[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:56

Knap paard :)!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:41

Jeeeeej Jessica het is je gelukt, wat is hij gaaf ohz :D, kan nu al nie wachten om Asal weer te kunnen rijden

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:42

had ze gister op je fb gezien wij nachtbrakkers hahaha maar zit er al netjes uit .ruimte voor verbetering is er altijd wel

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:20

Netjes joh Jes!!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:04

Hoi mensen! Ik heb niet veel tijd om te reageren haha maar ik heb wel even een ego-vraagje. Zijn er hier mensen met een Euroriding Diamant dressuurzadel? Ik heb er gisteren 1 van iemand overgenomen maar hij oogt zo groot! Het is een fit 2 en heb geen idee wat dan de precieze boommaat is en of dat gaat passen op haar korte rug. Vind het ook erg lastig om te voelen waar haar laatste rib eindigt. Iemand ervaring met deze zadels op een arabje? Het is een 17".

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:40

Boommaat 2 is smal Kellaxy. En de boom heeft niet zozeer te maken met de lengte van het zadel. 17 inch slaat op het stuk waar jouw kont in zit. Ik heb verder geen ervaring met deze zadels eerlijk gezegd. Ik zou er hoe dan ook eerst een zadelmaker naar laten kijken om zeker van je zaak te zijn.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:27

Helaas is het zo, Kellaxy, dat de boommaat ook nog eens kan verschillen per merk zadel (heb ik eigen ervaring mee). Dus ik denk dat je het beste even goed moet nameten of het passend is. Door een goede zadelmaker laten nakijken, en die zijn dun gezaaid helaas. Ik heb indertijd de zadelmaker aan huis laten komen (dat werd vroeger standaard gedaan). De zadelmaker had een aantal goede zadels mee en ter plekke werd paard en ik opgemeten. Daarna werd het zadel op paard gepast. Daarna mocht ik proberen (dus even er op zitten en rijden). Het nam best wat tijd in beslag, maar het leverde wel goed resultaat op.
Edit: mijn paard was toen al tien jaar oud en helemaal volgroeid. Dat is ook iets wat meespeelt bij het aanmeten van het zadel. De paarden groeien lang door en kunnen nog flink veranderen tijdens de groei.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:52

ik rij nu ook wel een 17'' zadel voor mij wat aan de krappe kant (maar goed doe toch aan de lijn dus een mooi streven hihi) maar veel groter hoef ik ook niet te gaan dan past het niet op asal en boommaat heeft en een medium, heb een een knight rider heerlijk zadel maar zodra we hoger gaan rijden krijgt ze een pas zadel

Oke net even een crazy selfie gemaakt whaha
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:55

Zadel mag niet tegen of op de lendenen drukken.
Buiten dat moet je bij een arab zeker de schoft en de schouder in de gaten houden.

Tegenwoordig worden de.zadels minder lang gemaakt, omdat de rijpaarden ook korter.worden.
Oude zadels kunnen nog vaak te lang zijn.

Ik persoonlijk zal er een zadelmaker bij laten komen...alhoewel dat tegenwoordig ook.niet alles is ;(

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:50

Ha Joyce, gekke bekken trekken met een zere snuit, dat kan dus prima :D .

Precies Jessica, zo is het met de zadels. Helaas is mijn oude zadelmaker er niet meer.... Die was streng en kritisch op zijn werk. Hij had een heel goed oog voor wat er wel en wat er niet goed was.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:09

Pfff zadels...
Vandaag het maar op een rondje fietsen gehouden :Y)
Ik zou er ook een prof naar laten kijken Kelly, mits je er 1 kan vinden :')

Hier zijn we inmiddels weer in contact met een zadelpasser die wel met ons aan de slag wilt, ik lees hier op bokt niet veel over haar, maar wat ik lees is positief, zij is ook bereid om met de zelfde werkwijze aan de slag te gaan als de zadelpasser van vrijdag, dus hopelijk hebben we aan het eind van het jaar weer een correct passend zadel :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:10

Sexy Joyce *D

Andere Joyce: gefeliciteerd *\o/*

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:24

Egopost: Redelijk goed nieuws. Pees is helemaal in orde en niks aan te zien. We mogen weer alles doen! Beide ogen hebben veel te weinig pupilreflex dus daarvoor nog terug voor onderzoek.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:26

Ja morgen komt er een zadelmaker.. ik hoop dat als het zadel te smal is, hij hem wat kan verbreden. Goede zadelmakers horen dit wel te kunnen bij deze zadels, heb ik gehoord! Maarja.. heb ook nog een andere gemaild met foto's van geisha met het zadel op net. En gevraagd of zij het evt. kan doen als ie te smal is. Hoop het! Als iemand hier denkt te kunnen zien aan een foto hoe een zadel ligt, wil ik ze best plaatsen :D.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:34

Wat wordt Doortje leuk zeg! Zo donker ook!

Lekker buiten gereden met Set Katja, heerlijk!

Rijfoto's van Mo en Jes, ziet er goed uit, fijn hoor!

Lastig Kelly, zou idd ook voor de zekerheid gewoon een zadelpasser bellen.

Leuke foto van jou en Asal Joyce fijn dat het beter met je gaat!

Andere Joyce jarig vandaag, gefeliciteerd! *\o/*

Fijn Letiets en Ersiel, hopelijk komt er nu schot in de zaak en hebben jullie straks weer gewoon een goed passend zadel voor hopelijk een heeeele lange tijd!

Goed nieuws Nicky van de pees! Fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Asi heeft een paar jaar terug een "lichte" peesblessure gehad (althans, het herstel ervan duurde ongeveer zes weken en volgens de dierenarts was dat nog kort te noemen) Zij had een blijvend dik been en was stok en stok kreupel. Snap je bezorgdheid wel, maar jouw paard laat het wel merken als er echt iets aan de hand is. Van zijn ogen is toch ff schrikken zeg! Hopelijk komt daar ook nog iets uit en heeft hij geen blijvende schade eraan!
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 26-11-13 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:34

Laat maar zien :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:35

Hmm Nicky, das wel dubbel, hopelijk niks ergs met z'n ogen!

Thanks Ilona, ik hoop het ook :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:34

@nicky goed nieuws over de pees en kwa ogen nog afwachten hoe en wat....niet fijn

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:55

Gelukkig valt het mee met de pees, nu nog even duimen voor de ogen. Vervelend idd, maar je gevoel klopte dus in elk geval wel!

Ik volg alles wel min of meer (ook op fb, waaronder knappe Mo!) maar effe erg druk met de voorbereidingen voor Parijs :D

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5205_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0366_n.jpg

Nasje ohz! Zelfs even ''gestaan'' in 1 beugel, deed ze ook superbraaf. Verleiding was zeer groot om erop te kruipen maar toch mezelf aan de rem getrokken en maar goed ook, want eenmaal weer in de paddock heeft ze echt bijna een uur staan suffen, alles verwerken :(:)
Maar was wel effe heeeeel erg trots!!!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:59

Ik zal ze er zo opzetten! Haha goed dat je jezelf kon bedwingen het niet te doen!! Ben ik ook slecht in!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:59

@amy dat staat Nasje wel goed zeg!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:19

:D Thnx!

Ik ben wel nog steeds bezig voor een boomloos maar Nas is er zo klaar voor... Dus for the time being hebben we dit zadel zodat we toch lekker aan de slag kunnen :D

Hihi ik had het er ook wel serieus moeilijk mee hoor := Ze deed het echt zooo braaf, dan moet je jezelf echt bedwingen om er niet op te klimmen :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:36

Ik had de foto's al op facebook gezien maar super goed van Nas +:)+

Dayem net eindelijk even losgegooid, hij had geloof ik een struisvogelei, zo druk was ie. Eindelijk de energie van afgelopen 2 weken eruit gerent en gebokt :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:08

Goed van Dayems pees, eng van zijn ogen

leuke selfie van Joyce :D

en Nas met zadel echt top!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:18

trots op mijn assie net gelongeerd en ze heeft geen pas verkeerd gezet denk dat ik er morgen maar weer eens opkruip....kan gewoon zo niet wachten