[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:26

Wow Baukje!!! :oo Wat heftig! Is alles nu weer "normaal"? Zon uitval een kant lijkt op n hersenbloeding?!! Echt heftig, snap volledig dat er dan ff belangrijkere dingen zijn.
Leuk als je ff langskomt! :)F

Laatste loodjes Katja, zoeken ze toch steun (of juist helemaal niet zoals Tie) en wellicht kan de jongere Blue dat nu gewoon niet bieden binnen de "kudde".

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:27

Ja zou kunnen Yildiz. Blue staat braaf elke dag op wacht voor de stal waar Set rust, zo lief.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:19

Wow Baukje dat is schrikken zeg, wel fijn dat het nu beter gaat met je.
Misschien kan ik je zaterdag ook meeten.

Laatste loodjes wegen het zwaarst

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:24

Over fruit in het voer: Falco gaf ik wel eens een banaan of appel of peer, maar héél weinig. Gewoon omwille van zijn darmen. De paarden nu hebben alleen nog maar appel en wortel gehad, maar sowieso nooit meer dan 1 tegelijk. En ook niet elke dag. Sowieso denk ik wel dat ze qua vitaminen genoeg krijgen.

Wormenkuur moet ik ook eens gaan doen bij de mannen, hopelijk gaat er meer in dan uit...

Annikab, jammer dat het pleegmoederschap met Dos niet gelukt is. Trailerladen met tijdsdruk is gewoon heel vervelend als het niet goed lukt.
Gelukkig bestaan die social media nu wel, ik denk dat dat vroeger toch allemaal vrij ondoenbaar moet geweest zijn om een draagmoeder te vinden.
Dazen zijn echt heel stom. Mijn moeder heeft via Divoza een dazenval gekocht voor de paarden, ze kon het niet meer aanzien. We zitten hier tegen de rand van het bos en dat is gewoon echt een ramp.

Yildiz, mooie meid heb je daar!

__Nicky, zo zeg, daar is je stalgenootje dan nog relatief "goed" vanaf gekomen! Hier in de buurt hebben de meeste autobestuurders wel respect voor paarden op de weg. Ik ben met Falco ooit een bus tegengekomen die versnelde, toeterde en echt kort op de berm kwam rijden waar wij stonden. De eikel. Falco helemaal over de zeik toen.

Set, dat biertje ga ik ook eens geven! Heb er eentje koud staan, maar nog niet gegeven :+ Vinden ze dat lekker ja?

Sieltjuh, leuke rit gehad dus :+

Tammy_, leuk als je ambities op die manier bevestigd worden :D

Smart, dat klinkt niet als een leuke periode die je gehad hebt. Fijn dat het nu weer beter gaat en dat het lukt om stilletjes aan terug alles op te pakken.

Ik heb net met de mannen apart gewerkt, met zweepje en heuptasje vol snoepjes. Ging stukken beter met Fin. Hem heb ik ook voor het eerst van Adje weggehaald ipv andersom en hij begon dadelijk te showen in zijn "nieuwe wei". Ezels voor de zekerheid maar even op stal gezet.
Wandelen aan de hand ging eigenlijk perfect, geen problemen meer gehad. Eén keer kwam hij onder spanning omdat er bezoek kwam, maar met belonen kreeg ik hem snel terug kalm. Het is echt zo'n enorme vent <3
Adje is gewoon supergrappig. Die kan perfect stappen en stoppen op commando, is enorm op mij gericht, maar als er dazen rond hem zitten, wordt hij gewoon gek en ik denk dat hij dan het liefst in een boom zou kruipen. Anyway, een paar foto's:

Hij is echt een stoer beest <3
Afbeelding

Bewegingsfoto's zijn bijna allemaal mislukt (donker aan het worden), maar om een indruk te geven, hij beweegt zo enorm goed <3
Afbeelding

En met Mister Big Eyes <3
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:30

super dat het beter ging nu :) pas wel op met werken met candies, voor je het weet bijten ze de knopen van je jas :/

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:33

Ja, daar ben ik gelukkig wel consequent in, ik beloon in combinatie met clickeren. Ik oefen ook apart op het snoepje laten zolang de click niet komt en dat gaat voor Adje heel goed, voor Fin goed :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:34

ah perfect dan :) hoop dat het volgende keer net zo goed gaat :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:40

Baukje, jeetje mina! Beterschap nog meis! Fijn dat het beter gaat :)

Jes, en ander ruwvoer kan je stal niet aanleveren? Wij zijn sinds vandaag juist over van kuil naar hooi en ben daar heel blij mee juist :)

Tieneke, fijn dat het beter ging, mooie foto's van je knappe mannen :)

Setje <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 01:59

Tieneke, bruin bier lusten ze wel ik maak er zelf slobber van, het schijnt ook goed voor ze te zijn af en toe, ergens loopt er een topic.

I love Adje <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:33

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:15

Bedankt voor de reacties.. Ik denk er maar niet teveel over na, wat de oorzaak precies is geweest is niet bekend en anders word ik er alleen maar gek van, onzekerheid is niet fijn... |( Word natuurlijk nog wel verder onderzocht.

Katja, ze ziet er wel goed uit, mooie Set... :j Blue wordt ook steeds mooier, vind ik echt een bijzonder paardje om te zien.
En bruin bier joh? Grappig...

Tieneke, ik gebruik inderdaad ook de clicker, werkt prettig en consequent blijven moeten we met alles toch ;)..

Kan hier geen foto's zien, vanavond maar even kijken..

Silver en ik hebben gister lekker met water gespeeld, vond hij echt heerlijk.. Douchen en een kinderbadje.. Badje had hij graag omgegooid, maar dat ging net niet. Hij stond wel echt na te denken over het water dat terug kwam, echt grappig om te zien.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:52

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:44

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:54

Ja klopt, Adje was er ook eerst. Heb altijd een boon gehad voor witjes of bleekscheetjes :-D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:55

me too

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:24

Gaaf dat Noah zo goed ging bij de clinic, Tam!

Spannend, met Nour naar DAWRA-weekend, veel plezier, Yildiz!

Jij bent altijd welkom, Baukje, was gezellig dinsdag bij je les!

Mooie, dikke, aanhankelijke Setje <3

Mooie mannen, Tieneke, fijn dat het 'werken' met ze zo goed ging!

Geweldig filmpje van Silver en het water!

Gisteren even geveulenworsteld, Euforio wilde weer eens de wei niet uit. Uiteindelijk heb ik hem er toch uit gekregen, maar daarna kwam hij in gevecht met wat stroomdraadjes en mijn voet en die is nu een beetje blauw :P Wel supertrots op Ely, die niet is gaan panieken!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:16

Sieltjuh schreef:
Baukje, jeetje mina! Beterschap nog meis! Fijn dat het beter gaat :)

Jes, en ander ruwvoer kan je stal niet aanleveren? Wij zijn sinds vandaag juist over van kuil naar hooi en ben daar heel blij mee juist :)

Tieneke, fijn dat het beter ging, mooie foto's van je knappe mannen :)

Setje <3

Nee ze hebben alleen maar hooi.

Mo staat ook niet lang op t land.
Plus staat daar ook amper wat.

Dan is t behoorlijk droog/stoffig en gooit hij het door zijn en eet er weinig van.

En met show/trainen/ dekken kunnen ze wel wat meer gebruiken.

Die warmbloeden en koudbloeden worden al dik op lucht ;)

Dus vandaar dat ik kuil haal.
Is ook meer voordroog dus echt paarden kuil :)

Hij doet het er nu al beter op :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:46

Katja.. Wat ziet Set er toch geweldig uit zo drachtig! Super!!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:09

Lieff dankje ik ben ook echt heel erg trots

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:50

Begrijpelijk Annika, daar moet je idd even goed de tijd voor nemen :j

Jeetje Nicky, wat heftig! Hoe gaat het nu met je stalgenootje?

Jes met haar baaltjes in de schuur _O-

Ik doe een ander commando voor achteruit als ik boos ben dan voor gewoon achteruit als ik dat wil. Mijn houding is ook wel ietsje anders als ik boos ben :+

Lekker ritje met Djuun!

Pff.. hier ook last van dazen, stomme beesten!

Lekker hoor Nicky!

Wat een tof compliment Tam! Echt gaaf dat Noah zoveel plezier heeft in het springen!

Jeetje Baukje, dat is schrikken! Begrijp heel goed dat je daar onzeker van wordt, getsie wat beangstigend!

Veel plezier op het weekend meiden! Suus gaat ook met Asiyah, ik heb een bruiloft morgen anders had ik nog wel even willen komen kijken.

Set is nu echt DIK Kat, haha! Ze is prachtig!

Fijn Tieneke! Ik vind ze allebei prachtig!

Haha, dat filmpje is echt geweldig Baukje! Stoere poown!

Handige harry die Euf :+ Ga je Ely weer rijden als ze baby af is?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:54

Silver met dat badje, hilarisch _O- :') ik wou dat Noah dat soort dingen deed haha!

Annika, Euf traint je gewoon voor een nieuw Olympisch onderdeel 8-)

Ik heb vanochtend lekker vroeg gereden, korte galoptraining in de buitenbak gedaan. Een van de plekjes op Noo zn hals gaat soms wat open van de teugel met normaal rijden, galoptraining komt de teugel er niet aan. Nu staat hij verkleed als spook met zn vliegendeken in de wei :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:46

Tieneke schreef:
Ja klopt, Adje was er ook eerst. Heb altijd een boon gehad voor witjes of bleekscheetjes :-D

Boon alsin boner? >;) ...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:54

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:54

ooooh...das al normaler ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:03

Slettie is er bijna :)

Leuke foto's van je mannen Tieneke. Fijn dat ze het goed doen :) Denk dat je uitdrukking iets typisch Belgisch is? Ik ken het niet :P

Veulenworstelen wordt je sterk van Annika :)) Maar wel vervelend dat ie weer doet.... Stalgenootje stond de volgende ochtend alweer haar paard buiten te zetten :P Gebroken kaak en rib...

Lekker Tam, jullie hebben daar ook heerlijk de ruimte voor :) Mijn monster staat onder een veel te groot tafellaken met een spokenmasker op in de paddock :+

Dayem is nog steeds niet echt zichzelf. Sinds eergisteren een dik achterbeen (mogelijk van het knokken maar kan ook wat anders zijn). Hij is een beetje sloom en duf. DA gebeld en kan best komen door de wormen die nu worden uitgeroeid. Gister is Margriet weer geweest (cranio en acupressuur) en heeft hem behandeld. Hopen dat het wat helpt :)