[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:48

Moet ik dark oil zien als donkerbruin, en light oil als lichtbruin/cognac? Of is dat te simpel gedacht? Haha
Ben ook benieuwd naar wat Victoria vraagt :j

Maar oef die zwarte westernpics :~ :~ Misschien toch maar wel ooit een westernzadel :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:49

Vragen zijn nooit dom he? :P

Boel staat ook op Westernforum (do's en dont's), maar wat betreft hoofdstellen/bridles: de oortjes (1 of 2) zijn bedoeld voor shanks (stangbif) die op zijn beurt weer voor eenhandig gebruik is. Vanaf de Amateur klasse ben je verplicht om een senior paard (ouder dan 6) op shanks en eenhandig te starten.
Junior paarden en beginners klasses moeten gestart oftewel op snaffle (trens) of op bosal. Het hoofdstel heeft dan vaak een soort frontriem (brow) en keelriem.
In Amerika worden de junioren meestal op bosal gestart.

Afbeelding

Prachtig, had ook een heel mooie liggen maar helaas ondanks de kwaliteit toch nog te hard voor de zachte neusjes. :\
Wanneer je op shanks rijdt kun je bovendien nog kiezen om met split reins te rijden of n romal rein. Ook al zo prachtig! <3

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:57

Ik had voor Darmoor dit hoofdstel:
Afbeelding
Maar gebruikte het uiteindelijk amper omdat ik het stom vond staan bij m'n zwarte dressuur zadel :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:01

Shanna_ schreef:
Moet ik dark oil zien als donkerbruin, en light oil als lichtbruin/cognac? Of is dat te simpel gedacht? Haha
Ben ook benieuwd naar wat Victoria vraagt :j

Maar oef die zwarte westernpics :~ :~ Misschien toch maar wel ooit een westernzadel :o

Light oil:

Afbeelding

Medium oil:

Afbeelding

Dark oil:

Afbeelding

Voor Nour heb ik medium oil:

Afbeelding

Voor Tie dark oil:

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:02

Vind zon tassel (kwastjes) hoofdstel ook super leuk, maar dan meer als trainingshoofdstel!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:01

Die dark oil dingen vind ik echt prachtig! Op een zwarte zou ik voor light oil gaan, mooi contrast.

Ik heb ondertussen drie showhalsters, 2 door amy gemaakt en eentje van Arabian Treasure Halsters, daar heb ik die pauwenset van die sommigen op FB vast gezien hebben. Paarden hebben nog nooit een show gedaan, maar ik vind het gewoon prachtig staan voor foto's. De twee door Amy zijn biothane en die hadden ze aan voor de shoot met Reindert, het andere is van, tja, wat is dat, stevig koord? :+ Da's volwassen maat, gaat dus nog even duren voor ze daarin passen.

Lisa, Pony kan lopen!!

Annika, gelukkig is het met dat dekentje opgelost, soms kunnen ze zo flauw doen :+

Eline, beetje pech weer, maar al positief dat hij het serieus lijkt te nemen.

Die foto van Letizia is gruwelijk grappig :D

Fin was boos vandaag. Echt boos. Hij heeft Basiel een keer aangevallen, hij verdraagt ze nog niet naast zich en ja, Basiel kwam te dichtbij. Dus hij pakte hem bij de nek, gelukkig geen wonde of zo. De ezels hebben dan de benen genomen naar de vluchtroute. Daarna zijn ze nog een keer teruggelopen en is Fin één keer komen dreigen, maar dat heb ik met mijn stem kunnen afwenden en toen was het weer goed. Ezels durfden niet meer dichter :+ Morgen opnieuw proberen, uiteindelijk moeten ze ook geen maatjes worden, gewoon elkaar verdragen zou super zijn.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:09

Fin is in ieder geval duidelijk! :D

Fijn Eline dat ze nu in ieder geval wel belden! Zullen misschien wel gemerkt hebben dat je niet zo blij was met alles?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:13

Duidelijk wel ja :+ Was ergens wel blij dat ik hem op stem kon doen "back off-en" :-)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:48

Hahaha ja ik denk dat de boodschap over is gekomen. Denk dat het ook geholpen heeft dat de dierenarts langs is gekomen. Hij heeft ook gehoord wat de dierenarts zei en dat heeft hij wel serieus genomen. Aan de telefoon zei hij ook dat ze gisteren meteen het 10x10 weitje hadden afgezet....maar die is inmiddels weer afgebroken want Mish vond het niet zo grappig dat ze niet meer bij d'r maatje kon :') Dus die was aan het rennen gegaan.
Stalbaas zei; als wij niet te dicht bij de wei komen dan blijven ze gewoon rustig met z'n tweetjes staan grazen - het is pas als wij er heen komen dat ze naar het hek gaan rennen enzo, dus we blijven wel gewoon uit de buurt en dan gaat het ook redelijk goed op de grote wei.

Hij denkt tegenwoordig in elk geval mee :Y) Dus ik denk dat ze voorlopig hier nog wel kan blijven staan :)

Oef, Fin is inderdaad goed duidelijk :') Even goed in de gaten houden dus of het goed blijft gaan. Maar als voor de ezels de boodschap gewoon duidelijk is gaat het misschien ook weer beter :)

Mooie sets hoor Yildiz :D Staat ze goed.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:54

talithaa_0 schreef:
Even kijken of het mij ook lukt met de foto uploaden.
Zijn showhalster :D

[ [url=m/XK2xw4.JPG]Afbeelding[/url] ]

Huh? Woon jij aan de overkant? Want dit is echt een halster die ik heb gemaakt!

*Leest vanavond verder bij*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:00

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:13

Sjieke set op Nour yil. Voor mini ben ik nig aan t denken wat mooi is. Light pil of medium. Medium tack en dark heb ik al.

Katja gave foto 's van je kanjers.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:33

Nice pics!

Thanks Joyce! Foto is niet zo maar heb m'n set nu wel compleet hihi! :P
Zou voor mini ook medium pakken. Vind light zo uhm... Light? :roll:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:54

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:00

Te gek, dat dubbelspan!

Gaaf Esmé, leuk dier is het zeg!

Haha, lekker testen hoor iedereen, leuk leuk!

Denk ook dat medium oil mooi staat op Shief!

Welkom Talitha, ook een knap paardenkind heb je!

Toch fijn dat het beter gaat op de stal Eline :)

Wauw wauw wauw Yildiz, echt een gave set! Heel mooi alles op elkaar afgestemd en ja je zadel, ook weer wauw! Zit wel wat verschil in qua lengte tussen Tie en Nour's zadel dan? Tie natuurlijk roundskirt, dat vertekent ook wel iets. Blauwe set vind ik ook mooi!

Fin met z'n verkeerde been uit bed gestapt? :Y)

Mooi Kat!

Pfff... zo druk geweest met studie deze week, van het weekend zwaar goedmaken met de paarden! Amy gaat naar Parijs hè? Veel plezier!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:52

Ja met Joyce! Ik ben toch zo jaloers hihi! Dames veel plezier! +:)+

Ga je nog iets leuks doen met de horsies dit weekend?

Thanks Ilona! Ja is idd verschil. Tie heeft vrij korte rug maar ik zou nu nooit meer voor n roundskirt gaan hoor. Maar de Dale Chavez gaat never nooitniet op Tie passen. Valt t op dat ik setjesverslaafd ben hihi? :o Lichte blauwe set heb ik trouwens niet meer. ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:54

Waarom geen roundskirt meer?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:56

Nie mooi nie :7

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:57

nou zeg :+ haha

al is de mijne sowieso geen echte western

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:58

Ik heb ook een medium oil zadel en hoofdstel (was van de zwarte tinker) en een zwart zadel en hoofdstel voor Fu.
Gebruik de zadels nooit. :+
Heb ook nog een ijslanderzadel liggen. :j
Maar zelf zou ik voor dark oil gaan, ik vind medium minder mooi.

Ilya is zo knap met zijn donkere ogen! <3

Meiden, het gaat zo snel...niet meer te doen om een bijleespost te maken. :')
Iedereen probeert de nieuwe upload uit..straks is ie overbelast! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:59

verkoop je de zadels dan niet liever Miran? Heb je geen foto van de zadels? heb het zwarte hoofdstel wel eens gezien volgens mij.

enneh thanks :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:06

*probeert bokt-upload uit*

Afbeelding

*\o/* Het lukt!!

Niemand meer een excuus dat ie niet weet hoe je foto's moet plaatsen :))

Nog eens goed nagekeken, maar Talitha, ik heb echt dat halster voor jou gemaakt haha! Haha, kom zelfs nog de mail-wisseling van ons tegen _O- Sorry, maar had je zo snel niet herkend :')
Maar, dus nog een Zeeuw in het topic *\o/*

Omg, wat staat dat western-tuig toch knap op die biertjes <3 Als ik ooit nog eens geld over heb.. (staleigenaresse zal gat in de lucht springen :)) ).

Stoute Fin :P Arme ezels :(:)

Eline, wat een gedoe zeg, maar hartklachten lijkt me idd wel een legitieme reden :=

Zag ook nog foto's van een dubbelspan voorbij komen, gaaaaf :D

Ehh jongens, ik kan het echt niet meer bijhouden hoor :') Ik werk ook gewoon enzo :')

Nou, laarzen vanavond ff opgehaald op stal, heb ze net thuis uitgebreid zitten poetsen. Daarna alle wedstrijdkleding weer eens uit de kast getrokken :P Heb ooit een goedkope witte rijbroek gekocht, maar hij schijnt zo enorm door :') _O- Maarja, voor die ene keer dat ik eens wedstrijd rij _O-

Hoop wel dat verkoudheid snel zakt, is weer net zo hard teruggekomen als drie weken geleden.. :\

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:07

Spannend met de wedstrijd Siel! :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:10

Mijn rij-jasje past eigenlijk niet. Te breed bij mn taille en te smal bij mn borsten :') Dus daar zit er een extra knoop aan :')
Gut, gelukkig valt het allemaal niet extreem op als je op je paard zit _O- Misschien dat het trouwens wel gaat met mn sportbh eronder.. :')

Ja, spannend niet echt, meer erg benieuwd hoe het gaat :') Mn generale maandag in de les ging maar zo zo :') Ze liep er een potje van te maken :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:19

Yildiz, wil je niet steeds van die enorm yummie foto's posten :P
Die paarden is nie normaal en dan die tack erop <3

Ik vind dat medium en dark ook mooier dan light zeker voor een zwarte, das zo besmettelijk.

Eline (van Mish) top dat bij hun t kwartje nu is gevallen en er gecommuniceerd word.

Mazzeltje (Saskia toch?) Wat een leuke hond heb je, doet me aan onze oude hond denken :)

Andere Eline wat tof dat je arabische span dreks zo lekker loopt, vind het echt enorm tof dat je met ze ment. Ze lijken me er juist geschikt voor.

Fin is goed duidelijk en gewoon ff de tijd gunnen komt t vanzelf goed.. denk ik.
Je had wel actie :P
Lord of the dance is idd heel knap, heb wel is filmpjes gezien op youtube. Top dat je een leuke avond hebt gehad daar.

Desiree wat top dat ze nog zo hun best hebben gedaan voor die pony en t nu zo ontzettend goed is gekomen. Enne spierpijn gehad of viel t mee?

Brenda ik vind goud met bordeaux rood of zwart heel mooi of een wat lichter kleurtje als baby blauw met wit kant.

Lisa wat zijn die vlekjes op Pony, zijn dat gewoon pigmentvlekjes of ???

Wat een deken al voor een verschil kan maken he Annika, die gekke peerden ook 8)7

Corrina hoe ging t vandaag met Bayard?

Leuke foto van Djuun Letiets, heel charmant :+

Kat wat heb je weer leuke ITP's gemaakt, krijg af en toe echt het idee dat half fotograferend bokt bij jou op de stoep staat :P

Oeh Siel wat ken Djuun kwaad kijken. Jij ook al zo'n rij jasjes drama, bij is t altijd precies andersom >;)

Ik had vandaag pakpony goes western :P
Hij mocht aan de longe en t hoofdstel miste de neusriem, stond hem zo vreselijk goed :~ <3
En ik zal wel een ongelofelijke theemuts zijn maar ik heb die fotoknop dus nog niet gevonden.. Niet dat ik foto's kan maken hoor, die telefoon (en de tas waar die in zat) is echt spoorloos.