[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:56

Ach, ik vind het ook niet nodig om standaard hele bijleesposten te moeten maken. Gewoon gezellig meekletsen toch? Ik vind het hartstikke leuk om alle verhalen van alle paardjes te kunnen blijven volgen :) fijn om te horen dat alles goed met je paarden gaat Joyce. Ze lopen er goed bij allemaal.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:22

Fijn dat het open gegaan is voor Noor zeg! Dat zal een hele verbetering zijn!

Ohjeej ik hoop dat set snel der zelf weer is!

Mausi drachtig! Top! Gefeliciteerd. :D
Nu hopen op goed nieuws over Kiki vandaag!

hee Kelly kom ik je hier ook tegen! :D

Vrijdag komt hier de dierenarts voor de enting van ut poppetje, ook laat ik haar nog 1x scannen want tja ik ben echt een muts ik wil gewoon echt zeker weten dat het er nog zit en het hartje klopt etc... Dus in overleg met de dierenarts doen ze de bijna 3 maanden scan dus ook nog even.
3 oktober is ze officieel 3 maandjes, gaat best vlot... Mja laatste loodjes zijn het zwaarst toch? :')

Poezels zijn ook echt super leuk! En ben ook heel blij met de keuze om er een kleintje bij te nemen! Zo ontzettend leuk :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:55

Even egopost! Ben zo blij voor de eigenaar!!

Vanochtend eerste keer los, deed t zo braaf! +:)+

Afbeelding

En braaf op zit stilstaan

Afbeelding

En yup in augustus 2016 wordt er weer een Nourbaby verwacht! ❤️

Afbeelding

Roma kunnen we aftellen hihi!
Nogmaals proficiat!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 22-09-15 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:57

Jaaaaa wat goed een mooie scan! Knappe merrie

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:08

Top Yildiz! Gefeliciteerd *\o/*
Kunnen we idd samen aftellen :) Maar ik ga eerst aftellen naar Aziza haar baby <3

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:47

Ah super Yildiz! Allemaal knappe baby's in de maak hier! :D en een fantastische eerste keer los op Kiki dus! Top :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:13

Gefeli Roma en Yil! *\o/*

Roma, wat balen van de slokdarmverstopping en wormen...maar als het goed is is dat nu dan allemaal weer voorbij. :j

Kiki gaat echt goed! Top zeg! +:)+

Kel, hopelijk gaat het op de nieuwe stal allemaal wat beter. :j

Kat, niet leuk van Set!
Hopelijk valt het mee.
Fu was ook een beetje scheterig, komt door het natte gras.
Maar hij was verder oké, ze staan ook snachts thuis nu dus krijgen niet zoveel gras meer.

Elise, lijkt me een leuk paardje maar van een foto kun je niet zoveel zeggen natuurlijk.

Op dat filmpje staat niks van de spectaculaire val van Nikita, want ik was voor haar! :D
Gister in de bak gereden, ik rij niet zo heel vaak in de bak de laatste tijd en dat merk ik wel, maar goed, kijken of ik weer wat meer kan trainen.
De galop gaat nogal poedersuiker, maar goed, als je kijkt hoe het eerder ging is alles al stukken verbeterd.
Nikita heeft ook nog even rond gehobbeld, ze kan steeds wat meer, beetje schoudervoor en wijken en wat meer bij elkaar rijden. :j
Das wel leuk, hopelijk kan ze wat vaker rijden, vind het wel leuk haar een beetje les te geven.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:03

Wat goed yildiz! Is dat een nourbaby op de foto's? :D

Esmee, ik moest even kijken wie je was! Leuk! Langzamerhand ontmoet ik iedereen wel 1 voor 1 :')
Ik zou nog steeds wel een x willen meeten met de paarden!

Miran, leuk dat Nikita steeds beter wordt. Gaat wel goed ook he met fuego geloof ik? Mooie foto's zie ik voorbij komen op facebook elke x!

Ik ben net nog even bij m'n nieuwe stal wezen kijken. 24 paarden maar het is echt wel rustig overdag :D

Er staan daar ook nog 3 arabieren. Altijd leuk! 1 van AF umoyo (als ik het goed zeg) :')
Ik verhuis volgende week woensdag waarschijnlijk. Spullen eerst en daarna loop ik met geisha naar de nieuwe stal. Zal zo'n 20 min stappen zijn. Als het weer mee zit ga ik er misschien wel op. Gelijk een nieuwe ervaring erbij haha. Is wel langs een drukke auto weg.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:40

oke had een mooie bijleesport en nu kan ik weer opnieuw
Dan maar ff verkorte versie
@Yildiz wij wonen nu bij mn ouders boven om het achterhuis voor hun te kunnen verbouwen wanneer hun daarin kunnen gaan wij in het voorhuis ons andere huis is per 25 okt verkocht. De zwarte schonen doet het goed zo te zien, leuk paardje hoor. Ook gefeliciteerd met de dracht
@Kelly leuk dat je terug bent Geisha ziet er idd veel beter uit, veel plezier op je nieuwe stal
@Gelske snap je gevoel Asal heeft ookal 2x een hoefszweer gehad kunt elke x weer opnieuw beginnen wel fijn dat nu open is
@Kat met zilver???? kun hij niet 50 cm kleiner zijn?? whaha heb je de colosan al geprobeert??
@Roma gefeliciteerd met je drachtige merrie
@Miran wat leuk dat jullie zo samen kunnen genieten van fu

Asal gaat grandioos vandaag weer op mn roze wolk. instructeur was afgelopen vrijdag erg tevreden maar ik vandaag nog veel meer. Schakelen gaat op midden galop gaat mooi maar nu ook super op achterbeen terug. aaaahw zo blij, hopelijk loopt ze het weekend ook zo

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:53

Super dat je een nieuwe stal gevonden hebt zeg! Top! Meeten kan altijd :D leuk!

Ik had geheel ove de verstopping n wormen heen gelezen :o wat vervelend zeg! Het zit niet mee! Gelukkig beide iets wat goed gekomen is en goed komt! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:36

Haha wist je dat niet Joyce? Hij is silver buckskin :j

Set leek al wat beter maar heb ook colosan gegeven, helpt denk ik wel

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:15

Fijn te horen Katja!

Heeey Kelly :wave: ! Top dat je een fijne stal hebt gevonden en dat ze t zo goed doet! Jullie hebben toen zon rot start gehad. Was bij Mish toch eerst ook zo aanmodderen in het begin, Eline? Gelukkig gaat het haar ook beter.

Aaah nú snap ik hoe t zit Joyce! :) Bedankt voor de toelichting en heerlijk dat je les zo top ging. Komend weekend knallen met Asal! +:)+

Balen Roma, en ja heb het al wel eens verteld geloof ik Nour als jaarling? Netjes aan t schema gehouden en toch echt heftige besmetting. Die kans bestaat nu eenmaal met die guppen, je bent er op tijd bij toch? Komt goed.

Jaaaaa wat n babyboom volgend jaar hihi!
Is idd Nourbaby! Gaan er boel komen volgend seizoen en ook al zijn ze niet van mij (op die van Jazzy na dan) het voelt toch heel feestelijk als ze drachtig worden gescand. En bij Kiki ben ik natuurlijk nauw betrokken geweest en de eigenaar is het ook zo onwijs gegund! Kan ik echt van mee genieten hihi! :D
Wanneer is Aziza ook weer uitgerekend, vroeg toch?
Jazzy 25 mei.... En ik wil nu alweer n luikje! En die van jou Esme dat scheelde toch niet veel met Jazzy? Of ben ik nu abuis?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:26

hoeveel merries zijn er nu drachtig van Nour? en zijn er Av en non-AV tussen? *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:32

Balboekje vol! :D Iets meer AV merries dan niet AV. AV ook heel verschillende types dus ik ben echt reuze benieuwd...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:35

super gaaf!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:35

Leuke nourbaby hoor! :D
Ja, volgende week woensdag gaan we. Geisha heeft nog steeds wat dingetjes die me niet helemaal lekker zitten. Dat boze merriegedrag bijvoorbeeld. Als ze naast me loopt kijkt ze altijd boos met neusgaten licjt opgetrokken. Zo heb ik dr niet gekocht. Volgens een paranormaal persoon die een reading gedaan heeft ligt dat aan haar milt. Daarnaast nog het slepen met de voorhoeven. Vooral rechts voor waardoor ze met buiten rijden veel te snel slijten. Hoop dat dat zich vanzelf oplost dalijk als ik weer les heb. Dan gaan we rechtrichten +:)+

Daarbij blijf ik maar zoeken naar een oorzaak voor de verstopping toen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:37

Ik hoop dat jij en Geisha snel oorzaken en oplossingen vinden!

Setje niet geheel haar happy self:

Afbeelding

Afbeelding

en dit :oo zou ze normaal noooooit hebben geflikt, paar dagen geleden

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:20

Ohhhj stoute set! }:)
Hoe komt het dan dat ze niet haar happy zelf is katja?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:22

weet ik dus niet, ik vermoed dat ze wat buikpijn of krampen heeft. Ze heeft helemaal geen echte doorslaggevende symptomen maar buik aanraking vindt ze onprettig en ze zwiept met haar staart en is humeurig. Maar echt koliek is het niet anders had ik wel de DA al gebeld, ik denk dat het misschien door het gras komt wat nu weer snel in de suikers is geschoten.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:31

Ow ja, dat zou best kunnen! Of een beetje last van de hengstigheid misschien? Hoe gaat het met blue?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:35

Hengstigheid van Set denk ik haast niet, daar heeft ze eigenlijk nooit last van.. Dan zou ik ook andere tekenen verwachten zoals staart hooghouden ofzo. Maar zo deed ze ook wel toen ze even drachtig was van Ilya dus misschien ook een beetje hormonen.

Met Blue gaat het super :D Is echt een lekker ding en heel mensgericht. Ze hoeft verder nog niks dus staat lekker fulltime in de wei te chillen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:06

Jij kent Set het beste, maar ik moest meteen denken: Merrie!
Merries die een veulen hebben gehad kunnen ook behoorlijk veranderen. Lees: dominanter worden. Zon BOTS! vind ik erg typisch en herkenbaar. Lekker met d'r schouder jou je plek wijzen, grrrr... Tie begon daar na Nour (eerste veulen) ook mee; bij showmanshipoefeningen mij heel sneaky wegduwen (je staat dan op veulenpositie) en van omega merrie naar alpha merrie opgeklommen.
Kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn, maar hier moest ik aan denken! :D

Blue ziet er top en heppy uit!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 22-09-15 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:09

Maar nu maanden later ineens van de ene op de andere dag? Lijkt me toch erg gek. Een paar weken geleden was ze nog heel erg happy en gebalanceerd, en sinds Ilya is ze alleen maar liever geworden.. Mijn gevoel zegt dat ze zich niet zo lekker voelt. Maar misschien heb je gelijk

afgelopen weken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:19

Ff m'n post aangepast, blue zag er twee keer goed uit haha!

Nogmaals, jij kent haar t best meest voor de hand liggend wat jij denkt. Dat laatste filmpje, die schouder erin gooien, kwam mij alleen wel bekend voor als zijnde dominant merriegedrag. Tie is gelukkig iets subtieler.. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:23

Haha oke. Dit was heel uitzonderlijk en bizar hoor.. Daarom bleef ik ook gewoon staan, ze is in 9 jaar altijd netjes voor mij gestopt of uitgeweken.. Nog nooit tegen me aangelopen of iets dergelijks.