[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:20

joysjuh1987 schreef:
heeft ze *gewoon op de wei* ook last?

Ik zeg ja, als je ziet hoe ze loopt probeert ze haar hele lichaam te ontzien..
De elegantie van de AV is compleet verdwenen....

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:41

Eigenlijk geef je zelf al aan wat het juiste besluit is, sterkte er mee!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:46

Letizia schreef:
Eigenlijk geef je zelf al aan wat het juiste besluit is, sterkte er mee!

Dank je....Het blijft moeilijk hoor het is toch ik die beslist ik die over leven en dood gaat....die taak is eigenlijk voor iemand anders...
Maar er blijft van alles door me hoofd malen om toch iets te bedenken...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:51

Heftig Barcelano :(

Setel is weer enorm hengstig, ik liet haar vandaag neuzen met de bejaarde Arabierenruin van de buren (wel 32 ongeveer denk ik) en ze stond meteen te pissen, murmelen en moeilijk doen <3 ze is al veelbelovend hengstig dit jaar voor veulentje in de planning dus ik ben erg blij. Nog 53 dagen en dan naar de hengst! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:02

Hier is Aliyah net klaar, Nashwa begonnen. Arme Umoyax :') En hij blijft maar zo lief achter zn draadje.... Ze plagen m wel hoor. Kijk het nog effe aan maar overweeg wel om een extra draad te spannen, dat er een metertje tussen zit zeg maar, voor hem miss wat rustiger :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:04

Lieve Umoyax! Lijkt me moeilijk zo als vent _O-

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:11

amyz schreef:
Hier is Aliyah net klaar, Nashwa begonnen. Arme Umoyax :') En hij blijft maar zo lief achter zn draadje.... Ze plagen m wel hoor. Kijk het nog effe aan maar overweeg wel om een extra draad te spannen, dat er een metertje tussen zit zeg maar, voor hem miss wat rustiger :=

Haha hier geldt hetzelfde maar de dames hebben het wat moeilijker als het heertje hoor hij gaat in het land lekker zijn eigen gang(En geen extra draden en kan dus gewoon contact maken staat wel klein beetje stroom op het draad dus respect blijft daarvoor wel) en op stal wil er 1 dame graag door het tussenschot heenkruipen wat helaas voor haar niet lukt en t heertje murmelt eens wat en gaat weer verder eten :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:12

Hij heeft het af en toe ook wel moeilijk geloof ik _O-

Vorige week zo gelachen... Stond Aliyah te...ehh....sletten bij het draad, dus Umoyax dacht hatseee!! Die sprong omhoog, maar kwam onderweg het draad tegen en tsja, draad is natuurlijk heilig. Onderweg naar beneden nam ie de onderste draad mee, dus hij deed heel relaxed hupsje naar achteren en bleef daar staan. Zag het allemaal gebeuren, zat in t land... Dus ik rustig stroom uitgezet, richting de breuk in t draad gelopen....en Umoyax stond daar maar, koppie laag, me aankijken vanuit zn ooghoeken... Echt waar, ik wist niet dat een paard schuldbewust kon kijken maar het kan dus echt _O-
T is ook niet meer gebeurd :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:14

Bren79 schreef:
amyz schreef:

Haha hier geldt hetzelfde maar de dames hebben het wat moeilijker als het heertje hoor hij gaat in het land lekker zijn eigen gang(En geen extra draden en kan dus gewoon contact maken staat wel klein beetje stroom op het draad dus respect blijft daarvoor wel) en op stal wil er 1 dame graag door het tussenschot heenkruipen wat helaas voor haar niet lukt en t heertje murmelt eens wat en gaat weer verder eten :+

Ah fijn om te weten dat het gewoon goed gaat! Ik zat echt beetje te dubben, Umoyax heeft echt heilig ontzag voor draad en zeker als er stroom op staat dus op zich maak ik me daar niet heel druk over, maar vroeg me wel af of het goed zou blijven gaan.. Maar dit geeft weer vertrouwen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:39

@Barcelona ik vind het heel dapper van je, en het is en blijft een moeilijke beslissing en eigelijk idd niet aan ons. Maar als je ziet dat je paard er zoveel last van heeft en eigelijk zich zelf in de weg loopt.....tja dat is ook niet wat wij als liefhebbende eigenaren willen...het blijft moeilijk...sterkte

@amyz heerlijk he dat die arabjes toch ook best wel koel kunnen zijn

Ik rol hier maar eens mijn bed uit, heb zo een fotomeeting met mijn 2 mini dames echt enorm zin in

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:04

Ik vind het erg leuk dat Setel op uitgelicht staat! :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:39

Tnx allemaal.

Amy Mirka en Montoyo staan ook gewoon naast elkaar tussen een draadje :+
Dit gaat juist beter dan als er andere paarden verder op zouden staan, door Mirka blijft meneer relax.

Leuk he al die arabieren steeds op uitgelicht *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:43

ja het ras wordt steeds goed vertegenwoordigd :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:03

Mensen ik heb voor Montoyo een unieke aanbod: Gratis 3 dekkingen voor dit jaar! mits de merrie's aan bepaalde voorwaarde's voldoen.
Heb dit nu bewust gekozen aangezien mij het denk ik niet gaat lukken omzelf te fokken helaas:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:24

Welke voorwaardes Jes? (niet dat ik interesse heb, maar ben gewoon benieuwd)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:27

ik ben ook wel nieuwsgierig :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:32

Liefst Russisch en of Crabbet lijnen.
Merrie moet type hebben en beweging.( mocht de merrie passen bij Mo wil ik bij 1e punt wel smokkelen)
En papier...dit omdat ik wil vermijden dat men komt met een ''arabier'' en het een kruising blijkt te zijn, daar zijn andere aanbiedingen voor :+

Niet zoveel voorwaarde's eigelijk :o gewoon realistische denk ik:P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:39

Wat een enorm klote nieuws Jessica!!
Het is je niet gegund, eerst Barc en nu Mirka :(:)
Ook ik ben wel benieuwd naar de voorwaarden die je stelt.

Ik kom wel even bij je stand buurten hoor Amy bij de Tulip Cup! Ben benieuwd wat je allemaal meeneemt!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ely weer rustig aan het rijden, onvoorspelbare muts is het af en toe ook.
Dostawa begint eindelijk echt aan te komen (ze staat nu lekker 24/7 op het weiland) en begint ook wat opener en spontaner te worden, heel leuk om te zien!
Wel begint ze een flinke buik te ontwikkelen, iedereen op stal vroeg zich af of ze niet drachtig kon zijn. Dierenarts moest toch langs komen om te enten dus hem meteen maar even laten kijken. Hij heeft wat gevoeld en denkt voor 75% dat er een veulen inzit... Hoop het zo niet voor de merrie, die heeft even genoeg aan zichzelf!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:45

Annikab schreef:
Wat een enorm klote nieuws Jessica!!
Het is je niet gegund, eerst Barc en nu Mirka :(:)
Ook ik ben wel benieuwd naar de voorwaarden die je stelt.

Ik kom wel even bij je stand buurten hoor Amy bij de Tulip Cup! Ben benieuwd wat je allemaal meeneemt!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ely weer rustig aan het rijden, onvoorspelbare muts is het af en toe ook.
Dostawa begint eindelijk echt aan te komen (ze staat nu lekker 24/7 op het weiland) en begint ook wat opener en spontaner te worden, heel leuk om te zien!
Wel begint ze een flinke buik te ontwikkelen, iedereen op stal vroeg zich af of ze niet drachtig kon zijn. Dierenarts moest toch langs komen om te enten dus hem meteen maar even laten kijken. Hij heeft wat gevoeld en denkt voor 75% dat er een veulen inzit... Hoop het zo niet voor de merrie, die heeft even genoeg aan zichzelf!

Ja het is ook een flinke domper....maar Barc had het ook...reden voor mij om juist een merrie met goede beenwerk te zoeken..voorwaarde's staan hier boven:P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:47

Barcelano schreef:
Liefst Russisch en of Crabbet lijnen.
Merrie moet type hebben en beweging.( mocht de merrie passen bij Mo wil ik bij 1e punt wel smokkelen)
En papier...dit omdat ik wil vermijden dat men komt met een ''arabier'' en het een kruising blijkt te zijn, daar zijn andere aanbiedingen voor :+

Niet zoveel voorwaarde's eigelijk :o gewoon realistische denk ik:P

balen van mirka. ik ga zelf dit jaar xenah niet gebruiken en eigenlijk willen we grotendeels stoppen. mocht je er belang bij hebben dan kun je haar een jaar/seizoen lenen. dan kun je altijd nog kijken of je haar evt. later wilt kopen of niet. evt. zou ramaylla ook kunnen of shanaia (volle rus) :)

en ik zoek een huisje voor mijn puur poolse uberknappe showhengst ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:52

Tnx...verlopig houd ik het van de zomer op 1 paard, wil even me focussen op Mo.
Shows komen er aan etc...
Tegen de winter aan gaat ik denk rustig rond kijken.
Wil denk wel een jongere merrie maar wel oa het zadel..

Wordt ook maandag gekeurd voor me ziekte en wil dat ook afwchtten:)
Hopelijk kan ik daarna aan de slag en sparen voor een droom merrie _O-

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:32

Weet niet of ik het hier goed zet hoor :), maar ben er best blij mee eigenlijk :)
13 mei gaat Fawkiah naar de kliniek om geïnsemineerd te worden met Baha AA :D .

Baha AA
Afbeelding

x

Fawkiah

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:35

Prachtige combi...spannend:)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:40

:o Kom ook weer eens even uit de mee lees modus.... :o
@ Jessica: wat ontzetten kl.ten van Mirka zeg!! :(:)
Wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.........

Je aanbod klinkt trouwens erg verleidelijk O:)

@Jazz-fan: Gave combi!! :~

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:43

_/-\o_ :~