Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:48

Wow, Yildiz, Tie heeft er duidelijk nog zin, in past het zadel nog met haar mega grote buik!! Jij kan alvast beginnen af te tellen haar laatste maandje gaat in!!

GAAF SCHEMA Nancy voor Cyann, die gaat kilometers maken, en jij ook met June!!
Gaaf dat ze ook met Scarlet verder gaat, dus 3paarden te werken voor haar ze zal weten wat of hoe!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:06

Ja Glenn als het allemaal goed gaat wel ja. Veel ervaring opdoen met verschillende paarden en verenigingen en bijpassende regelgevingen.

BTW Belgie heeft tegenwoordig ook weer een arabieren club?! DE AWRAB Arabian Westernriding Association Belgium. Ze zitten sinds gister op facebook. Zou leuk zijn als het een succes gaat worden. Belgie is voor ons soms best dichtbij.

Oh en Jess....ja geen dawra reining op een lokale wedstrijd nee. :Y) :D Er gaat niets boven de DRHA/NRHA ervaring. :P
Ik laat Cyann starten bij de DAWRA vooral voor de nodige ervaring in een nivo dat ze elders nog niet start, dus dat zijn alle onderdelen behalve reining. Wat niet wil zeggen dat ze het dan niet op het NK DAWRA te wanroij gaat starten. De thuisbasis van de DRHA, 2 vliegen in 1 klap, de NK wedstrijdlokatie en reining op nog hoger nivo :D
Ik wil gewoon dat Cyann wedstrijden rijdt waar ze de beste ervaring vandaan kan halen wisselend per combinatie.
Vandaar ook dat ze meedoet in Schietberg Reining competie bij de beginners en amateurs met Nirvana, pokke end rijden, geen officiele wedstrijd, maar wel voldoende mederuiters, goede bodem, ruime bak.
1 grote leerschool.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:18

CounTree schreef:
Ja Glenn als het allemaal goed gaat wel ja. Veel ervaring opdoen met verschillende paarden en verenigingen en bijpassende regelgevingen.

BTW Belgie heeft tegenwoordig ook weer een arabieren club?! DE AWRAB Arabian Westernriding Association Belgium. Ze zitten sinds gister op facebook. Zou leuk zijn als het een succes gaat worden. Belgie is voor ons soms best dichtbij.

Oh en Jess....ja geen dawra reining op een lokale wedstrijd nee. :Y) :D Er gaat niets boven de DRHA/NRHA ervaring. :P
Ik laat Cyann starten bij de DAWRA vooral voor de nodige ervaring in een nivo dat ze elders nog niet start, dus dat zijn alle onderdelen behalve reining. Wat niet wil zeggen dat ze het dan niet op het NK DAWRA te wanroij gaat starten. De thuisbasis van de DRHA, 2 vliegen in 1 klap, de NK wedstrijdlokatie en reining op nog hoger nivo :D
Ik wil gewoon dat Cyann wedstrijden rijdt waar ze de beste ervaring vandaan kan halen wisselend per combinatie.
Vandaar ook dat ze meedoet in Schietberg Reining competie bij de beginners en amateurs met Nirvana, pokke end rijden, geen officiele wedstrijd, maar wel voldoende mederuiters, goede bodem, ruime bak.
1 grote leerschool.

JA ZIT min of meer mee in de AWRAB Nancy, had vorige zaterdag gesprek met VDB ARABIANS bij hen thuis, echt prachtige stek en prachtige paardencollectie! En ik wou de awra al lang opstarten, maar vond de naam niet mooi klinken en de awrab is mijn naamspelling dus! En toen kwam Gerrit, Lieve en Bart met het idee en vroegen ze wat ik er van vond! Ik hoop dat het een succes is en we gaan nauw samenwerken met de DAWRA, ik heb over jullie allemaal héééééééééééééél veel lof verteld!!

ja CYANN, heeft de luxe, dat ze zo een collectie van jullie mag en kan berijden, op haar jonge leeftijd is ze al echt beloftevol, en dan nu met ouder te worden nog meer en meer ervaringen op verschillende shows enzo, die gaat de reiningarabier nog echt op de kaart zetten!!

mvg Glenn

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:54

Zo dat was wel weer even bij lezen zeg!

Nog gefeliciteerd met Cyan!! Gaaf zeg! En woowie wat een planning! Ik wil ook zo'n mams die me helpt met inplannen en dergelijke hihi :D

Iedereen heelhuids door oud en nieuw heen gekomen zo te horen, gelukkig maar! Geweldig om al die shop verhalen te lezen bij adje.

En wat gaat de tijd snel zeg, Tie alweer haar laatste maandje!? *\o/* Ben echt heeel erg benieuwd!

Hier gaat alles zijn gangetje. Lekker aan het werk met Shamitje en vandaag weer eens op het strand getrained ipv in de bak. Onze eigen bak is inmiddels omgedoopt tot paddock, dus echt rijden zit er daarin niet meer in. Wél sinds vandaag lid van een rijvereniging om de hoek welke een waanzinnig grote bak heeft liggen! Wel buiten, maar een super bodem en op maar 10min stappen afstand van onze stal. Dus voor de winter maanden kunnen we lekker daar door rijden, ook in de avonden *\o/*

Maar als het zonnetje schijnt en het eb is, werkt het strand ook perfect als bak :o Mevrouw was het er eerst niet mee eens, maar ging uiteindelijk braaf aan de slag met wat extra pit erbij ook, win win situatie! :D Vooral geoefend op het recht blijven in haar lijf, het sturen richting 1 hand en voor het eerst aan de slag met korter achter elkaar wisselen van linker en rechter galop op een rechte lijn. Nog wat sidepasjes en backups erbij en als warming up en cooling down op een flink tempo voorwaarts, neerwaarts draven (in de bak heeft ze nooit zoveel power hihi) en klauteren door de duinen was het in/uitstappen. Training geslaagd :D

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:09

Gaaf Glenn! Ik ben benieuwd! Ik ga dit jaar mijn WRAN lidmaatschap beëindigen en misschien is het wel een idee om in de toekomst lid te worden van de AWRAB, beetje afhankelijk waar de shows georganiseerd worden. Ben in het verleden ook een blauwe maandag lid geweest van de PRAB.

Goed bezig Canisia! Gebruikte met Tie ook heel veel de bossen en duinen. Achterop heuvel op om back up te versterken. Rechte, lange paden voor galopswissels, noem t maar op. Voordeel is dat ze dan ook gewend raken om zich te focussen op jou en de manoeuvre wat nog best n klus is. Buiten is nu eenmaal meer te zien dan in de bak haha!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:16

Jaa ideaal die duinen! Bij slecht weer of weinig tijd gaan we ook vaak aan de hand richting de duinen om inderdaad zoals jij zegt, back ups de heuvels op en af te gaan. Goed voor de coordinatie en die bilspieren! 8-)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:14

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:37

CounTree schreef:
Er gaat niets boven de DRHA/NRHA ervaring. :P

Helemaal mee eens Nancy!
Als ze maar wel mee doet reinen op het NK. ;) zijn we iig al met ze 2en :=

Glenn, wat super zeg!
Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken allemaal en dat hoop ik wel!
Zou mooi zijn!

Canisia, jij bent goed bezig! +:)+

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:20

Sjonge, wat is het weer rustig hier!

Hier in oss is het ook rustig, gewoon zn gangetje.
Vandaag lekker stoofpeertjes gemaakt, voor de eerste keer en ze zijn nog goed gelukt ook! hihi
Mjammie

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:56

Zag t haha! Had toevallig ook peertjes op staan, lekker zometeen als toetje met hele vla yum yum! :9
Smakelijk Jes!

Ja hier ook rustig.... Morgen heb ik een clinic voor jonge paarden. Grondwerk (Parelli) en trail. Super leuk! Weer een keertje met de trailer, altijd een goede oefening voor zon gup.
Ik vind Nour wel weer beetje tja, hoe moet ik t zeggen? Hij was in ene best volwassen aan t worden en nu is ie weer beetje gup terug?
Dus ik stop ff paar maanden met de training, even lekker groeien en spelen met z'n vriendje. Pak het later weer op natuurlijk maar nu ff rust...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:48

Dat kan idd yildiz, goed besluit van je.
Hij geeft het ook wel weer aan als weer toe is aan een nieuwe stapjes.

haha ja lekkah!!! :)
Ga dadelijk lekker verder eten voor de tv mjam mjam. Jij ook smakelijk ;)

Clinic klinkt ook weer interessant. Hoe was je rechtricht cursus bevallen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:53

Thanks! :D

Heb ik daar niks over verteld? :o
Ja was echt super interessant! Vooral t grondwerk, het aan de hand werken was echt heel zinvol en kan ook met Nour echt wat mee. Weer boel inzicht en kennis gekregen! Echt n aanrader, ook voor westernruiters!

En ja morgen clinic bij m'n vaste trainster dus bekend terrein. Maar wel leuk om met Nour daar eens naartoe te gaan. De clinic is met uitsluitend jonge paarden en heb er echt veel zin an! *\o/*

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:56

Over clinics gesproken..
2 februari geeft Krista een clinic bij ons op Hippisch Centrum Bleiswijk.
Er zijn nog 2 plekken vrij!
Dus bij deze.. Snel reageren want op=op!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:02

Jammer, beetje te ver weg...

Ik ben een beetje druk, vandaar wat minder ponyklets hier, want ik weet niet of jullie het al wisten, maar Michel en ik gaan trouwen! :):) Dus we zijn druk bezig met ideeën enzo. En Daantje mag natuurlijk ook komen, dus die moet ook strak in 't pak :)) Enneh, ideeën altijd welkom!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:17

Ja Glenn, Gerrit vertelde het al, want die zit WEL op facebook haha. Beetje bij de Nederlandse grens Glenn die wedstrijden :-). Dan komen vast de brabo's jullie kant op en wij vast ook wel. Dutch Arab girls are going Belgium.

Ik ben sinds deze week June weer aan het oppakken. Hoefsmid ingelicht dat de plates er weer onder kunnen, dus we worden weer ingepland. Woensdag naar de manege hier om de hoek geweest en in hun mega bak gereden zie http://www.hcsimonshaven.nl Helaas agterberg bodem, maar ok. Vandaag samen met Cyann geweest, er was een fnrs wedstrijd, dus drukte alom, maar gelukkig...ze hebben daar 3 overdekte rijbakken en joepie de kleine zandrijbak was vrij, dus daar kon Cyann aan der stops werken met nirvana. En dat ging best lekker. De eigenaar was weer blij ons te zien!! Jaja waar maak je het nog mee, dat reining ruiters zeer welkom zijn op een dressuur manege. Bij mijn overbuurman!!

Ja jes, we houden de dawra reining NK in de gaten hoor. Ligt een beetje aan het programma, ik hoop dat het heeeeeel gauw bekend is, want dan kan ik meteen beginnen met Xerena over te halen met haar reining arab, want ja...het moeten er wel minstens 3 zijn hoor.

Thanks Canisia, en leuk topic en dan nog bij uitgelicht ook! :D

Yildiz dat rechtrichten is ook zeker interessant, destijds eens een clinic gevolgd met Nirvana bij die bekende instructeur ...euh..de Both? Ik had toen geen idee wat het was, wist niet wat ik me ervan voor moest stellen, maar achteraf bleek ik er al lang mee bezig te zijn. Alleen noemde Angelique Ferdinandus dat niet specifiek rechtrichten, maar je paard rechts net zo soepel maken als links over heel het lichaam, kwam toch aardig op hetzelfde neer, veel inbuiging naar buiten en binnen. Ook hoorde dit bij de basis van Patrick van Coninxksloey. Tijdens de clinic was ik een van de weinige cq de enige die dit eigenlijk al deed, daar was ik wel heel verbaast over.

Maar hoe moet ik dit zien met grondwerk dan?? Vertel!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 11-01-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:18

oooooh Trouwen Marije!!! Leuk! Gefeliciteerd! wanneer is de dag?

Ideeen??? Euh Daantje de ringen laten brengen :+ :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:26

_O- Daantje met een ringenkussentje op z'n rug _O- Moet ik 'm nog ff snel een klassieke buiging leren, dat zou leuk zijn :))

Maar dank je! Ergens in juli-augustus hopelijk.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:27

Vreemd idd dat niemand daar dan aandacht aan besteedt. En dat je dan een clinicgever nodig hebt die zegt dat inbuigen zo goed is voor je paard. Da's in mijn ogen ontzettend basis, in álle takken van paardensport.

Fijn dat je een mooie bak om de hoek hebt, handig hoor!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:35

Gaaf Marije! En natuurlijk gefeluciteeeeeeerd! *\o/* Daan voor de kar?! Is dat haalbaar?

Ja idd Nance, deed/doe onder het zadel ook al veel dingen qua rechtrichten. Schijnbaar de meeste westernruiters.
Het was niet de Antoine de Bothmanier maar die andere, geënt op de academische dressuur.
Heb les gehad van Claudia Wolters http://claudiawolters.nl/academische-rijkunst/
En wellicht ken je ook wel de site van Marijke de Jong van Paarden Begrijpen?
Maar goed, op bovengenoemde site zie je ook al wel het principe. En vooral het aan de hand werken is voor mij interessant natuurlijk met zon jonge gup waar je nog voornamelijk naast staat. Ook weer leuk naast het " gewone" grondwerk.
Had t er vandaag nog over: ik wist niet dat je zoveel leuke dingen op de grond kon doen: Parelli, vrij springen, longeren, rechtrichten, trail, schriktraining en nu dus ook voetbal haha. Nour heeft t principe nu door en wordt steeds feller op die bal, echt lachen! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:41

Oh ja Antoin de Both, die was het....soms die hersencellen.

Ja om de hoek is super fijn en gelukkig zijn we er al zo'n 20 jaar van harte welkom. Paar jaar geleden heeft ie in zijn mega hal een agterberg bodem gedaan, omdat de zandbodem (die super was voor stops) te glad werd voor springen. Zooooo jammer. Die bodem is verhuist naar 1 vd 2 buitenbakken, maar helaas slipt ie dicht als het regent en is dus in de winter bagger. We waren maanden niet meer geweest, hij vond het leuk dat we er weer waren, hij had ons gemist en zo ook nog een enkele andere die we spraken. Dat is dan toch wel heel fijn te horen als vreemde eenden die wij zijn. :D :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:53

Das waar ja, die site van Marijke de Jong. Interessante dingen allemaal, wel handig om weereens te lezen. Thanks.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:01

GEFELICITEEEEEEERD MARIJE!
Ik zeg een prins op je bruinebier!!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:56

Daan voor de kar lijkt me op termijn heel erg leuk, maar dat ga ik nu niet meer redden. Hij mag gewoon als fotomodel komen opdraven (hihi opdraven :P)

Michel d'r op is geen porum denk ik. Herstel: weet ik zeker! Kijk: 1.95 meter op 1.47 meter:
Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:03

Gefeliciteerd marije!!
En ach kan best!! Gaat om waarom hey! :)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:08

Wat ook een hele goede oefening is, voor in en uit plooien, is kegels op de grond, dan moeten ze zich aan de hand telkens, stellen en die achterhand draaien en keren, gebruiken ze ook meer die spieren! voor de rug is vrij springen, balkjes lopen, balkjes vrij, longeren, de elastiek op heel los, maar toch klein beetje druk dat ze leren druk, dan moet ik naar beneden lopen, shameless had ik dit veel gedaan, moest ik van Johanna voor de showtraining ook doen om hem zijn rugspieren te leren gebruiken! en heeft bij het rijden ook effect, want als julien druk neemt op de teugels, zie je hem zo vlak en laag lopen! want dan zegt julien, die heeft wel al een mooie stijl voor de western! dus! gisteren gaan kijken hij liep, heel goed, en mooi, juist het aandraven en aanspringen in galop, gaat nog niet zo goed, nog wat aan werken! maar dan ineens kwam de volgende lesruiter en die heeft een groene merrie, kan niet stilstaan, dus krabben en trappen, aan de rand en roepen, dan was shameless de concentratie kwijt en begon hij met julien de rundown te oefenen en stopte altijd juist voor mijn voeten! ik dacht telkens stoppen, stoppen of ik vlieg mee!

ik heb altijd leren in en uitplooien, sinds ik western leerde rijden, bij klassieke dressuur, leerde ik dat pas vééél later!!

op het paard, hoofd nemen, druk, paard geeft na lossen en terug vragen tot het paard dat kent, vervolgens het wijken op de benen voor de heupen, en in plaats van de schouders, te stellen, de heupen! en dan als ik met bernard de clinics volgde dan moest ik véééééééééééééééééél contra galop, doen, telkens in contra aanspringen of van goede voet, doorgalopperen, cirkels in contra en terug komen, en zo telkens verder dat ik van contra galop aansprong, terug moest wisselen en dus andere kant in contra verder ging, om hem echt heel sterk in de heupen te maken!

mvg Glenn