[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:23

Leuke foto's!

Dan is het nier zo erg dat het lid worden niet lukt geloof ik haha.
Vrijdagochtend wordt Dayem weer behandeld, heel benieuwd of zij wat kan vinden!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:25

Ik ook Nicky. Daarom wel schrikken zoiets :\
Op wat gaan ze nou nog testen ook? Reflexen hadden ze nu gedaan, toch?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:29

DA heeft gister met een lampje en kijkertje in de ogen gekeken en zag niet afwijkends. Blinde en gele vlek waren goed te zien en de vliezen hadden ook niet losgelaten. Het kan dus bijvoorbeeld iets neurologisch zijn. Ik heb geen idee wat de oogtesten de volgende keer inhouden. Moet van de week ff een afspraak maken en zal het dan eens vragen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:30

Hoop dat het allemaal maar meevalt dan. Zal voor je duimen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:32

@nicky wanneer krijg je dat onderzoek of heb ik erover heen gelezen?

De rest bedankt, vond de foto's zooo schattig

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:34

Waarom ze nu pas beginnen...ja ik denk dat het geld er deze zomer niet was en nu wel.. Al met al ben ik redelijk pissig. Ik wil gewoon lekker rijden! Gewoon stom!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:37

Naja, zeker als je zoveel stalgeld betaald, mag je toch ook wel fatsoenlijke verlichting in een bak verwachten. Hoelang kan je niet in de binnenbak terecht?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:39

Ik gok zomaar nog wel een week of 2/3....... Er is ook geen aankondiging ofzo van geweest. Ik kom op een dag op stal en de vieze terpentine lucht kwam me tegemoet.. En de bak was dus niet begaanbaar. Er stond alleen een mededeling op het bord 'geen paarden los in de binnenmanege'..

Heb geen zin om haar verplicht vakantie te gaan geven omdat de bak niet te rijden is. Onze longeerkralen zijn een soort van modderbaden en ik kan haar dus nergens lekker even losgooien ook.. Vind het maar een rare gang van zaken.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:44

joysjuh1987 schreef:
@nicky wanneer krijg je dat onderzoek of heb ik erover heen gelezen?

De rest bedankt, vond de foto's zooo schattig

Moet van de week ff bellen. Ik hoop 10 dec als m'n vader dan kan rijden.

Balen Lilian. Ook niet zo netjes van de staleigenaar het zonder aankondiging te doen... :(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:44

Vind dat ook niet netjes, Lil :n Op zn minst had dat toch duidelijk gecommuniceerd kunnen worden. Dat het op een ander tijdstip niet handig uitkomt, so be it, maar een beetje communiceren op een stal met pensionklanten is toch wel het minste wat je kan doen.

Jammer dat jullie longeerkralen ook niet goed liggen zeg :\ Een beetje buitenbak/longeercirkel mag je toch wel verwachten voor die prijs wat jij betaald. Hoewel jij denk ik wel in een stuk duurdere omgeving zit dan wij...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:43

Maak je je niet heel erg zorgen Nicky, om Dayem? Ik vind neurologisch niet fijn klinken.. Succes ermee!

Ik zie knappe Reem langskomen, leuk dat je nog meeleest Bren lief he die Set van mij ik hoop dat het met jou ook goed gaat! Ben je nog steeds bere-dankbaar dat je mijn lieve schimpie toen weer weg wilde brengen <3

Verder alle zadelverhalen kan ik niks aan toevoegen.. Ik heb nog nooit een zadelpasser gehad :o Op Set ben ik begonnen met een waardeloos aangesmeerd zadel, die ik heel snel heb weggedaan voor een Merano, goedkoop maar lag toevallig heel goed op Set. En nu mijn boomloos waar ik dus dolgelukkig mee ben :)

van dat k*tzadel geen goede foto, maar 1 maand/2 maand mee gereden tijdens eerste periode:
Afbeelding

Merano, op Set en onder de man: (onbespierd krielkipje :(:) )
Afbeelding

Afbeelding

en mijn gouden aanwinst:
Afbeelding

wat een lieve baby-Asal!

Lilian wat irritant van je binnenbak, niet te doen zeg :7

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:46

Zadel ziet er ook gewoon uit als een heerlijke luie stoel! Zo eentje waar je gewoon in MOET zitten! :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:48

Jaaaaa toen ik m had gekocht had ik m even op een krukje gelegd en ging erin zitten, ik wilde er niet meer uit <3 kan me niet eens meer voorstellen hoe het is in een ander zadel te rijden, zo zacht, zo fijn, zo relaxt! Kan er 5 uur in zitten (langer nog niet geprobeerd :+ ) zonder bips-pijntjes te krijgen :D

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:51

Dat azdel ziet er inderdaad heel erg uitnodigend uit!
Hoevele betaal je ongeveer voor boomloze zadels ?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:51

Bren, wat een ontzettend mooie foto van jou en je mooie dame _/-\o_ . We hebben toen nog even staan praten met elkaar, ik was met Vos voor het eerst op stap. Daar zijn toch heel mooie foto's gemaakt van de verschillende arabieren.

Wat een pech, Lilian. En dat voor dat geld. Ik zou er toch iets van gaan zeggen. Dat je wedstrijd hebt, en dat dat niet handig is met trainen. Zo iets melden. Hier hebben ze twee binnenbakken (sinds nog niet zo heel lang) en dat is toch wel erg prettig. De buiten bak en paddock zijn nu wel wat modderig, maar de weides liggen er nog heel goed bij.

Nicky, ik zal voor je duimen dat ze er achter komen wat het is met Dayem. Dan kun je gaan vooruitkijken en behandelen, in plaats van steeds maar zorgen maken wat er mis zou kunnen zijn. Die onzekerheid is niet fijn.

Joyce, wat een heerlijke schattige foto's. Om te smelten, zo'n kleine Asal.

Dat bijlezen lukt me ook niet altijd, wegens geband worden af en toe door de achterban hier thuis := .

Ik heb dinsdag weer een heerlijk rondje oefenparcours gedaan. Het gaat steeds een stukje beter. Veel minder mikado met de balken en weer wat vlotter achter elkaar de hindernissen rijden. De dubbel twee keer gedaan en twee keer goed gegaan. De eerste keren dat we de dubbel deden kwamen we steeds nogal scheef voor de tweede. Dus dan reden we maar even een volte er tussendoor, dat werkte beter.

Wat een leuke foto's van Set. Ze is zo ..... Set. Zo'n schaapje lijkt me ook wel gaaf om eens te proberen, maar ik vrees dat Vos dat eerst wel weer eng zal vinden. Hij doet wel of hij stoer is, maar af en toe is het een niet zo stoer paard.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:59

haha Set vond het ook erruug bijzonder, het ruikt ook nog naar schaap. Maar ze moet niet zeuren :Y) haha. En een echte Set inderdaad, goed omschreven, ze heeft zo'n eigen kop en manier van op foto's staan!

Nicky voor Barefoot betaal je minder dan voor het zadel wat ik heb, maar ik vind Barefoot boomloos erg oncomfortabel en te weinig steun geven helemaal voor de extreem lange ritten. Dit zadel is wat steviger, neigt meer naar een boomzadel qua stevige vorm. Heb er een half jaar voor moeten sparen want tweedehands was dit zadel 750 euro (nieuw 1200). het is een extra korte variant van 50/52 cm wat het ideaal maakt voor de Arab.

Zoute Nootjes leuk was het he bij Jonkersgat, Arabieren in alle types goed vertegenwoordigd!

Afbeelding
wat een verschil! die twee mooie schimmels.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:09

Tuurlijk lees ik nog mee haha reageer alleen niet zo vaak ;)
Was jammer dat sudar er toen niet was maar het was leuk met de rareabies die er wel waren

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:10

Als Vos nou eens eerst mag ruiken aan zo'n schapen ding, dan komt het misschien wel goed. In de box hangen voor het slapen gaan, haha.

Katja, dat zadel ziet er erg goed uit, moet ik zeggen. Zou leuk zijn om ooit eens te proberen. Bij Jonkersgat was het eigenlijk een beetje een arabierenmeeting. De meisjes zijn heel mooi op de foto gezet. Het was heel bijzonder en er zijn ook hele mooie foto's gemaakt. Laatst was er hier een meeting met alleen maar grijs weer en mist. Nou ja, we gaan voor de herkansing.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:15

Ik had Evelyn ook al aangeboden het zadel een keer uit te proberen op Sudar, ik wil ook wel bij jou langskomen hoor :D Ze hebben vast ongeveer dezelfde maat.

Ik zou met Set graag weer naar een meeting, of een shoot boeken. Misschien in het voorjaar!
Sneeuwfoto's zouden ook gaaf zijn maar met een schimmel vind ik dat altijd minder..
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 27-11-13 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:15

Leuke foto's! Was was set daar nog puppy! Zoiets als geisha nu haha! Nouuu De zadelmaker is net geweest en hij zag inderdaad dat het zadel aan de voorkant kiepte en dit was te verhelpen! Hij heeft hem in het midden meer opgevuld en nu ligt ie eigenlijk super! Hij kiept niet meer en ben even gaan rijden en hij was niet gaan schuiven! Superblij! Hij zegt ook dat het gewoon een fase is waar ik door heen moet kwa spieren en hij was ook nog gerust te verbreden tegen de tijd dat ie wel te smal word! Toppie, hij rijd heerlijk en mijn houding is veeel beter.. foto volgt nog!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:16

Ja he, alleen is Set daar 6 :P en op de springfoto 5. Arabjes zijn zo lang puppie :j Fijn dat je zadel nu past ik hoop dat het een poosje goed blijft.

hier is ze ook 5:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 27-11-13 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:17

set_elkol schreef:
Ik had Evelyn ook al aangeboden het zadel een keer uit te proberen op Sudar, ik wil ook wel bij jou langskomen hoor :D Ze hebben vast ongeveer dezelfde maat.

Ik zou met Set graag weer naar een meeting, of een shoot boeken. Misschien in het voorjaar!
Sneeuwfoto's zouden ook gaaf zijn maar met een schimmel vind ik dat altijd minder..

Dito hier alleen dat weer van nu blegh haha

Asal was als beebie echt een dotje <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:18

Haha zullen we in het voorjaar samen een fotograaf inhuren Bren :D Scheelt kosten haha. Misschien wil Murielle wel :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:29

http://www.bitmagazine.nl/inzending/tja/

Ik doe net zo lang mee tot Asal en ik iets gewonnen hebben whaha dus als jullie even helpen stemmen, als wij wat winnen stoppen wij met iedere keer deze links hier te plaatsen whahaha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:31

Ik wil wel stemmen maar je hebt me nu ook geinspireerd zelf eentje in te zenden :P selfies doen wij wel met onze domme arabs! :D