Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:38

he leuk dat je even hebt gespiekt *D bedankt voor het compliment! over 2 maandjes is ze alweer uitgerekend, ben heel benieuwd naar de kleine enzo spruit *D

JKiya

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:52

Ja echt een mooie site. Ik heb ook wel eens zo een gratis site gemaakt, dat ziet er best ok uit. Maar nu wil ik een mooie site voor de halster en maar ik kan niet echt bedenken hoe ik het wil.
Ik kan ik me voorstellen dat je benieuwd bent, naar beide spruiten! Spannend hoor. Lijkt me leuk een veulen van je eigen merrie te hebben... (droomt even verder)

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:50

waarschijnlijk schiet het je zo ineens te binnen hoe je het wilt hebben! de website zelf heb ik helemaal bedacht. echter het maken heb ik laten doen ;) maar helemaal zo geworden als ik het zelf wou! het borsalino spruitje duurt nog even 5 maandjes (alhoewel de tijd zo om vliegt!) ook plannen voor je eigen merrie? ach iig zat tijd om weer een veulenhalstertje te maken :D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:39

Ik heb het nu zo druk met mijn studie/stage en alles erbij dat het nog even een droom voor de toekomst is, maar als het zou kunnen dan zou ik het wel erg leuk vinden! Het zit wel in de planning maar dan moeten we ook kijken of Kiya dat wel aankan. Ze heeft namelijk nog nooit een veulen gehad en is nu 'al' 11.
Esther heb jij trouwens de maten van een veulenshowhalster?

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:03

ja de maten heb ik wel, maar ik ben niet thuis. ik zal je ze wel even toesturen als ik ze heb als ik het vergeet moet je me even pben

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:22

Hie nog even de foto's van het geknoopte halster dat ik op maat en naar wens van de eigenaar heb gemaakt. Zoiets ga ik ook maken voor de merrie en veulen van mijn nicht, alleen dan met paars en lila.

http://farm4.static.flickr.com/3332/325 ... fe8315.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3492/325 ... 36ccca.jpg
Het lijkt alsof het nylonband eronder uitsteekt maar dit is de andere kant van het halster, de strengen liggen niet recht op elkaar op de foto.

http://farm4.static.flickr.com/3493/325 ... 935aa4.jpg

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:44

Ziet er heel netjes en stevig uit! De kleuren passen ook erg mooi bij elkaar :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:52

Dank je wel! Het halster is helemaal in overleg gemaakt, dus kleuren en versiering etc zijn allemaal uitgezocht door de eigenaresse. Het duurde daardoor wel even voordat het klaar was maar het is nu wel precies zoals ze het wilde. Het is voor een schimmelmerrie en het staat haar erg mooi!

De kern van het halster is van twee stevige nylon koorden gemaakt, hierom heen zit de macramee omdat het anders niet stevig genoeg is. Het zijdekoord is ook nogal glad dus je moet het goed hard aantrekken. De achterkant is helemaal vastgezet op nylonband, zo is het nog steviger.

Schiet je al op met je set en bestelling Joyce? En weet je al of je naar de hengstenkeuring gaat?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:58

Nee het schiet nog niet erg op. Ik heb het ontzettend druk, en op school vonden ze het weer grappig om het rooster te veranderen, waardoor ik nu ook mijn vrije middag op vrijdag kwijt ben. In het weekend moet ik altijd werken, en in mijn verdere weinige vrije tijd ga ik naar de paarden toe. Ik heb ook nog niks van die opdrachtgeefster weergehoord over de maten van het paard, dus ik kan ook niets gaan inkopen. Ik heb over 1 of 2 weken vakantie, en dan zou ik naar de markt kunnen, dus ik ga zo spoedig mogelijk weer even contact met haar opnemen. De set van het halster+borsttuig komt dan maar even op de 2e plaats. Daar heb ik wel alles voor thuisliggen aan materiaal, dus die kan ik zo weer pakken als ik wil :).

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:02

Jalenka wat een ontzettend gaaf halster zeg! Ziet er netjes uit en het lijkt idd of de nylon eronderuit steekt. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het me voor moet stellen, maar het ziet er echt goed uit! :j

Die vrouw die iets aangevraagd had heeft ook nog niets teruggemaild en ik ga er maar gewoon van uit dat dat niet meer doorgaat.

En Joyce, vooral nog niks in gaan kopen voordat je bevestiging hebt! Anders blijf je misschien met de materialen zitten en als jet niet helemaal jouw smaak is ben je de bok..

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:05

Ja ik heb het een hele tijd ook druk gehad dat was ook een reden dat het halster wat langer duurde. Daarbij heb ik nu veel dingen liggen die niet af zijn, omdat ik telkens tijdens het maken een nieuw/beter idee krijg en daar mee verder ga :o Ik had ook veel verschillende kleuren zijdekoord gekocht om te kijken wat mooi was bij de schimmelmerrie. Ik ken de eigenaresse en ging daarom gewoon af en toe langs: ook gezellig! Ik wil nu wel die dingen afmaken en het materiaal wat ik heb liggen zo veel mogelijk gebruiken. Nu komen de verzoekjes van mijn nichten erbij en dat is heel leuk en geef ik even voorrang, want ze willen het gebruiken voor keuringen. Ik wil zelf met Kiya ook naar de keuring maar kan maar niet beslissen wat ik wil maken voor haar! Ik heb altijd nog dat goud met lila halster, die gaat ook niet meer weg want die heb ik echt voor haar gemaakt.

Wel jammer dat je nog niets qua maten hebt gehoord, hopelijk later wel en kun je in de vakantie lekker aan de slag! Luister inderdaad naar Jen en koop niks voordat je wat weet, zometeen zit je er mee en kun je het verder niet gebruiken.
Jen thanks!! Het halster is op de foto zeg maar 'dubbel gevouwen' en omdat de twee zijdes niet recht op elkaar liggen zie je de achterkant van de onderste streng van het halster! Je ziet het op de eerste foto ook een beetje. Het valt er namelijk precies onder: het is net iets smaller dan de geknoopte streng. Moeilijk uitleggen ;)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:34

Hallo :wave:

Ik lees zo af en toe nog wel eens stiekem mee,
dus ik dacht: laat ik nou ook eens reageren :+

Joyce, die site op pagina 219: :~ !

maar goed,
ik heb dus ook echt niks met arabieren o.i.d (integendeel :P),
maar die halsters vind ik zo leuk :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:01

JENNx schreef:
Jalenka wat een ontzettend gaaf halster zeg! Ziet er netjes uit en het lijkt idd of de nylon eronderuit steekt. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het me voor moet stellen, maar het ziet er echt goed uit! :j

Die vrouw die iets aangevraagd had heeft ook nog niets teruggemaild en ik ga er maar gewoon van uit dat dat niet meer doorgaat.

En Joyce, vooral nog niks in gaan kopen voordat je bevestiging hebt! Anders blijf je misschien met de materialen zitten en als jet niet helemaal jouw smaak is ben je de bok..

Ik had al een paar dingen in gedachte, en mocht ze het halster niet willen kopen, dan wordt het een veulen/jaarling halster :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:18

www.arabianfancy.com is ook een hele mooie site, hij is pas helemaal vernieuwd. Deze mevrouw heeft al eerder met foto's in het topic gestaan, behalve de halsters is de site nu ook prachtig!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:29

Jalenka_Kiya schreef:
http://www.arabianfancy.com is ook een hele mooie site, hij is pas helemaal vernieuwd. Deze mevrouw heeft al eerder met foto's in het topic gestaan, behalve de halsters is de site nu ook prachtig!

Ja, inderdaad! Daar is ze écht mee vooruitgegaan! :j

Wat een prijzen ook zeg! :oo Als ik dat ooit nog eens zou kunnen verdienen met zo'n setje...

BLIJF OEFENEN.. :')

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:57

Idd mooie site, en wat een prachtige paarden weer!

He echt jammer, ik hoopte vandaag het halster klaar te hebben, maar moest werken. En heb morgen een springwedstrijd :D Heb er heel veel zin in. Filmpje komt later op youtube, mijn vriendin gaat het filmen :Pik hoop hem overmorgen klaar te hebben.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:12

'Hée Hoe maak je zeg maar pluimpjes?
Ik zie het vaak in jullie halsters terugkomen,

Ik heb het hier ergens wel eens gelezen, Maar dat is al een lange tijd terug,,
Dus k hoop dat iemand me kan helpen:D
Kuss

edit; Kwastjes heten die dingen:D

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:28

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:48

Dankje.. Daar was ik naar opzoek:D
Jammer dat de fotós weg zijn, Maar ik friemel wel wat:P Bedankt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:23

Je kunt het ook doen dmv draad/wol om een plankje heenwikkelen, draadje door de bovenkant, onderkant losknippen, draadjes in model doen, en voilá ! :D

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:24

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:05

Heel erg mooi zeg! Ben super benieuwd hoe het op je paardje staat :)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:42

Melissa wat leuk!

Mijn heike-dag is even uitgesteld, maar vandaag was het dan zover.. *D Nylonband (zwart) gekocht, bloemetjes band, een stuk band met allemaal draadjes en twee leuke roze knoopjes voor klosjes (zelfde systeem als Jalenka) en dat allemaal roze (en bloemetjes waren roze + lila).

Ik moet alleen weer een stel ringen hebben, maar dan wil ik wel andere ringen dan die ik nu heb. Ze zijn verder wel goed enzo, superstevig. Maar ik vind ze een beetje te dik, een ketting kan er niet fatsoenlijk omheen en de afwerking wordt echt super bol. (Joyce, waar heb jij die van jou vandaan?)

En ik heb m'n groene halster nog, dus genoeg om nog wat te maken in de vakantie! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:57

Ik koop mijn ringen altijd bij zo'n ijzerwinkel in Nieuw-Amsterdam, volgens mij is het de Haan ;).

Ik moet in de vakantie iedere dag werken, vrije tijd naar de paardjes, en ik moet ook nog een dag inplannen om voor school aan de gang te gaan :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:28

dat halster ziet er wel vetjes uit ben benieuwd naar foto op t paard zelf..