Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:06

het is precies het moment van de blauwe plekken zeg! dat het maar een tijdelijke trend is! en dat iedereen kan genieten van de paarden en succes boeken in ervaring en plezier met onze rarebieren ;-)

mvg Glenn

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:23

Nou onze clinic bij Alice verliep ff anders dan gedacht. Cyann werd plots ziek. Achteraf had ze het al aan voelen komen. Snachts koud, in de auto misselijk en lichte hoofdpijn. Enfin, toch met Scarlet de bak in...alleen hield ze het niet lang vol..Misselijk!! En braken!
Ik dacht eerst dat ze zich druk had gemaakt om Scarlet, maar dat was helemaal niet het geval zei ze, want ze wilde juist heel graag mee doen. Enfin, ik nam Scarlet over en deed de clinic mee en Leen ontfermde zich over Cyann (meestal valt het altijd wel mee bij Cyann). Cyann ging in de auto liggen. Toen we pauze hadden bleek dat ze het koud had (ondanks tig jassen als deken) en ze naar huis wilde. idd ze was wit en echt warm. Dus de IHT clinic heb ik niet meegedaan. Cyann heeft zich er inmiddels alweer aardig doorheen geslapen en knapt alweer op. Maar balen deed ze wel.
Hierdoor ook weinig kunnen beppen met de rest in de pauze....want ja, paard inladen, Cyann checken, afmelden en weer weg.

We reizen wel een keertje naar Alice voor een prive lesje Showmanship at Halter....lijkt me handiger.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:48

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:49

Ja ik vond het zo zonde voor Cyann, juist die onderdelen die ze zo leuk vindt... :(:) Gelukkig dat ze zich alweer wat beter voelt.

En dan als morsterd na de maaltijd ook nog even ons verslagje:

Ik ben weer 's zonder groom gegaan, en laden 's ochtends ging supergoed: hij liep zo mee, terwijl hij anders nog wel 's in de ankers gaat. Braaaaaf peerd!

Bij WSS in stalletje gezet en even hoi gezegd tegen iedereen. SAH was superleuk, dat ga ik mss ook maar 's starten :)) Echt gaaf om te zien hoe alert Daantje werd van steeds de korte overgangetjes maken. Wel compleet bekaf van dat gedraaf door die bak, dus daar moet ik nog maar 's zelf aan gaan werken :') En als je dan ziet hoeveel (of liever gezegd hoe weinig) we dit onderdeel écht hebben geoefend, dan deed ie het toch maar netjes hoor _/-\o_

Daarna IHT. Ik wilde dat voornamelijk doen omdat de balken en de sidepass op show meestal erg fout gaan. Ik heb nu zelfs een sidepass over een pion gedaan, hihi braaf hoor!
De balken gingen na een tijdje wel, maar alleen het achterwaarts tussen de balken in werd ie wat twijfelig en kreeg ik 'm niet fatsoenlijk ingeparkeerd. Maar de brug en het hek gingen echt geweldig.

Laden terugweg deed ie (alweer!) zonder mopperen, dus helemaal goed! Fijne dag gehad dus, en veel geleerd!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:37

Wauwwauw wat goed al die arabjes van ons!! Ze doen het toch allemaal maar weer fantastisch zeg!
Wel erg balen voor Cyann en de opgelopen blauwe/beurse plekken |(

Shamit heeft er ook een handje van hoor, miep eerste klas, als je haar niet kent en zomaar even gaat borstelen op bepaalde plekken vliegen haar tandjes of hoefjes om je oren. En zij heeft toch echt een super verleden kwa opvoeden, maar geeft heel goed aan waar ze wel en niet van gediend is. En soms weet je gewoon niet waar het opeens vandaan komt.. Gooi het dan maar weer op... merries... |o

Wij hadden geen clinic, maar ik ben wel met Shamit weer wezen lessen bij Krista. Ging suuper! Maar was vooral voor mij zwaar werken, mennnn wat lijden die handen toch soms een eigen leven := Maar het ienieminie beginnetje om naar 1 hand te gaan is gemaakt *\o/*

Nu is het inpakken geblazen en morgen op naar Oostenrijk om zuslief en paps en mams te vergezellen! Dus iedereen alvast fijne feestdagen!! {:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:43

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:12

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:47

Ja merrie xmas y'all

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:38

merrie ( :P ) X-mas all arabian western lovers!!

ik had adje ook gemailed voor de dagen maar krijg ook geen reactie jij al reactie gehad Jessica? hopelijk iedereen de kerstdagen goed verlopen??

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 13:54

Fijne feestdagen iedereen!

Glenn, ik denk dat n mailtje niet zoveel zin gaat hebben, natuurlijk kei druk zo voor de sale. Best ff bellen!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:48

Glenn, ik heb helaas ook nog steeds niets gehoord. Denk dat we toch ff moeten bellen om meer te weten te komen. pfff

Ben helemaal hyper. We gaan zo naar een andere trailer kijken.
We hebben er 2 op het oog, dus hopelijk word het wat en kan ik straks weer lekker gaan lessen!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:58

Hallo Glenn,

Het volgende staat op de site van Arthurs westernstore over reparaties aan tack:

Gedurende Arthur's Christmas sale XXL zijn onze top zadel en tuig reparateurs aanwezig, Herman Huiskamp en Louis & Mieke v Rens .Hier kunt u terecht voor advies en informatie betreffende Tack & zadel reparaties
en is het tijdens deze dagen mogelijk om tegen vergoeding uw kleinere tuig reparaties uit te laten voeren en eventuele grotere reparaties of zadel reparaties in te leveren.
Louis & Mieke v Rens staan bekend om hun prachtige custom made producten zoals ,prachtige handgemaakte spoorriemen , handgemaakte hondenriemen ,zadeltassen etc. etc. Louis en Mieke staan u tijdens deze dagen graag te woord over de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Andrea (ook een western arabieren liefhebber)

dit kreeg ik net via bp dus normaal zijn ze er!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 18:04

Ah beter! :)

Zag op FB dat Jes ook geslaagd was met de trailer! Fijn! Nu kun je zeker niet meer bij Adje gaan shoppen, Hahaha?!

Weet niet wat t is, maar elke dag vraagt wel iemand of ik mee naar de sale ga.... Neeeeee!!! Ik ben blut!! :D Lijkt wel pesterij Hahaha!

Vandaag mega sjacho vooral omdat ik moest werken en werkelijk iedereen vrij is, kom ik thuis: leuk DAWRA magazine op de mat! Scheur m open zie ik die pic van mij en Tie in de duinen op de cover! Gaaf!!! En wat een verrassing! Super leuk!
Meteen aan Maris doorgestuurd, had nog nooit op cover gestaan met haar foto's en nu twee in n maand tijd! Echt vet! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:45

ah Jessica een trailer die kan er ook weer tegen!
Jammer dat je moest werken met die dagen, maar leuk dat jij weer met TIE op de cover mag schitteren, nieuwe carrière voor TIE FOTOMODEL :-)!! Je jazzmerrietje komt dichter en dichter hey! geen foto van drachtige TIE,??

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:20

Jaaaa wij zijn geslaagd voor een nieuwe trailer! Joehoee *\o/* *\o/* *\o/*
Zoooo blij mee en idd, nu kunnen we weer vooruit en de eerste les voor volgende week staat alweer gepland! :D Op naar het nieuwe seizoen!

Hier is ie dan.
Een Ifor Williams 1,5 paards.
Geheel van aluminium, ook de vloer. Dus rot nooit meer weg en met voorlader en anti-diefstal chip.
en ook nog MET garantie. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stickers hebben we er inmiddels al af :+

Ja yildiz, ik zag je ook alweer schitteren op de cover van de DAWRA magazine! Super zeg! :D
En ik sta er ook in met Nada!! yeah!! Leuk leuk hihi, wist ik ook helemaal niet 8-)

Owja en wat zijn eigenlijk verdienpunten?
Zag dat nada en ik nu 24 verdienpunten hebben, maar waar is dat voor? Of wat doet dat?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 20:29

Gaaaaaaaave trailerd Jes!

Punten goed bijhouden! Kun je predicaten mee aanvragen en natuurlijk ivm promotie.

Nou duh... Me net laten overreden... Ga morgenavond dan toch maar feesten in Vorstenbosch! Wie ook?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:31

Hihi thnx! 8-)

owja en de sale. Hmmmzz tja ik wil persee mijn hoofdstel kleiner laten maken nog en dan misschien nog een kleinigheidje? :o
Tja je kunt nou eenmaal niet alles he en de trailer was echt nodig! Dus ook geen feest yilz! :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:31

predikaten en promotie dmv verdienpunten, kun je mij daar nog beter over inlichten yildiz?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 20:34

Kan ik je morgenavond alles over vertellen ghegheghe... }:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:41

hahaha nou helaas, moeten we dan nog maar even op wachten :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:53

Gave trailert Jes!!! Ifor Williams zijn fijn. Zeker ivm voorlader en lage instap achter. En yeah yildiz is alweer COVERGIRL!! Gaaf!

Nou die punten ga ik ook eens ff navragen. Ik zag dat cyann er iets van 53 had of zo.....Met June heeft ze dit jaar Walk/Jog gedaan bij de allbreeds, telt dat dan ook mee bij de beginners?? Soms snap ik het ook niet meer hoor. Maar goed... ik geloof het eigenlijk wel, ze gaat toch naar amateur en dan begint telling weer overnieuw ter promo haha.

Anyway Jes: als je tussen de 20 en 40 punten heb mag je promoten naar een hoger level. Dus pas maar op, voor je het weet moet je OPEN starten. En de open klasse is bij de dawra anders dan de open klasse bij enig andere americaanse vereniging. De open staat bij de dawra gek genoeg niet gelijk aan Prof ruiter. Wel is het zo dat een prof wel meteen in de open moet starten bij de dawra. Maar als amateur kan je dus naar deze klasse promoveren. Ergo als je meer dan 40 punten hebt behaald dan moet je naar de open klasse (en dit dus in tegenstelling tot de andere verenigingen, daar blijf je amateur zolang je geen les geeft en mag je altijd ook in een hoger level starten als je dat wil, zonder dat dat je status beinvloed).

Voor predicaat punten geld een aparte tabel. En is te vergelijken met de Americaanse ROM, alleen heet het hier bij het AVS Predicaat. Een predicaat wordt toegekend aan een paard, niet ruiter.
Uit mijn hoofd weet ik niet exact de tabel, maar die is ongetwijfeld terug te vinden in het regelboek.

Belangrijkste is dat je het volgende bijhoudt van je per paard:
- Datum en plaats vd wedstrijd
- organisatie (DAWRA, WRAN, DRHA, SWRN, ALLBREED etc)
- de categorie van de wedstrijd bv NK, EK, WRAN B, WRAN C, DRHA, NRHA (sommige wedstrijden tellen dubbel of drie/vier dubbel mee)
- de categorie van het nivo/level.
- plaatsing PER JURY
- het aantal deelnemers in de rubriek
- eventueel gewonnen prijzengeld bij DRHA/NRHA
- behaalde titels

Zelf gebruik ik hiervoor een spreadscheet. Waarbij ik dan tevens de combinatie noteer, want Cyann en ik doen nog wel eens aan paardje ruil. Maar de combinatie is voor een predikaat niet van belang. Maar weer wel voor highpoint/wran champion of the year, DRHA buckle standings etc. Dus ja...als ik dan toch bezig ben.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 27-12-13 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:01

De punten die vermeld staan bij het EK, daar snap ik nu helemaal niets van.....het lijkt me erg veel, maar kan ook zijn omdat het EK tig keer dubbel telt. Ik neem aan dat dat ook promotie punten zijn en dus zijn er ruiters die over moeten naar de OPEN.

Oooh hoeveel punten heb ik zelf eigenlijk??? Volgens mij stond ik er geen eens bij, het is me niet opgevallen in ieder geval.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:10

haha nee Nancy, jij staat er niet bij, alleen cyann.
Bedankt voor je uitleg. Ik kan dan nog mooi even in de amateur blijven. Ik ga mooi pas over als ik over MOET! ;)
Maar ik zal idd ook in word een lijstje bij gaan houden. Want ik ben niet handig in exel bestandjes maken, alleen het invullen daarvan wel haha, dus als iemand niets te doen heeft en een exel bestandje voor mij zou willen maken, zou dat helemaal fijn zijn! :o

Die EK punten vond ik ook idd erg hoog, maar goed, dat zou idd kunnen komen doordat het tig keer dubbel telt ja. :+

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:30

Gave trailer en mooie kleur ook, nu nog een dawra sticker erop en je kan er weer tegen aan!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:38

haha, maar we hebben ook shetlanders glenn. :P
Nee komt niks geen gekkigheid op.