[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:31

ShamalArabs schreef:
Ja, dat dus, type. De wintec 100 (zonder vwb boom) bijv als 1 van de eerste modellen na het allereerste model (renpaarden) is gebaseerd op de renpaarden (engels volbloed en Arabier). Vandaar dat het model 100 dus bij ons op vrijwel allemaal past :Y)

Zo dat is helemaal mazzel dat het op vrijwel alle paarden past. De meesten hier hebben al moeite met het vinden van een zadel voor een paard :+ Veranderen jouw paarden dan niet zo veel na de dracht?

Uiteindelijk wordt jullie zoektocht beloond hoor meiden, ik duim mee!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:34

Barcelano schreef:
ow een goeie tip voor n stal genoot van die springschoenen.
Paard is een sloop kogel.

Ja, Djuun dus ook, trapte ze allemaal binnen no-time kapot (weet je iig dat ze niet voor niets zijn :+ ). Maar met zo'n hoekje voor de kootholte, blijven ze ook beter zitten (draaien niet), maar de meeste die dat hebben zijn dus paasei-duur (iig toen bij Equitana verschillende gezien :+ ). Kwam toen deze tegen bij het Decathlon-kraam en die zijn echt super. Amper krasje op te vinden en blijven netjes zitten :j

Gouden beschermers :')

Thanks Iloon voor het duimen :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:37

Iloontjeehh schreef:
ShamalArabs schreef:
Ja, dat dus, type. De wintec 100 (zonder vwb boom) bijv als 1 van de eerste modellen na het allereerste model (renpaarden) is gebaseerd op de renpaarden (engels volbloed en Arabier). Vandaar dat het model 100 dus bij ons op vrijwel allemaal past :Y)

Zo dat is helemaal mazzel dat het op vrijwel alle paarden past. De meesten hier hebben al moeite met het vinden van een zadel voor een paard :+ Veranderen jouw paarden dan niet zo veel na de dracht?

Uiteindelijk wordt jullie zoektocht beloond hoor meiden, ik duim mee!!

Nee, ze zijn breed en blijven breed :+ maar ook op de smalle past het meestal wel. Het zadel ligt net als een renzadel meer OP dan OM het paard :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:40

Rentrainers doen ook niet voor ieder paard dat daar in training komt een nieuw zadel aanschaffen, dat is ook one size fits most

iig toen ik op duindigt werkte waren er veel meer paarden dan zadels, veeeeell meer :j

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:05

Klopt helemaal heb ook even in de renarbjes gezeten.
Daar had elke ruiter gewoon zijn eigen zadel die vervolgens op elke paard ging.

Zelf gebruik ik voor beleren echt een oud zadel een wintec bates ofoz echt heel oud licht ding past overal op.
En verder heb ik voor mijn nrps een kentaur penelope en voor me arabieren een JC tango .

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:07

Vreselijk voor mezelf om terug te zien.. :=

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:37

Jeej Kelly, ben je niet bang dat je straks een tand door je lip hebt :=
Snap dat dit niet leuk is om terug te zien. Lichamelijk is alles uitgesloten bij dr (blokkades, tandarts etc?). Kan zo van het filmpje niet direct zeggen of het zadel, bit, hoofdstel oid kan zijn. Vind wel dat jij ontzettend vriendelijk erop lijkt te zitten, dus kan me niet voorstellen dat het je rijden zelf is.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:41

Haha ja wel! Aan het begin ging ik daardoor een soort haar hoofd ontwijken maar ik heb nu door hoe ver ze komt en het was de laatste x een stuk minder. Misschien door mijn reactie? Dit was van me laatste les. Ik heb maandag alleen gereden en voor het eerst los gegaloppeerd. Lekker bokken bij het aanspringen maar verder was er weinig van dit gezwiep. Af en toe een keer. In die kieffer is mijn houding een stuk beter ook, dit is ronduit bagger!

En de tandarts is geweest, wat haakjes weg geveild en that's it. Ze heeft een wat gevoelig mondje zei die maar ik zit verder ook weinig in haar mond dus heb dat uitgesloten. Misschien toch maar een osteo laten komen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 02:10

Jemig, ik moest even 100x kijken want ik kon mijn vinger er niet op leggen, maar ze loopt niet helemaal "rad" (niet kreupel ofzo hoor, ze loopt goed verder). Spier op haar rechterschouder, rechtsvoor is haar pas iets korter dan links. Je kunt dat bevestigen door haar eens bij haar voorknie te pakken elk voorbeen omstebeurten en dan haar knie naar voren omhoog te bewegen, als een spaanse pas ong. Trek maar naar voren en omhoog, als het indd haar rechterschouder is dan merk je dat ze minder bewegelijk is aan die kant. Is op zich normaal bij dieren die nog ingereden worden, ze moeten wennen aan de balans en elk heeft een voorkeurskant. En links wordt meer gebruikt meestal door het opstijgen etc. Dat is gewoon met oefeningen in buigen (zowel op als naast) te verbeteren. Die onbalans kan het kopschudden ook wel veroorzaken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:43

Misschien een hele rare opmerking maar is ze niet gewoon wat te jong? dat het allemaal wat te veel voor haar is. ze is en blijft knap, lastig hoor :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:06

Goeiemorgen

Afbeelding
Mijn zadel ligt ook zeker niet perfect maar als ze zo beweegt als bv bovenstaande maar ook dat ze kan stofzuigen onder zadel ga ik niet beginnen aan zadelmakers mede ook door de gruwelverhalen die ik allemaal hoor en wat ik gezien heb, met dat betreft hoop zou ik het eigenlijk wel eens super vinden als er een zadelmaker zich zou willen inzetten om een AVzadel te maken want we hebben allen hetzelfde probleem onze rondgeribte knollies met het singelpunt vrij ver naar voren met hun korte ruggetjes. Voor friezen zijn ze er al geweest dus waarom niet iemand die dit zou willen voor een AV ;)

Wat word Doortje leuk gaaf kleurtje <3 ben ook benieuwd wie haar paps zal zijn leuk is ze iig al :D
Slettel is echt helemaal ZEN met de baby in de buik ow wat kijkt zij op de meeste foto's dromerig :+:
Fukkie is is ook gewoon Sier maar dan wat kleiner vind hem prachtig :P
Kellaxy ze is duidelijk zoekend naar je hand blijf verbinding houden met haar mond dit voorkomt ook het verre doorklappen van het hoofd en geef vooral lucht als ze naar beneden zakt en hier ook langer blijft dan komt de ontspanning in haar rug ook sneller en gaat ze makkelijker lopen(en gaat ze nog lekkerder zitten) en wees duidelijk met je hulpen(die arabs zijn slim genoeg en hebben de dingen zo door, en dit kan soms ook een valkuil zijn want soms lijkt het alsof ze alles al kunnen)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:52

Wat een gedoe met de zadels weer!
Kelly, ik heb een Massimo Trail liggen, die niet meer past op mijn hele korte merrie. Als je wil, kan je die wel een keertje passen. Zo ver weg woon je niet :)

Equiritme hoor ik ook goede verhalen over, hoop dat ze iets voor Djuun kan betekenen! Ik zit er zelf aan te denken volgend najaar Ninon Schutte te laten komen, Ely is nog een erger drama dan Djuun :P

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:08

Hoi pipeloi, ben ik weer :).

Zadelproblemen...terugkerend onderwerp bij onze Arabiertjes. Het blijft maatwerk en ik blijf van mening dat er gewoon door een pro naar gekeken moet worden. Tegen mij zeiden ze ook dat Wintecjes gewoon bleven liggen, mijn ervaring is weer totaal anders. Er is geen paard hetzelfde, echt geen enkele. Schoft, schouder, rug, bespiering...alles verschilt van elkaar. Ik ben nu al bijna een jaar blij met mijn Hulsebos WB3 die Princesa als gegoten zit, maar wat niet betekent dat hij op andere AV's ook past. Lastige dingen!

Eh, ik zag gouden springschoenen voorbij komen, die vind ik dus helemaal geweldig. Ik heb eigenlijk altijd zwarte van BR, niet duur en werken prima. Maar mijn springset is bruin, dus eigenlijk zou ik ook wel bruine springschoenen willen. Maar goud is best een mooie middenweg :).

Even mijn eigen gal spuwen als jullie het niet erg vinden. Onze binnenbak wordt verbouwd..is niet in te rijden..cirkelzagen, zaagtafels, losse planken.. Er wordt geverfd met een soort verf die zo stinkt dat mijn neus en Princesa haar ogen beginnen te lopen. Kortom, NIET TE DOEN! Ik baal echt als een stekker. Onze buitenbak is slecht verlicht en ik ben zo nachtblind als maar kan dus daar wordt Princesa niet vrolijk van. Ik betaal gvd bijna 400 euro in de maand en kan nu amper op mijn paard stappen.. En om nou te zeggen dat de verbouwing vlot gaat....nee! Ik baal. Als een stekker. Zondag wedstrijd en nu kan ik alleen zaterdag overdag nog even goed rijden (want dan kan ik overdag, en dus buiten..) als voorbereiding. Echt stom!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:26

Annikab schreef:
Wat een gedoe met de zadels weer!
Kelly, ik heb een Massimo Trail liggen, die niet meer past op mijn hele korte merrie. Als je wil, kan je die wel een keertje passen. Zo ver weg woon je niet :)

Equiritme hoor ik ook goede verhalen over, hoop dat ze iets voor Djuun kan betekenen! Ik zit er zelf aan te denken volgend najaar Ninon Schutte te laten komen, Ely is nog een erger drama dan Djuun :P

Ooh, dat zou ik wel erg fijn vinden!
Dat zadel heeft de fokker ook van geisha voor de arabiertjes. Ik ga even spieken waar je woont!

@set_elkol: heb ik eerst ook gedacht maar ik denk dat het zich dan in andere dingen zou uiten. Ze vind het namelijk wel leuk om voor me te werken en we doen het erg rustig aan. Ik wil graag de oplossing vinden! Ik straf het nu af als ze zover omhoog komt en dat schijnt ook te helpen. Van het voorjaar krijgt ze lekker wat weekjes/maandjes vakantie.

@shamalArabs: bedankt voor de tip, ik ga het is proberen!

@bren79: dit kan zeker een valkuil zijn ja! Ze zijn zo intelligent! Ik snap ook werkelijkwaar niet waarom niemand nog een lijn zadels heeft ontworpen voor de Arabieren. Gat in de markt!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:28

Je woont zeker in de buurt Annikab!
heb je foto's van het zadel? Ik pb je even!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:33

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:58

Ik heb ook het filmpje gekeken..
Zo liep Mirka ook ongeveer onder het zadel.

Ik zou haar nog voorwaartser rijden,haar gangwerk komt niet uit.
Grote kans dat het zadel of op.de lendenen druk maar ik gok rondom de schoft..
En lange rechte lijnen rijden.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:02

Letizia schreef:
Ninon Schutte heeft een Arabian fit :)
http://www.zadelatelier.nl/

Daar ben ik inderdaad heel benieuwd naar!
Wel even sparen :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:03

Barcelano schreef:
Ik heb ook het filmpje gekeken..
Zo liep Mirka ook ongeveer onder het zadel.

Ik zou haar nog voorwaartser rijden,haar gangwerk komt niet uit.
Grote kans dat het zadel of op.de lendenen druk maar ik gok rondom de schoft..
En lange rechte lijnen rijden.

Bedoel je het zadel op het filmpje of op de foto's?

Ik rijd vaak nog voorwaartser, moet van mijn instructrice en doet ze vaak zelf ook maar dan ben ik zo snel aan het lichtrijden!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:09

kellaxy schreef:
Je woont zeker in de buurt Annikab!
heb je foto's van het zadel? Ik pb je even!

Foto's van alleen het zadel heb ik niet, wel van hoe het op mijn merrie lag tijdens beleren.

Afbeelding

Afbeelding
Gewoon voor de leuk :P

PB me maar even, dan spreken we wat af :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:13

Die tweede foto :') Zo herkenbaar *\%/*

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:17

Haha inderdaad herkenbaar, die tweede foto! Valt er een beetje mee te dressuren?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:19

kellaxy schreef:
Haha inderdaad herkenbaar, die tweede foto! Valt er een beetje mee te dressuren?

Het is een allround zadel, wordt veel gebruikt voor endurance, maar je kunt er ook prima mee dressuren!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:24

Jeetje Lillian wat balen!! Helemaal als je wedstrijd hebt dit weekend...

zadel troubles... Ik moet ook een nieuw dressuurzadel, tot ik het geld bij elkaar heb rijd ik gewoon op mijn vzh zadeltje. Die ligt wel goed. Voor het mooie in de dressuur mag die iets meer terug achter de schouder, maar ach ik spaar goed door voor mn dressuurzadel.
wie ik zou laten komen is j.ohn k.ool :j heb hem nu een keer of 10 aan het werk gezien en hij weet echt waar hij het over heeft. Ook moeilijke ruggen. Hij kijkt ook ALTIJD hoe de ruiter op een zadel zit, want een zadel kan nog zo mooi liggen maar als de ruiter naar achteren zit krijg je alsnog te veel druk achter op de rug.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:52

@lilian bah wat balen, hier netzo betaal er dan alleen niet voor maar onze bak grenst aan de wasplaats van de buren (loonbedrijf) hele weer niks te doen daar wil ik Asal weer gaan rijden na een kleine 2 weken jawel hoor zijn ze trekkers aan het schoonspuiten vandaag....kan er zo niet tegen