[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:42

@Yildiz hier gaat het zn gangetje. Weer lekker aan het werk en weer met de paardjes aan de slag. Asal gaat top hebben een nieuw zadel en weer wedstrijden op gegeven. De minis loopt ook lekker aankomende winter weer een nieuwe in training ook weer erg leuk een nieuw project. Lief dat je er na vraagt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:00

Aaah goed te horen! :) Wat voor zadel heb je?
En nieuw mini project? Ben benieuwd? :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:20

@Yildiz ik heb een Hulzebos nu mn prestige springzadel was er geweldig maar nu in verderop in de dressuur komt moet ik zeggen dat mn lichaam niet samen gaat met mn springzadel dus nu een dressuurzadel met een diepere zit en meer knie wrong. Ligt ook super op asal wordt donderdag helemaal pas gemaakt
Ja krijgt een mini van iemand op stal die ik volgens jaar ga showen ben zelf ook heel erg benieuwd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:15

Katya, een beetje laat, maar ik wil je toch nog sterkte wensen. Afscheid nemen is zo rot :( Voel je je al wat beter, zo in het algemeen?

Miranda, ik zag die foto van het "samen shoppen" met Zosja ook op FB voorbij komen, ik vind zo'n dingen gewoon geweldig :D

Yazahra groeit hard!!! En dan met die wilde, zwoele look, en dat prachtige hoofdje <3 En altijd feest als Reindert komt, de foto's zijn mooi!!

Eline, haha, de orale fase :') Super dat Mish het zo goed doet. Ze lijkt imo idd een stuk gegroeid, hoger op de benen ook en over het algemeen een stuk volwassener, mooi! Veel succes met het nieuwe studiejaar! En je hebt zo van die dagen dat je je gewoon blegh voelt en onder een dekentje wilt kruipen. Ik hoop dat je je intussen beter voelt...?

Roma, nog eens gefeliciteerd met je prachtige veulen, het andere topic is superleuk! En Mausi is ook zo mooi... <3

Joyce, fijn dat alles goed z'n gangetje gaat! Voor mij ook nooit meer spring-/vzhzadel! En dat projectje klinkt wel leuk!

Fijn nieuws, Nicky! Hopelijk blijft het nu allemaal in stijgende lijn goed gaan!

Ik ben van de medicatie af, maar het is met een bang hartje. Mijn haar valt terug uit met plukken, maar het kan ook aan de tijd van het jaar liggen, dus ik wacht af of het weer voorbij gaat. De spuiten blijf ik tweewekelijks krijgen (gaat ook voor de rest van mijn leven blijven) en die helpen wel goed :-)

En met de paarden is het wat minder. Of ja, Fin was sinds kort, op pakweg een week tijd, heel fel vermagerd, spieren die wegtrokken... Dus bloedonderzoekje laten doen zaterdag, DA moest toch komen voor de vaccinaties. Blijkt hij dus een flinke bloedwormbesmetting te hebben ;( Kreeg al allerlei horrorbeelden voor me, bij Falco was dat immers het begin van alle ellende.
Maar goed, vandaag supplementen gekregen voor Fin en beide horsies hebben een inspuiting tegen de bloedworm (Adje ook maar het zekere voor het onzekere gegeven) gehad. Over 11 weken nog een keer. Totale rekening van zaterdag en vandaag: 410 euro -O- Maar goed, hij zou er helemaal bovenop komen, dus dat is fijn te horen, hopelijk is hij weer snel letterlijk en figuurlijk "op zijn kilo". Het is zo'n schat van een paard geworden sinds hij overdag binnen mag, echt heel lief, hij komt ook "vragen" 's morgens om terug op stal te mogen, dus hij heeft er wel nood aan. Het schuren is nu ook stabiel.
En Adje... die is gewoon zijn eigen happy zelf, maar is plots lichamelijk erg volwassen geworden.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:12

@Tine oh het zadel wat ik had was heerlijk hoor maar mn benen gaan toch wel weer wat achteruit en merk nu de oefeningen moeilijker worden is toch meer steun nodig ben
Fijn dat je van de medicatie af bent, nu duimen dat het goed blijft gaan
Pech me je paardjes.....nooit leuk bah

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:54

Zo ik kom ook weer even in springen.

Tiene wat een elende maar wel fijn dat hij weer opknapt. Fijn dat je van de medicatie af bent zal voor je duimen dat het zo goed blijft gaan.
Katja wat naar van je voedselvergiftiging hoe voel je je nu gaat het al weer wat beter?
Joyce Wat leuk weer een mini in training, en wat fijn dat het weer beter met je gaat.
Nicky super dat Dayem zo goed gaat. Hoop dat jullie de stijgende lijn vast houden.
Yil wat heb jij een reus bij je volgens mij wordt die wel een 180 :=
Eline Mish ziet er goed uit zeg en idd in eens heel volwassen
Miranda wat een leuke dingen doe jij met Zosja zeg zoals boodschappen en ik vindt je foto's ook heel gaaf geworden
Roma nog gefeliciteerd met je knappe veulen. Ik vindt zijn aftekeningen wel heel gaaf, daarin ga ik mee met Eline jammer dat die wit wordt.

Hier gaat alles zijn gangetje. Raven heeft weer voor de tweede keer in de sloot gelegen maar gelukkig had hij niks. Met Yacky heb ik een loswerk les gehad en hij deed het super, dit willen we meer op gaan pakken als ze weer op stal staan. Dan ga ik de Boy en Raven ook rustig aan weer oppakken. Ben onder begeleiding van de fysio aan het sporten.

We hebben er ook een nieuw paard bij gekocht :D een hengst veulen van dit jaar.
Verder zijn we druk bij mijn vriendin in de tuin bezig om die paard vriendelijk te maken en een schuur te bouwen voor het stro. Zodra dat klaar is verhuisd ons veulen naar haar toe en mag die daar samen met haar oude draver staan voor de winter periode. Vanaf volgende week gaat ons huis weer de verkoop in, dus nu nog een paar kleine dingetjes doen in huis en dan hopen dat het snel verkocht wordt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:28

Fotooooos Joyce!!!!! :):) Nogmaals proficiat vind m onwijs gaaf! Mooie afstamming en benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Je wordt een echte hengstenboer zo! :P :D

En ja, onze dame (voor jou "monster" :+ ) wordt minstens 2.20 m _O-

Jee Tiene, wat n bericht! :oo Natuurlijk super dat je van de medicatie gaat (ook spannend natuurlijk. Hoe gaat het zover?)
Ik schrik een beetje van je berichtje over Fin... Toch echt wel mn favoriet. Ik hoop echt dat hij er bovenop komt! Hoe gaat het nu met hem?

Katja en Eline weer beter?!

Leuk Joyce een nieuw projectje! En zelf ook goed en sportief bezig zag ik op FB?! +:)+

Hier gaat wel. Op t Werk druk en per volgende week urenophoging omdat ik het echt niet gebolwerkt krijg (Altijd leuk terug komen van vakantie |o )
Wel Super lekker getraind vanochtend met Nour en met Tie gisteren eerste keer baktraining en vandaag weer rechtuit buiten. Gaat heel goed. Helaas op de wei minder, onrust vanwege nieuw paard en vond Haar in mn broekzak kruipend, opgetrokken buikje en rillend op de wei. Ook de nodige bijtwonden en zag ook wat manouvres op de wei die NIET goed zijn voor een revaliderende dame. In het kader van better safe then sorry staat ze nu weer apart, tussen de andere paarden hoor dat wel. Ik wacht wel today Nyhla afgespeend is en Jazzy er weer bij kan en Yazahra na het weideseizoen. Haar lekker regendekentje gegeven en haar wat gemasseerd, arm meidje, helemaal zielig was ze... :(:)
Over Nyhla gesproken, ze is zon mooie mix van papa en mama: <3

Afbeelding

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:10

Ah, ze is zo mooi!! Aanpassingen op de wei zijn altijd lastig aanvankelijk, snap wel dat je het risico niet wilt nemen.

Fin ziet er nu gewoon niet uit, hij is op korte tijd eigenlijk tja, in een zielig hoopje paard veranderd, maar hij was niet koliekerig of zo en ook niet helemaal suf, hij wou ook nog wel showen, dus ik heb er wel goede hoop op dat hij volledig herstelt. Maar hoe hij er nu uitziet...zo zet ik hem niet online :-(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 05:40

Ik was/ben een beetje afwezig, er gebeurt voor mij even veel achter de schermen dus ben erg afgeleid.

Het gaat het goed, ben helemaal hersteld gelukkig. Paarden zijn super happy valt me op, dus blij mee.

Tiene Beterschap met Fin!

Yildiz Beterschap met tie :j wat is nyhla knap en al volwassen ogend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:01

@Yil Foto's moet ik nog maken

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:38

Vraag Reindert Keertje :P

Snap ik Tiene, Beterschap voor de kerel! :(:)

Katja fijn dat de horsies zo lekker gaan!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:42

@RAven hoe komt Raven in de sloot dan of ligt zijn wei hiernaast. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en natuurlijk willen we fotos zien
@Yildiz ja probeer meer te bewegen wil echt serieus van mn gewicht af en ben va mn operatie tot nu 8,2 kg kwijt. Wat is Nyhla prachtig zeg. Jammer dat op de wei niet zo goed ging maar dan maar apart.
@Tiene balen van Fin
@Kat vind jou zon ideaal voorbeeld van lol met je knol. Wat zie jij er happy uit met je paarden om je heen maar je paarden ook. Dat noem ik nou volop genieten van elkaar

Gister de zadelmaker gehad mn dressuurzadel helemaal pas laten maken op Asal en oeh wat liet ze zich even zien. Ze loopt er fantadtisch onder en het zadel zit ook nog eens als een huis, heerlijk. Op naar veel plezierige kilometers.
Hier vandaag Assie al weer 4 jaar thuis wat gaat de tijd toch hard.
Lekkere puppie was ze toen nog
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:22

Voor wie het interessant vindt, anders scroll maar door. Ik beloof van de week weer fanatiek mee te posten en bij te lezen, nu echt geen puf voor :(

Vandaag zijn er in Bodegraven nog meer puzzelstukjes op z'n plek gelegd. Hij liep zoals hij van de week liep, dus eigenlijk best goed! Toch achter niet helemaal naar de zin van de DA, mogelijk mede door z'n franse stand achter. Opzich gaf dit monsteren hoop, tot de buigproeven..... De moed zonk heel diep in m'n schoenen ;( Knap vriendje gigantisch kreupel op de buigproef rechtsvoor van de ondervoet en nog steeds overgevoelig op de rug..... Dat van die buigproef schrok ik van, want hij heeft nooit zo positief hierop gereageerd in Utrecht (ofwel, die buigproeven zijn daar gewoon niet goed gedaan...). Daarnaast ook positief op beide kogels achter en beide sprongewrichten. Dit kan van alles zijn; artrose, OC(D)tjes, fragementjes, weke delen, etc. Wel vermoed de DA dat dit in relatie staat tot de rug. Als je pijn in je rug hebt, ga je andere delen overbelasten waardoor daar (verborgen) blessures opspelen. Ik dacht dat ik volgende week de DA zou kunnen bellen om er een eind aan te maken. Toen we eenmaal aan tafel zaten om de eerder gemaakte foto's te bespreken, bleek dat de DA hem toch nog niet helemaal opgaf. Eerst moet die rug wat minder gevoelig worden, als dat lukt gaan we verder kijken naar z'n benen. Advies is komende 6 weken hem flink aan het werk te zetten aan de longe en naast de fiets om z'n rug sterk te maken, spieren en conditie op te bouwen en vooral vet kwijt te raken want hij is momenteel fors aan de maat :P Na 6 weken terug voor controle. Als de rug dan beter is gaan we zoals gezegd verder kijken, als de rug niet veel verbetering laat zien zal het advies van de DA inslapen zijn, maar mag hij van mij een jaar het land op. Komende 6 weken zijn dus cruciaal, fingers crossed.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:52

Jeetje Nicky, wat een verhaal. Zit op werk dus kan niet al te uitgebreid reageren, maar wil wel dat je weet dat ik enorm met je meeleef, heel veel sterkte, en ik zal duimen voor het allerbeste voor die prachtige Dayem.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:37

Wauw Nicky, wat een toestand... Ik weet niet goed wat te zeggen, maar ik duim in elk geval héél hard mee dat het uiteindelijk een positief staartje krijgt. Het moet hartverscheurend zijn om die dingen voor je neus te krijgen. Veel sterkte!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:35

Sterkte Nicky, hoop t allerbeste voor je vriendje!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:25

@Nicky he bah het zit je niet mee :(:) Een spannende tijd voor je

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:33

Wat n leuke foto van Asal! En jaaaa, willen natuurlijk wel een foto van de nieuwe aanwinst zien!

Hopelijk al weer wat rustiger Katja? Heerlijke plaatjes weer, jij geniet zo op en top van je dieren, heel tof te zien!

Gisteren is de laatste merrie voor Nour gearriveerd. Ze blijft een poosje bij ons om ook zadelmak te worden gemaakt en zijn vandaag gestart. Tis echt n hele gave, lieve en onwijs mooie dame! <3
Meet Kiki:

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:49

Pffff Nicky vervelend hoor (een understatement), dat het toch elke keer twijfelachtig blijft.
Goed van je dat je er voor gaat, we duimen heel hard voor je mee!
Sterkte. :*

Joyce, fijn, een nieuw zadel, nu moet je wel heel goed gaan rijden hoor! :D
Assie is een leukie!

Tiene, helemaal niet leuk van schimpie, hopelijk knapt ie snel op!

Leuke foto's Kat, het ziet er allemaal zo gezellig uit! :+:

Yil, dat zijn echt wauwie foto's! :))
Zielig van Tie. :(:)

Joyce, twee keer in de sloot?
Das wel vervelend zeg..is er zoveel onrust op de wei?
Leuk dat je er een jonkie bij hebt! :))

Hier gaat alles z'n gangetje. :j
Straks foto's maken, krijgen jullie natuurlijk nog wel te zien later! :))
Heb ook een paar helmcamfilmpjes gemaakt van in de bak en op de fiets, om je te bescheuren.
Maar die moet ik nog bewerken dus het schiet allemaal niet op. :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:06

Hey Yildiz, ik wist eigenlijk niet dat jij zadelmak maakt. Heb je Nour ook zelf gedaan?
Ben aan het twijfelen om het zelf te doen later...
Leuk dametje!

Miranda, ben benieuwd, vooral naar de filmpjes :))

Fin begint al zichtbaar op te knappen, dus ik heb er goeie hoop op. Hij krijgt nu ook Equitop Myoplast voor de spieren, heeft iemand daar ervaring mee?

Zit wel in financiële stress voor september. Heb mijn loon nog niet gehad, maar het is al op door de hoge DA-kosten en het voorschot dat ik voor de jurk moet gaan betalen. En zo veel reserve heb ik ook niet, maar ja, komt ook weer goed he...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:17

Benieuwd naar je creaties Miran, ze zullen wel weer hilarisch zijn, je tovert altijd vette smile op mn gezicht, dus kijk ernaar uit! :):)

Nee hoor Tiene doe dat maar af en toe. Maar moet bekennen dat ik het heel leuk vind! Vroegah wel heel veel gedaan (als lichtgewicht met wat lef ben je altijd de klos :') ) en Nour idd zelf gedaan met begeleiding van Irene omdat ik die NH manier echt gaaf vind en zo handig om alvast zoveel knoppen vanaf de grond er op te zetten. Jazzy ook zelf gedaan. Maar ben geen topruiter dus Nour is na half jaar onder de man naar Krista gegaan voor maand doorrijden en training.

fijn dat Fin betert! Geen ervaring met dat spul, is het een soort supplement?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:20

Oh leuk, moet wel een héél fijn gevoel geven, zo je eigen paarden alles leren.

Het is idd een supplement, allemaal kleine bolletjes, beetje grappig. Ik hoop alleen dat het ook effect heeft (90 euro voor 1 pot)...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:41

Ja dat is idd heerlijk en vooral leuk! :D

Sodeknetter! :oo Dat is behoorlijk aan de prijs! Hopelijk gaat het goed helpen voor je mannetje. +:)+

Even wat meisjesspam: [ITP] Yazahra Hayati groeit....GROOT!
Maar ik denk dat jullie de meeste fotos toch al hebben gezien :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:45

Owh, Yil, ik zag de foto van Kiki eerder niet, haha!
Leuk dametje! :))
En jij kijkt zo grappig naar boven. :D

Zelf beleren is idd het leukst, ik heb al mijn paarden ook zelf beleerd, vind ik het prettigst, lekker vertrouwd. :j
Nou dat spul werkt hopelijk wel dan Tiene, het kost allemaal wat. >;)
Geef hem maar veel knuffels, dat helpt ook en het kost niks, haha!

Hier alvast een voorproefje van de foto's, het was bewolkt helaas en veel foto's waren niet naar mijn zin.
Maar evengoed wel leuk natuurlijk en Fu heeft zich heel netjes gedragen. :))

Afbeelding

En een blooper.. :P
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:20

Leef ik nog ja ik leef nog :D . Het was even stil veel stres rond om de paarden gewoon even niet de behoefte om gezellig mee te kletsen. Maar ik heb natuurlijk wel even elke dag jullie verhalen gelezen en de mooie foto,s bekeken. En even stil mee geleefd met ook alle pech ik wil die mensen dan nu nog wel even sterkte wensen.

Hoe gaat het hier durf ik het te zeggen ja eigenlijk wel goed. De zieken paarden thuis werden maar niet beter en mentaal gingen ze zo achter uit dat we tegen advies van de VA in ze weer op het land hebben gezet met de rest. Eigenlijk met het idee dat dit het laatste zou zijn wat we gingen doen en dat als ze niet zouden verbeteren of verslechteren we afscheid zouden nemen . Nog elke dag hou ik mijn adem in maar ze gaan naar omstandigheden goed we zijn er nog niet maar mentaal zijn ze er weer en dan is de kans op ook weer twee gezonden paarden natuurlijk veel groter.

Morgen ga ik weer even iedereen persoonlijk posten en ik hoop ook zelf weer leuke verhalen over onze mooie kudde te kunnen vertellen.