[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:37

Sorry Amy, bericht gemist. Kan het enorm begrijpen dat je er tegenop ziet.. :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:38

Amy: hou in je hoofd dat dit de enige optie is voor Umo, het verzacht het leed misschien niet, maar helpt het wel te plaatsen.

Yildiz...je gaat echt een hekel aan me hebben ;) Ik vind Zaar er op die foto uit zien als een geschoren exmoor pony ;)

Krijg net een gouden fotootje gestuurd van de nieuwe eigenaar van Arie(hij heet nu Brego...moet nog omschakelen) waar hij met zijn twee nieuwe vrienden op het gras staat <3 hij heeft het goed

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:55

De bedoeling van de zweep is dan voor mij gewoon veiligheid, dat ik hem een tik kan geven om afstand te creëren. Ik kan hem moeilijk doorgronden. Hij is imo niet echt dominant, maar laat zich meeslepen als iets hem triggert en wordt dan een soort weerwolf.

Adje is een Falco qua karakter. Zo hyper maar wel lief.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:12

Wat me te binnen schiet: zou een kaptoom kunnen helpen? Is hij daar niet nog te jong voor?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:24

Die mannen van jou Tieneke :+ Met Blue was inderdaad vooral rust en vertrouwen even lastig, ze is zo uit de wei geplukt zonder dat ze iets kende. Was schichtig en liet zich niet pakken en ls je een arm bewoog schrok ze zich al rot, maarja das een merrie van 1,30 haha

Leuk dat je foto's kreeg Lisa!

Nicky das wel schrikken he knokken, gekukkig maar 2 schrammen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:15

Het gekke is dat hij dus het meest in handen is geweest van de twee. Borstelen, hoofd aanraken, spray: allemaal geen probleem. Maar als hij aan de hand moet lopen, wordt hij raar :+ Zolang ik eigenlijk in Adje's buurt blijf gaat het goed. Daarom dat ik denk dat het meer onzekerheid is dan dominantie...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:51

Amy hopelijk heb je nog wat slaap gehad? Heel veel kracht toegewenst vandaag (en komende tijd), hopelijk verloopt t rustig en fijn. Eindelijk verlost. En jij hebt m dje kans kunnen geven. Het is goed zo. Een hele dikke knuffel, leef onwijs met je mee. Het is zo oneerlijk....

Lisa, ik ga je nu ontvrienden! _-:(
Exmoor....tsssss.... Met zulke lange stelten.
Vriendin van me vond haar met die manen op n fjord lijken. Sindsdien ontbreekt elk spoor van haar... }:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:41

als je die wollige pony's scheert Yildiz ;) Fjord...nee, das een belediging ;)

Tineke, als het 20 minuten wel goed gaat, waarom stop je dan niet na een kwartier zodat hij weet dat er gestopt wordt als het goed is en ga je daar vanuit rustig opbouwen?
Zaraar is/was precies zo. Stoppen op de laan ging absoluut niet, de lucht in, trekken en stuiteren. Terwijl dat normaal de liefste is. Op locatie is hij perfect heel braaf en geen gekkigheid...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:46

Geen 20 minuten, 20 passen :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:55

ooooh...dan heb ik het verkeerd gelezen ;) begin klein tot daar vol vertrouwen is en ga dan verder.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:01

Ja ik denk dat ik de knoppen er probeer op te zetten in het zicht van Adje, dan is hij kalm. En dan maar eerst 100x bevestigen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:10

precies dat, en dan rustig aan stapje voor stapje bij z'n maatje weg halen

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:21

Ben benieuwd of je nog iets hebt gehoord van je dierenarts over de plekken in de manen, Shanna. Bij Dos groeit het trouwens in de winter gewoon weer terug, die heeft het alleen in de zomer.

Prachtige foto's heeft Reindert van Umoyax gemaakt!

Lastig, Lisa, je eerste veulen verkopen :(:)

Mooie tekeningen maak je, Shanna!

Knappe Nour!

Hmmm bijzonder van Mish, geen ervaring mee, sorry!

Haha heel herkenbaar, Lisa, ik ben ook echt 10 jaar ouder geworden de laatste weken voor Ely's bevalling: als de dood dat er iets mis zou gaan, dat ik de merrie zou verliezen etc.

Gefeliciteerd met de goede resultaten, Joyce! En wat heftig van dat paardje van de kennis...

Knappe Dayem!

Spannend, Tieneke, aanzoek is zo spannend! Ik ga alweer over een maand trouwen aaaaaaahh

Knappe Blue en leuke ezelbaby en kitten!

Gaaf van je huisje, Tam!

Fijn dat je veel reacties hebt op Jim, Adawi, ik hoop op mooi weer voor de fotoshoot!

Stal opgezegd, Jessica? Waar ga je naartoe?

Ze is echt knap, Yildiz!

Amy, heel veel sterkte vandaag! Ik zal aan jullie denken!

Leuk dat je lekker bezig bent met je mannen, Tieneke, volgens mij heb je er prima zicht op!

Dat is inderdaad schrikken, Nicky, als ze gaan knokken, gelukkig geen wonden!

Geen ervaring met ruiterfittrainingen, Ersilia.

Fijn dat Arie het goed heeft, Lisa!

Zo, wij zijn terug van een heerlijk weekendje Texel! Ook wel weer blij om thuis te zijn.
Gisteren een poging gedaan om Dos te laden, maar dat was geen succes, Dos sloot zich volledig af, dus daar gaat nog wel wat oefening in zitten. Heerlijk met Eufje geknuffeld. Ely heeft trouwens echt een enorme buik, lijkt net alsof er weer een veulen in zit :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:50

Ersiel, bij ons op stal werden afgelopen jaar ook vaak ruiter trainingen gegeven. Zag er wel leuk uit, maar toen ik ook mee wou gaan doen verhuisden ze naar een locatie veel verder weg :+

Ik heb gisteren voor eerst weer op Noah gezeten, na 4 dagen longeren :+ 20min stapwerk, daarna kwartiertje draf, galopje, en lekker uitgedraafd en gestapt. Plekjes bleven er heel erg mooi onder!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:23

Mezelf volgedouwd met homeopathische kalmeringsmiddelen en heb zowaar geslapen... overweldigd door alle lieve berichten.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:31

Gelukkig. Denk al de hele dag aan je..... :(:)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:01

Ik denk ook aan je, heel veel sterkte!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:57

Sterkte meid!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:23

Twee kaarsjes branden voor jullie. Jullie zijn nog niet een moment uit mijn gedachten geweest.

De zon schijnt prachtig.. Wat zal hij daarboven mooi en pijnloos rondrennen die grote kanjer. Ik heb Umoyax een keer mogen zien bij jullie op stal. Wat een heerlijke banjer.

Heel veel sterkte straks!

Veel liefs!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:17

Ik zit echt met open mond te kijken naar wat een bepaald persoon uitkraamt op Facebook, wat een lef en verschrikkelijk respectloos op dit moment...

Amy, heel veel sterkte zometeen!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:19

Nou, zeg dat wel ja! Echt ongelofelijk, bah!

Trek het je niet aan Amy en ga je vooral niet schuldig voelen, nogmaals veel sterkte voor straks!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:22

Schrok jij daar ook al zo van, Annika? Ik las het echt met verbazing... ;(

Fijn dat je weekendje Texel trouwens zo leuk was :)

Tieneke, je hebt maar een stel pittige mannen. Ik denk dat je het goed en rustig aanpakt, gaat vast beter met de tijd :) Ik merk dat met Mish ook, die vindt dingen heel snel eng en dan blokkeert ze een beetje, maar met herhaling gaat alles steeds beter. Adje lijkt me trouwens echt een paard dat ik echt heel leuk zou vinden <3

Wat leuk Woogy dat je man zo goed staat :)

Ik heb, denk ik, voor Mish een nieuw plekje gevonden in de buurt van Enschede. Gouden plekje, en een waar ze vergelijkbaar staat met nu. Voor mij een heel eind met de auto toch wel, maar dat heb ik graag voor haar mooie plekje over.

Tevens hebben we een studio aangeboden gekregen in Enschede, we hebben eerste keus, dus *\o/* feestje. Het is niet perfect dus we gaan daarna zeker verder kijken naar iets met meer ruimte (dit is woon/slaapkamer, badkamer, keuken en een inieminie extra kamertje). Maar we gaan samenwonen, jeuj.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:40

Heerlijk een weekendje Texel Annika :) Doortje heeft nog een klein zetje nodig :=

Bah bah bah, wat een vieze tante is dat zeg op Facebook. Die kickt erop om mensen op hun ziel te trappen, gadverdamme.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:58

Ik verbaas me totaal niet over wat die trol zegt...heb wel naardere dingen van haar terug gelezen. Vooral niet te druk om maken. Trots zijn op de keuze die je maakt en jezelf recht aan kunnen kijken dagelijks. Helaas merk je pas wat er mis is als ze op pijnstilling hebben gestaan. Mijn Tag liep niet overdreven slecht tot ze op de bute ging en totaal niet meer kon lopen zonder. Op drie benen :(

Gefeliciteerd met je huisje Eline, klein maar fijn en je eigen stekkie :)

Lekker geTexelt Annika, Pony is ook gigantisch, denk dat je dan pas merkt hoeveel energie er in drachtig zijn gaat zitten. Er staat minder gras dan vorig jaar en ze is echt enorm haha!
Lekker rommelen met Dosje, komt goed :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:02

Leuk Eline!! :D woon/slaapkamer krijg ik ook, is niet ideaal maar ik ga er in mn eentje in, scheelt al een hoop.
fijn dat je ook een plekje voor Mish hebt gevonden!!

Over de discussie laat ik me niet in, dat soort negativiteit ook gewoon lekker buiten het topic houden :Y)