Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 23:05

Arme Leen... :P
Mijn hubbie boeit t inhoudelijk niks haha, zo lang ik die rekeningen maar enigszins uit zicht houdt... _O-

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:06

Whahahaha

maaruh heeft hier ook wel met de financiele kant te maken....nieuwe keuken, zonnepanelen, hengst in training (bezuinigd op scarlet, mag ik zelf gaan doen zegt hubbie), allerlei plannen dus tja....we willen beetje heeeul veul. Dus ja...we zien wel wat kan...

Voorlopig heb ik voor alle meerdaagse wedstrijden in Nederland onze slaapplaats al veilig gesteld :D

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:14

YildizArabs schreef:
Thanks Blondie! :D Yentl is ook een super fijne merrie en nog altijd blij dat ze in m'n leven is gekomen! Soms een bitch, soms een prinses, ach... Vrouwen... :D

Haha dat ken ik! Darginka en ik zijn dikke maatjes, maar als ik door drukte 2 dagen niet geweest ben kijkt ze eens verwaand en maakt rechtsomkeert of gaat met d'r kont naar me toe staan.. Ze is gelukkig wel omkoopbaar met appeltjes :p

En dat "plakken" is ook errrg herkenbaar.. Ze staat met haar zoon (papa is een fries) die meerdere malen per dag een paar hoeven in z'n gezicht krijgt van haar, en ze kan zo lekker gemeen gillen als hij weer eens achter haar aan loopt te irriteren.. Maar als z'n baas gaat rijden dan is het hinniken en rondjes rennen tot hij terug is :p

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:37

Poeh ik ben blij dat die van mij gewoon aan mij plakt hihi
Is ook niet altijd handig, maar liever dat dan aan een ander paard. Die hebben we hier ook eentje en pfff heeft wat ellende gekost om haar rustig op de wei te houden als ik nada mee nam. Gaat gelukkig nu allemaal goed.

En die punten en regeltjes allemaal. Daar word je duizelig van haha.

Vandaag weer drukke dag gehad. 8 paarden gereden en bij thuiskomst mijn eigenste ook nog even gedaan. Dus 9 gehad vandaag. Ben nu echt op. Zo douchen en naar me bedje.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:38

Owja en voor foto's van mijn arab in tenue, in mijn onderschrift staat een topic. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 23:47

Trute lieve Jes!
9 paarden....... Tel liever schapen Hahaha!!!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:59

haha heerlijk die plak paarden!

Ziggy is het paard waar iedereen aan plakt! Er zijn er op stal sowieso 4 die vrolijk naar meneer hinniken als hij langs komt! Zijn grote vriend Marley gaat zelfs gillen als ik met Zig de bak uit ga.
Meneer geniet van zijn populariteit en vind het niet nodig iets terug te zeggen.. behalve naar mij natuurlijk!
Aan mij plakt hij wel haha.
Stiekem is hij wel een slettebakje.. (hoewel 3 van de 4 ruin is :') _/-\o_ )

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:57

Hihi hier ook zo'n échte merrie! Maar gelukkig ook 9 van de 10 keer een ijskoude koele kikker, dus ikke nie klagen nie :D

Jaa nenaa wij zijn altijd wel in voor een clinic van Krista!

Wij hebben overigens een super fijne wollen pad, heel tevreden! Ook een equine correctional pad gehad, super, alleen na een jaar helemaal opperdepop en met extreem zweten niet echt fijn. Nu sinds kort een HAF pad, en bevalt suuper tot nu toe! Gelijk droog en onwijs makkelijk schoon te maken. Oja en nog een neopreen, maar die gebruiken we alleen op wedstrijden ipv die wollen (ivm de grote vd showblankets), dus daar heb ik geen idee van hoe die zal zijn met veel gebruik.

Jaa die puntjes en regeltjes.. poeh wij proberen het ook goed bij te houden, maar lastig!

Bij ons staat het er nu zo voor dat ik bij de WRAN na 2 wedstrijden op 47 punten in de L4 sta en robien op 27 met 1 wedstrijd. Nu is het ook zo dat we dit jaar ieder op 1 vast paard gaan starten, dus dat maakt te planning en training wel iets makkelijker :)

Super bedankt voor de uitleg Nanc!! Gelijk weer een stuk duidelijker! Nu ben ik alleen benieuwd of die 25/26 punten grens voor de L2 rookie nog steeds zo is, aangezien de hele puntentelling natuurlijk veranderd is.
Ik denk dat het voor ons dan het beste is om te proberen met de L2 Rookie mee te kunnen doen. Goede ervaring en zoals je zegt niet gelijk tegen de 'grote' L2 ruiters. Wij starten in principe iht, ssh, tr, hms en pl dus dan kunnen we lekker allround meedoen :D Leukleuk! Nu hebben we een gaaf doel om naar toe te werken en moeten we dus dit voorjaar over naar 1 hand.. ben benieuwd! Met Shamit moet dat wel goed komen, maar die heeft nog veel moeite met een goede galop. Voor Desh wordt het afwachten of hij zo snel al op 1 hand kan, dat is toch wel een flinke stap voor hem.. Ach jaa we zullen wel zien waar het schip strand dit jaar, zolang we maar lol hebben *\o/*

En tjaa qua DAWRA starten we bij 0punten bij de Beginners dit jaar, dus het is onmogelijk om voor het NK aan die 20 punten te zitten én al Amateur ervaring te hebben gedaan. Dus helaas kunnen wij het DAWRA team op het NK niet vergroten -O-

Bij elkaar wordt het dus vooral de WRAN wedstrijden rijden zodat we over kunnen naar L3 en dan rustig aan genoeg halen om L2 rookie te mogen starten tijdens het NK. En de DAWRA wedstrijden proberen we ook mee te doen, vooral voor de extra ervaring en de gezelligheid.

Als ik me agenda alweer zie.. nu nog maar even heerlijk genieten van de vrije weekenden haha

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:10

Ja het kan idd dat die regels nu zijn veranderd. Gewoon ff vragen door een mailtje te sturen naar de wran of door het op facebook te vragen op de wransite. Ze reageren vaak wel snel hoor.

Als je wedstrijden start die double judged zijn, gaat het natuurlijk 2x zo hard met de punten, tikt lekker aan. De SWRN organiseert in 2014 nog minstens 3 wedstrijden die double judged zijn, de laatste is in juni (uit mijn hoofd) Dit zijn tevens WRAN B wedstrijden, wat inhoudt dat alle onderdelen worden uitgeschreven!! De SWRN wedstrijden zijn bij Goldenway Stables, VE-CA stables (Beverwijk) en Wennekers of bij kalvershoek. Zie ook de site van de SWRN. Maar het wordt wel krap zo voor het NK als je ook nog L3 ervaring mee wil pakken. Dan moet je zorgen dat je idd zo snel mogelijk je punten pakt, wat op een wran B wel moet lukken...onderdelen genoeg ;-). Voordat Cyann mee deed aan de rookie L2, was ze het hele seizoen al L3. De laatste wedstrijd van het Seizoen voor het NK is ze over gegaan naar de L3 (dat was augustus 2012 in vrouwenpolder).
Je kan aan de WRAN ook vragen, beginners punten van de dawra mee te laten tellen(zodra je die hebt behaald), waardoor je wellicht eerder over kan naar de L3. Dus idd DAWRA ook starten!

De L5 is natuurlijk veranderd bij de WRAN. Waardoor (bijna) iedereen over moest naar L4. Dus als het mee zit, zit de L4 tjokvol ex-L5-ers. Goed gevulde rubrieken is snel punten pakken!! :j :P. Moet goed komen Canisa *\o/* _/-\o_ +:)+

Als ik jou was zou ik echt ff de nodige regelgeving vragen stellen aan de WRAN: Wat de huidige voorwaarde zijn voor toelating Rookie L2 NK 2014 en of ze eventueel DAWRA punten behaald bij de beginners (met galop) mee laten tellen bij de L4 WRAN voor promotie naar L3. Dan weet je alvast waar je aan toe bent dit seizoen. Goede voorbereiding is het halve werk ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:27

BTW....nog ff een tip: heb laatst bij de Action (winkel) van die manchetknopen gekocht (zilverkleurig en zilver met zwart). Er zaten 2 setjes van 2 in een doosje voor een paar euro. Heb ze te schietberg uitgeprobeerd om het startnummer vast te maken op de blanket. PERFECT!!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:21

Aaah super nancy!!! Je bent echt geweldig!! *\%/* Zoveel kennis en ervaring, de wijze mama van alle western kinders! Hihi :=

Oké, ja we gaan het zien, zag inderdaad dat er veel double judged aan komen dus daar gaat het dan een beetje van afhangen. Proberen ken altijd laten we maar zeggen :D
En zoals je zegt, hopelijk veel ex L5ers en dan volle klasses. Afgelopen double judged in Woubrugge 40 punten gehaald, dan tikt het flink snel aan.. maar daar kunnen we niet altijd vanuit gaan natuurlijk :+

Ik ga binnenkort eens de WRAN een mailtje sturen! :Y) Dat van die DAWRA punten is ook handig zeg, hopelijk kan dat ook erbij!

Heb er al weer erg zin in! Zeker ook omdat we nu iets meer aan het uitvinden zijn hoe het allemaal werkt en ik nu met alleen Shamit aan de slag ga. Ben erg benieuwd hoe ze het gaat oppakken!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:13

Hallo, ik heb een 6 jarig Morabpaardje. Sinds februari hebben we de overstap gemaakt van Engels/endurance rijden naar Western rijden. Hopelijk kan ik 2 maart voor het eerst starten in Oosterwolde, spannend! Nu is Timo dus 50% arabier, begrijp ik het goed dat ik dan ook met hem aan activiteiten van de Dawra mee zou kunnen doen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:41

Hoi Jamika, Jaaa zeker kun je met ons meedoen :j

Dan hebben wij wel de papieren nodig ter controle, maar je bent meer dan welkom en kunt aan alle shows meedoen, behalve het DAWRA-NK.

Vertel eens wat meer over jullie?

Edit: wat een prachtig dier heb je zeg!!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:44

Welkom Jamika, En idd gooi eens wat meer in de groep? Papa en mama van je paardje...50% arab bloed maakt ons reuze nieuwsgierig!! Ik in ieder geval :+ :D *\o/*, mag natuurlijk niet zomaar voor de rest spreken ;)

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:23

Wat een warm welkom, leuk! Timo's vader is Morgan hengst Bluebird Eclipse, zijn moeder is Sharena (v. Alexander)

Ik ben lang niet actief geweest op Bokt, dus de foto's in mijn profiel zijn wat verouderd. Hierbij een paar recentere:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:40

Hoi Jamika

Welkom hier en leuk dat je ook bent gaan western rijden. Heb je ook een specifieke richting waar je op traint?
Leuk dat je interesse hebt om DAWRA lid te worden. +:)+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:44

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:51

Ja, ik heb les van Silvia Schoenmaker. We zijn nu vooral bezig met pleasure en horsemanship. Hebben ook een trailclinic gehad, superleuk maar daar moeten we nog heeeeel veel meer voor oefenen ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:10

Ja ik vind de trail ook een van de leukste dingen, maar Daan is nog een beetje lomp daarvoor :)) Maar we gaan zondag lekker verder oefenen in de clinic van Alice Zijlstra *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:14

Leuk marije en vooral leerzaam! Veel plezier! ;)

Ik heb de trail nog nooit gedaan, maar daar is mijn rarebier dan ook niet bepaald geschikt voor haha :o

En ach jamika, oefenen moeten we allemaal. ;)
Ik mag volgende week vrijdag weer lekker lessen. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:19

Ik weet nog toen ik Wendy belde en haar vroeg of ie ook wel eens een trailparcoursje had gelopen, toen zei ze: 'ik heb niet eens balken.' :))

En nog steeds zijn de paarse kunststof balken bij wss heul eng := terwijl hij thuis al best een aardige sidepass over een balk laat zien. Dus maar eens kijken of ik die er zondag ook een beetje uitkrijg :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:06

Haha jawel. Jij kan dat wel. ;)
Of daantje moet ik eigenlijk zeggen.

Maar nee wen heb geen balken. Maar goed ikke wel haha. Ik heb ook van die enge paarse en blauwe kunststof balken. Maar die van mij komt er nog niet bij in de buurt als ik erop zit haha laat staan een sidepass over de balk hihi nee dat gaat m nie worden nie :=

Nee wij doen wel lekker reinen en beetje pleasure en hms erbij voor de fun.
Misschien ooit eens een in hand trail proberen, maar voorlopig nog maar niet. O:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:27

Jamika schreef:
Wat een warm welkom, leuk! Timo's vader is Morgan hengst Bluebird Eclipse, zijn moeder is Sharena (v. Alexander) ...

Oooh ik had al zo'n vermoeden dat dat zijn papa zou zijn, zoveel morgan hengsten zijn er niet in Nederland heb ik begrepen. Bluebird Eclipse ken ik wel, Krista heeft hem ooit wel eens uitgebracht in Vrouwenpolder. Echt machtig mooi dier om te zien.

Dus Sharena is dan vast een volbloed arabier? Oh laat maar gevonden.. http://www.allbreedpedigree.com/sharena
Dan heb je inderdaad minstens 50% arab bloed. :j Das makkelijk uitrekenen als moeders een volbloed arab is :D :+

Mooi paard heb je.

Zag dat aan vaders kant ver terug in de bloedlijnen ook nog arabs voorkomen, geinig...Godolphin Arabian (1724)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 08:18

Welkom welkom Jamika!! *\o/* *\o/*
Idd, heel leuk paard! Dacht al waar ken ik de naam Bluebird Eclipse van? Reed Krista die niet? Maar Nance weet natuurlijk alles hihi, dus ja idd!
Heb m toen gezien in Kaatsheuvel, volgens mij was dat een van z'n eerste shows, nog heel jong. Hij maakte toen echt veel indruk, beetje onstuimig toen maar mam man wat een gaaf dier! <3

En natuurlijk ook welkom bij de DAWRA! Worden nog een grote club zo wat gaaf!

Morgen rechtrichtclinic van s ochtends vroeg tot s avonds, best intensief maar zooooo veel zin in!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:02

Jamika, wat leuk om Timo zo te zien, hij ziet er super uit! Ken hem nog wel als veulen en jaarling: innemend dier!
En wat tof dat je er western mee rijdt, leuk, zo'n Morab bij de club! Zijn vader Eclipse ken ik heel goed, heb hem veel gereden voor de eigenaar. Een slim, getalenteerd en echt supergaaf paard.