[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:30

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:36

JEMIG! das een rot klap geweest, hij heeft de rijder nooit gezien en paard waarschijnlijk op de noodrem...jemig

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:03

Leuke foto's Yildiz :D knapperd is het toch, geen exmoor hoor haha

Lief van je Annika dat je wilde proberen met Dos, ik wist het natuurlijk al en het is zonde maar die arme Dossie ook :(:)

Tam Set vindt zowel mandarijn als sinaasappel lekker, maar ik geef nooit hele zure :D

Nicky dat is schrikken zeg woow!

Lisa veulen verhuizen kan wel maar dan had Annika ineens een veulen erbij moeten verzorgen he.

De dames hebben hier vandaag weer n bruin biertje gehad :+

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:04

Annika, lief dat je het wilde proberen met dos jammer dat het niet gelukt is.

Nicky dat is schrikken en een flinke klap geweest zeg.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:14

Woogy schreef:
IS het niet beter om een veulen te verhuizen en niet de merrie?? Las iets erover dat een merrie in ene vreemde omgeving veulentjes veel minder snel zal aannemen.

Hebben we het over Haarlemmer olie Yildiz??

In januari is Gon ook nog op een auto terecht gekomen, eigenlijk meer in...die portier ging niet meer open zeg maar ;) Eikel dacht er nog net even langs te kunnen waar dat zeg maar...niet kon...

Nee, ik bedoelde Heamolytan! (Moest t ff navragen ben zo slecht in namen ;( ). Super spul! Worden ze ook fitter van je kunt t maar beperkte periode gebruiken hoor.

Djiez, wat n klap! Heftig zoiets mee te maken!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 02-07-14 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:35

vannacht? huh?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:44

Stomme phone... Heb t aangepast ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:47

:D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:39

Mensen denken dat paarden robots zijn :roll:

Annike vind het een hele lieve actie...wel jammer dat ze dan niet te laden was.

Ik heb vandaag een aantal baaltjes kuil laten bezorgen bij me vriend zijn huis :D
Was een goedkoper adresje dan waar ik ze haalde.

Vind het zelf :7 nogal humor dat ik ze in de schuur heb opgeslagen van de flat _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:51

je had onze buren moeten zien kijken toen we gingen verhuizen wat we allemaal uit de schuur en uit het huis toverden haha :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:03

Woogy schreef:
je had onze buren moeten zien kijken toen we gingen verhuizen wat we allemaal uit de schuur en uit het huis toverden haha :D

_O-

Als ze maar niet denken dat ze wat anders ruiken :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:11

dat deden mijn buren zelf flink ;) wellicht keken ze daarom zo verward haha!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:40

Woogy schreef:
dat deden mijn buren zelf flink ;) wellicht keken ze daarom zo verward haha!

:D haha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:59

Amy, fijn om te horen dat Umoyax rustig is gegaan en jullie goed afscheid hebben kunnen nemen. Sterkte meid.

Annika, wat ontzettend top van je dat je het hebt willen proberen! Jammer dat Dos niet wilde laden :\

__Nicky schreef:

Jeetje, das een behoorlijke deuk in de auto! Beterschap voor je stalgenoot, hoe is het met het paard?
En ik keek trouwens vanmiddag en toen stond er serieus in het bericht van je link "ruitster" :') Hebben ze nu veranderd in amazone :P

Wat geven jullie veel fruit aan je paard zeg :') Djuun krijgt niet meer als af en toe een wortel of appeltje :+

Met achteruit lopen moet je ook oppassen :) Ze moeten het niet met een afstraffing gaan associëren, want als je het ooit nog eens ohz wil gaan leren is dat erg onhandig. Was wel een goede tip die ik toen heb gekregen toen ik grondwerkles nam met Djuun (toen was ze nog geen 3, maar wel een draak :+ ). Houding is al de helft :)
Ik zweer trouwens bij touwhalsters :) Als je een keer met druk moet inwerken, komt de boodschap een stuk sneller aan en de kans om omver te worden gesleurd of dat ze omhoog willen komen, wordt daar ook mee verkleind :)

Wormenkuur was met Dar altijd een ramp. Als ze dacht het doosje te zien, stond ze al achterin dr stal te bibberen _O- En spuugde het het liefste ook weer uit.
Dus bij Djuun de eerste keer was ik helemaal voorbereid, halster aan, snel dat ding erin, hup hup.... En Djuun was doodbraaf _O- Die kan je nog zonder halster gewoon dat ding in dr mond spuiten :')

Jes, waarom heb je eigenlijk je eigen kuil? Is wat ze op je stal geven niet goed?

Dacht vanavond een klein ritje te doen met Djuun, zijn we een half uur langer onderweg geweest, omdat we tot twee keer toe stonden te banketstaaf :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:18

Ze krijgen droog hooi.
Maar Mo eet het minimaal.
Dit zet ook niet echt aan.

En omdat ik van mening ben dat ruwvoer de helft is...
Wil geen kilo s krachtvoer er in proppen.

Dus dit is een tijdelijke oplossing.

Straks bij verhuizing krijgen ze sowiezo kuil ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:15

Ilona, ik vond het niet verantwoord om Dos nog een keer te proberen te laden. Ze was zo van slag, sloot zich helemaal af. Daar moeten we gewoon even de tijd voor nemen zonder tijdsdruk.

Haha Florence Nightingale :D Ik probeer gewoon mensen te helpen zoals ik zelf ook geholpen hoop te worden als ik in zo'n situatie kom. Als je kan helpen, doe je dat toch?

Jeetje Nicky, dat is schrikken! Beterschap voor je stalgenootje!

Lisa, het veulen naar ons toe halen was helaas geen optie. Dan moesten we hier op stal zoveel omzetten. Iedereen had al zo enorm meegedacht en geholpen met al mijn veulens dat ik ze dat nu niet aan kon doen...

Wanneer ga je ons vertellen waar je naartoe verhuisd, Jessica? :P

Poeh de dazen zijn hier nu ook gearriveerd, arme beesten werden er gek van. Dus gisteren maar even alles ingesprayd. Voor de kleintjes de eerste keer. Eerst maar Ely gedaan, die werd er niet warm of koud van. Daarna Doortje en Euf, die vonden het wel spannend, maar waren braaf. Dos had het allemaal gadegeslagen en dacht: neuh hier heb ik niet zo'n behoefte aan. Dus ik moest even m'n beste vangskills uit de kast halen, maar uiteindelijk is ook zij ingesprayd :Y)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:49

Haha handig he Jes :P Ik heb doe het ook wel eens.

Paarden verwend met bier en vliegenspray :))

4 t/m 8 augustus ga ik samen met een vriendin lekker een midweek met de paardjes naar de Veluwe :) Zin in! *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:55

Annika ik zie het al helemaal voor me, Dos die denkt: mooi niet :+

Aah Nicky dat is lekker!! Ik zou ook een paar dagen met de paarden weg gaan maar t paard van mn beste vriendin is dus ingeslapen, en ik heb nu al mn centjes nodig voor mn huisje.

Gisteren clinic van Richard Kapteijn gereden, Noah was bijna niet te houden :wow: zo gek op springen dat beest, niet normaal haha. Door zijn enthousiasme 1x een balkje gereden, maar er zat me een power in! Kreeg leuke complimenten over mijn klein pittig duiveltje }:) hij vond dat Noah een goeie was voor in de cross, vond dat zo leuk om te horen! Had niks gezegd over onze cross ambities namelijk :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:00

Las het smoelenboek, leuk compliment :D Powerpoown Noah 8-)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:00

Lekker Nicky :D Wil ik met Set doen zodra ze babyvrij is, ergens in NL een midweek.

Tam erg voor je vriendin haar paard, gaaf dat Noah springen zo tof vindt :D

Annika cowboy skills op Dos losgelaten :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:44

Gaaf Tammy! Toevallig ook foto's gemaakt!

Je verwent m goed Nicky! Ook bier drink ik zelf op haha! :+
Lekker zon vakantie met je paard! Morgen ga ik Nour laden voor ons eerste tripje samen naar de Veluwe (DAWRA weekend). Ik heb er zon zin in!
Ben al wel paar dagen snotverkouden en koortsig dus hopelijk net voor weekend weer beetje fitter.

Ja Annika, tuurlijk doe je graag wat voor anderen, zo zit ik ook in elkaar, maar jij gaat net dat cruciale stapje verder en dat hebben er maar weinig. Dat vind ik echt bewonderenswaardig!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:38

Goedemiddag dames,

Allereerst, sorry dat ik zo lang afwezig ben geweest!

Reden: een aantal weken geleden heeft mijn lichaam mij in de steek gelaten en is de rechterkant van mijn lichaam uitgevallen en ben ik naar het ziekenhuis geweest. De oorzaak is nog niet bekend en het gaat allemaal wat beter, maar ben een hele tijd heel onzeker geweest over paardrijden/autorijden etc..
En daarnaast zag ik de wereld niet meer zo rooskleurig in en had ik niet de behoefte heel veel te internetten etc..

Inmiddels gaat het een stuk beter en ben ik weer op weg naar mijn oude ik, heb ik een nieuwe vriend en een puberpownie... :D

Natuurlijk heb ik wel meegelezen en heb ik alle leuke en minder leuk berichten wel gezien op facebook.

Hoop nu dat ik nog wel in mag breken en mee mag kletsen met jullie ... :j

Met Silver gaat alles goed, hij is lekker aan het puberen en we hebben sinds een aantal weken om de week les. Afgelopen dinsdag voor het eerst echt doorgepakt (lukte lichamelijk weer) en is Annika komen kijken bij ons, leuk... *\o/*

Yildiz, heel misschien kom ik zaterdag ook nog een paar uurtjes kijken en neem mijn camera dan ook mee... :j
Kat, hoe is het met mama to be?
Nicky, je bent goed bezig met Dayem he en ook nog lekker op vakantie, lijkt me heerlijk...
Jes, ben jij verhuisd?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:43

:oo Heel veel beterschap, lijkt me verschrikkelijk inderdaad! Fijn dat het nu in elk geval wat beter gaat. :(:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:10

Fijn dat het nu weer beter gaat, en wat mij betreft mag je gewoon weer mee kletsen :j

Yildiz er zijn helaas geen foto's gemaakt, maar volgende week donderdag en vrijdag hebben we weer een springwedstrijd en dan zullen er vast foto's of filmpjes gemaakt worden :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:13

Fijn dat het beter gaat Baukje!

Zal mezelf even quoten uit een ander topic:

set_elkol schreef:
Pff Set is zo extreem aanhankelijk/afhankelijk. Durf het bijna niet te zeggen maar het is haast niet leuk meer -O- Ik geef haar natuurlijk alle aandacht die ik kan maar ze volgt me als een schaduw door de wei, plakt aan me vast, geeft kleine nudges met haar hoofd tegen mijn arm, kijkt me smekend aan. Ben altijd voorzichtig met het plakken van menselijke emoties aan een paard maar het is zo'n gevoelige merrie en ik ken haar zo goed.. Lichamelijk gaat ze heel goed maar ze is gewoon een schaduw momenteel :+ Wel mijn allerliefste merrie natuurlijk <3 Zal zo foto's plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding