[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:42

pas wel op met peren en zeker als ze wat ouder worden, weet het niet precies volgens gaan ze dan schiften? waardoor er zuren vrij komen waar ze bij grote hoeveelheden zat van kunnen worden maar ook...nog iets...anders...in elk geval niet te veel en niet te vaak :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:43

Ja nou :') Echt waar. De staleigenaar wilde haar vandaag een snoepje geven en ze kwam echt zo met haar neus eraan snuffelen en draaide toen ineens zo haar hoofd af van "ieuw, nee, die hoef ik echt niet". Hij probeerde het nog een paar keer maar het was hopeloos _O- kansloos, die hoeft ze echt niet.

Ik had voor mijn verjaardag een paar bakken paardensnoepjes gekregen, maar daar heb ik inmiddels maar een ander thuis voor gezocht. :=

Thanks voor de waarschuwing. Denk dat je alles met mate moet voeren :) Een peertje af en toe gaat er best in maar lijkt me inderdaad vrij onverstandig om hele zakken te gaan voeren.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:47

@woogy dat wist ik niet eens asal krijg er elke dag 1 na de training misschien dan toch overgaan op wortels
@eliene er is hoop toen asal in het begin kwam lustte ze ook bijna niets en nu.....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:50

Die vitamine spuiten stinken niet alleen hoor :')

ze smaken ook vies :')

Trok met me tanden het dopje eraf _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:50

Smaak zullen ze inderdaad vast wel moeten ontwikkelen :j
Wortels zijn in grote mate ook niet zo goed volgens mij hoor, zit veel te veel suiker in. Maar als je af en toe eentje geeft is toch niet zo'n probleem?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:53

Weet je wat grappig is; appelbomen in de wei en paarden die gistende appels op gaan eten --> DRONKEN :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:55

Ze leren pas later snoep eten eigenlijk...Arie at geen fruit en groenten en Tara eveneens niet, spuugt alles uit behalve voer ;)

Sowieso alles met mate, maar er was iets met peren en appels...gaat volgens mij schiften in de darmen waardoor ze gas koliek kunnen krijgen. Precies durf ik het niet te zeggen bij welke hoeveelheid etc.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:39

Die van mij lusten geen peren. Maar die hebben het liefst een banaan voor al Kerihm die haalt ze bijna uit je zak vandaan.

Ha ha jes die ervaring had ik ook, en Yacky deelde laatst zijn vitamine stoot met mij. Tegenwoordig geef ik multi vit van pavo door het voer heen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:46

@raven banaan haha dat moet ik ook Maartens proberen

Hier krijgen ze geen vitamine stoot wel dagelijks vanalles over het voer
Als ze het nodig hebben krijgen ze een vitamine kuur potje met bruinachtige vloeistof farm o san

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:46

Banaan...daar heb ik Pony één keer mee kunnen neppen. Was hem aan het pellen voor haar en ze stond er bovenop met haar dikke neus, klaar met pellen en ze gooit haar vreetschuur weer open en douwt die banaan naar binnen om mega zuur te kijken, haar hele gezicht vertrok. Ze spuugde hem uit en keek me de rest van de dag niet meer aan _O- :') verwend nest ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:12

Wat fijn dat je een leuk plekje hebt gevonden voor Mish, Eline!

Ik snap echt niet dat mensen onder de mom van 'vrijheid van meningsuiting' zulke dingen gaan zeggen. Zijn zeker dezelfde mensen die zeggen 'woorden doen geen pijn'. Verschrikkelijk, werd er gewoon helemaal koud van.

Fijn om te horen dat Umoyax rustig is gegaan en dat jij en Nas goed afscheid van hem hebben kunnen nemen, Amy. Nu komt het verwerken...

Ik zou eens kijken of magnesium iets kan doen, Letizia, dit lijkt erg op het gedrag dat Ely liet zien op magnesiumtekort.

Ik zweer ook bij een leadrope, vind die korte halstertouwtjes echt niet fijn meer. Inderdaad achteruit zetten als ze je voorbij gaan. Bij Ely deed ik ook vaak de andere kant oplopen als ze me voorbij kwam. En slingeren om haar alert op mij te houden.

Lastig, Nicky!

Hier zijn alleen de kleintjes blij met wormenspuiten, bij Dos en Ely doe ik het maar gewoon door de slobber. Mijn dames zijn ook wel kieskeurig qua eten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:17

merries Annika, meer niet ;)

Zo'n mokkel moet je je niet mee bezig houden, die kent geen respect en heeft geen empathie. Ik heb er al niet veel van, maar weet wel op welke momenten ik m'n mond moet houden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:29

Set eet bananen, sinaasappels, peren, appels, wortels, komkommers, rode bietjes, suikerbieten, bedenk het maar :+ Bananen vindt ze heerlijk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:19

Ik eet m'n fruit altijd zelf op! :+

Paarden moeten ten alle tijde achter mij lopen. Jazzy heeft de neiging (en dat had Nour ook) om als ze ergens van schrikt midden in de kudde te springen (juist boven op mij). Is nie leuk nie dus daarom, als je ergens in Brabant op n erf iemand met z'n armen ziet flapperen, dan weet je wie t is. :D Hebben ze zo door. Leuke is dat ze zelf tegen een wapperende arm, been of elleboog aanlopen. Je slaat dus niet/er zit geen emotie achter, maar ze respecteren wel jouw ruimte.
Las ergens dat Parelli hard is? Ben ik t totaal niet mee eens! Paard moet juist op minimale druk/aanwijzingen reageren. +:)+

Heb weer Nice fotootjes van Yazahra. Mariska is mijn held! _/-\o_
Als ik alles binnen heb zal ik eens n topic gaan maken.
Voor nu ff n voorproefje:
Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:51

Wormenkuur door de slobber??? Dat is n mega goed idee voor Yacky, kan die me ook geen hersenschudding meer geven met zijn kopstoten. Hij heeft een ontsteking in zijn mond gehad of een allergische reactie op iets en sindsdien is het echt not dan bij meneer. Zijn wel rustig aan het oefen weer hoor met spuiten in de mond.

Die van mij zijn meer van het snoepgoed. Chips, drop mentos, tosti, banaan en appel, maar ook zeker snoepjes en likits. Op wedstrijd ook altijd appelsap mee anders drinkt meneer niet.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:14

Oh jee, nu las ik op fb waarom je met Dos de trailer op wilde, ongelofelijk jammer dat het niet gelukt is! Wel weer een prachtig gebaar Annika, top!

Plaatje is Yazahra! Ik vind haar op paps lijken op deze foto (weet niet of dat ook echt zo is) :)

Tam wat fijn dat de wondjes goed genezen :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:19

Iloontjeehh schreef:
Oh jee, nu las ik op fb waarom je met Dos de trailer op wilde, ongelofelijk jammer dat het niet gelukt is! Wel weer een prachtig gebaar Annika, top!

Plaatje is Yazahra! Ik vind haar op paps lijken op deze foto (weet niet of dat ook echt zo is) :)

Tam wat fijn dat de wondjes goed genezen :)

Het was de bedoeling om Dos te laten fungeren als pleegmoeder voor een veulentje die niet geaccepteerd werd door haar moeder inderdaad. Enorm jammer dat dit niet gelukt is, want ik denk dat ze hier uitermate geschikt voor was geweest.

Prachtig meisje heb je gefokt, Yildiz, mag je erg trots op zijn!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:21

Jee, wat jammer! Is het een optie om het nogmaals te proberen of is het daar nu te laat voor?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:34

Jammer dat Dos toch geen pleegmama kon spelen Annika, was wel een heel mooi idee :j
Mish was braaf met de vitaminespuit, gelukkig maar :) Ik zit te denken om Noah een vitaminespuit in het bloed te laten geven, om zijn weerstand even een boost te geven, en om van binnenuit die stomme mok hopelijk te genezen.

Fruit, Noah doet er een moord voor _O- bananen gaan er heel vlot in, maar mandarijnen verliest hij z'n 'cool' gewoon van _O- Hij wacht altijd braaf met het aanpakken van het eten, maar als hij een mandarijn ruikt ben ik niet meer veilig, meneer trekt alle trucs uit de kast om die mandarijn zsm te mogen eten :')

Keek hij laatst op zijn neus toen ik een sinaasappel aan het eten was, en hij daar een hap van nap _O- zure boze bek trok ie, hilarisch :')

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:43

haha dat heeft die van mij met Banaan. als ik hem buiten op eet en hij ruikt hem is die echt beledigd als die niks krijgt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:45

Waar geen "kom-hoe-heet-t" geven? Verdorie kan niet op de naam komen. Zit in grijs flesje en is n zwarte stroop wat je over het voet gooit. Voor tijdelijk gebruik. Helpt mega na ziekte of periode van verminderde weerstand etc.

Mooi gebaar Annika! Je wordt zo nog de Floris nightingale van de paarden!

Thanks! Ja ze lijkt idd veel op Jazzmeen. Oogopslag en snuit, grote ogen van Tie en ook de rug en lekkere body heeft ze van Tie. Die dikke manen ook van pa, das echt Ali Jamaal invloed, zie ik ook terug bij Jazzy.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:24

Ah heeft Noah ook mok? Balen zeg. Dat is ook de hoofdreden dat ik er bij Mish maar een spuit in heb gedouwd.

Mooi Annika dat je Dos daar voor wilde gebruiken. Zonde dat het niet lukte.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:46

Oh ging Dos eigenlijk naar het veulen van Mahlika? :) Balen zeg dat het niet is gelukt....

Knappe Yassie!

Pff, vanmiddag is een stalgenootje toen ze terug reed naar stal aangereden met haar paard. Zij klapte op de voorkant van de auto en heeft daarbij waarschijnlijk haar sleutelbeen gebroken. Paard had wonderbaarlijk helemaal niets, alleen het zadel is naar de knoppen en teugel gebroken. Zo naar om haar zo te horen kreunen van de pijn :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:52

IS het niet beter om een veulen te verhuizen en niet de merrie?? Las iets erover dat een merrie in ene vreemde omgeving veulentjes veel minder snel zal aannemen.

Hebben we het over Haarlemmer olie Yildiz??

In januari is Gon ook nog op een auto terecht gekomen, eigenlijk meer in...die portier ging niet meer open zeg maar ;) Eikel dacht er nog net even langs te kunnen waar dat zeg maar...niet kon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:26

__Nicky schreef:
Oh ging Dos eigenlijk naar het veulen van Mahlika? :) Balen zeg dat het niet is gelukt....

Knappe Yassie!

Pff, vanmiddag is een stalgenootje toen ze terug reed naar stal aangereden met haar paard. Zij klapte op de voorkant van de auto en heeft daarbij waarschijnlijk haar sleutelbeen gebroken. Paard had wonderbaarlijk helemaal niets, alleen het zadel is naar de knoppen en teugel gebroken. Zo naar om haar zo te horen kreunen van de pijn :(

Auw!!!

Wens je vriendin namens ons heel veel betterschap.

Gelukkig heeft het paard niks!

Ik krijg altijd de rillingen van wagens. De meeste bestuurders tonen totaal geen respect. Toeteren, geven gas bij. Denken zo erg grappig te zijn.