[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:08

met gordijntjes en toffe kamer schermen kun je heel veel leuks doen om van een kleiner huisje en thuis te maken :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:25

Klopt, we hebben ook een woonkamer met een smaller gedeelte erin waar precies het bed zou kunnen staan + nachtkastjes, en daar zetten we dan wel een scherm of kast tussen om de boel af te scheiden :) En dan van dat kleine kamertje een studeerkamer ofzo. Die heeft namelijk geen ramen, anders hadden we er best een slaapkamertje van kunnen maken, maar dat vind ik anders niet zo fris.

Haha dan gaan we dus allebei naar een studio verhuizen in de komende maand ergens? :P Alle inricht-tips zijn welkom :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:36

denk vooral praktisch, heb samen met mijn vriend (en uiteindelijk 4 honden :s) op 32 vierkante meter gewoond...was passen en meten en vooral als je een afscheiding maakt gebruik daar een kast voor zodat je ook gelijk opbergruimte hebt. Zo min mogelijk decoratief want dat neemt veel ruimte in :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:02

Annikab schreef:
Ik zit echt met open mond te kijken naar wat een bepaald persoon uitkraamt op Facebook, wat een lef en verschrikkelijk respectloos op dit moment...

Amy, heel veel sterkte zometeen!

:n waardeloos

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:06

Vind het ook echt bizar inderdaad. Wat een verstand... Denk dat Danielle en ik oprecht de enigen zijn die iets zinnigs kunnen zeggen over hem. Los van de artsen, die kunnen meer zinnigs zeggen over de foto's en prognose.

Onderstaande even gekopiëerd verder. Doe mn best maar optimaal functioneren zit er nu niet in.

Bedankt voor alle lieve woorden. Dat doet me meer dan ik kan zeggen.

Hij is heel rustig gegaan. Heb hem vanmiddag nog twee grote bakken slobber gegeven en een zak wortels. Hij heeft nog even lekker gerold, grasjes gegeten... Maar bij het opstaan ook meteen gewicht van dat voorbeen af trekken. Bij het stoppen direct gewicht van zijn achterbeen af. Dierenarts zei ook nog ''goed besluit''.
Nashwa heeft uitgebreid afscheid van hem kunnen nemen. Brak mn hart. Steeds een zetje geven met haar neus, 'word nou wakker'.
Ben leeg. Kapot. Lief vriendje....nu heb je geen pijn meer..

[IM] Dag mooi mannetje...wat zal ik je missen..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:07

Wat hebben jouw paarden plots grote oren gekregen Kat :P Blue ziet er zeker goed uit, vind het zo'n leuke pony!

Gefeliciteerd met je huisje Tam, hartstikke leuk!! En fijn dat Noah goed opknapt :)

Jeetje wat heftig Joyce :\

Halster staat hem goed Nicky! :) Schrikken dat ze zo te keer gingen zeg :=

Spannend Adawi, hopelijk zit het goede huisje er tussen, succes! :)

Sterkte met al die drukte Jes :+

Haha die manen Yiliez, maar wat een dotje zeg :j

Mag ik ook mee met Sieltjuh Femke? O:)

Misschien is een touwhalster een idee ipv een zweep Tineke? Kan je ze toch wat makkelijker mee handelen en corrigeren dan een gewoon halster, ik zie zelf de meerwaarde van een zweep niet bij het wandelen.

Fijn dat Arie/Brego zo'n fijn plekje heeft gevonden Lisa, is toch altijd fijn om te weten :)

Jammer dat Dos niet wilde laden Annika, is toch altijd wel fijn als dat gewoon gaat voor het geval het echt nodig is, goed trainingsmoment :)

Fijn dat je nog een beetje aan je rust ben toegekomen Amy :(:)
Bij ons was het inslapen niet gepland, dus geen rot nacht ervoor gehad, de eerste nacht was ik zo kapot van verdriet dat ik gewoon volledig knock-out ben gegaan.
Dikke knuffel nog langs deze weg...

En Eline ook een huisje, leuk zeg :D
Waar je heel veel leuks voor bv de inrichting en decoratietips vandaan kunt halen is van mijn nieuwe favo site, ik zit altijd vol met plannen (waarvan de 90% nooit gaat gebeuren :') ) als ik hier een avondje op rond heb gekeken: http://www.welke.nl :)
Ooh en wat ik zelf een gave roomdivider vind, die weinig ruimte in beslag neemt:
Afbeelding
Die heb je oa van Koziol, ik heb deze voor het raam aan de zijkant van m'n huis hangen, als gordijn dus, maar dan in het wit :)

Goed, dan nog even een vraagje voor jullie:
Djuun is op het moment weer redelijk rillerig, steeds kijken naar niks. Het veroorzaakt geen enge of vervelende situatie, maar eigenlijk gewoon irritant... Nu hebben we de oestress iets verhoogd en dat lijkt het wel iets te verminderen, of eigenlijk is ze er iets makkelijker door heen te rijden, maar ze blijft zoeken. Ik snap best dat het spannend is als we heulemaal alleen met z'n tweeën op pad gaan, maar ze blijft er nu wel erg in hangen.
Dit had ze van het voorjaar ook en dat kwam door het verse gras, blijkbaar reageert ze gewoon erg op suikers. Nu is inmiddels het gras op en krijgen ze voordroog bijgevoerd op de wei. Het is voordroog van dit jaar, eerste snede, dus bevat ook gewoon genoeg suikers. Ik heb het besproken met de staleigenaar en zij ging kijken of ze aan goed hooi kon kopen, zelf heeft ze dat liever ook, maar als ze dat niet te pakken kan krijgen, zitten we hier aan vast.
Nu meende ik, dat ik laatste ergens iets had gelezen over een supplement wat het suiker in ruwvoer afbreekt/neutraliseert. Heb al zitten googlen, maar ik krijg sterk het idee dat ik het gewoon gedroomd heb :')
Iemand enig idee?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:13

Haha nee hoor geen sterkte Letitzia zijn allemaal leuke dingen :D

Mo komt binnenkort op een stal tussen ras genootjes *\o/*

Ik heb mogelijkheden om uit te breiden :P

Fijn dat het voor Umoyax allemaal rustig ging.....hij heeft nu in ieder geval rust....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:15

geen idee Tiets!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:15

Leuk zeg Jes!

Pff, heb weer niks aan je Kat :\ :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:17

:roll:

Amy zie je bericht nu pas :( sterkte, paarden die afscheid nemen zijn ook zo hartverscheurend.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:21

Lekker uitgewaaid op t Texelse Annika, heerlijk! Ik snak echt echt naar ff weg, op vakantie. DAWRA weekendje komt dan ook als geroepen dit weekend! :D

Spannend verhuizen! En ja je kunt heel slim omspringen als je goed plan vantevoren maakt en slim je meubels gebruikt.

Tammy, ga met je mee wat betreft FB gedoe. Niemand die er iets mee opschiet.

Trailer laden kun je makkelijk verhelpen door gericht grondwerk, veel oefenen en doorzetten. Ik zweer bij Parelli (en soortgelijken). Ook betreft rillerigheid en scheidingsangsten. Jazzy is ook zon rillerd, komt goed!

Amy, fijn dat het rustig is gegaan. Heb vandaag vaak aan jullie gedacht. Het is goed zo...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:22

Ik zou eigenlijk ook niet weten wat je bedoelt, Letiets, sorry. Maar ik ben ook gewoon nog niet zo thuis in alle supplementen :')

Wat een leuke site, trouwens, ik zet hem bij mijn favorieten, dan kan ik af en toe even ideeën op doen :D

Tieneke, in plaats van andere hulpmiddelen gebruik ik trouwens een leadrope. Als Mish bang/zenuwachtig wordt dendert ze nog wel eens door of langs me heen, of bevriest ze juist. Voor haar vind ik een leadrope erg fijn. Kan gewoon aan normale lengte met het touw lopen, maar heb dan net even wat extra speling van extra touw in mijn hand om achter me langs te zwaaien als ze stilstaat, of juist voor haar om haar even te laten weten dat ze moet stoppen. Mocht ze wel wegdenderen, heb je ook toch net iets meer ruimte om haar te laten gaan. Dat werkt voor haar heel goed, wellicht voor jou ook een idee?

Mish gaat me trouwens echt niet lief vinden :') Ga haar van de week vitaminen geven, maar dat moet in drie keer in een spuit, met elke keer een paar dagen er tussen. Die denkt volgende week echt van shiiiiit heb je haar weer :') wedden.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:28

Een kaptoom vind ik geen slecht idee.
Druk en druk weg nemen kan daar ook prima mee en goede grond werk tuig *D

Aleeneh zijn korrels door haar eten dan geen optie?

Of zo vitamine koek?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:30

Waarom 3 keer een spuit inderdaad? via DA?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:30

Aleeneh, dat kan sowieso idd wel goed zijn. Gisteren heb ik het gevoeld dat mijn touw te kort was, heel m'n vinger vol bloed omdat m'n vel gewoon wegschuurde. Ja lossen doe ik dus alleen als ik echt niet meer kan, dat heb ik een tijdje geleden nog gezegd toen ik het had over Falco die me een paar meter door het gras had gesleurd :+

Ik zou een manier moeten vinden om die spanning bij hem te laten wegvloeien, want hij vertrouwt mij niet, maar ik hem zeker ook nog niet. Ik merk wel verbetering met bv. een week geleden, maar misschien wil ik gewoon te veel in eens...

Iemand die naar de Emerald Trophy gaat dit weekend?

Letizia, ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat magnesium kan helpen tegen stress. Maar dat is wellicht niet wat je bedoelt...

Fijn, Barcelano!

Woogy :oo Dat is klein! Wij zitten op 85m² en dat is al euhm, krapjes...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:33

Ik hoop dat ik naar Emerald kan gaan, is erg ver weg en weet nog niet of ik wel gezelschap heb, helemaal de reis erheen.. wil wel ontzettend graag vooral omdat het bij Flaxman is!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:35

Het was 1 spuit, maar omdat ze nog een jaarling is werd me geadviseerd hem in drie delen aan haar te geven :) Omdat er anders veel van verloren gaat.

Tieneke, ja, dan is een leadrope sowieso geen slecht idee. Loslaten wil je niet maar als ze zo tekeer gaan is zo'n halstertouw anders wel flink kort.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:36

gaat er bij een wormenkuur veel verloren? als je die in 1 keer erin krijgt lukt de vitaminespuit ook, die vinden ze ook nog minder vies!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:36

Mss heb ik er over heen gelezen maar wat doet hij precies Tieneke?
Ik heb van die lange touwtjes...scheelt....ook als ze opeens op twee benen staan :+

Ik ga :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:37

Oh nee ik bedoel het niet op die manier, Katja, maar gewoon dat ze anders heel veel weer uitplassen omdat het lichaam dat allemaal niet tegelijk kan opnemen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:39

Oh oke

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:45

Nou ja wat doet hij... Hij loopt dus rustig met je mee, halthouden gaat prima. Dan voel je in z'n lijf de spanning oplopen, je voelt aankomen dat hij onrustig wordt. Niet dat hij echt versnelt of zo, maar aan het touw voelt het op de één of andere manier anders. Ik probeer hem dan ofwel te laten stoppen ofwel maak ik een cirkel, maar op het toppunt van zijn zenuwachtigheid buldert hij gewoon verder. En dan komt dus het moment dat ik hem ofwel uit eigen nervositeit stilzet, beloon, losmaak en wegduik omdat ik vrees voor een trap (waarna hij als een gek weggaloppeert) ofwel dat hij de lucht ingaat of opzij springt en de indruk geeft dat hij de lucht zal ingaan, waarbij ik het touw blijf vasthouden tot m'n hand bloedt en waarna ik hem alsnog stilzet, beloon, losmaak en wegduik :+

Ik probeer altijd goed te eindigen, dus hem laten stilstaan omdat ik het wil.

Het vreemde is dat hij bij het borstelen zo braaf is, overal aan zich laat komen, de spray en zo... Dus ik denk echt dat hij bij zijn maatje wilt zijn en daarom zo nerveus wordt.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het niet met dominantie maar met onzekerheid te maken heeft. Hetzelfde heb ik als ik hem voer. Dan blijft hij naast me lopen, op pakweg 2 meter afstand, maar dan voel ik dat hij elk moment gek kan worden en dan jaag ik hem liever wat van me weg, dan dat ik hem naast me laat lopen. Zo heb ik nl. die trap gehad vorige week...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:00

En als je hem bijv een aantal stappen terug laat doen en dan weer voorwaarts vraagt.
Al voor dat het stadium tanker komt.

Meestal krijg je ze dan wel uit hun "Bubbel"

Als ie dan nog de neiging heeft tot over je heen te walzen....zweepje erbij...niet om te slaan maar op het moment dat hij je voorbij wilt klein tikje op zijn borst in combinatie met terug....

Meestal bij die jonkies die denken dat ze tanks zijn wel gewerkt...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:01

Tieneke schreef:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het niet met dominantie maar met onzekerheid te maken heeft. Hetzelfde heb ik als ik hem voer. Dan blijft hij naast me lopen, op pakweg 2 meter afstand, maar dan voel ik dat hij elk moment gek kan worden en dan jaag ik hem liever wat van me weg, dan dat ik hem naast me laat lopen. Zo heb ik nl. die trap gehad vorige week...

Probeer dit toch beide hetzelfde aan te pakken...rustig doch concequent en duidelijk....

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:37

Wat goed Eline! Heel veel succes met verhuizen, inrichten, settelen etc. :D

Klinkt als een geslaagd weekendje Annika! Oei, paarden die zich afsluiten zijn heel moeilijk (weet er alles van, met Asi hulp ingeschakeld en sindsdien gaat het redelijk maar zich afsluiten komt nog weleens voor) Maar komt vast goed met grondwerk zoals Yildiz zegt en met heel goed timen!

Adje en Fin doen me wel een klein beetje denken aan Moyo en Jas. Zoals Jes ook zegt proberen heel consequent te zijn, jouw eigen ruimte bewaren en ook hier weer goed timen d.m.v. belonen en straffen. Kan het niet zo goed uitleggen want ik sta er natuurlijk niet naast maar als je er niet uitkomt: vraag hulp! Ik vond dit ook moeilijk met Moyo maar een aantal kleine veranderingen in jouw eigen houding kunnen al het verschil maken.

Jullie hebben helemaal gelijk over de discussie, kon het niet laten om te reageren maar die negativiteit hoort niet in dit topic!

Ik weet het niet Letiets, heb ook nog even zitten googlen maar kom niet echt op iets uit.