[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:50

Prachtig veulentje :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:07

CtjeLief Zal ik de trailer regelen kunnen wij hem gaan jatten ik neem al genoegen met de staart hihihih :o ;) Maar echt sireus het is een prachtig veulen en je ziet nu al dat het een toppertje gaat worden.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:42

even trots een paar nieuwe pics van Samawhiyah Rifat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aes_enna

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:44

wauw, wat een uitstraling.:)
Ze is prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:22

Natas het blijft een mooi chique merrietje :D
En vooral foto's blijven posten krijg geen genoeg van deze little prinses I Am In Love :o ;)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:07

Hallo,

Ik weet niet of iedereen het weet, maar mijn paard is vanochtend ingeslapen om 06:45 |(

Aangezien niet iedereeen weet wat hij had, zal ik het hier ook maar melden.
Hij had spat en oc, ook zat hij helemaal scheef in zijn lichaam en scheef op zijn benen. Er was jammer genoeg hiervoor geen behandeling mogelijk |(

Gelukkig is het allemaal best snel gegaan, ik stond er niet bij, maar mijn vader wel en die heeft me verteld hoe het is gegaan en gelukkig is alles goed gegaan en bleef [***] rustig.

hier mijn gedicht over/voor hem:
http://yousraa.hyves.nl/blog/21068226/M ... asim/hfSz/

|( |(

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:13

yousra schreef:
Hallo,

Ik weet niet of iedereen het weet, maar mijn paard is vanochtend ingeslapen om 06:45 |(

Aangezien niet iedereeen weet wat hij had, zal ik het hier ook maar melden.
Hij had spat en oc, ook zat hij helemaal scheef in zijn lichaam en scheef op zijn benen. Er was jammer genoeg hiervoor geen behandeling mogelijk |(

Gelukkig is het allemaal best snel gegaan, ik stond er niet bij, maar mijn vader wel en die heeft me verteld hoe het is gegaan en gelukkig is alles goed gegaan en bleef Wasim rustig.

hier mijn gedicht over/voor hem:
http://yousraa.hyves.nl/blog/21068226/M ... asim/hfSz/

|( |(

|( wat een verschrikkelijk nieuws Yousra..hier heb ik even geen woorden voor. Ik wens jou ontzettend veel sterkte toe met het verlies van je dierbare vriend ;(

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:29

Oh Yousra, wat een rot bericht!
Was hij dan al langer ziek? Dat wist ik niet... Bedenk dat hij nu geen pijn meer heeft. Je hebt vast alles gedaan voor hem. Heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:33

Wat vreselijk Yousra ;( Heel veel sterkte toegewenst met het verlies van je maatje!!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:42

Yousra heel veel sterkte met het verlies van je lieve Wasim!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:31

Heel veel sterkte, verschrikkelijk dat je je maatje hebt moeten laten gaan.
Maar vind het wel +:)+ dat je hem een waardig afscheid gegunt hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:18

Meid wat rot voor je ik heb hier geen woorden voor ;(
Wij wensen jou en je familie heel veel sterkte met het grote verlies van je dierbaren vriend
Heel veel liefs Victoria & Ralph

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:06

Yousra wat verschrikkelijk dat je Wasim heb moeten laten gaan, heel veel sterkte met het verlies van je trouwe vriend...

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:51

wow yousra. verschrikkelijk.. ;(
heb er ook gewoon geen woorden voor..
heel heel erg veel sterkte..

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:32

Jeetje Yousra, wat vreselijk zeg!
Heel veel sterkte gewenst!!!!!!!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:43

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:07

Jeetje wat vreselijk zeg! Heel erg veel sterkte!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:30

Heel veel sterkte Yousra.

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:32

heel veel sterkte Yousra..
Had hij al lang last?
Echt verschrikkelijk..

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:44

jeetje yousra, daar schrik ik wel even van. het was zo'n lief en leuk paard en jullie gingen zo fijn onder zadel. hij was echt een super paardje om op stal te hebben en mee te werken, destijds bij Estrella.

heel veel sterkte gewenst!! liefs nadine

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:03

o nee wat erg! heeeeel veel sterkte... Denk maar terug aan jullie mooie tijden, misschien verzacht het een beetje.. Wat kan het leven soms toch oneerlijk zijn he... bah

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:48

Heel erg bedankt iedereen.

Ik zal het allemaal uitleggen.
Het begon in januarie 2008, toen werd hij voor het eerst kreupel. Dit ging gelukkig snel over en ik begon weer te rijden. Daarna begon hij vervelend te doen met rijden, bokken en ervan door gaan enzo. Dus toen dacht ik dat zijn zadel niet goed lag en dit was ook zo. Dus toen een nieuw passend zadel gekocht en het ging weer goed. Jammer genoeg werd hij weer kreupel en waarom wist ik niet. Er kwam een dierenarts, maar toen liep hij weer goed. Ondertussen had ik een paar wedstrijdjes gereden en dat ging zeer slecht, het leek alsof hij helemaal blokkeerde, terwijl mijn eerste wedstrijd weer super goed ging, maar jammer genoeg stootte hij zijn been aan het witte hekje en kreeg toen een wond, waardoor hij weer kreupel liep.
De fysio was ook nog geweest en toen ging het weer goed. Later ging hij in training om recht gericht te worden en ook ik nam veel lessen met hem. Het ging eindelijk weer goed, hij werd niet meer kreupel, maar later begon hij gevaarlijk te worden onder het zadel. Hij deed weer raar enzo. Ik dacht dat hij aan het puberen was, dus ik hield vol.
Ik ben naar het strand met hem geweest waar hij super braaf was, dus ik dacht dat hij gewoon een hekel aan de bak had. Dus ik besloot voor mezelf om gewoon lekker buiten te rijden, wat ik eigenlijk al vaak deed,maar ik besloot om gewoon echt recreatief te rijden. Jammer genoeg begon hij ook raar te doen met buitenritten, hij ging steigeren en bokken, om mij eraf te krijgen.

Dit vond ik echt vreemd, want hij was zo'n lief paard! Met het inrijden deed hij het super goed, hij was heel erg lief en die 5 maanden daarna ging het ook heel goed, hij was heel erg braaf. Mijn zusje maakte gewoon buitenritten met hem en hij deed echt helemaal niets. Zelfs toen met een strandrit deed hij niets, mijn zusje heeft erop gezeten en zelfs mij moeder. Dus ik was blij dat hij weer de oude was.

Jammer genoeg veranderde dit snel, hij werd gevaarlijk dan ooit en ik begon in te zien dat hij gewoon pijn heeft. We hebben toen hem uitgebreid laten onderzoeken en toen wisten we wat hij had. Echt vreselijk, op dat moment wist ik nog niet echt wat er ging gebeuren en ik besefde het nog niet echt, maar later kregen we te horen dat hij ongeschikt was als rijpaard en dat hij pijn had.

Toen hebben we een moeilijke beslissing moeten maken, we konden hem op een wei zetten, terwijl hij pijn had, ik kon er niet op rijden, dus echt beweging geven kon niet, waardoor zijn benen alleen maar stijver werden of ik moest hem inslapen.

Het was echt een moeilijke beslissing, maar uiteindelijk kozen we voor de laatste optie. Ik vond het echt heel erg moeilijk en ik heb er nog steeds heel veel moeite mee.

Ik ben eigenlijk absoluut tegen inslapen en het afmaken van dieren, omdat ze niet meer hun ding konden doen. Maar ik moest nadenken wat nou het meest realistisch was, wat de beste keuze was.

Dus ik hoop dat ik een goede beslissing heb gemaakt..

Toen het eenmaal gebeurd was gister, kon ik echt niet meer stoppen met huilen, echt ik voelde me vreselijk. (nu nog steeds) Wij alle vier thuis hebben het moeilijk, mijn vader die altijd zo sterk is en die nooit huilt, begon zelfs te huilen.

[***] heeft ons echt geraakt, hij was echt het beste wat me ooit is overkomen :+:

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:35

Dat is wat arabjes doen, ze raken je tot diep in de ziel, en al helemaal als je er zo'n hele band mee hebt opgebouwd.. Het is heel begrijpelijk dat je je intens verdrietig voelt, maar probeer toch voor ogen te houden dat je je lieve vriendje uit zijn lijden hebt verlost, en dat is ook wat waard! hoe moeilijk het gemis ook is.. Neem gewoon alle tijd voor je verdriet, we leven allemaal met je mee..!! Je hebt een hele dappere beslissing genomen hoor, echt! Uiteindelijk zul je het een plekje kunnen geven, en wie weet kun je in de toekomst weer een ander paardje een heel gelukkig leven bieden! Sterkte...

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:59

Sterkte de komende tijd en gecondoleerd met het verlies van je lieve knappe paardenvriendje.
Je hebt de juiste beslissing voor je rarebiere vriend genomen ... hoe raar en afschuwelijk het ook klinkt en is om mee te maken...voor hem is het zo het beste!!
Je besluit was dus ontzettend liefdevol ,respectvol en je hebt voor je vriendje de verantwoording genomen!!
En dat is heel sterk!!!
Sas.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:55

ArabianRanch schreef:
Betaal je daar wel netjes 'de rekening' ??? :\

Je hebt PB