[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:55

Hola Shanna! :wave: Echt gruwelijk gave fotos in je topic! Dat native costume!!! <3
Weet niet hoe ze precies familie zijn, maar zie wel gelijkenissen hoor tussen Shief en Kiki. Natuurlijk ook versterkt door de kleur. ;)
En ja, Spanje (in het bijzonder Catalunya) heeft mij ook altijd getrokken. <3
Wel altijd gevecht tegen de elementen: zomers alles koel houden, winters alles warm.
Vind vooral de sfeer, de mensen zo fijn. Maar die stap wagen zou ik niet durven, echt gaaf als je dat wel zou doen zeg!
Enne... Die maand... Is dat niet topicwaardig? Ben eigenlijk wel benieuwd... <<)

Wat staan er hier een boel in Uitgelicht!! Volgens mij zijn we t meest in uitgelicht verschenen HKgroepje haha!
En terecht, worden gave platen geschoten en tevens hoop creatieve mensen hier!

Herken het wel Roma, tis idd bagger! Letterlijk! Maar deze week weer warm en zonnig dus had zelfde plan nu ze nog geen Teddiebeertjes zijn.
Onwijs mooie ruime stallen! Je vader heeft hard geklust zeg!

Zou cool zijn Gelske! Huizenmarkt trekt weer aan toch? Dus fingers crossed! +:)+

Iemand nog naar Lier geweest? Zag wat hilarische filmpjes voorbij komen op FB! :D
Hier druk weekend gehad! Veel sociale afspraken en tussendoor werken, de kids en de paarden natuurlijk.
Heb zaterdagochtend vroeg echt super lekker gelest met Nour! Ging echt top, mooi bij mij en weer hele fijne oefeningen mee gekregen.
Met Irene gesproken over wedstrijden en besloten niet Nour maar Tie mee te nemen de 27ste. Nour mist nog wat basis en daar gaan we nu aan werken en vandaar.... Sky is nog altijd the limit, zo tof dat van verschillende mensen te horen. :o Hij is pas 4 dus hebben de tijd en die gaan we nemen. :)
Vanochtend ook weer heerlijk ritje gedaan, was zo ontspannen en puur genieten! Love my horsie!❤️

Afbeelding

Gisteren laatste keer (denk/hoop ik) gesprongen en Kiki geïnsemineerd. Fingers crossed!
We zijn vrijdag trouwens weer stapje verder gekomen

Afbeelding

Tie nu lekker in de opbouw en Zahra... Zag vandaag dat die kont weeeer omhoog is gegaan! :oo
Waar dat heen gaat... :')

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:04

Leuk he Miranda in Uitgelicht je hebt ook topppie foto,s natuurlijk :D .

Wat een mooie grote stal Roma ik kan me voorstellen dat je hem niet terug neemt ik haal ook altijd het liefste alles wat te koop weer staat meteen weer terug maar ja ook wij hebben er al genoeg staan ik hoop dat er een goed nieuw huisje voor hem komt. Beterschap voor je kleine mannetje en niet te veel voor je zelf houden he :D .

Het is echt herfst op dit moment zelf de paarden hebben dat gevoel hebben echt al weer vacht aangemaakt en zijn behoorlijk Sjaggie. Dat zijn ze eigenlijk altijd wel aan het einde van het weide seizoen alleen is dat dan wel pas begin half oktober in plaats van nu in September al :( . Ik hoop dat het van de week echt weer beter word want naar huis halen vind ik nu nog geen optie. Doe nu verder weinig met ze helaas wel hebben we van het weekend rond de stallen en de bak weer flink gesnoeid en onkruid weg gehaald nog even wat planken vervangen en het stroom er op kunnen we er weer een wintertje tegen aan.

Tieneke

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:14

Even heel snel: ik heb een hoop foto's van Lier, echt hilarisch gisteren!!

Ik heb een voorliefde voor Spanje, dus in snap je ook wel Shanna!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:28

Wat leuk, Tieneke :)

Ik ben ook gek op Spanje hoor, gelukkig ook maar want mijn ouders wonen er, dus ben er regelmatig :')

Ja Gelske het weer is echt verschrikkelijk. Ik loop al weer in pyjama en ochtendjas omdat ik het in mijn gewone kleren gewoon niet warm kreeg :') ik voel me zo'n watje.

Yildiz, het valt mij ook altijd op dat veel mensen van hier best regelmatig in Uitgelicht staan!
Wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat met Nour en jou :) leuk stel zijn jullie.

:roll: Mish is zo'n miepmeut af en toe he. Hebben jullie ook arabs die ietwat eenkennig zijn?
Ik douw Mish altijd zo bij iedereen in de handen zodat ze ook veel andere mensen leert kennen enzo...doet ze altijd heel goed en ze is dan ook prima te hanteren... maar nu hoorde ik dat ze bij iedereen die haar uit de wei wil pakken keihard wegloopt en zich niet (graag) laat pakken >;)
En telkens als ik het uittest door haar zelf uit de wei te willen plukken, dan draait ze halverwege al naar me toe en komt ze met een vrolijk hoofd op me af lopen.
8)7

Sowieso is ze de laatste weken een beetje in een puberale fase. Misschien komt het ook omdat ze zich weer zo goed voelt nu en flink bijgevoerd wordt nog, maar ze is heel stuiterig in de hand en relatief schrikachtig met dingen die ze eerder altijd dikke prima vond. Laatst een (piepklein) rondje om de aan de stal grenzende wei met haar gaan wandelen aan de hand en toen liep ze de hele weg snorkend met haar staart over de rug naast me :') En dan bij elke kleine correctie van mij achteruit vliegen alsof ik haar probeerde te meppen ofzo. Echt hoor, wut. :') Dat is dus ook het paard dat we ruim 8km ver zonder problemen als handpaard hebben verplaatst naar haar nieuwe stal :+ de keer erop is er dan ook weer niks aan de hand.

Ach ja, het zal er wel bij horen _O- trekt vast wel weer over.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:23

Ja blegh dat weer, maar vandaag al wat beter en vanaf woensdag weer lekker nazomeren! Heb er nu al zin in zeg!

Eenkennig en arabs, neeeeee....!!! _O- Ja dat hoort wel beetje bij het ras hihi. Goed voorbeeld is Tie. Kun je iedereen opzetten, hartstikke braaf enzo maar tja uhm, dan krijg je ineens berichtje dat ze met buitenrijden zo schrikkerig was en nergens langs durfde...Meisje heeft je voor de gek gehouden, vindt het geweldig mensen uit te proberen, kijken of ze er in trappen! :=
Vandaag overigens heerlijk getraind in de bak bij Nour, voor haar onbekend terrein, ging zo top dat we even bridleless hebben geprobeerd, was lang geleden... pompiedom :)

https://www.facebook.com/YildizArabians

En Nour keek zeer geïnteresseerd toe, dus is m geraaien dat ie er wat van op heeft gestoken :P

Tiene ben benieuwd naar je pics!! :):)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:54

Wat je zegt Gelske, al lang blij dat Noor weer lekker op het land kan bij de rest. Rijden is leuk, maar wel met een gezond paardje, gezondheid is altijd nummero 1!
Fijn dat ze zich wel zo redden op het land, maar het is wel alweer beestachtig zo zeg..
Begin september en al herfst? |( Gelukkig lijkt er deze week inderdaad weer beter weer aan te komen, fingers crossed!

Wauw Shanna, wat een mega mooie foto's! Dat rood staat jullie echt heeul goed! Fijn dat Shief goed gaat, ze ziet er goed en happy uit :j
En Portugal, jaa das lekkah! Ik zeg doen, zodra je kan!

Thankss Miran, ik vind het nog erg lastig zo in engels zadel, die knie houding is gewoon zo niet natuurlijk.. >;) Heb erdoor veel meer moeite me been eraf en stil te houden, maar langzaamaan went het wel. Morgen weer les *\o/* Tel elke keer de dagen af tot de lessen haha.

Whoeehaa Roma die stal! Heeeel mooi!! Ik duim mee dat het raak is bij Mausi!

Denk goede keus Yildiz, om met Nour nog even te wachten. Bij Raff kriebelt het ook erg, hij gaat zo goed en wordt steeds stabieler, maar rij hem toch liever thuis een stuk verder door voordat ik hem onder het zadel op wedstrijd meeneem, dan blijft het voor hem ook positief. Eerst lekker uitgroeien en stabiel worden, er is nog tijd zat.

Wha ja eenkennig, tell me about it, Raff toch altijd best netjes bij de hoefsmid.. kon ik vorige keer niet dus was me zus erbij.. Nou dat was bijna niet te doen.. Zodra hoefsmid maar in de buurt kwam stond hij al te shaken, te trillen en te meppen.. dus note to self: meer oefenen met vreemden 8)7

Staat Mish ook op andere brok oid nu? Raff dacht ik van de winter ook dat die aan het puberen was, mega schrikerig, bokken en vrij panisch op dingen die eerst normaalste zaak van de wereld waren.. maar kwam er uiteindelijk achter dat het door zijn voer kwam :roll: Nu nieuw krachtvoer aan het proberen, gebaseerd op olien en so far geen rare fratsen haha.

In elk geval wel fijn dat Mish zich zo goed voelt! Verdienen jullie wel na die paar ups en downs.

Heerlijk Yil!! Awh doet me denken aan Shamitje, op neckring naar het strand, pff dat zal nog laaaannng duren voordat Raff zo ver is..

Hier was het gister even schrikken, onze hond Giolo was mee op buitenrit met me zus, en liep plots mank. Pootje gechecked maar geen doorntje of iets te vinden. Hele avond liep die heel mank of zelfs op 3 poten, heb hem 's avonds zelfs de trap af moeten tillen :(:) Arm ventje.
Vanochtend gelijk DA gebeld en konden vanmiddag terecht. Ik maakte me heeel erg zorgen om zijn voorste kruisband, maar ze kon gelukkig vertellen dat zijn knie stabiel was.. thanks godd! Het lijkt erop dat het vanuit zijn rug komt, maar erg onduidelijk. Voor nu op pijnstillers en rust, kijken wat het doet. Hij lijkt nu wel alweer wat beter te lopen, dus hoop dat hij snel opknapt. Volgende week sowieso maar even langs de osteo.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:08

Yildiz, ik ga voor jullie duimen dat het raak is bij Kiki! Wel leuk, als Mausi dan ook van de eerste keer oppakt zijn ze bijna gelijk uitgerekend :)
Ziet er fijn uit met Tie!

Gelske, ik ken dat hoor, nu met dit weer doe ik ook nog minder met ze dan normaal. Als het droog is weiland mesten, en ben druk geweest met de stal enz, binnen klusjes dus. Moet zeggen, ik heb nu bijna 2,5 week vakantie erop zitten (nog maar 1 dagje :( ) en ik heb in die tijd minder met ze gedaan als wanneer ik volop aan het werk ben geloof ik :+

Heerlijk, die verhalen van eenkennig arabjes :D Hier ook altijd dat soort dingen. Aziza vergeet altijd spontaan dat ze voor de deur moet wachten enzo als een ander haar binnen zet. Mijn moeder wist dat wel en die zette haar dan netjes voor de deur stil, en dan mocht ze pas naar binnen als mijn moeder het zei. Maar mijn vader heeft ze meerdere keren bijna geplet door tegelijk met hem door de deuropening te gaan op de oude stal :x

Canisia, ach wat sneu van Giolo! Ik hoop dat hij snel weer opknapt en de osteo ook wat voor hem kan betekenen.

Nou, vooruit, speciaal voor jullie hier een paar foto's van Almaz. Geen topfoto's, hij is echt het tegenovergestelde van Amir, niet fotogeniek, niet zoveel uitstraling en dan ook nog al dat wit :+ Hij heeft echt wat meer tijd nodig, maar ik ben nog steeds heel tevreden over hem, ik denk dat hij uiteindelijk, als hij wat meer zelfhouding enz krijgt, echt wel heel gaaf wordt (helemaal als hij helemaal wit is ;) ).

Gisteren is ook de ontsteking bij zijn navel open gebroken, heel blij mee, dan kan het sowieso niet meer naar binnen slaan. Maar wat een viezigheid, zijn hele benen onder de pus, en hij wil zich natuurlijk niet laten wassen.

Vriendjes zijn veel interessanter dan mama! (die stond aan de andere kant van de wei)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een reden dat foto's maken amper lukt, als je in het land gaat zitten, mag je blij zijn als hij op deze afstand blijft :D

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:52

Canisia, typisch dat je het vraagt. Was ook iets waar ik over na zat te denken. Sinds Mish van de zomer ineens zo ingevallen was staat ze inderdaad op ander voer; was een voerschema dat we van de dierenarts gekregen hadden. Tot deze week heeft ze sindsdien 2x per dag een volle schep sportbrok, een volle schep zemelen en een halve schep maisvlokken gehad. Flink wat dus. Of beter gezegd; schandalig veel :') Ze heeft het er wel super op gedaan want ze zit fantastisch in haar vel nu.
Inmiddels hebben we de sportbrok ingewisseld voor basisbrok. Nu de winter eraan zit te komen wil ik haar ook niet helemaal gaan afbouwen, want die extra's kan ze dan wel gebruiken, maar zo stuiterig als nu is ook wat overdreven :')
Wellicht maar eens kijken wat we nu het beste met dat voer kunnen beginnen. Kan me heel goed voorstellen dat daar tenminste een deel vandaan komt.

Leuk die verhalen van eenkennige arabs :') gewoon bij neerleggen dus _O- grappig om te horen dat ze precies hetzelfde soort acties hebben als wat Mish kan doen.
Mish kan idd heel erg op me steunen als ze dat nodig heeft bij bijvoorbeeld de hoefsmid ofzo, maar kan me goed voorstellen dat ze dan bij een vreemde, net als Raff, helemaal knetter zou worden. :+ Omdat ze dan dat beetje vertrouwdheid mist dat ze toch heel erg nodig heeft.

:oo Roma! Niet fotogeniek, niet zo veel uitstraling en dan al dat wit??? Ik vind hem een van de gaafste veulens die je tot nu toe hebt gehad! Mooie fijne bouw, prachtige witte stelten en wat een heerlijk bekkie heeft ie erop zitten! Wat een leukerd zeg!
Als ie niet schimmel werd zou ik het helemaal de jackpot vinden :+

Canisia, wat naar dat Giolo niet goed ging/gaat. Sterkte ermee, fijn dat het in elk geval niet de kruisband is want dat zou echt heel rot zijn geweest. Hopelijk valt het allemaal mee.
Goed zeg dat je met Raff zo rustig aan doet, dat doet hem vast goed! Beter in een keer goed dan een hele tijd aanklooien op wedstrijd, toch!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:19

Jaa het kan goed hoor en de kleinste dingetjes kunnen al voor hoop veranderingen zorgen. Ander hooi/kuil/gras samentstelling in verhouding met bepaalde samenstelling van een brok, heel lastig om uit te zoeken in elk geval!

Raff ging koekoeekkk op de Care 4 Life musli van pavo :') Bij verder verdiepen zag ik dat de calcium/fosfor verhouding ook echt om te huilen was. Toen op zoek naar iets anders voor erbij wanneer de training wat omhoog gaat, maar de meeste brok/musli's kloppen echt voor geen ****.. Nog een tijdje zwarte haver gevoerd, voor net wat meer power maar geen onnatuurlijke troep. Daar reageerde hij prima op, maar haver is echt voor een korte energy boost en helpt niet mee voor de spiertjes en vetjes, dus door gezocht naar iets anders. Voeren nu paar maandjes HiPro Flexibel Move, laag in suikers en zetmeel, rijk in plantaardige olien en vetten en net beetje meer eiwit voor de spieropbouw. (Het basis voer is hier bietenpulp tarwezemelen mix, dus das behoorlijk sober en eiwitarm). Dit gaat top, geen rare panische acties, maar wel vol energie en al goed bijgekomen in spiertjes.

Voer blijft gewoon heel lastig :j Ieder paard reageert weer anders, elke maand kan weer anders zijn. Je wordt er soms gek van :=

Wat Eline zegt, Roma, ik vind hem ook echt fantastisch met dat wit!! :)) Lekker appart, I love it! Hij lijkt me een lekker nuchter ventje.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:01

Lekker Yil, met bloot hoofd! :D
En Nour heeft nieuwe oefeningen mee, hij wordt vast heel goed, juist vooral als je de tijd neemt. :j
Zwartje doet het goed, zadeltje er al op.
Hopelijk verwacht ze een harige baby! *\o/*

Wat een fijne stal Roma! :))
En ik vind Almaz juist apart, hij is echt wel leuk hoor! :))

Gelske, het is weer beter weer!
Gelukkig, ik baalde er ook zo van.. >;)

Tiene, ik had mooie foto's van Ad gezien, hij is al weer goed opgeknapt volgens mij?!
En hij is zeker het showen waard! :))

Nederland is best leuk, ik hoef alleen een klein beetje spaans weer! :D

Aleeneh, Fu is ook heel erg eenkennig geweest, maar het gaat wel iets beter, eerder hadden we ook ploblemen met hoefsmid en dokter..al scheelt het wel per persoon.
En dat ze stuiterig wordt van veel voer is niet zo vreemd. :D

Canies, zielig van je hondje, hopelijk knapt ie snel op!
Zelf zit ik heerlijk in mijn dressuurzadeltje. :))
Maar toen ik vroeger leerde rijden heb ik jaren lang zonder zadel gereden op mijn verzorgpony's, ik weet nog dat toen ik met zadel ging rijden ik de beugels maar lastig vond.

Gister heb ik een fijn buitenritje gemaakt, Nikita was op de fiets mee met Zosja.
Fu was echt megabraaf, hij is vast ziek! :D
De helmcamera op dus later krijgen jullie het nog te zien. *D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:58

Ben benieuwt naar het filmpje Miranda. Fu is gewoon harstike braaf alleen kwam het er niet meten uit :P .

Voer is heel moeilijk al heb ik zelf nooit mee gemaakt dat ze er anders door worden kwa gedrag. Wel omvang en conditie van de vacht ze zijn wat dat betreft wel heel voer gevoellig. Fijn dat je voor Raf nu het juiste voer hebt gevonden. Hoe gaat het nu met Giolo?

Niet meer zeuren over dat wil hoor Roma het is een heerlijk ventje en gezond. Hij is wel een beetje voor zo ver ik het van de foto,s kan beoordelen anders dan je anderen veulens kwa type maar hij het is echt een mooi compleet ventje wat de kleur betreft ik vind een vos met veel wit prachtig maar schimmels ook dus beide goed :D . Echt lief hoe hij naar de rest kijkt daar zou hij wel graag mee willen spelen natuurlijk.

Wat je zegt Yildiz kom maar op met die nazomer. Ik heb geloof ik weer een post van jouw gemist doe ik niet expres hoor :o . Leuk dat het zonder hoofdstel zou goed ging met Tie brave dame is dat toch ook . In de verloren post zag ik nog een heerlijke buiten rit op Nour en dat de zwarte dame geinsimineerd is en weer wat verder als rijpaardje je hebt er maar druk mee.

Mish in de puber fase betekend gewoon dat ze zich goed begint te voelen. ;)

Vandaag weer vriendjes gemaakt met de kudde ze mochten weer naar een nieuw stuk met heel veel gras dus zijn ze zo de slechten dagen weer vergeten. Van de week gaan we weer eens een zadeltje er op gooien het is nu wel weer even over met de regen vrij :D .

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/11947959_479542502227810_2024721927663511540_o.jpg

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:37

Ze hebben weer zat te vreten Gelske! :D

Ik heb het 1e hele filmpje erop gezet, duurt dus een half uur. :P
Aan het einde op 25 min. gebeurd het spannendste, eerst gaat Zosja stunten en dan komen we een hele vervelende meneer tegen. :x

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:36

Kan niet helemaal horen wat die meneer zegt maar waarschijnlijk ook niet echt veel boeiends?! :D
Lekker ritje! En wat n heldere beelden zeg met je hoofdcamerading!
Proficiat met Nikita en beterschap! :(:)

Jaaaaa foto's!!! Vind t echt goed veulen Roma! :j Zit mooi in elkaar en ook ik vind die witte benen heel gaaf. Maar.... Toegegeven naar mijn smaak is schimmel/wit ook mooier en Aleeyah is veruit mijn favoriet van jouw fokprodukten en daar gaat ie niet overheen. Al klinkt t altijd wat raar "produkten" maar joe snap wat ai Mien?!
|o

Gelske, zit je me nou te stangen?! :oo :D :P ;) Nee hoor vergeet toch ook altijd wat... Gebeurt iedereen.

Aaaaah Giolo... Beterschap!!! :(:) Hopelijk gauw over? Of hondenosteo oid?

Ja Eline, wat Canies zegt; voer doet veel! Nour ook weer genormaliseerd, die staat nu op half schepje muesli gerstemix per dag en nog steeds rond en gezond door onbeperkt ruwvoer! Fijn dat ik er achter kwam dat hij zo heftig reageert op haver. Al doende ontdekt men.

Hier z'n gangetje. Ochtenden worden nu goed benut: Kiki pakt alles super op! Zo gaaf te zien hoe die dieren zo snel t grondwerk oppikken. Ze kan nu al wijken op druk vanuit mijn lichaamshouding. Echt heel gaaf!
Ze reageert minder goed op stemcommandos dus daar zit nog boel werk. Ze is totaal niet kriebelig op t zadel (en dat voor n paard dat vorige week nog nooit een deken op had gehad!) en omdat t zo goed ging, afgelopen dagen toegewerkt naar....

Afbeelding

DIT!

Afbeelding

Heel trots op t meidje! <3

Hoorde trouwens dat ze wellicht homozygoot voor zwart is? Gaat binnenkort getest worden, zou wel tof zijn, een zwarte Nourbaby :D

De wittige Nourbaby heb je op t moment geen drol aan, die is stuk.... :')

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:43

Ik reageer later op de computer wat uitgebreider, maar je hebt ook altijd nog 50% kans op bruin hè yildiz, homozygoot zwart zegt alleen dat ze geen vossebaby kan krijgen :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:57

Yup Katja, je hebt gelijk, maar daarmee wordt de kans op zwart wel stukken groter, anders was zowiezo grootste kans op bruin. Ok mooi trouwens :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:13

Heel snel en kort, Miranda: Adje was niet ziek, maar Fin ;-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:57

Hoest eigenlijk met Fin?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:30

YIL!! :wow:
Je zit er al op?!
Knap hoor!
Een Zwartje zou wel leuk zijn! :))
Die man zei dat we op het ruiterpad moesten lopen anders deden onze paarden hun behoefte op het fietspad.
Maar er is geen ruiterpad, er zijn paden met houtsnippers maar dat zijn wandelpaden en met een gewone fiets niet te doen.
Hij had zelf zijn hond los en beweerde dat zijn hond niet poepte.. :roll:

Oh Wat stom Tien ff door elkaar gehussseld.. :+
Gaat het wel beter alweer?

Nikita is vandaag 13 geworden! :)F Y)(^) *\o/*
Net nog fototjes gemaakt op de wei, ze is een beetje ziek maar het is zo'n lekker weer.

Afbeelding

Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:01

Whaa ja die beugels he Miran _O- Ondingen zijn het haha.
Gefeliciteeerd met Nikita :)F :)F Kleine meisjes worden groot! En wat een heerlijk filmpje! Genieten zo saampies van de powns.

Lekker Gelske! Y)(^) Y)(^) Feestdag voor de kudde haha.

Idd zoals Yil zegt, onbeperkt ruwvoer doet echt wonderen en dat dan aanvullen waar nodig afhankelijk van de hoeveelheid werk. Bizar dat Nour zo op haver reageerde, Raff en Desh hebben ieder een tijdje op 3/4e schep pure haver per dag gestaan en ze werden er geen spat heter/sneller van haha :') Gingen er alleen mega van piesen haha (haver is reinigend, dus wel goed kuurtje opzich :+ )

Maaare soodaan, hoelang ben je nou bezig? Weekje ofzo toch? Das wel heul snel! +:)+ :wow: Wel echt fijn dat ze al lekker wat ouder is.

Giolo gaat naar omstandigheden goed, doet zo nu en dan weer een drafje, maar loopt nog niet helemaal ok. Gister mocht die even los op stal, maar ging gelijk als een debielio crossen en spelen en liep erna dus weer op 3benen 8)7 Nu dus echt enkel 2/3x per dag de uitlaat rondjes aan de lijn en that's it. Maandag naar osteo, hopelijk kan hij vinden waar het vandaan komt.

Even stukje ego post, maar ik zit hier op een roze wolk {:} :o

Het plan was nog iets van 2x met Robina op de fiets erbij buitenritje doen met Raff en zo dan langzaamaan steeds meer stukjes alleen, maarja we hebben beide een vrij strakke planning en zijn eigenlijk maar 2 dagen per week tegelijk op stal.. Dus was elke keer best gedoe om in te plannen dat het voor ons beide uit kwam en nu was het vanochtend zoo mooi weer dat ik echt dacht weetje wat.. F.. it, ik ga gewoon alleen.

Dus Robien geappt dat ik ging haha en gedurende de rit wel app contact gehad dat alles goed ging en wanneer ik weer veilig met beide benen op de grond ernaast stond.
Het eerste stuk langs de weg er nog maar even naast gebleven en in de duinen opgestapt. Het stukje ruiterpad was wel beetje spannend, wat snorken en opspringen van vogeltjes en we gingen vrij slingerend over het pad :') haha, maar hij voelde verder top.
Op het strand was meneer echt helemaal zen en hebben we heerlijk opt gemakkie gestapt, laatste stukje waar het rustig was nog drafje gedaan en toen nog even pootje baden voordat we door de duinen weer terug gingen. Ook dit ruiterpad terug was wat spannend, maar om die schrik hupjes kan ik niet wakker liggen :D Echt wat een toppaard <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:12

Canies, ziet er héérlijk uit!!
Super! +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:33

Nou idd Canies, zaaaaaaalig!!! En wat een mijlpaal weer, helemaal in jullie uppie! Dat blije hoofd van jou ook _O- Top joh! *\o/*
Ben wel benieuwd wat de osteo gaat zeggen over Giolo, keep us posted?
Ja haver kun je in Tie ook stoppen, wordt er geen stap heter van. Zo zie je dus maar hoe dat per paard verschilt.

Aaah die Nikita, ze heeft echt koortsblosjes, of heeftv ze altijd van die appelwangetjes? Hoe dan ook niet leuk om op je verjaardag ziekjes te zijn. Verwen dr maar goed Miran! :(:) Taart zal ze vast niet lusten, kan altijd verstuurd worden :P Y)(^)
Wat n zeikerd die kerel. Verbaas me steeds meer hoe intolerant mensen zijn echt om te :r Een glimlach kost toch niks, dus wat let je?

Was idd een zalige dag. In alle vroegte dus Kiki gedaan, ging heel fijn. En ja het is wat concentratie super fijn dat ze al wat ouder is, je kunt grotere stappen maken. Maar er zitten ook bepaalde zaken a behoorlijk verankerd en dat is echt minder hoor, daardoor zit er ook weer boel werk in. Er zijn natuurlijk talloze discussies over de leeftijd van het zadelmak maken maar ik ben blij dat ik Nour vroeg heb gedaan, weer ff heb terug gezet om paard te zijn en daarna weer opgepakt. Zelfde met Jazzy, die is deze winter ook weer de klos en ga ik weer verder oppakken. Yazahra is een mega slungel maar gaat deze winter toch eenmaal in de week aan de hand aan t werk. Grondwerk kun je al zo veel doen zodat ze daarna niet zo overvallen worden. Hoop knoppen er al op vanaf de grond, ideaal! +:)+
Maar goed, wat een zalig weer zeg! Even geen herfst maar een mooie Indian Summer!
Ben met Yul gaan bramen plukken en nog wat gespeeld en geknuffeld op de opfokwei. Nog een maandje en de klucht gaat zich weer opsplitsen (Zahra bij Tie en de helft weer terug naar hun baasjes). Vind het zon mooie tijd dus nog even genieten van die mooie groep!

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk van Yul en zijn meidje <3

(niet de beste foto's van Zahra, maar daar ben je naarling voor :') )

Afbeelding

Voorzichtige toenadering...

Afbeelding

Aaah... jij bent t...

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:24

Shame on me, school is begonnen en met alle herkansingen is het zo giga druk. Ik lees trouw mee en geniet van jullie heerlijke verhalen en prachtige foto's, maar er zitten gewoon te weinig uur in een dag om mee te posten. Maar ga zo door, jullie maken mijn dag altijd weer goed :D

Voor wie het interesseert een korte update. Dayem gaat eigelijk wel goed! Hij laat qua lijf verbetering zien. We zijn keihard aan de dubbele longe bezig en dat werpt z'n vruchten af. Elke week een half uurtje les, veel huiswerk en de juf is super tevreden. Hij pakt alles weer giga snel op en z'n balans en rechtheid verbeteren met de week. Vandaag vroeg de juf mij hoe ik hem vond lopen op z'n slechte hand. Ja, ik blijf sceptisch en durf me er niet meer over uit te laten. Ach zegt ze; ik vind hem nu echt spatje zuiver! *\o/* Hij heeft uiteraard nog wel kleine stukjes dat een paar passen onzuiver zijn, maar het gaat echt de goede kant op.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:00

Wel nee Nicky dat hebben we allemaal wel het is leuk om mee te kletsen niet verplicht. Wat super tof om te lezen over Dayem zo zie je maar de aanhouder wind ;) .

Er zit altijd een voor en een na aan jong of ouder inrijden maar wel tof dat het zo goed gaat met Kiki. Jammer dat de groep uit elkaar gaan straks het is zo mooi zoon kudde bij elkaar. Ahh baby lekker tukkie doen blijft heerlijk dat kleine grut.

Ohh wat heerlijk weer Canisia met je kanjer op het strand. En fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met Giolo.

Gefeliciteerd Miranda je filmpje duurt mij FF te lang hoor :o sorry .

Nou ja vandaag weer alleen gewerkt maar morgen ga ik echt lekker en de tijd besteden aan mijn paardjes daar heb ik echt zin in.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:26

En Gelske? Genoten? Het was weer super weer dus ben erg benieuwd? :)

Nicky wat een goede berichten! Ik ben het even kwijt maar je mag dus wel met hem werken deze periode? Fijn dat ie dat in ieder geval super oppikt. Aan zijn en jouw wilskracht zal het alvast niet liggen. +:)+

Omdat ik het zon teder moment vond gister toch maar even n topicje aangemaakt:
[ITP] Yul en de meiden van de opfok

Vandaag moeten werken dus niet echt veel met de paarden kunnen doen helaas, wel wat grondwerk natuurlijk maar verder niet echt iets om over te vertellen. Oh wel trouwens, Nour is maar liefst 2 cm gegroeid... :')
Kiki gaat ook goed. In het begin at ze niet zo goed, toch altijd heftig verhuizen voor een paard. Maar bij Tie samen gaat het top. Drinken zelfs, als Tie tenminste in een goede bui is, uit dezelfde waterbak. Maar ze mag van mij wel wat aankomen dus voer haar lekker slobbertjes bij.

Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:36

Aah Nicky wat fijn om te horen! +:)+ Gun het jullie zo dat hij weer helemaal oke wordt!

Inderdaad leeftijd heeft altijd zijn voors en tegens en ik ben wellicht wat verwend met Raff, wel al wat ouder maar niks meegemaakt, dus ook niks slechts. Denk dat het sowieso voor elk paard wel goed is om na zadelmak maak periode weer ff periode niks te moeten. Raff heeft (mede door zijn blessure toen) ook even 2 maanden stil gestaan en dat heeft hem echt goed gedaan.
En ja ik zweer ook echt bij grondwerk en veel aan de hand van te voren, hoe eerder je daarmee begint hoe beter, daardoor stelt het rijden echt geen drol voor :+

Heerlijke foto's zo Yil! Wat een plaatje is je meissie toch en je ventje natuurlijk ook :o

Hier ook niet echt paarden dagje, ff snel gemest en klaar.
Wel maar eens een topic gemaakt van Raff zijn vorderingen in ons afgelopen jaar, vond dat die nu wel compleet was met onze eerste buitenrit alleen :D

[RIJ-ITP] Het eerste jaar met mijn AV "gup" Raffi..