Annika, had je niet gelezen, Euffie is woest eigenwijs dus haha Misschien een idee om minder te vechten juist en gewoon zo lang te wachten tot hij uit zichzelf meeloopt? Reken dan wel op een heeeeeele poos Arie deed er 3 uur over voor hij bedacht mee te gaan namelijk
Ik zit een beetje te twijfelen... Noah staat nu anderhalve maand 's nachts buiten. Maar vannacht zegt het nieuws en mn mobiel dat er kort onweer verwacht wordt, buienradar zegt juist geen onweer in Houten. Liefst heb ik hem gewoon buiten, maar ergens vind ik het spannend met eventueel onweer hij kan namelijk niet schuilen. Zn mini kudde staat het hele jaar door buiten dus die zijn gewend... denk dat als zij rustig blijven Noah dat ook wel een beetje over neemt?
Wel een fijn gevoel altijd als alles weer binnen is, vind ik altijd. Dit was dan niet voor ons maar vind het altijd wel een soort gezellig Lekker voorraadje Kat! Wij hebben altijd grote pakken voordroog/hooi dus die hoeven niet met de hand gedaan te worden, scheelt weer
Balen dat die een beetje aan het kwakkelen is. Als die buitenritjes zo leuk vind, kan dat geen kwaad denk ik! Geisha geniet er ook vanA
wat erg van je stalgenootje! Lijkt me zo eng. Haat aan menden die veel te hard rijden bij paarden.. ze zien het gevaar gewoon niet. . Grr en wielrenners haat ik net zo hard..
Kat, set ziet er goed uit! Wat apart dat ze je zo schaduw! Wel lief haha. Is het nu al minder?
Baukje; wat vervelend! Misschien inderdaad maar niet over nadenken waardoor het komt. Fijn dat je je nu beter voelt en weer bijna de oude bent! Silver zijn kleur vind ik zo mooi!
Met geisha gaat alles top hier. Heb haar op de foto gezet zoals jullie op fb zagen! ze zit lekker in haar vel en word haar eigenwijze zelf weer. Deze week heeft ze lekker vrij gehad.. wilde vandaag rijden, is het poedersuiker! Nou, misschien knapt het straks nog op. De spiertjes bouwen zich echt snel op nu merk ik. Er komt even 2 maanden geen chiropractor bij hebben we besloten. Elke 2 weken word ze gemasseerd en dat gaat goed! Ze had een hoop spierspanning maar dat is nu al bijns weg. Rijtechnisch gaat het super maar wél met instructice + longeerzweep. Als ik me zweep gebruik word ze boos en remt ze af.. maar als ik de zweep gebruik en ze denkt dat het de longeerzweep is, is haar reactie goed. Misschien een stukje accepteren van de zweep? Instructrice hoeft amper wat te doen. Alleen vast te houden.. Ik geef Uiteraard been en bij geen reactie been + zweep (tikje achter me been). op deze manier gaat het super en blijft ze ook voorwaarts. Ze loopt erg ontspannen! Vandaar besloten het eventjes rust te geven.
over fruit. Ik geef alles wat ik kan vinden waarvan ik weet dat ze het mag. Maar niet elke dag.. appels, worteltje, peertje. Maar ze vind sinasappels goor en komkommer gaat er ook niet van harte in.
joysjuh1987
Geplaatst: 05-07-14 11:44
@Woogy dat zijn er ook nog best veel, succes met je balen @Kat de buiken van set...straks moet je dr nog rollen @Baukje wat schrikken zeg....wat is silver braaf erg leuk zo met dat badje @Tieneke Adje wat een knappert zeg @nicky wat schikken van je stalgenoot zeg, onbenullen heb je tegenwoordig in het verkeer @Siel heerlijk dat je zo fijn met djuun buiten kunt rijden, zie vaak fotos van je, genieten zeg! @Annika hier ook wel dazen maar ze staan met vliegendekens op de wei en tijdens de training spray ik ze ook in maar de bussen vliegen er door @Tamara fijn dat Noah zo goed gaat @Yildiz OMG wat is Yazahra een knap kind
Hier gisteren nieuw hindernis materiaal opgehaald. Asal doet het zo leuk dat ik natuurlijk thuis ook verder moet oefenen en aangezien ze donderdag jarig was is het een leuk verjaardagscadeau voor haar. Net even getest en oh oh wat vind ze het leuk en doet ze het goed, het is wel vermoeiend vind ze hihi HEt parcoursje
hallo ik ben er weer helemaal. na periode van gekwakkel . toch maar is me oude arts in nl gebelt voor tips gezien er na scans enz niks in me hoofd tezien was naja blijkbaar heb ik toch hersens altijd leuk te weten . op zijn advies bepaalde punten in me bloed getesten bleek ik gewoon mega laag hb gehalte (bloedarmoe ) tehebben . dat verklaardt gelijk alles nu sinds 2 weken aan een of andere vieze kruiden drank . begin sinds gister weer is wat kleur tekrijg ipv alleen wit tezien zo blij kan eindelijk weer wat doen verder wat minder nieuws na alletijd niet hengstig tezijn geweest stond senna hengstig na dierenarts en ja hoor niet drachtig gekke merrie met jess besproken om volgend jaar weer te proberen was zo benieuwd na dit veulen. en ja hier ook druk met hooi bezig normaal alleen grote baal maar kon mega goedkoop aan kleine komen staat nu kar op terrein ben al op de heft nog 100 tegaan en is hier zo warm
Kelly het ging de dag erna wat beter ze zoekt denk ik steun omdat ze zich op een manier voelt dat ze nog niet kent, zo hoogdrachtig lief dat je er naar vraagt Geisha ziet er inderdaad beter uit!
Asal is zo lief super je hindernissen!
vervelend Kat bloedarmoede.. Senna verbaast me eigenlijk niet, nu het zo lang duurde en ze niet megadik was, wel zonde zeg! Gelukkig volgend jaar weer proberen!
Barcelano
Geplaatst: 05-07-14 12:54
Jaa was zeker balen. Vooral omdat die ene arts valse hoop gaf :s
Die kan t beter op knaagdieren houden zeggen wij hier dan :p
Super van Geisha Kelly Eindelijk weer een beetje paard. Dayem heeft idd bloedworm.
Gelukkig hebben ze wat gevonden Kat, anders blijf je dokteren. Hopen dat je snel de oude bent. Wat jammer van Senna zeg.... Volgend jaar een mooi dartelend veulen
Wauw Joyce gaaf! Heeft je vriend het zelf gemaakt?
Dayem knapt op! Behandeling heeft hem goed gedaan. Been is aardig geslonken en hij had weer praatjes. Eventjes twee rondjes laten draven, liep lekker soepel
@nicky nee heb het wel gekocht heb 1 zelf gemaakte set maar toch niet echt optimaal, gelukkig dat dayem weer opknapt @katjen wat balen bloedarmoede erg vervelend en jammer van Senna @kat heb echt te doen met set arm ding
Sieltjuh
Geplaatst: 05-07-14 18:04
Haha Baukje, die Silver is ook grappig met zn badje
Yildiz, zo eens je topic tjekken
Jes, ik begrijp het Wij zijn juist overgestapt op hooi Zoveel mensen, zoveel wensen Overigens wordt Djuun ook best snel dik hoor. Ze matcht best goed op een koudbloeden-dieet
Balen zeg Nicky, van Dayem Ah, lees nu dat het beter gaat, fijn!
Dikke Setje
Tam, wat heb je nog met Noah gedaan vannacht?
Zo, sterke wuuven hiero Hier laten we kuil en hooi altijd brengen door de leverancier en die zet het ook gewoon op zn plek met de steekwagen
Kel, fijn dat Geisha beter gaat Ze ziet er ook beter uit op je foto's
Joyce, stoer hoor dat springen
Kath, wat balen dat Senna niet drachtig is zeg! Waarom niet meer dekken dit jaar als ik vragen mag? Fijn dat het met jezelf wel beter gaat
Meiden, heb jullie tips zo nodig, zal het straks ff plaatsen... Eerst eten
Set_Elkol
Geplaatst: 05-07-14 18:07
kom maar door met je vraag
Joyce Set ging vandaag veel beter! Het was wat koeler met regen en de dazen waren ook weg
ik zie het in haar ogen, ze kijkt niet meer zo sneu.
van voren weet ze het nog aardig te verbergen, we hebben een diepligger en geen dwarsligger :
Blue voor de liefhebber, al wat afgevallen weer.
Heb eens gewogen, Set krijgt per dag 500 gram merriemuesi en 200 gram ruwe spelt, Blue 200 gram ruwe spelt of 200 gram half/half spelt en bioron muesli. Vergeleken met sommige merries doet Set het goed op weinig
@kat dat vond ik altijd zo erg, op die leeftijd nog verkopen met andere woorden het is oud...next...gelukkig dat set vandaag beter te pas is
Sieltjuh
Geplaatst: 05-07-14 18:58
Ja idd...
Nou, komt ie. Zit samen met Letiets al een tijdje in dubio wat we met Djuuns manen moeten. Nu is Djuun helaas niet gezegend met een dikke bos, maar van boven zijn dr manen duidelijk dikker dan van onderen. Op dit moment zitten ze in een paar vlechten, omdat mevrouw het liefst met dr hele kop in de stront gaat liggen en daardoor dr manen er alleen nog maar erger uitzien Normaal heeft ze in de winter ook ingevlochten, omdat ze dat dus ook in de winter doet (en ergste is, dr stal wordt netjes elke dag uitgemest, net als dr wei trouwens).
Nu durft Letiets volgens mij de sportcoupe wel aan, maar ik krijg al bijna buikpijn bij het idee
Heb ze vandaag eens op de kiek gezet voor jullie:
Van de winter besloten om het "derde oortje" mee te laten groeien. Dat is in een goed half jaar toch wel al naar dit gegroeid (het kortere gedeelte dus)
Dr manen groeien dus wel als kool, maar het wordt van onderen gewoon erg dun. Dit stukje is wel erg mooi "dik" bijgegroeid. Daarbij kan je zien dat onderste gedeelte door dr deken (van de winter) en denk ook door het sociale gedeelte met dr vriendje gewoon ook niet meer zo mooi is
Gelukkig wel een mooie voorpluk (en dikke staart)
Om nog even voorbeelden te geven dat ze echt dunner zijn, dit is van oktober:
En ruim 2,5 jaar geleden, stuk korter, maar wel meer dikker over zn geheel
Nu vroeg ik me af wat jullie zouden doen? Bijpunten? Sportcoupe? Of gewoon echt niet aan de manen zitten, want dat is heiligschennis bij AV's? Ik heb niet de illusie dat ze opeens een volle bos gaat krijgen, maar iets netter zou fijn zijn, want het ziet er nu zo armoedig uit..
Ow, en zo'n stuk manen wegscheren kan rasstandaard zijn, maar dat gaat sowieso niet gebeuren kan ik jullie vertellen
Bokt heeft zich weer van zijn raarste kant laten zien. Kwam bij enige toeval een advertentie tegen van iemand die ene pony zocht, mocht ouder zijn en een ruintje. kwam daarna een advertentie tegen van iemand die een ouder ruintje weg deed. Heb die advertentie door gestuurd naar de zoeker die lelijk tegen mij reageert omdat de pony niet binnen de gewenste schoft hoogte past, waarom ik in godsnaam zo'n advertentie ga doorsturen etc...Stuur haar terug, joh beetje goodwill dacht een soort van te helpen en nou ben ik een brutale trut...dat was de laatste keer dat ik met iemand mee dacht
Balen binnen, niet droog helaas Begon goed te regenen om 10 uur. Oh well, zeil erover laten drogen en weggezet.
Seti is zo mooi rond
Na alle rijfoto's heb ik ook weer zin om te rijden, nog even wachten tot de twee dikke dames thuis komen, die moeten echt weer aan het werk