[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:01

Wat leuk je topic Canisia en wat is hij veranderd en wat zijn jullie eigenlijk snel gegaan echt leuk om te zien.

Blijft jammer dat er ook gewerkt moet worden ik kan ook nooit zo veel begin vroeg en ben laar thuis dus dan is het alleen maar dieren verzorgen. Echt tof he die meiden in de opfok en Yul word groot wel leuk dat hij de paarden ook lief vind. Jee 2 CM best veel wat er nog bij is gekomen hoe hoog in nour nou? Fijn dat Kiki beter op der plek is nu ze bij tie staat.

Ja ik heb genoten heerlijk weer dus vanmorgen even de dingen thuis gedaan. Maar smidags heerlijk bij mijn paarden kinders vertoeft Dibah en Sil gereden Dibah liep in het begin wat romelig maar later ging het weer toppie . Sil begon al meteen top maar Sjaak was er heilig van overtuigt dar er ergens iets engs was. Ik kon niet ontdekken wat meestal is hij ook nooit zo ergens onder de indruk van maar hij krreg de groep wel overtuigt dus werd ik getrakteerd op een heel mooi schowtje. daarna Sil weer op gepakt en toen de paardjes hun brokjes meuslie of vitamintjes geven. Daarna ze nog lekker allemaal gepoest heerlijk paarden daggie :D . Zelf nog tijd gehad om even in de zon buiten te zitten want helaas is het al weer voorbij met het mooie weer morgen weer werken en vanaf zaterdag word het weer hersft -O- .

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:10

Dames, ik ga morgen even uitgebreid bij lezen, nu even kort, sorry :o

Fijn Gelske, zo'n lekker paardendagje! Ja, het weer is er nu nog even naar, vanaf zaterdag weer prut :( Echt waardeloos. Heb Almaz nu ook een paar dagen 24/7 buiten, maar denk dat dat vanaf het weekend ook alweer af is.

Yildiz, wat gaaf zeg, dat je nu al op Kiki zit! Voel me nu wel een kneus met Fardani :')

Canisia, wat een heerlijke plaatjes zeg!

Mijn vakantie was gisteren om, maar omdat het eindelijk na weken weer eens goed weer was, toch besloten direct na het werk foto's te gaan maken. En er zitten een aantal mooie tussen, vind ik zelf :o Denk dat ik later deze week nog wel een topic maak, maar hier even een paar eerste teasers ;)

Ik heb eindelijk de uitstraling vast kunnen leggen, waarvan ik wist dat hij wel in Almaz moest zitten, maar meestal is hij gewoon zijn nuchtere zelf :D

Maar kijk nu, het veulen waar ik op hoopte <3 <3 <3
Afbeelding

En mama Mausi ziet er beter uit dan ooit, zo net na haar tweede veulen <3 Wat ben ik toch blij met deze merrie!
Afbeelding

Grote zus Aleeyah <3
Afbeelding

Grote broer Amir.
Afbeelding

En mijn 'queen' Aziza ook weer eens in het zonnetje <3
Afbeelding

Alleen Fardani had er helaas geen zin in gisteren, dus die ontbreekt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:12

Wow, die foto van Aziza!!! <3 Die komt binnen hoor! Prachtig!

En Aleeyah, wat n koppie he en wat is ze al wit zeg!
Ook van de kleine mannen prachtige platen! Gaaf!

Gelske, Sjaak had vast last van landkaboutertjes hihi! Schijnen erg actief te zijn deze tijd van t jaar! :')

Is t mooie weer echt voorbij? Net nu ik weekend heb? ;( Had eigenlijk morgenochtend vroeg ritje gepland met Tie en Nour samen, nou ja, als t plenst ook geen last van vliegen zullen we maar zeggen... |o

Vandaag ook weer gewerkt en daarna nog flink met Kikikind aan de gang geweest. Weer even wat stappen terug (nee Roma geen kneus, heb nu eenmaal de mazzel vaak een paar handen extra te hebben dat scheelt bakken!) en hard gewerkt aan stemcommandos. Ging top!
Ook Nour gereden en maaaaaan wat ging ie goehoed!!!!!!! :):)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:32

Wat fijn dat Nour zo goed ging Yildiz! Altijd zo'n fijn gevoel!
Top dat Kiki het ook zo goed doet.

Volgens mij geven ze pas morgenmiddag regen op Yildiz, dus morgenochtend moet goed komen!

Thanks voor de complimenten Yildiz! Denk ook dat dit misschien wel de mooiste foto van Aziza tot nu toe is, ben er ook erg verliefd op :o
Aleeyah is inderdaad al heel wit, nog een paar jaartjes, dan is ze net zo wit als haar moeder <3

Vandaag ook een lekker dagje hier, eerst gewerkt, en daarna even bij de paarden bezig geweest. Fardani na een tijd weer niks gedaan te hebben maar weer eens opgepakt. Weer eens zijn zadel opgehad en wat met het rondgestapt en gedraafd, en hij was heel braaf! Hopelijk kunnen we hier nu weer verder opbouwen.
En Aleeyah even wat showhalsters gepast, had een hele gave gezien bij Miranda van der Veen, en ga hem denk ik op maat laten maken, dus moest even weten hoe groot haar hoofd nu ongeveer was. Ik had verwacht dat ze er een heel drama van zou maken, maar ze vond alles best :D
Nu zo nog even heen om te voeren, en ze allemaal nog even te poetsen. Heerlijk zo'n dagje, daar wordt je blij van :):)

Heb ook nog even een topic gemaakt met meer foto's van het hele spul, was nog moeilijk kiezen, er waren eigenlijk meer dan 15 gave foto's.
[ITP] Mijn heerlijke Arabische kudde in het avondzonnetje!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:54

Zie nu pas dat Yazahra en Azi in Uitgelicht staan! Wat leuk weer meiden! Was me helemaal nog niet opgevallen doordat dat stuk van HorseEvent erboven staat.

Net nog eens showhalsters gepast, ook even bij Mausi, omdat dat toch een goed beeld geeft van hoe groot Aleeyah haar hoofd uiteindelijk gaat worden, en toch het halster in de originele maat besteld. Helemaal blij, kan niet wachten totdat hij binnen is! :):) Is al zo lang geleden dat ik een showhalster gekocht heb :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:59

Fotooooos Roma!!! :D Benieuwd wat je besteld hebt!

Ja weer in uitgelicht hoe cool zijn wij! :P En Canies met Raf vandaag!!!! *\o/*

Hier weer een fijne paardenochtend in tha pocket!
Gezelli met Nour en Tie op stap. Tie was zeer ordinair hengstig, echt erg... >;) Maar Nour gaf er niks om.
Was lekker ritje!

Afbeelding

Afbeelding

Terug bij de merries ook nog ff lekker Nyhla gekroeld. Moet echt weer eens plaatjes gaan schieten want ze droogt zo mooi op! Ze heeft echt de ogen van Tie, enorm!!!! En die hals weer zo mooi van Nour! En natuurlijk ook overduidelijk de Ali Jamaal looks van moederszijde. Zo leuk die invloeden terug te zien. Ben heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien en of ze op Zahra gaat lijken gezien de grote overeenkomsten in hun pedigree.

Afbeelding

Merk dat Jazzy d'r beetje beu begint te raken. Dus binnenkort maar eens afspenen.
Jazzy is pas drie maanden drachtig maar wow wat toont ze al drachtig! Net als Mausi heeft ze d'r nog nooit zo goed uit gezien! En ik ben ook weer zo super benieuwd wat voor verrassing daar binnenin groeit....❤️

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:26

Wat leuk Nour op pad met zijn moeder dat is wel fijn als ze dan niet op zoon hengstige merrie reageren echt fijn dat zijn hormoontjes niet de overhand nemen ik vind dat altijd zo sneu als hengsten dat hebben. Heerlijk rijden daar zalig en nog regen gehad?? Ahh kleine meisje met blije baasje het is zo leuk dat kleine grut het blijft zo jammer dat het zo snel gaat :D .

Prachtige paarden heb je Roma en jij maakt ook altijd erg mooie foto,s ben benieuwt naar je halster. Vind het ook erg moet me ook vaak inhouden om het niet te kopen. Fijn dat je Fardani weer hebt opgepakt als ze het eenmaal gewent zijn ga je of het nou na een week of een jaar is zo weer verder dat is het mooie van paarden vind ik.

Vandaag hier geen regen *\o/* . wel bewolkt maar de regen wat gelukkig ergens anders gevallen denk ik. Was al een tijdje aan het denken wat ik met Sjaak zou gaan doen rijden word denk ik niks meer en alleen weide paardje vind ik hem nog te jong voor ben dan toch bang dat hij zich gaat vervelen. Dus zijn we vandaag begonnen met NH eigenlijk niet echt mijn ding maar ach je bent nooit te oud om van gedachten te veranderen. Dus klein padock gemaakt op de wei en eens kijken hoe hij reageerd ging best leuk eerst had hij een blik van moet dit maar deed toch maar wat er gevraagd werd. Uiteindelijk zag hij er zelf ook wel de lol er van in dus wie weet een nieuwe uitdaging voor ons beide :D . Toen de kleintjes even apart uit de wei gehaald gepoetst en een rondje op het land gewandeld Qaseem is dan wel iet minder dapper zo zonder begeleiding van een ander paard maar hij doet alles braaf. Jhadorah is nergens van onder de indruk maar had wel een hoofd van wat is hier de bedoeling van tja blijft een merrie he ;) . De dames nog even gepoetst en toen weer naar huis en nu even duimen dat de regen morgen ook nog op is :o .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:28

Ik vind Nyhla echt zo mooi! <3 wat een prachtig veulen

Roma je hebt weer supermooie foto's gemaakt van je kudde zeg! Wat een rijkdom he <3

Canisia wat ben je heerlijk bezig met Raff!

Miranda beterschap, hoop dat je weer wat fitter bent al!

Wat leuk Gelske een nieuwe uitdaging, leuk dat hij wel meedeed :D

Ik heb het enorm hectisch gehad hier met de nieuwe start van het schooljaar, veel te vroeg opstaan op veel te veel dagen in de week vandaar dat ik even wat stil was, doe vaak middagdutje en voel me dan vreselijk oma-achtig. Met de paarden gaat het standaard goed eigenlijk, iets te rond misschien maar ach :)
Verder heb ik de laatste foto's van Nikki binnen dus voor wie het leuk vindt:
[KS-ITP] Gouden droomhengst, laatste foto's van Nikki

ik ben afschuwelijk trots op hem, mijn liefde voor Ilya gaat beangstigend diep :+:

de dames eergister

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en voor wie niet van ITP houdt een paar van Ilya door Nikki in juli

Afbeelding
<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:23

Prachtige platen weer van Nikki! Je ziet zo duidelijk die intense band tussen jou en Ilya! Super mooi!❤️

Nou idd Roma, wat maak jij geweldig gave platen! Ik moet nog hard oefenen... :')

Wat leuk Gelske dat je NH hebt opgepakt met Sjaak? Wat doe je precies met m? Of is t vrijheidsdressuur oid?
Ik gebruik allerlei dingetjes uit NH van Voest, Warwick Schiller tot Parelli en het werkt voor mij maar vooral voor de paarden echt geweldig! Zie bv Kiki nu ook zo groeien doordat je simpelweg hun taal spreekt.

Ja met Nour niks mis, maar moeders.... |o
Vandaag echt ongelofelijk! Had eerst Kiki gedaan en daarna Tie geladen om bij Nour te gaan trainen omdat ze daar zon fijne buitenbak hebben. Nu moet je weten dat de paddock van Nour grenst aan de bak (wat zal die slim worden van al die lessen daar :+ ) en Nour kwam dus even koekeloeren toen hij mijn stem hoorde. Tie liep echt top, totdat mevrouw langs Nour moest..... Djiez niet vooruit te branden en maar piesen! Hoe ordinair kun je zijn! _O-
Maar goed, op dat soort momenten baal ik dat ik m'n dekking heb bewaard voor t voorjaar... >;)

Hoe gaat t met Mausi? Wat denk je? Ik vind t nu met Kiki ook best spannend eigenlijk... Nog dikke week geduld hebben...

Oh en super bedankt voor t compliment Katja! Nyhla is ook echt knap. Ook pittig karaktertje net als Zahra, en heel extravert en slim. Dol op haar!
Maar nog doller op Zahra, dat is zo m'n hartendiefje. Word zo blij als ik dat blij ei hoofd ziet, maar volgens mij had ik dat al eens gezegd? :o
En dutjes doen? Als ik de kans krijg... :Z
Dus niks geks an. ;)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:21

Haha ja merries zou niet zonder ze kunnen maar inderdaad ;) . Voorheen had onze Sil dat ook als die hengstig was kreeg je haar echt niet meer vooruit ze vond het aansporen dan heerlijk. En dan nog wel bij je bloed eigen zoon ze zou zich moeten schamen :o . Lekker weer aan het werk met Kiki spanend of ze drachtig is het is natuurlijk wel laat in het jaar al maakt dat soms ook weer niks uit met drachtig worden. Word ze dan eventueel weer gedekt of anders volgend jaar. Blij ei haha ik snap wel wat je bedoelt je word echt verlieft op zoon paardje dat is zo leuk :D .

Ik ben me nog even een beetje aan het verdiepen ben nu begonnen met vrijheids dressuur echt stap draf stil staan eigenlijk wat ie al kan met longeeren alleen nu zonder lijn. Ik moet natuurlijk rekening houden dat hij lichamelijk beperkt is maar ik heb al best leuke dingen voorbij zien komen waar we wat mee kunnen. En het is om hem een beetje aan de gang te houden hij is natuurlijk altijd gewend geweest dat ik veel met hem deed en dan nu niks doet hem ook geen goed. Voor Noor maakt dat niet zo veel uit die is altijd Fok merrie geweest als die gewoon der verzorging krijgt is het voor haar genoeg.

Prachtige plaatjes weer Katja het is daar ook zo mooi wel leuk dat we alle drie een okee ik dan twee jaalingen in de groei hebben. Lekker druk dus verder soms vermoeiend maar ook wel weer leuk en je dames zien er prachtig en tevreden uit en een beetje extra spek voor de winter is helemaal niet zo erg.

Weer geen regen toppie hoor. Dacht vanmorgen het is mischien wel even leuk om met Erwin naar het horse event te gaan maar men bijna 30 euro voor een kaartje 6 euro parkeeren dat is dan al 66 euro en dan ben je nog maar binnen. Nou toen maar de zadels in de auto gegooid en lekker met dibah en Sil wezen rijden kost niks en nog veel leuker ook ;) . Toen we terug kwamen ze weer op een nieuw stuk gezet dat ging niet helemaal volgens plan vooral Sjaak en de pukkies waren lekker aan het keten maar uit eindelijk liepen ze toch op de goede wei en toen ik snel het hek dicht deed zag je ze echt kijken van sjit :D . Aan het einde van de middag na het voeren ze nog even gepoetst dus ze kunnen weer tevreden zijn ;) .

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:40

Nyhla en Zahra zijn allebei prachtig <3

Leuke foto's heb je weer, Katja, je dames staan er zoals altijd weer stralend bij! :D En Ilya heeft het gewoon geweldig op z'n Eifelstekkie, kan niet beter. Hoe gaat het momenteel met jou zelf?

Yildiz, wat ga je toch snel met Kiki. :D Volgens mij gaan jullie echt lekker, of niet? Hoe bevalt het?
Wel erg hoor, dat Tie naar Nour stond te pissen _O- hahaha.

Gelske, wat leuk dat je wat meer bezig bent met loswerken! Ik vind dat zo leuk he, werken met lichaamstaal en energie. Fijn dat je toch op die manier nog met hem bezig kan zijn :) Hoe ging dat?

Ik heb ook een primeur gehad vandaag. Voor de allereerste keer met Mish losgewerkt. Stukkie bak afgezet (eigenlijk nog iets te groot, volgende keer maar anders doen), Mish erin en gewoon maar eens kijken hoe dat ging.
Wat is ze heerlijk gevoelig op lichaamstaal <3 Heb zo genoten! In het begin vond ze het super spannend maar al gauw ontspande ze meer en kwam ze ook weer terug naar stap en hoofdje laag in ontspanning. En elke lichte verandering in mijn lichaamshouding pakte ze op. Zo fijn.

Heb het idee dat het Mish wel goed doet om weer wat te doen, deze week hebben we haar een paar keer uit de wei geplukt om wat te grondwerken en ze is meteen weer zoveel relaxter in de hand en ipv dat ze loopt te mutsen vindt ze alles weer leuk zoals we haar weer kennen.

Ben weer helemaal verliefd :D <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:00

Thx Eline! :o
Heerlijk he om zo met je puppy bezig te zijn! Merk ook dat meeste paarden t zooo fijn vinden om samen aan de gang te zijn!

Van vrijheidsdressuur weet ik werkelijk niks, wie was er hier nou zo goed in? Met buigen enzo? Volgens mij op basis van klikkertraining? Help me es even... Kan er niet opkomen, is ff geleden... Y;(
Sjaak vindt het dus wel wat? Zie graag foto's!!! :)

Dames zien er zoals altijd heppy de peppy uit Katja!
Zag ook boel lekker baksel voorbij komen! Gaat het goed op de opleiding? Ben eigenlijk wel benieuwd! Gisteren heel Holland bakt gekeken en dan moet ik altijd aan jou denken! :D

Met Kiki gaat het best goed idd! Vanochtend om 7 uur was dit mijn view:

Afbeelding

Maar we zijn er nog lang niet hoor. Ik vind t best lastig, heb maar 1 maand de tijd en dat is veel te kort, dus probeer er zoveel mogelijk uit te halen en voor te bereiden op verder. Zadelmak of gewicht ruiter zijn, nu na wat opbouwend grondwerk, geen issues bij d'r dus daar kunnen we vrij grote stappen in maken. Andere zaken hebben meer, langer en vooral heel consequente begeleiding nodig. Maar ze gaat straks naar fijne westernstal waar ze haar verder kunnen begeleiden dus dat is een prettig vooruitzicht. :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:44

Dankje Gelske :) Als ik het zo terug kijk is het inderdaad allemaal heel snel gegaan, maar aan de andere kant gelukkig ook weer heel fijn rustig, waardoor hij juist zulke grote sprongen maakt.

Echt jammer he zo vroeg alweer donker, je kan zo steeds minder in de avonden.. Nu met die regen er ook nog eens bij.. Hier alweer een verzopen weiland en bak -O- Zijn maar eens aan het informeren waar we in de buurt een binnenbak kunnen huren, want wil de winter wel door blijven rijden.

Roma want een waanzinnigge kwijl foto's van je prachtige paardjes!!! :wow: En zag ik het nou goed, die ook in uitgelicht? En knappe Ilya ook! Ha arabjes rule 8-)

Haha hengstige merrie verhalen, heerlijk om te horen. Dat gedeelte mis ik dan weer echt niet nu!

Klinkt goed Eline! Mish is toe aan stapje verder, knap ding! Zo leuk als ze graag met je willen werken.

Pfoeeh Yildiz ook alweer zo fanatiek bezig! +:)+ +:)+

Hier was het plan deze week even goed te werken aan Raff zijn conditie in galop, komt hij iets op te kort in de lessen nu we moeten gaan verzamelen. Maarrr daar is even wat tussen gekomen, hij is nu in de laatste 2 maandjes echt flink gespierder geworden door de trainingen, Mr. bodybuilder.. En ik vond hem de laatste 3x al wat stijfjes in zijn schouders lopen, dacht spierpijn van de keer balken training ervoor, maar het zat me niet helemaal lekker. Totdat ik vrijdag me zadel eraf trok en flink droge plekken zag achter zijn schouders... hmms dit klopt niet.. Dag erna liep hij ook rechtsom onregelmatig en erg stijf. Achter zijn schouder was het ook wat warm en harde spieren, dus traumeel erop en erin en even twee daagjes rust.

Vandaag kwartiertje los in de bak gewerkt en hij was voor zover ik het zo kon zien weer helemaal los en soepel, dus met een beetje geluk kwam het dus enkel uit die stijve schouders door het te krappe zadel.

Vrijdag gelijk e.a. afgebeld waar we zo snel mogelijk zadel kunnen laten aanpassen en zijn uiteindelijk uitgekomen bij Countrymill. Dan kan Nadesh zijn niet meer passende Wintec ook gelijk aangepast worden (die hebben we daar 2jr geleden gekocht), plus ik moet toch op zoek naar een borsttuig, want merkte dat met steile hellingen me zadel naar achter schuift, duss a.s. donderdag shopppennn bij Countrymill *\o/* O:)

Ojaa en vanaaf met Giolo naar de osteo geweest. Pff altijd zo'n kippenvel, Giolo is vrij panisch van andere mensen en zeker als ze aan hem zitten, maar bij de osteo.. hij weet het gewoon, dat hij geholpen wordt. Zo bijzonder..
Afgelopen dagen was hij totaal niet vooruit gegaan en strompelde elke ochtend en avond op 3 poten, hij was ook echt sipjes.. maar hopelijk is er weer licht aan het einde van zijn tunneltje!
Via zijn lichaam hebben we aardig kunnen herleiden wat er waarsch is gebeurd. In zijn pootje, net onder zijn hiel is er iets scherps ingestoken (dat bloedde toen ook, maar was niks te zien) en daar was nu ook wat vastzittend bindweefsel te voelen tussen zijn middenvoetsbeentjes, wat dus teken was daar e.a. beschadigd was. Oefeningen mee gekregen om dat zelf verder los te krijgen/houden.
Daarbij zijn de banden in zijn lies, van zijn schaambeen naar zijn bekken, flinkkk opgerekt en waren zijn onder buikspieren aan de andere kant erg gespannen. Grote kans dat hij met volle kracht in een soort split is gegaan (zoals een voetballer die vol kracht een bal wil trappen, maar dat dat been dan ineens tegen wordt gehouden). Vooral in zijn lies zat dus het grootste knelpunt en dat heeft ervoor gezorgd dat er spanning kwam op de laatste ruggenwervel en die is wat omhoog gaan staan (vandaar zijn stijve bolle ruggetje afgelopen week).

Toen we erna naar de auto liepen was hij weer mega soepel en had weer een heerlijk swingend kontje <3 hihi
Nog wel even rustig aan, want de boel is flink uitgerekt en nu weer aardig onder handen genomen om weer de goede richting op te gaan en hij zal nog wel stijf zijn hier een daar.. maar hopelijk is hij snel weer de oude.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:18

Ja fantastisch he Yildiz, dat die dieren zo graag met je mee samen willen werken <3

Wat een mooi uitzicht zo op de vroege ochtend had je trouwens, niet verkeerd. Wat een beauty is dat ook :)
En tuurlijk ben je er nog lang niet, dat spreekt voor zich als je maar zo kort hebt. Maar toch knap wat je tot nu toe hebt weten te bereiken.

Wat fijn Canisia dat het met Giolo zo goed ging bij de osteo. Zo sneu hoe het nu met 'm gaat! Ik zal voor jullie duimen.
En een nieuw zadel voor je poownie, spannend :D Altijd leuk. Ben benieuwd waar je mee thuis komt!

In het leven van Mish vandaag...

Check die kont/schoft _O- Hoe groot gaat die knol van me nog groeien? _O-

Afbeelding

Je wil foto's van me maken? Alleen van mijn hoofd dan! :')
Afbeelding

Afbeelding

En bovenal... liefde is....
Afbeelding
...het haar van je baasje opknabbelen.

Maf paard :') <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:03

Desiree zei me dat de foto's het niet doen? :? Dus voor als ze het bij jullie ook niet doen, hier nogmaals :+

Check die kont/schoft _O- Hoe groot gaat die knol van me nog groeien? _O-

Afbeelding

Je wil foto's van me maken? Alleen van mijn hoofd dan! :')

Afbeelding

Afbeelding

En bovenal... liefde is....

Afbeelding

...het haar van je baasje opknabbelen.

Afbeelding
Maf paard :') <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:31

Aaahhhh... Hoe lief Eline!!! <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:54

Ik zag ook dat de foto,s het niet deden ze ziet er echt goed uit stom he dat altijd eerste de billen omhoog gaan en dan pas de rest :D . Super dat mish het loswerken zo goed oppakt.

Jammer van de plannen maar gelukig dat je op tijd door had dat zijn zadel niet meer pasten. En nu lekker schoppen daar word een mens vrolijk van alleen je portomonee wat minder :o . Arme Giolo hopen dat het snel weer beter gaat het is bij honden helemaal moeilijk om ze rustig te houden.

Dat is het beste uitzicht Yildiz ja het is best moeilijk om een paard in een korte tijd te beleren maar een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch?

Ohh wat een weer arme paardjes heb weer niks met ze kunnen doen als het na het weekend (wat ze wel hebben voorspelt) niet beter word en blijft . Gaan ze volgende week echt naar huis want dit is echt niet leuk zo. Wel balen want het is dan wel een heel kort land seizoen maar ja hier worden ze ook niet vrolijk van. Wel de dag goed besteed omdat onze pukkies te groot zijn voor samen in een stal gaan ze van de herfst / winter in onze reserve stallen die apart staan van onze vijf stallen. Zal wel even wennen zijn want dan zien ze de rest als ze op stal staan niet maar goed ze zijn samen en ze kunnen de anderen wel horen. Deze stallen hebben we niet altijd in gebruikt vorig jaar dus ook niet en nou ze konden wel even een op frisser gebruiken dus flink aan het vegen spinnen ragen schoonmaken en schilderen geslagen met als resultaat twee keurig nette schone stalletjes dus onze prins en prinses staan er van de winter lekker bij :D .

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:21

Yildiz, wat ga je goed zeg met Kiki! Gaaf!
Met Mausi gaat het goed, maar ik durf er nog niks over te zeggen. Van de week was ze wel héél chagrijnig naar Fardani, Aleeyah en Amir, zelfs Aleeyah vloog ze door de draad heen bijna aan :roll: Dus dat lijkt positief, maar ik durf echt niet te hopen, ga er voor het gemak maar vanuit dat ze niet drachtig is, en dan alsnog zal het tegen vallen als dat echt zo is.
Wanneer gaan jullie scannen? Ik weet maandag meer.

Eline, wat een schat is Mish ook <3
Ja, Aleeyah staat er momenteel ook zo bij, kont enorm veel hoger dan de schoft, vandaar dat ze ook niet zoveel showt enzo, want het loopt een stuk lastiger zo :P

Canisia, ja ook mijn paardjes stonden in uitgelicht, samen met Ilya, dit topic doet het goed!
Wat goed dat je zo snel door had dat zijn zadel niet meer paste, nu donderdag flink shoppen voor een mooi passend zadel. Inderdaad wel minder voor je portemonnee, die paarden verzinnen ook altijd weer wat nieuws om ons geld uit te laten geven :+

Gelske, ja wat een vies weer hè? Lekker de reserve stallen weer schoon, ben benieuwd wat de jonkies er straks van vinden!

Hier ook door het weer alweer meer binnen dan normaal. Gistermiddag haalde ik direct na mijn werk de paarden binnen, ook Fardani, Aleeyah en Amir maar even binnen gedaan aangezien er nog een paar flinke hoosbuien aan kwamen, en ik had ze gelukkig net voor de bui binnen :D
Maar, toen stond Almaz verschrikkelijk zwaar adem te halen, schrok er best wel een beetje van.. Hij had geen koorts en oogde verder fit, dus besloten het af te wachten. Gisteravond dacht ik al op de camera te horen dat het minder was, en vanochtend was het gelukkig weer helemaal over.
Waarschijnlijk is de regen overdag toch een beetje teveel geweest, ondanks dat het tussendoor ook hele periode zonnig geweest is. Vandaag besloten Almaz, Mausi en Aziza dan maar even binnen te houden, om wille van Almaz zijn gezondheid. Dus ze zijn vanochtend 3 kwartier buiten geweest en toen om 5 uur weer. En nu, andersom dan normaal, besloten ze buiten te laten vannacht, aangezien het op een enkele bui na droog blijft, en dan gaan ze morgenochtend waarschijnlijk weer naar binnen, want dan lijkt het weer te gaan regenen.
Voelt wel een beetje raar om ze 's nachts buiten te laten en overdag binnen, maar ja, anders komen ze helemaal bijna niet buiten. En ze hebben wel een zeer grote stal, maar toch, buiten is altijd meer ruimte.

Het showhalster dat ik voor Aleeyah besteld heb, is onderweg, hopelijk morgen in huis *\o/*
En dan nog wachten tot ze hem past :')

Dit halster is het.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:32

Lief is ze he <3 <3 ze geeft me zo veel vertrouwen, echt bijzonder om mee te maken.

Yildiz in de BNB! :D

Roma, wat een prachtig halster, ik ben heel erg benieuwd naar foto's.
Ik heb nog steeds geen showhalster voor mijn poown Y;( Kan eigenlijk niet he :P

Mish showt ook niet zo veel, haha, maar dat heeft ze nooit gedaan, is niet zo'n showerd. Ik was laatst in shock toen we gingen wandelen en ze naast me stond te dribbelen met staart over de rug, want zo is ze normaal helemaal niet :') Heb bij deze dus ook ontdekt dat als ik ooit met haar op show wil, ik sportbrok moet voeren _O- Helpt idd wel dat ze er nu af is. Stuk beter in haar vel weer, ze wist niet waar de energie allemaal heen moest denk ik :=

Hopelijk valt het mee met Almaz! Die regen is killing inderdaad. Gaan die van jou er ook zo zielig bij staan? :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:28

Halloo poepies! :wave:
Loop een beetje op achter met reageren, was ziek en daarna druk met alles wat was blijven liggen natuurlijk. >;)

Wat een schatje is Mish! :+:
Leuk dat je wat grondwerk met haar doet!

Mooi halster Roma!
Echt rotweer hè, hier gaan ze ook telkens maar weer naar huis en naar de wei wanneer het droger is.
Mooie foto's van je prachtige kudde. *D

Gelske, de prins en prinses hebben het maar goed bij jullie! :D
Ook lekker aan het vrijheidsdressuren, leuk!

Canies, wat irri van je zadel, gelukki had je het snel door, dat kan natuurlijk behoorlijk frustrerend zijn voor peerdie. >;)
Fijn dat de fysio zoveel kan betekenen voor Giolo.

Kat, leuke foto's van je peerden! :D
Dutjes doen is juist goed, je moet het alleen powernap noemen! :P

Yil, jij gaat ook maar lekker door, Kiki gaat al super!
Fijn dat Nour gewoon cool blijft met die slet ernaast! :P
En je hebt hele mooie baby's gefokt hoor, vind ik ook! :))
Enneh, Djuun kan volgens mij heel veel trucjes! :))

Hier dus niks bijzonders, Fu heeft nauwelijks wat gedaan en ik wil mooier weer!

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:55

We hebben net toch even lekker gefietst, was heerlijk!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:46

Het is idd lastig als je niet helemaal fit bent om te reageren, maar gelukkig weer helemaal beter Miran? In ieder geval weer een lekker fiets-paard-ritje in tha pocket! :)

Sta de afgelopen maand steeds zo gruwelijk vroeg op dat ik tegen de avond zeg maar soort van instort. Nja, dat is nogal dramatisch, maar merk wel dat mijn energie enorm daalt. Dus ik lees wel mee en probeer beetje te reageren, dus hopelijk lukt dat!

Wat sneu dat Almaz niet lekker was! Hoe gaat het nu met hem?
Prachtig halster overigens, ben erg benieuwd hoe die staat? Soort van ijskoninginsprookjesachtig denk ik?
Spannend dit weekend scannen met Mausi! Das nu echt aftellen dus? Wij scannen Kiki dinsdag. Ook heel beniewd en ik hoop het zo voor de eigenaar! Maar 90% van de merries afgelopen seizoen was van eerste inseminatie direct drachtig, kwaliteit is echt super maar goed je weet het nooit en ze is natuurlijk toch op nieuwe stek wat weer spanning oplevert. Dus fingers crossed!

Canies, goed te lezen dat Giolo zo goed geholpen is. Vind het altijd zo gaaf dat jullie kosten nog moeite sparen om jullie dieren zo goed mogelijk te helpen en te begeleiden!

Ja tis echt klote weer Gelske, ene moment zit ik (en Tie de theetante) te rillen van de natte kou en ander moment is het weer zwoel en zonnig. Wanneer gaan jullie ze naar binnen halen?
Hier staat alles 24/7 nog steeds buiten (behalve Kiki, die staat alleen overdag 12 uur buiten). Ze overleven het wel maar leuk is anders. Denk dat het hier half oktober gaat worden.

Denk dat je Mish dr knopje nog ontdekt moet worden! Ik weet zeker dat alle arabs showen, de een meer dan de ander, maar eenmaal het knopje gevonden...gaan ze LOSSSS!!! Misschien helpt het als je onderhand eens een mooi halster op de kop tikt, shame on you! ~~}> :P ;)

Wil jullie nog super bedanken voor jullie complimentjes wat betreft mijn gefokte horsies! Echt super tof te horen, echt waar! <3 BNB, had ik nooit van gehoord of opgemerkt, gelukkig kreeg ik een PBtje haha! Leuk dat de pics van Nour zo in de smaak vallen dat ze zijn uitgekozen! :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:50

Nog wat pics van vanochtend:

Met Kiki weer stapje verder gemaakt:

Afbeelding

Tie tijdens conditietraining in de stromende regen (en toch was t heel fijn :') ):

Afbeelding

En na het serieusachtige longeerwerk, tijd om te spelen met m'n toyboy!❤️ Dit zijn echt momenten die mijn dag maken. Nour is echt zon bijzonder dier, zo vrolijk, ongecompliceerd speels maar oh zo gevoelig voor mijn stemming! Ben echt ongelofelijk dol op m.

Afbeelding

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:41

:wave: Hoooi allemaal, ik ben er ook nog, vooral in de meeleesstand vanaf mijn telefoon.
Ik zie weer allemaal mooie foto's voorbij komen. Ik ga zelf ook maar een topic maken met foto's van Euforio *D

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:52

Leuk annika!

Yildiz vroeg opstaan breekt op hoor, dat is bij mij ook het probleem.

Ik heb vandaag ilya therapie gedaan <3