Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:49

Veel leer plezier Yildiz!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:45

Welkom Jamika!

Wat een gaaf paardje zeg! Ik wilde al zeggen, ooh een Morab! Dát vind Krista leuk, want die kent Eclipse goed haha :D

Wij hebben zelf ons trail materiaal gefabriceerd. Ronde tuin palen bij een of andere dorps tuincentrum gehaald, punten vanaf laten zagen, verfje eroverheen en prima. Als hek gebruiken we twee parasol standaards en 2 bezemstelen erin, leadrope ertusen en klaar! :D En inmiddels twee hele stevige pallets gevonden als brug, zijn wel nog beetje klein, maaar het werkt!
Oja en pionnen keertje cheap van marktplaats gescoord en laatst een twee grote langs de kant van de weg in de polder mee gesneaked :=

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:57

Veel plezier Yildiz! Vertel je hoe het ging?

Ik wist helemaal niet wat een morab was := :o? Weer wat geleerd! :)*

Hoe was de rodeo Krista?!

Canisia lekker illegaal pionnen aan t jatten := Ik wil graag van die kleintjes, dus ik hou mn ogen open.

Ik hebn zon zin in zondag! *\%/* Lekker saampjes leren showen met Beredaan! :))

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:33

Marije, hebben ze die kleintjes niet gewoon bij de bart smit of zo? Of bedoel je niet zo klein? Worden ook bij voetbal gebruikt volgens mij.

Ja parasol voet is idd handig voor het hek. Ik heb inmiddels hek (haakse bocht) van pvc pijp gemaakt. Soort regenpijp hek. Prikpaaltjes in de grond, pijp erover heen en aan de andere kant bezemsteel met T-rap aan prikpaaltje. Stro-touwtje aan het uiteinde en het kan nog dicht ook. Niet zo stevig, maar het werkt in de praktijk best fijn, lekker licht en makkelijk verplaatsbaar. En heb in principe dus een scharnierend hek. Tussendoor oefenen we ook met een touwhek, maar rechthek blijft lastiger. Zeker als je alle mogelijke manieren wil oefenen, naar je toe, van je af en dat zowel voorwaarts als achterwaarts.

tot zondag Marije!!!

RGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:03

Welkom Jamika! En Blondie trouwens ook nog! Yes yes, zo wordt de DAWRA steeds groter! Zo leuk!!!

Dat is ook echt een hele slimme Nancy, voor het "houten" hek. Wij zaten al bij de buren in de straat te kijken of er niemand een geschikt tuin of oprit hek-hek had om te oefenen, haha.

Aarg, al die leuke clinics as weekend, ik wil ook! Maar ik vertrek vanavond richting Oostenrijk, dus sja, ik mag niet klagen. ;) Dus bij deze, iedereen heeeele fijne dagen toegewenst!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 21:34

Oehhh.. Gaaf! Jij gaat sneeuw zien! :D Have fun (maar da ga wel lukken he? Nu niet in t gips naar huis!!!!)

Thanks Jes! ;)

Ja je moet wel beetje geluk hebben met trailspullen! Balken genoeg hier! Via lief en fijn stalgenootje nu ook tonnetjes en een mega paardenbal! Nour weet nog niet zo goed wat ie daarmee aanmoet, hij heeft nu door dat ie m kan optillen aan t lusje haha!
Ook n hek is zo gemaakt of met de buitenbak of met staanders. Een brug vind ik nog wel lastig... Stuk plastic maar een echte... Durf ze niet zo goed op pallets te laten stappen?
Iemand alternatieven?

Pionnetjes heb ik idd uit de speelgoedwinkel, zijn klein en licht en wel geschikt voor de binnenbak maar buitenbak waaien ze denk ik weg haha!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:03

Jaa onze pionnen van marktplaats zijn zo'n 40cm hoog, dat is ideaal maatje. Maar was lang zoek werk om die voor leuk prijsje te vinden. De gejatte zijn echt 70cm ofzo en echt breed, daardoor wel lastiger ff snel te verplaatsen, maar werken ook goed als barrels of iets dergelijks.

Aah weer goede ideen Nancy!! Dat wordt stap twee voor ons haha, scharnieren hek ;)

Jaa onze pallets zijn helemaal dicht getimmerd, zijn niet echt zoals de standaard pallets. Qua gewicht houden deze het prima, maar ze zijn eigenlijk te klein en te licht. Zodra ze op een hoek stappen, dan klapt die beetje omhoog |o

Die paardenballen zijn zo gaaf! Maar wel duur..:(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:18

Paardenballen duur? Welnee joh, je moet gewoon zo'n fitness bal kopen. De lidl heeft ze ook met enige regelmaat. Onze hengst is er dol op....alleen ben ik hem in de wei zo kwijt, vanwege een sloot of meneer pakt hem beet en gooit hem over het hek van onze trailtuin en waait ie alsnog in de sloot...pffff. En in zijn box vindt ie het ook prachtig, alleen hebben wij geen tralies rondom en dus gooit ie hem over de rand en vervolgens gaan de honden ermee aan de haal....oepsie bal weer lek.

Zucht heeft inmiddels al 2 ballen gekost a ca. 6 euro. Dus heb ff de handdoek in de ring gegooid, euh eigenlijk Pionnen in de ring gegooid, vind ie ook leuk ;-)

BTW met het hek van pvc, is het wel het makkelijkste als je hulp heb op de grond. Het scharnierend gedeelte is een beetje wiebelig....draait als 1 geheel. En aangezien er geen zijstukken aanzitten...... Ik zet dus 3 prikpaaltjes bij elkaar op de grond en schuif daar een recht stuk pvc pijp overheen, dan de haakse bocht erop als zijnde passtuk. Aan het eind van de haakse bocht een strotouwtje vast geplakt met breed tape en ook het einde meteen helemaal ingetapt en zodoende afgerond (recht pvc blijft ook pijnlijk als het in dij komt). Na gebruik weer meteen opruimen, want pvc of niet, het blijft topzwaar en ook prikpaaltjes zakken dan scheef ;). Dit voorjaar gemaakt en vind het nog altijd de ideaalste oplossing. Weegt niets! Net als die plastic balken bij White socks.

Qua balken.....gebruiken bij gewoon boomstronken. In het begin behoorlijk zwaar, maar hout wordt vanzelf lichter omdat het toch uitdroogd. Mooi voordeel, nooit dezelfde maat, nooit kaarsrecht, dus paard moet wel opletten. Ander voordeel, ze zijn verschillend qua maat en dat is ook weer handig bij figuur L. En natuurlijk NIET duur. De buurt in de gate houden als ze ergens gaan kappen, hebben die mensen ook weer minder om af te voeren ;-). Mijn hubbie zit in de bodemsanering, waardoor hij met regelmaat bomen moet neerhalen. Haha ja soms moet je gewoon roeien met de riemen die je hebt :+

En dan de "brug". Wij gebruiken 2 Euro pallets met vermaakt tuinscherm. Op een gegeven moment de tuin gewijzigd, waardoor er een half houten tuinscherm overbleef (80 x 180 cm), wij hebben van die om en om planken schermen. De planken aan de ene kant weggehaald en die tussen de planken aan de andere kant gedaan, planken eventueel beetje opschuiven en voila 1 geheel dichte kant. En die leg ik dan over de pallets heen voor een dichte bodem. Qua
lengte richting liggen de pallets dan precies haaks op de planken richting van het tuinscherm.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 23:27

Nance, de doe-t-zelvert! :D Goeie tips!

Vandaag lange dag gehad met die clinic, hoofd duizelt ervan, niet meer gewend zo lang ingespannen en intensief nieuwe zaken opnemen. Maar was echt mega interessant! Vooral t grondwerk sprak me heel erg aan, kan ik echt iets mee en voor alle disciplines van belang.
Tussendoor zag ik nog dat lieve Jes het AVS Magazine had ontvangen, hihi, best beetje trots! En zo mooi geworden! Echt verrassing om thuis te komen na zon lange dag en dan op je mat terug te vinden! :o

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:39

Ja jullie staan er mooi op Yil!

En mooi dat de clinic zo nuttig was!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:54

Haha ja yil. Hij lag in de brievenbus, ik pak m eruit en zag meteen jouw blije kop haha :P Heerlijk! Prachtige foto is het! En je mag er zeker trots op zijn!

Fijn dat het een leerzame dag vandaag. Had ik niet anders verwacht. Het rechtrichten is nou eenmaal heel intressant!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:36

super, die tips voor trailparcourtjes en de bouw ervan! de brug daar ook ideeën voor?? want die pallets vertrouw ik niet echt! ik was aan het denken om met betonplex enzo! niet voor direct, maar voor in de uitkomen enzo! eerst de piste! en dan zou ik zo een wandelweg met parcour zoals bij LYDA stables (Nancy weet de locatie) dat vind ik leuk! Heb rondom de weide een gang gelaten om dit later uit werken!

en Nancy die manchetknopen van uit de action geen foto van?

en zal wel zo een clinic leer je bij maar moet je wel echt opperste concentratie hebben!

en YILDIZH in het AVS MAGAZINE?? Kan iemand het inscannen en hier posten want ik ben BAPS MEMBER!!

@Bimmetje nog geen nieuws van adje?? Ondertussen heb ik het bit gevonden stond zo ineens op marktplaats nog met label en aan eraan nog niet gebruikt voor een interassante prijs en heb hem sinds vrijdag!

HELE gave MORAB en de vader is een hele gave Bluebird Eclipse, mooie looks en héél donker kleurtje! Ik zag hem nog zo voor mij met KRISTA EROP in LIME GREEN, stak heel mooi af om hem!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 17:49

Covergirls!!!! :D

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:31

WOOWWWWWWWWW super covergirls, hele gave actiefoto met all around YENTL :-), be proud!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:17

Ja je staat er goed op yil!

Glenn, nee nog steeds niets van adje vernomen. Ze zullen wel druk zijn met de voorbereidingen denk ik.
Maar zal morgen nogmaals een berichtje sturen of ff bellen.
En je bit ineens gevonden! Super!
Wat heb je nu voor bitje?

Zo vandaag nog gereden. Het leek wel storm zo hard waaide het. Nada deed het ondanks de stormachtige wind heel goed. Ze schoot 1 keertje weg, maar ja was goed
Genoeg op te lossen.

Voordat we gingen rijden ben ik nog even heel boos geworden op madam. Ik was haar aan het poetsen en zo ook haar billen. Die waren wat vies dus ik die billen poetsen en ineens slaat ze zo achteruit. Recht op me been, net boven me knie. Nou ik was vals! Heb haar ff goed laten weten dat ik daar niet van ben gediend en daarna weer haar billen gaan poetsen en toen liet ze het wel toe. De trut. Pfff
Nu een rood- blauwe hoefplek boven me knie.

Echt waar. Bedankt voor de mensen die haar ooit zo hebben beschadigd! Het zal ernooit helemaal uit gaan ben ik bang.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:26

Bimmetje schreef:
Ja je staat er goed op yil!

Glenn, nee nog steeds niets van adje vernomen. Ze zullen wel druk zijn met de voorbereidingen denk ik.
Maar zal morgen nogmaals een berichtje sturen of ff bellen.
En je bit ineens gevonden! Super!
Wat heb je nu voor bitje?

Zo vandaag nog gereden. Het leek wel storm zo hard waaide het. Nada deed het ondanks de stormachtige wind heel goed. Ze schoot 1 keertje weg, maar ja was goed
Genoeg op te lossen.

Voordat we gingen rijden ben ik nog even heel boos geworden op madam. Ik was haar aan het poetsen en zo ook haar billen. Die waren wat vies dus ik die billen poetsen en ineens slaat ze zo achteruit. Recht op me been, net boven me knie. Nou ik was vals! Heb haar ff goed laten weten dat ik daar niet van ben gediend en daarna weer haar billen gaan poetsen en toen liet ze het wel toe. De trut. Pfff
Nu een rood- blauwe hoefplek boven me knie.

Echt waar. Bedankt voor de mensen die haar ooit zo hebben beschadigd! Het zal ernooit helemaal uit gaan ben ik bang.

oei wat naar van Nada, ze is zo opengebloeid bij jouw, en dat komt super goed!! Ik begrijp dat het frustrerend voor je is! en hopelijk niet te veel last!! Ik had toen van shameless ook zo een plek en dat deed echt geen deugd, en duurde toch hele tijd eer de spier zacht werd! Sterkte rusten is de boodschap en blijven geloven in NADA!!!
@bitje look a like van de jouwe, maar dan met billy allen mondstuk! was toen bij adje niet meer op stock tijdje geleden dat ik naar je mailde, en vorige week zag ik hem op marktplaats dus ja dan was de keuze snel gemaakt!

en jij die van jouw al gevonden??

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:33

Ja ik blijf ook zeker geloven in haar hoor. Maar soms heeft ze ineens weer die onvoorspelbaarheid weer terug. Baal daar echt van. Heb haar gestraft, toen weer opnieiw billen gepoetst. Dat ging toen weer goed en daarna weer een dikke knuffel gegeven. Dan is alles weer bijgelegd tussen ons. Maar het doet me zo'n zeer dat ze soms toch weer terugval krijgt. Word er verdrietig van. Maar ze blijft toch mn meisje hoor.
En zoals mijn onderschrift al zegt:
"Believe in your horse, so your horse can believe in you"

Aaah ok. Dat bitje is het dus toch geworden. Hihi
Nice glenn!!
Ik heb dat bit nog even gelaten voor wat het was. Het heeft me wel even genoeg geld gekost allemaal. Nu eerst nog de sale. Wil nieuwe chaps en hoed. En hebbe koopjes hihi

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:37

Ik begrijp dat het je kwetst, en dat ze nog een terugval heeft, misschien soms iets dat haar doet linken aan vroeger! je weet nooit wat wij niet zien of denken, denken ze dan wel.

JA het kost allemaal snel tonnen geld! Ja en bij de sale koop je toch altijd iets dus!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:44

Ja precies glenn. Daarom zei ik ook bedankt voor de mensen die haar zo beschadigd hebben. Zo ben ik er zeker wel van overtuigd dat het toch eem soort van trauma is voor haar. Komt er soms toch weer even uit bij haar. Blijft moeilijk soms. Maar ik ben nou eenmaal ontzettend gek op haar. ;)

Pfff ja die sale he. Kost ook weer geld haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:16

Pfoe zoiets heeft Piert me ook een keer cadeau gedaan. Wilde deken achter haar rechttrekken en pats! Is nu al twee jaar geleden, maar je voelt het nog steeds als je met een vlakke hand over mn bovenbeen strijkt...

Clinic was supergaaf, morgen meer!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:46

:(:) Jes! Herkenbaar, kan je diep raken, pijn is niet t ergste maar dat er blijkbaar nog steeds iets zit wat je nog niet hebt kunnen helen, verdrietig... Maar hee, een relatie met zon dame gaat met pieken en dalen. Dalen zijn diep maar man man die pieken zijn ook weer zo hoog! Daar doen we t allemaal voor toch?

Benieuwd naar t clinicvrrslag Rije! Met pics he?!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:59

Pff yildiz, jij trapt m op zn staart. Idd de pijn is niet erg, maar juist dat stukje nog ja. Nou ja hopelijk krijg ik er dat ook nog uit. Ze blijft me meisje.

Ik ook benieuwd marije!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:12

Geen pics helaas ;(

Foon vergeten mee te nemen de bak in en ik had geen groom bij me...

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:18

Hier ook clinic en een blauwe plek, waren er erg vroeg en meneer moest even op de box staan terwijl er nog geen andere paarden waren...bleek een prima reden te zijn om vol op mijn voet te stampen. Wij hadden vandaag een basisclinic, s ochtends theorie en s middags praktijk, erg leuk en leerzaam! :) en Timo gedroeg zich verder voorbeeldig dus was ondanks de blauwe tenem weer hartstikke trots op m!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:34

Mooi zo jamika, nou ja niet van je fysieke avontuur, maar altijd fijn om lekker samen aan het werk te zijn :)