Wij (vooral ik uiteraard) zijn nog niet klaar om met de wedstrijden te beginnen, maar vind het wel leuk om te lezen hoe de arabjes het hier op bokt het op de dressuurwedstrijden doen. Misschien kunnen we dan ook nuttige en leerzame ervaringen uitwisselen!
ik ga eind december starten in de B met mijn biertje, ben afgelopen zaterdag met ons andere paard( geen arab) voor het eerst gestart in de L1, ( die hebben we net 2 weken) en gelijk een winstpuntje
Barcelano
Geplaatst: 25-10-11 14:05
Wat fijn om te lezen dat over het algemeen onze rarebieren het helemaal niet slecht doen tussen de "sportpaarden"
Ik ben met mijn wedstrijd arabier nog de puntje op de i aan het zetten. We lopen nog tegen een aantal problemen op. Ik wil haar eerst safe in de basis training hebben voor dat ik op wedstrijd gaat. Die basis moeten we hard aan werken omdat die nog lange na niet bevestigt is. Al hoewel ze kwa leeftijd oud genoeg is, is haar rijerij te vergelijken met een jong paard.
De concetratie en mentaliteit speelt bij haar en grote rol. De ene dag loopt ze super en de dag erna geeft ze de brui er aan.
Mischien komt dit vaker bij merries voor want tot nu toe reed ik alleen maar hengsten en ruinen En de merrie die ik ooit reed had soort gelijke fratsen
Tussen door probeer ik ook andere dingen te doen dan alleen op de dressuur te hameren. Zo maken we als het weer het toe laat een buitenritje of maken we een spongentje.
Ik heb haar nog geen half jaar dus nemen we de tijd.
Ondertussen ben ik me de Montoyo de hengst bezig om in te rijden. Dit gaat erg goed op het moment
Yane
Geplaatst: 27-10-11 17:35
Leuk zo'n arabieren wedstijd topic! Onze wedstrijden zijn voor voorlopig weer gepland. Ik heb eindelijk uitgevonden hoe ik een foto kan plaatsen!
Bailey01 : Vertel eens wat meer over jezelf en je arabier! Wat voor niveau rijd je?
Yane
Geplaatst: 27-10-11 21:02
We rijden nu L1 tussen de paarden. Ze is een merrie van 12 jaar oud. Kreeg haar toen zij 7 jaar oud was. Rij voornamelijk dressuur met haar, springen is niet echt een succes. Hoe zit dat bij jullie?
mijn rarebier heeft 2 weken terug toch even de normale paarden achter zich gelaten, een eerste prijs in de L2 en springen gaat buiten de wedstrijden echt prima, vandaag tot 1.20 gegaan nu nog even paard leren dat een springwedstrijd geen plek is om je sliding stops te oefenen...
3 weken terug hadden Pirouette en ik weer voor het eerst in 14maanden een wedstrijd. Losrijden ging ontzettend lekker, ondanks dat ik om de 10minuten af kon stappen om mijn zadel terug goed te leggen. Sinds haar veulenbuik is ze nog niet terug in haar normale vorm, waardoor het zadel schuift. Met staartriem gaat dat super, maar dat mag natuurlijk niet op wedstrijd Eenmaal de ring in denk ik dat ikzelf teveel spanning had opgebouwd. Voor mijn gevoel liep ze echt prut, en zo gauw we de ring uitkwamen liep ze weer als een zonnetje, zelf te gespannen dus. De 2e proef was vergelijkbaar met de 1e, in beide zaten wat foutjes en voor mijn gevoel was het echt niet goed. Nou vergelijk ik de proeven met hoe ze thuis loopt, en daar is ze echt top. Gelukkig, en tot mijn verbazing, vond de jury onze 2e proef zomaar winstpuntwaardig. Ik had 175 en 181 punten, inmiddels zijn we dus M2+3, en dat na een rust van 12 maanden en opbouwen van 2 maanden
Ook op zondag zouden we aan de start verschijnen. Helaas bleek 2 dagen achter elkaar nog veel te zwaar voor Pirouette, de proeven ging niet goed (eigenlijk gewoon slecht), kon duidelijk merken dat ze veel last had van spierpijn.
Nu zijn we weer naar onze volgende wedstrijd aan het opbouwen, 26 november in Prinsenbeek
Ik heb het hengstje van mijn moeder ( El Fuego Joy ) T/m het M springen opgeleid tussen de ponies, heeft oa ook de twente cup gelopen! Jammer genoeg is hij nu niet actief in de wedstrijden omdat ik 18 ben en alleen spring, plus het is moeilijk om een leuke jeugdruiter te vinden die simpel kan rijden en goed oplet tijdens het inrijden aangezien je te maken hebt met een hengst.
momelientje
Geplaatst: 09-11-11 22:15
ik heb een arabier 10 jaar springt Z :D en heeft ook 2seizoenen M evneting gelopen:D echt een toppony
Hee, nu kom ik je arabier te koop hier op bokt tegen
momelientje
Geplaatst: 10-11-11 22:09
hahhaa jha dacht mag het in deze topic niet zeggen maarjha ik ben tegroot geworden zie je op die springfotos ook al beetje XD echt een leuke pony hé de hoogste sprong met die pony is 1.75 :D en mn pony is maar 1.48
joh ik vind je er nog prima op passen, maar snap aan de andere kant ook wel dat je met een paard door wilt... hoewel, als ie 1.75 hoog kan, kan ie prima tussen de paarden springen! waarschijnlijk is hij nog sneller ook!
Ik zou hem niet zomaar weg doen als je aan hem gehecht bent. En als je 18 bent kun je inderdaad ook gewoon bij de paarden starten als ie het toch wel kan
ik heb een paar jaar geleden besloten dat Nootje sowieso niet meer weg gaat, of hij nou kreupel word of wat dan ook, beestje heeft het verdiend altijd een goed huisje te hebben dus die zit de komende jaren nog aan mij vast