Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:55

Hallo iedereen! Ik meng me even in het topic... Wanneer de paardjes uit hun wintervacht zijn, hoop ik jullie ook enkele foto's te laten zien ;-)

Mijn vraagje: Trainen jullie zelfstandig of hebben jullie een trainer? Ik ben namelijk op zoek naar een goede trainer. Nederland, België... Locatie maakt niet erg uit, vooral de methode.

Ik ben trouwens Elke T. op het AV-forum, daarop post ik niet zo erg veel (zou het eigenlijk wel eens moeten gaan doen), haha. Binnenkort word ik lid bij de DAWRA, en pik ik hopelijk eens een wedstrijdje/clinic mee (mag wel, na vijf jaar...). Ik twijfel nog over de verenigingen in België waar ik lid zou kunnen worden. Ik dacht zelf aan de PRAB. Iemand ervaring mee?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:47

Ha die lieve Elke!! :j

Welkom in het arab topic!

Ik en mijn dochter hebben reining les te zwartewaal bij Angelique Ferdinandus. Tussendoor trainen we zelf. Ik heb elke week les en mijn dochter 1x in de twee weken. Binnenkort reizen we weer af naar Oirschot voor de eerste DRHA wedstrijd van dit jaar.

Zwartewaal ligt vlakbij Spijkenisse.

Hopelijk zien we je binnenkort bij de DAWRA!

groetjes
Nancy

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:18

Hoi Elke! Winterwoolies zijn ook leuk! Word nu wel heel nieuwsgierig! ;)

Ik train bij Irene Smeets van Kings-Crossing in Velddriel (vlakbij Den Bosch). Ben heel tevreden over de paardvriendelijke aanpak zonder soft of zweverig te zijn.
Wilde vorig jaar starten bij de Prab maar is helaas door alle fokperikelen er niet van gekomen. Je mag daar in ieder geval gewoon met hoed showen! :P

Hoop je dit jaar te zien bij de Dawra, waar ik zelf ook pas sinds kort gestart ben! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:47

Yildiz, hoop toch ook een keer de PRAB dan hoef ik geen uren te rijden om jullie eens te zien showen! De dawra is leuk, maar is voormij enorm lang rijden telkens!

grtjs

Glenn

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:10

Nancy: Als je nog wat leuke koopjes hebt, let me know!

Bedankt voor je antwoord, ik ga haar website eens raadplegen! Laat maar weten hoe de wedstrijd is gegaan, en veel fotootjes nemen, hé!

Yildiz: Ik heb je foto's al gezien, heb het topic vlug eens doorgenomen de laatste dagen :D Speciaal voor je nieuwsgierigheid, hier een aantal 'winterwoolies' voor je: mijn ruintje (hier en hier) en mijn merrietje (hier en hier). Ook bedankt voor je antwoord!

Glenn: Ik was niet zeker of je nu in België woonde, of in Nederland. Bij deze weet ik dat nu ;) Train jij je paardjes zelfstandig of onder begeleiding?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:20

Ik heb toen met de ruin training genvolgd bij marc vanuffel voor de inrijden en wat werken rond reining, dan heb ik lessen en clinics gevolgd bij ann poels en bernard fonck! en dan later bij cedric leroux voor de pleasure en trail enzo wat te oefenen!

Momenteel neem ik geen lessen, geen wedstrijd paardje zucht! Hopelijk komt er snel verandering in!

Nu wat meer concentreren op het veulen showen en dan later hem inrijden!

mvg Glenn en ja woon in BELGIUM :-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:02

Luominen schreef:
Nancy: Als je nog wat leuke koopjes hebt, let me know!

Nog genoeg leuke koopjes hoor :D :j : Dit is de link van al mijn advertenties op marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/6449833

Check it out :D :P *\o/*

p.s. net eventjes naar je foto's gekeken...Mooie paardjes lekker compact en wat een mooi koppie heeft je merrie zeg!! <3

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:19

Welkom Elke! en ook als winterwolbolletjes zien ze er mooi uit!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:02

Nou Elke, wat een beauty's!! Ik heb het idee dat ik jou prdjes ken :? Zal ff je profiel kijken...

gr Claudia

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:20

claudiaM33 schreef:
Ik heb het idee dat ik jou prdjes ken :? Zal ff je profiel kijken...

Hey! In mijn profiel staat niet erg veel, haha. Mijn ruintje heb ik in april 7 jaar, hij wordt dan 9. Mijn merrietje heb ik pas recent aangekocht (juli 2010). Als je wat wil weten, stuur me maar een pbtje!

Bedankt voor de complimentjes, hoor! :D

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:11

Nou, voor Arba gaat het ook op schieten nu, met een beetje geluk heeft Krista in april plaats om haar in te rijden, ik ben nu bezig met het wennen dat het zadel erop ligt en vast zit.... Mag ook wel eens gaan gebeuren, ze is al weer 5 dus het luie luizenleven is voorbij voor haar :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:25

Super dat ARBA bij Krista gaat hopelijk nu een super western arabiertje voor je! Dan heb je de western paint en een goeie western arab!!

grtjs Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 19:29

Luominen schreef:
claudiaM33 schreef:
Ik heb het idee dat ik jou prdjes ken :? Zal ff je profiel kijken...

Hey! In mijn profiel staat niet erg veel, haha. Mijn ruintje heb ik in april 7 jaar, hij wordt dan 9. Mijn merrietje heb ik pas recent aangekocht (juli 2010). Als je wat wil weten, stuur me maar een pbtje!

Bedankt voor de complimentjes, hoor! :D

Waauw! Ze zijn echt gaaf! <3 Maar als je nu denkt dat mijn nieuwsgierigheid is bevredigd heb je t mis hoor! :P Ben benieuwd naar de namen, afstamming, pics onder boven en tussen het zadel, leuke anecdotes, welke richting je ze rijdt of wil gaan rijden, etc etc. O ja, en nog meer foto's!!! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 19:31

CZpaint_av schreef:
Nou, voor Arba gaat het ook op schieten nu, met een beetje geluk heeft Krista in april plaats om haar in te rijden, ik ben nu bezig met het wennen dat het zadel erop ligt en vast zit.... Mag ook wel eens gaan gebeuren, ze is al weer 5 dus het luie luizenleven is voorbij voor haar :D

Super! En spannend! Ben heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen? Hou je ons op de hoogte? *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:57

haha die Yildiz, Jij zegt wat ik dacht...maar jij kan het zo lekker brengen hè. :D :j

Tis hier trouwens wel een heel gezellig topic, vind ik. Bokt gangers zijn nogal eens behoorlijk negatief en aanvallend, maar hier niet hoor!! Gezelligheid ten top! _/-\o_ *\o/*

oh trouwens, voor de eventueel geinteresseerde....ik ga waarschijnlijk morgen op marktplaats AVS magazines te koop zetten. Ik heb hier een stapel van meer dan 1 mtr. Ik moet nog eventjes uitzoeken hoeveel tijdschriften er opgestapeld door de brievenbus kunnen en dan ga ik ze voor 5 euro aanbieden excl. verzendkosten (tja...voor minder ga ik niet inpakken :o). Ik ben lid van het AVS sinds 1990....en maar bewaren, bewaren, bewaren.... dus ja, voor mijn ek doel mogen ze dan wel weg :+
Dus mocht 1 van jullie nog bepaalde nrs zoeken......Wellicht heb ik ze nog.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:01

Wetsernfriek schreef:
Yildiz, hoop toch ook een keer de PRAB dan hoef ik geen uren te rijden om jullie eens te zien showen! De dawra is leuk, maar is voormij enorm lang rijden telkens!

grtjs

Glenn

Vooruit... start ik speciaal voor jou een keer Prab!;-) Gun je best n middagje lachwekkend vermaak! :P Wordt wel 2012! In de tussentijd altijd welkom in het Brabantse, das toch bijna België?!

@CT: :D
Mijn idee! Niet alleen op Bokt maar ook op andere fora wordt soms erg aanvallend gereageerd, lijkt wel of mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen, pfff.... Dus idd dan is dit topic een verademing!

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:19

Ik ga volgend jaar de stap wagen met mijn zelfgefokte Bisiriya :D
Ben benieuwd hoe mijn circusdame dit gaat oppakken.
Wil heel graag reining met haar gaan doen.
Weet iemand een goede western / reining trainer in de achterhoek? (Winterswijk)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 13:23

Jeeeeeeh, leuk Talitha! *\o/* Ze zal het vast goed gaan oppakken! Ben bij jou in de buurt niet zo bekend, maar volgens mij in het op het subforum western hier op Bokt een sticky waar trainers in worden vermeld?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:06

Jaaaaa alle arabieren de western arena in!!! Ik weet wel iemand uit die hoek. Er was destijds een prof die op het NK een arabier uitbracht bij de reining....maar helaas kan niet op de naam komen en mijn Leen geheugen (=vriendlief) is niet in de buurt :D :o . Krista help ff met de naam, jij weet het vast wel, was in 2008. Bracht paardje uit dat ze ca. 2 mnd in training had...gloeiende waarom kom ik er niet op. grrrrrrr.

Ben trouwens allerlei foto's aan het schieten van tijdschriften. Die ga ik op marktplaats en av forum zetten. Helaas is de batterij van het foto toestel weer eens leeg :z , maar advertenties komen eraan :) .
Het zijn zoals gezegd AVS magazines, maar ik kwam in die stapel ook nog de volgende glossy magazines tegen:
- Western Horse World
- Arabian Horse Europe (engels talig)
- Arabische Faszination (duits talig)
- Hengstenspecals westernpaarden.
en BIT nr. 100 :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 16:04

Hier nog een die aan kastopruiming doet! :D
Zie onderschrift!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:56

ha lachen, het ruimt zooooo heerlijk op. Tis wel ff telkens in de woonkamer een chaos aan dozen en inpak materiaal maar ach....elders weer ruimte *\o/*

Ik ga meteen ff spieken.

Zo gespiekt en weer terug. Helaas niets voor mij erbij. Zwarte blanket heb ik er twee van. Dat is een echte aanrader want die past overal bij! En super jammer dat het bontje geen singelbontje is.....dit gaat niet passen om een 26" singel..haha.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:16

Wat een leuke berichten en paarden hier :)
Heb me een tijd geleden gemeld in dit topic, maar daarna niet zoveel meer mee gedaan. Misschien omdat ik 'maar' een arab kruising heb ;)

@jazzmeen: helaas geeft Sylvia Pardijs voor zover ik weet geen les meer, ik heb 'vroeger' wel eens bij haar gelest, erg goed. Je zou eens kunnen kijken op www.swra.nl maar die zijn tegenwoordig niet meer echt reining gericht.
Verder heb je in Haaksbergen natuurlijk de kolderhoeve en ik les zelf bij een wat minder bekende trainer, die wat minder bekend is omdat ze al in geen eeuwen meer een show gestart heeft.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:34

Ja idd Sylvia Pardijs!! Leen (mijn geheugen ;-)) kon ook niet op der naam komen, maar zei al dat ze waarschijnlijk geen les meer geeft vanwege omstandigheden. Of dat werkelijk zo is?? ff gooflen op haar naam misschien?
Qua echte reining trainer zal het denk ik niet makkelijk zijn om daar in de buurt iemand te vinden. Naar zwartewaal komen zelfs mensen uit het oosten van het land om ff te komen lessen bij An.....

Maar t wil natuurlijk niet zeggen dat een allround trainer geen reining gerichte les kan geven. Dus die moet er wel te vinden zijn hoor. Barry en Mehlika zitten zeker te ver naar het noorden?

Oh trouwens....in de DAWRA agenda voor dit jaar staat een reining clinic!! in zeist! Dat is vast zeer interessant om te gaan kijken (aangezien je een trainer zoekt voor pas volgend jaar ;-))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:55

Een bokker organiseert ook een aantal interessante clinics in Eibergen (o.a. reining). Dat is vast meer gericht op QPA's, maar wie weet ook leuk om te kijken.

Mehlika heeft een tijdje eens per 2 weken les gegeven bij ons op stal. Barry reist volgens mij zo ongeveer het hele land door, dus die zijn ook zeker een optie voor les :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:10

Ff tussendoor, had t ook al op AV forum gepost, kijkt er iemand livestream Scottsdale? Is nu leadline 2 tot 7 jarigen bezig, zooo schattig om te zien al die kleine ukkepukken op de paarden. <3