Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:57

Ja Glenn blijkbaar dus bij western heeeeel gewoon dat plooien en dressuur dus duidelijk minder. Daar stond ik toen echt enorm van te kijken, dat de rest dat zo goed als niet kende.

Zo zeg die training vordert goed zeg, als ik het zo lees!! Toppertje!! *\o/*

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:40

Hey goed bezig glenn!!
Heb je ook al nieuwe pics van shameless? Ben erg benieuwd.

Iemand nog interesse in een wollen halsdeken in maat 185?
Ik had die gekocht, dacht dat die pastte, maar bij nader inzien toch echt veel te ruim.
Dus als iemand interesse heeft, laat maar weten!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:41

Klinkt goed Glenn! En ja, vreemd he dat dat bij de dressuur niet gebruikelijk is!
Idd, ik zet ook licht bij met longeren, geen elastiek maar gewoon touwtjes uit de outdoorshop. Steeds maar kort, maar ze leren dan zeker wel na te geven op druk. Vrij springen, balkjes lopen, idd wij doen t ook! Worden ze ook nog een bewust van hun voeten van!

Vandaag de clinic jonge paarden gehad! Was super tof!
Nour laadt nog steeds niet makkelijk dus was half uur te laat, grrr....
Nour heeft t super goed gedaan tussen 5 vreemde paarden waaronder een merrie! Natuurlijk wel vaak afgeleid maar hee daar ben je een jonge hengst voor. Het lopen over zeil was wel n ding, maar uiteindelijk lukte het!
En voor de niet FBers zal ik zo nog een pic plaatsen van het staan op de pallet.
Ook daarna ging de brug super!
Alleen uhm op de bal werd meneer wel heel enthousiast... :o Hij sprong erop (helaas geen foto van) en tja... Toen werden de hormoontjes wakker....
Maar ach, daarna was hij ook weer direct bij mij dus ben echt super trots op hem. Je begrijpt dat ook het trailerladen daarna een eitje was! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:43

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:03

Knap hoor! Heeft ie nou zo'n ontzettend dikke staart? :wow:

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:10

Die nour is een toppertje! Hij laat je elke keer weer verbazen. Zo'n clinic is altijd goed voor de jonkies. Leren ze veel van.
Ik vind het nog altijd jammer dat ik nada niet vanaf veulen heb kunnen opvoeden. Dan was het allemaal wat makkelijker gegaan denk ik. Maar ja. ;)

En ik ben ook aanwezig op de ALV!! Yeah!!
Thnx to yildiz die zo lief is om mij te komen halen. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:41

Ha ja, dat spreekt voor zich toch! ;)

Ja Jes, das idd super fijn. Maar er zijn ook dingen waarvan ik spijt heb dat ik ze heb laten gebeuren, wat toen super verkeerd voelde en waarom Nour zo lastig laadt. Hij is ooit met de hengstjes naar t land brengen met een loader geladen... |( Ik snap nog steeds niet waarom ik dat heb toegelaten...
Maar goed, doe er nu alles aan om dat euvel te verhelpen. Maar druk vanuit achter en trailer = flippen. Echt oliebol.

Ja Marije hij heeft super dikke staart en manen. Die staart is anderhalf jaar terug gekortwiekt door een paar hengstveulens en hoewel ik op dat moment ontzettend veel zin kreeg in veulenfrikadellen moet ik zeggen dat z'n staart daar echt voller van is geworden. Nance knipt volgens mij om die reden de manen ook altijd heel kort als veulen, toch?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:27

Wat gaaf dat Nour, zo goed gaat, ja die hormonen komen soms echt boven hun concentratie moeten ze zelf leren mee omgaan en wij als eigenaar begeleider ook lol!! niet altijd zo simpel!

Ja die gave volle staarten en manen zie ik ook mega graag, ik vlecht ze telkens en dan even los, heb echt geluk dat shameless er heeft, en malha ook, sublimo maar sprieten er tegen!

Bimmetje met Nada komt het telkens beter en beter, en gewoon zo denken nu leer je van haar enorm veel, en later als je haar eens gaat dekken, kan je met haar dochter of zoon, verder en van nul beginnen!

op die foto hier, vind ik hem echt sterk op 'TIE' lijken, ze stempelt ook duidelijk haar veulens!
benieuwd wat ze met Jazz gaat maken allé ze is bijna klaar met boetseren denk ik, nu nog de dish wat bijscherpen, de hals wat vormen en de staart juist plaatsen, haha was het maar simpel het fokken!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:50

Ja dat vlechten Glenn, ik ben er nog niet over uit. Bij Tie had ik de manen ook gevlochten en dankzij een weideongelukje was er dus mooi een hele hap uit! ;(
En aangezien Nour nu dagelijks ravot met een jonge ruin.... Ik durf ze dus echt niet te vlechten.... Ze zijn nu zo mooi dik en lang!

Ja hij lijkt echt op Tie maar zeker ook op Catje! Echt een mengelmoes van die twee. Daarom ook heel benieuwd wat ze met Jazz gaat doen, en Fadi...
Er is me wel eens gezegd dat ze echt een super basismerrie is waar je alle kanten mee op kunt. We"ll see... Zooooo benieuwd naar t veulen! <3 Maar jij denk ik ook Glenn? Soms zou je willen dat er een luikje in zat he?!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:04

Ik ben ook heel benieiwd naar jullie veulens! Oei oei die Tie is al bijna zover. :D
Dan Malha ook nog, ook zo'n toffe combi. Ben zeer benieuwd!

Ik weet niet of ik nada ooit zal dekken....
Tijd zal het leren, maar denk het niet.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 07:39

ja dat is super, een goede basismerrie is super om mee te beginnen, heb met malha ook veel geluk wat voor mij hele sterke punten zijn die ik verlang fokt ze juist door en dan het luxere krijgt ze van de hengst!

ja moesten we zo een echo knn doen zoals bij de vrouwen en zo foto'tjs zou handig zijn of gewoon al het geslacht weten! hier nog 4maand te gaan dus lang wachten, jij mag nog korter wachten!

ja dan begrijp ik het van het vlechten! hier tot nu toe nog niets voorgehad, juist 1x in de zomer, had malha wat vuil op der manen en jeukte zeker en begon ze zo even tegen de boom een vlecht te schuren, was maar 1x geluk want dacht al toch geen zomerexceem, en resultaat de vlecht had schade als ik hem losmaakte viel er veel uit!

en haar staart in de staartzak (alle 3) en als veulen der is der manen in oude kousen van mij aangepast tot manenzak, kreeg die tip van een amerikaanse jaren geleden!

Tijd brengt raad Jessica een nadatje int klein met wat meer van wat je wilt kan altijd leuk zijn, om later verder in de western te gaan ondertussen al westernarabierenhengsten keuze, peppy van Nancy, Yanour van Yildizh, Jazzmeen van Tal, .... ahja er is ook Shameless haha!!

mvg Glenn

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:58

Marije gefeliciteerd met t voorgenomen huwelijk. En al lekker snel zeg.

Ik heb ff snel alles doorgebladerd man wat was dat veel zeg.

Ook ik ben weer heel rustig aan het beginnen met trainen (lees 1a2 keer in de week)meer gaat nog niet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:21

Joyce, kwestie van vaker op t topic komen, scheelt leeswerk! :P
Goed dat je de training hebt opgepakt, doet ie t goed? En hoe is het met de jonge man?
En met jou?!! Kom je ook naar de ALV, ff bijbeppen?

Ben voorlopig uitgereden. M'n zadel past nu echt niet meer goed op Tie en daar helpt een antischuifpad ook niet meer aan.
Nour blijf ik wel mee grondwerken en circusacts oefenen ;) maar gaat ook paar maanden geen zadel meer op.
Vandaag heerlijk getut met Tie; lekkere borstelbeurt en massage in de paddock. De rust (een aardbeving veroorzakend schoppende baby daargelaten, djiez... Wat zit er in godennaam in die buik?!!! :oo ) die zon drachtige merrie uitstraalt, was gewoon zalig om bij te zijn!
Ook Nour verwend met wat bodywork en das zo grappig om te zien; massage begint met geklier en uiteindelijk staat ie muisstil te genieten, hihi!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:58

haha ja Joyce, idd gewoon ff vaker langs komen hier! :P

Tja yildiz, Tie loopt nu ook echt op haar eind, dus dan maar rust nu. Heeft ze ook wel verdiend toch?
Kan ze nu nog even mooi de puntjes op de I fabriceren voor je hihi :P

Glenn, ja klopt daar heb je gelijk in. Kan leuk zijn. Maar ik denk t niet. haha
Nee ik denk dat ALS ik straks ooit nog een paard erbij wil, ik er eentje bij koop. Een 3-4 jarige en ja.... dat word een quarter dan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:31

Dank je Joyce! Hoe gaat t bij jou?

Misschien wordt het geen veulentje , maar een alien ofzo :=

Blegh hier nog meer dan een maand voor mijn zadel er is... ik ben zooooo benieuwd! :):)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:48

Spannend marije!
Gewoon een heel spannend jaar voor jou! Hihi :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:30

Whoehoee marije van harte gefeliciteerd! Wat onwijs leuk! *\o/* En bijna je zadel!!!

En wat goed van nour met de clinic! Echt zo leuk al die verhalen van de guppies en dan krijgen we al heel snel babby verhalen!! <3

Oooooit in me leven wil ik een eigen paardje vanaf veulen en het liefst van eigen fok, maar dat is zeer lange termijn denken :list: Eerst door met Shamitje tot zij zelf aangeeft op te zijn, dan eens kijken richting een nog jonge merrie en die wellicht na een paar jaar laten dekken. En wij blijven sowieso in de arabjes! Maaar ik denk wel richting een zo klein mogelijk percentage paint, voor de gave kleurtjes! Hmmss dromen mag altijd toch haha :+

Hier ook staartjes in staartzakken en hebben zeker wel het idee dat het helpt. Vooral toen ze nog op de wei stonden waren die staarten elke dag een ravage als ze los bleven. Sinds kort desh zijn manen ingevlochten in een paar losse slierten, eens kijken wat dat brengt. Shamit heeft helaas maar 5 sprieten als manen, dus daar kan je helemaal niks mee.. |(

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:40

Bimmetje schreef:
haha ja Joyce, idd gewoon ff vaker langs komen hier! :P

Tja yildiz, Tie loopt nu ook echt op haar eind, dus dan maar rust nu. Heeft ze ook wel verdiend toch?
Kan ze nu nog even mooi de puntjes op de I fabriceren voor je hihi :P

Glenn, ja klopt daar heb je gelijk in. Kan leuk zijn. Maar ik denk t niet. haha
Nee ik denk dat ALS ik straks ooit nog een paard erbij wil, ik er eentje bij koop. Een 3-4 jarige en ja.... dat word een quarter dan.

µ
OVERLOPER }> , een quarter en het Arabische ras zo maar achterlaten niet ok hey! Grapje, ik snap je, je bekijkt goed wat jij wilt en waar jij je goed bijvoelt! Das het beste en het leukste!

mvg Glenn

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:45

canisia schreef:
Whoehoee marije van harte gefeliciteerd! Wat onwijs leuk! *\o/* En bijna je zadel!!!

En wat goed van nour met de clinic! Echt zo leuk al die verhalen van de guppies en dan krijgen we al heel snel babby verhalen!! <3

Oooooit in me leven wil ik een eigen paardje vanaf veulen en het liefst van eigen fok, maar dat is zeer lange termijn denken :list: Eerst door met Shamitje tot zij zelf aangeeft op te zijn, dan eens kijken richting een nog jonge merrie en die wellicht na een paar jaar laten dekken. En wij blijven sowieso in de arabjes! Maaar ik denk wel richting een zo klein mogelijk percentage paint, voor de gave kleurtjes! Hmmss dromen mag altijd toch haha :+

Hier ook staartjes in staartzakken en hebben zeker wel het idee dat het helpt. Vooral toen ze nog op de wei stonden waren die staarten elke dag een ravage als ze los bleven. Sinds kort desh zijn manen ingevlochten in een paar losse slierten, eens kijken wat dat brengt. Shamit heeft helaas maar 5 sprieten als manen, dus daar kan je helemaal niks mee.. |(

ik begrijp je van die 5 sprieten, mijn ruin heeft dat ook, na jaren vlechten nog geen mm bij dus, het zit hem in de genen en de ene heeft het de andere niet!

en ja je kan pinto, je kan paint gaan, en dromen, troost je iedereen doet dat! mijn droom was ooit een palomino merrie quarter! wat kwam ik tegen een Arabische halfbloed bruine hengst, die ik op 1jaar heb laten castreren want die dekte al wat hij zag dus! is toen mijn ruin geworden, toen ja in de arabieren verder gaan kijken en zoeken kwam de droom een merrie om daarmee wat te fokken en verder te gaan in de "western arabieren" altijd elle lange jaren er tussen, dus je ziet dromen mag je en kan je en waar een wil is, is een weg!

En sorry Marije dikke proficiat ! had ik blijkbaar vergeten te zeggen!!

mvg Glenn

ps de awrab zouden we gewoon rustig met clinics starten om de mensen het fenomeen western rijden en combi arabieren uit te leggen en meer en meer te laten ontdekken en moest het goed gaan, en het jaar nadien bekijken voor wedstrijden of we moeten eerst kijken hoever de mensen staan en wie waar op welk niveau staat, enzo!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:43

Haha nee glenn, je begrijpt het verkeerd. _O- Ik ben gek op het arabische ras! <3 Zal deze ook nooit weg doen. Maar ALS ik straks als die ouwe van ons een keer gaat hemelen, (hoop nog lang niet hoor) toch voor een quarter erbij kiezen. En niet voor nog een arab. Niet omdat ik de arabier niet meer zou willen, maar vanwege het koele karakter van de quarter. Ben ik eerlijk gezegd ook wel een beetje aan toe. :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 14:45

Jes, jij moet toch echt eens wat beter kennis maken met mijn Arabs... Zijn cooler dan de gemiddelde quarter lol!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:32

Net reactie van de WRAN gekregen over de informatie van L2 rookie. Het aantal punten om L2 rookie te mogen starten op het NK is idd 25 punten in de L3. De punten van dit NK tellen verder ook mee met de rest van je L3 punten.

Dus ja we gaan het zien hoever we komen :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:20

YildizArabs schreef:
Jes, jij moet toch echt eens wat beter kennis maken met mijn Arabs... Zijn cooler dan de gemiddelde quarter lol!

Heb ik zeker alleen net zo'n gek getroffen haha :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:24

:x _O- :(:) :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:29

Er zijn ook zat gekke quarters ;)