vind ik ook erg fijne zadels voor Arabs.

Leuke foto's komen er weer voorbij zeg! baby-Asal... <3 wat een droppie!
Puppy-Set ook heel leuk...
Leuk sowieso om te zien hoe de volwassen paarden ''vroeger'' waren, zie elke keer weer dat die van mij nog zooo gaan veranderen!

Uitgepraat over paarden? Nehhh... :P Idd vind het ook zo leuk, alleen al de diversiteit in karakters kan ik uuuuuuren over praten hier, prachtig vind ik dat.. Dat nog los van rassen, sporten, etc etc :D Hihi.

Ik had vanmiddag even speciaal momentje met mn vriend...was aan het longeren en toch even rechtsom geprobeerd (zn ''zere'' kant zeg maar) maar ik stond te klooien, hij vertíkte het echt (maar ja, eenmaal gestart betekent dat het ook moet gaan gebeuren). Uiteindelijk gezegd '''vriend, 1 rondje, mag in stap en dan is het klaar''.....en hij ging...
Ik heb toch zo'n speciale band met hem wat dat betreft...
Hij vindt het echt waanzinnig leuk ook, dat ''werken'', want zodra hij het longeerhalster ziet staat hij nog net niet te tippen :=

Nasje ook effe lekker los gehad..
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7652_n.jpg
Arrogantje :P
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7508_n.jpg

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:54

Knappert die Nas aan de show :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:28

Dat zadel van Set ziet er inderdaad heeeerlijk uit! Als het dressuurzadel er is, wil ik eigenlijk ook wel voor zoiets kijken voor buitenritten/endurance, lijkt me echt zalig! Startrekk hoor ik sowieso wel goede dingen over, ook over het dressuurzadel :j
Ik maak me natuurlijk zorgen om Dayem Katja, maar ik had hem net even gelongeerd en dan ziet ie toch al m'n handhulpen wel die ik geef terwijl ik in het midden sta, zo vreemd.

Net dus dus weer longeerd en heel even de touwtjes eraan gehangen, hij was voor het eerst lekker aan het stofzuigen <3