Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
heiditjj schreef:Pardusz: €1750,- - €2250,-
Miting: €2200,-
Het valt me trouwens op dat er ontzettend veel "neefjes" en "nichtjes" of wat het ook zijn van mijn arabiertje rondlopen. Is Aswan echt zo veel gebruikt als dekhengst?
heiditjj schreef:Pardusz: €1750,- - €2250,-
Miting: €2200,-
Het valt me trouwens op dat er ontzettend veel "neefjes" en "nichtjes" of wat het ook zijn van mijn arabiertje rondlopen. Is Aswan echt zo veel gebruikt als dekhengst?
Redrumfox schreef:Bedankt voor de taxaties! Hij gaat binnenkort misschien de verkoop in ivm omstandigheden, dus nu heb ik alvast een beetje een richtlijn.
Aswan is inderdaad opvallend veel gebruikt. Ik vind het persoonlijk een beetje jammer want heel veel Arabieren in Nederland voeren hetzelfde bloed (Aswan, Vatican etc.). Er wordt vrij weinig vanuit het buitenland gehaald. Mijn mening is dat dit het niveau gigantisch omhoog zou halen, het ligt imo lager dan dat het zou moeten; wij zijn een paardenland en kunnen veel beter dan dit. We hebben duidelijk fokkers die er bovenuit springen en als je dan de bloedlijnen doorspit kom je vaak meteen buitenlandse paarden tegen. Dit lijkt mij geen toeval. Ik zou ook veel minder geven voor een paard met een Aswan/Vatican/noemmaarop afkomst dan voor een paard met een stamboom waar meer variatie in zit. Die Aswans heb ik zo onderhand wel gezien..
Redrumfox schreef:Je hoort mij ook niet zeggen dat alle paarden Aswan en Vatican bloed dragen.
griebels schreef:Redrumfox schreef:Je hoort mij ook niet zeggen dat alle paarden Aswan en Vatican bloed dragen.
Zei ik ook niet, wilde alleen zeggen dat die van mij dat bloed niet met zich meedraagt
missfcdb schreef:griebels ik zie het probleem niet echt.
Redrumfox schreef:Lelijk eendje? Het veulen op de foto is anders bijzonder mooi..
Patrickv schreef:Een paard is zo veel waard als een gek ervoor wil bieden