[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:34

Tam, gefeliciteerd met je nieuwe woning :D Top meid :D

Nicky, mooie foto's zeg, en knap halster heeft ie om :j

Woehoe Kat, dat is echt aftellen joh :D :D

Joyce, jeetje wat erg van die merrie zeg :\

Amy, ik hoop dat Umo zijn laatste dagen pijnloos mag doorstaan!

Shan, wat kan jij toch mooi tekenen <3

Yildiz, wat een enorm gave foto met Tie is dat zeg :j Echt eentje voor aan de muur :)

Eline, wat vervelend van Mish. Heb er te weinig verstand van om er wat zinnigs over te zeggen...

:wave: allemaal!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:06

Echt hele mooie foto's Amy, bijzonder ook degenen met jou erbij :j

Wow Shan, wat een gave tekeningen!

Lastig Eline, snap dat je je ff zorgen maakt. Ik denk dat ik dat bij Jas weleens zoiets heb gehad, ook tijdens het hoeven krabben maar dat was voor en wel zoals je beschrijft met de punt naar de grond en hij liep verder niet kreupel. Weet niet wat het was, dus waarschijnlijk niet hetzelfde denk ik. Goeie tips worden hier gegeven!

Ik ga je topic bekijken Lisa!

Gefeliciteerd met de mijlpaal Kat!

Jee Joyce, wat ontzettend triest zeg! Wel gefeliciteerd met de eerste premie en het reserve kampioenschap maar begrijp dat het een gekke dag is geweest.

Leuke foto's Nicky en het halster staat hem mooi!

Haha spannend Tieneke, ben benieuwd!

Gefeliciteerd met je huisje Tam, ziet er goed uit!

Zoooo drie hartverzakkingen verder maar "we" (ja we als Nederland wint en ze als ze verliezen _O-) zijn weer dooorrr!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:13

ziet er leuk uit Tamara :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:41

Kat, gefeliciteerd met de mijlpaal. En al die lieve baby’s om je heen.. :+:

Nicky, mooie foto’s van die knappe man

Tamara, gefeliciteerd met je woning! Dat word dus binnenkort klussen ;)

Joyce, gefeliciteerd met je premie, maar wat verschrikkelijk zo’n ongeluk op de trailer.
Maar zo te lezen is het gewoon extra pech geweest dat het op de trailer is gebeurd.

Amy, wat een prachtige foto’s.. Heb hier met een brok in mn keel ze bekeken.
Jullie topic is ook al gedeeld op Facebook door Bokt :)

Shan, wat een prachtige tekeningen!!

Eline, vervelend.. Het klinkt inderdaad als op slot schieten. Zoals al aangedragen, door oefeningen op jonge leeftijd kun je dit goed weer op lossen.
Eventueel wat info inwinnen via DA.
Hier verschillende reacties op Jim. Pff, het wordt nu wel echt écht.. Komende week waarschijnlijk 2 kijkers..
Hopelijk zit het weer vanavond mee, zodat de fotoshoot door kan gaan.
En anders moet ik nog wat anders gaan regelen, wil graag nog een paar mooie foto’s van hem en van hem samen..

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:15

Sieltjuh schreef:
Duss... :7

Volgens mij vat je elke vraag rondom de (mogelijke?) drachtigheid van Yus enorm vijandig op Joyce. Ik denk niet dat mensen het hier als aanval, maar meer als oprechte interesse bedoelen.
Jij komt zelf met de opmerking dat je je goed moet verdiepen in bloedlijnen, vervolgens reageert Kat met een wedervraag waar je geen antwoord op geeft en als ze dat dan ook zegt kom je enorm fel uit de hoek.
Ik snap niet zo goed waar je vijandigheid vandaan komt :? Ik weet dat er het één en ander speelt rondom de vorige eigenaresse van Yus (ik weet er zeker niet het fijne van en dat hoef ik ook echt niet te weten), maar is dat een reden om iedereen die rondom de drachtigheid vraagt te negeren of af te katten? Eerst schreeuwde je het van de daken dat je Yus ging laten dekken en tegenwoordig zwijg je als het graf.
Ik heb persoonlijk ook oprechte interesse in Yus haar drachtigheid, maar durf er eigenlijk door je reactie niet meer naar te vragen.
Vind dat erg jammer, want geloof niet dat ik (of Kat of alle andere mensen die er naar hebben gevraagd) het verkeerd bedoelen, maar gewoon oprecht geïnteresseerd zijn...

Amy, ik vind Amalfi zelf ook zo prachtig :~ En was ook erg gecharmeerd van F&M Dhior (BB Escondhio x Ya Karma) zondag. BB Escondhio zelf nog nooit in het echt kunnen bewonderen :)
Maar wat je zegt, ik denk dat het net is wat je wilt qua fokken :j Sowieso natuurlijk, maar denk dat wij eerst een premiekeuring zouden willen doen voordat we een definitieve hengstenkeuze zouden maken. Gewoon om goed te weten wat er precies verbeterd kan worden aan Djuun :j

Goede vergelijkingsfoto's van Djuun.

2 jaar geleden, 4 jaar:
[ Afbeelding ]

2 weken terug, 6 jaar:
[ Afbeelding ]
Of eigenlijk deze (iets minder fraai als plaatje, maar komt meer overeen met eerste foto):
[ Afbeelding ]

Je bent van harte welkom hoor!! Om BB Escondhio en zijn zoon F&M Dhior en zijn dochter F&M Dafhira hier thuis eens in het echt en van dichtbij te zien :-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:02

:wave: Ik zal me zelf even voorstellen :o _O-

Shanna die manen en staarten zijn heilig he :+
Ik ken altijd wel janken als er wat mee is.
Maar is ook beetje jeukseizoen heb ik het idee.
Niks in voer beleid veranderd?

Set weer dichter bij de dracht *\o/*

Tienke dat lijkt me best pittig als zoiets wordt weggehaald van toch diep emotionele waarde.
Haha :D knap dat je kon stoppen met verder onderzoeken van het geheime doosje :P

Doortje braaf alles toegelaten...
Ben benieuwd hoor.

Tam..Das schrikken om Noah zo aan te treffen.
Ze kunnne zo keihard voor elkaar zijn.....dan denk je goed te zijn om paarden bij elkaar te houden -O-
Hopelijk knapt hij snel op :)

Lekker hoor huisje voor jezelf.

Ohh dat Western foto is zooww gaaf Yildiz....zou ik wel met Oosters kostuum willen zoiets soort gelijks

Lisa gefeliciteerd met de verkoop....braaf hoor hoe die zich gedroeg...goud waard!

Nicky mooie foto's *D
Gaaf halster.

Amy nogmaals sterkte...super lief zo fotoshoot.
Zag hem gister nog staan/lopen

Ik heb het best druk.
Met van alles bezig *D
Heb me stal opgezegd ;)

Gister gezellig bij vrienden geweest.
Knappe arabjes gekeken *D en lekker gegegeten.

Mo aan het voorbereiden.

Druk druk druk :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:15

Barcelano, dat was idd niet fijn. De graafwerken zijn vandaag begonnen en binnenkort staat er een kast van een huis op. Gelukkig zijn het wel toffe mensen.
Ja dat doosje openen heeft heel even in mijn gedachten gespeeld, maar dat had ik mezelf niet vergeven. Ik wil oprecht verrast kunnen zijn als het eenmaal zo ver is.

Mijn mannen gisteren eens fijn kunnen aaien en borstelen toen ze aan het eten waren. Stom, maar ik genoot er echt van. De band begint te groeien.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:24

Gefeliciteerd nog met de verkoop Lisa, maar kan me ook voorstellen dat het ff lastig is als het ineens zo definitief is.

Ik duim mee voor mooi weer Kitty zodat je nog een mooie shoot kunt doen!

Spannend Jes, ben benieuwd naar je plannen!

Fijn Tieneke, ik hoop dat je net zo'n band met ze mag krijgen als met Falco (hetzelfde zal het nooit zijn maar het gevoel misschien wel)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:04

Fijn dat je gevoel het weer toelaat een band te kunnen opbouwen Tieneke!

Ben ook benieuwd Jes! :j

Hier alles z'n gangetje. Nour doet t echt fantastisch onder t zadel. Omdat ie wel mega balans heeft maar ook mega scheef is vraag ik nu wel wat meer onder de man zodat ie meer rijtypischer en rechter z'n lichaam leert te gebruiken. Probeer zoveel mogelijk aan de hand te doen maar met de ritjes vraag ik nu wel iets meer qua techniek.
Voor Tie, buiten de dekking die ik heb gekocht en volgend jaar gebruiken ook hele leuke sportplannen. Tis nog niet geheel rond maar dat gaat zeker goed komen!!!! Heel blij hiermee. Zodra ik meer kan zeggen zal ik dat zeker niet laten! :P
En Yazahra..... <3 Ze wordt steeds mooier!!! Jezus wat is ze goed gelukt! Ik dacht dat ze nou wel richting naarling zou gaan, maar uhm... Is nie!!! Binnenkort weer shoot, voor nu ff phonefoto
Afbeelding
Ook Jazzy gaat goed, deze week laatste scan... Ze heeft vandaag ook weer dekje op d'r rug gehad en dat was totaal geen probleem. Ze wordt steeds relaxter maar hebben nog altijd wel n weg te gaan.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:11

Spannend Jes!

Wat is het toch een knappe dame Yildiz! Ben benieuwd naar je plannen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:26

Lekker druk Jes!

Fijn dat het goed gaat met de band met je mannen Tieneke, ik heb hetzelfde met Blue :j Die wordt steeds makkelijker en tammer

Yildiz leuk weer opnieuw dekken volgend jaar, wist ik niet! Yazahra ziet er heerlijk uit!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:30

Vind Blue ook steeds knapper worden, zeker de goede zorgen! :j

Ja heb die dekking natuurlijk gekocht van Fadi al Shaqab voor Tie. Maar t is zo duur om hier te laten komen en toen Tie aanvankelijk niet hengstig werd dat ik t risico niet ga nemen het met veulen aan de voet te proberen. Daarom volgend jaar als Yazahra gespeend is (en dat kan voor Tie niet snel genoeg zijn :roll: )
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 30-06-14 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:31

Oh ja spannend! Is de baby aan het mama pesten? :D Hoe oud is ze nu?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:36

Tie is d'r gewoon beu. Eerste maanden is ze echt prima moeder maar nu is ze t beu. Tis dat ze zelf zo vlug is anders had ze vandaag rake klap gekregen van Tie, gedram ook bij die uier. Ze is groot zat haha!
Ze is nu vier maanden maar blijft nog wel ff bij Tie hoor, ze staat lekker met Tie en nog merrie en merrieveulen op de wei. Hartstikke gezellig! :D
Minder gezellig was vandaag d'r grote zus. Wil je lekker neuzen doen ze zo naar tegen je... :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:48

Amy sterkte morgen :(:) Y;(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:55

Ik probeer morgen even een bijleeslijstje te maken!
Maar ook ik wil Amy langs deze weg morgen enorm veel sterkte toe wensen! :(:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:04

Ik maak morgen even een bijlees post maar idd eerst maar Amy heeeeel veel sterkte voor je voor morgen Amy

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:12

Femke, lief van je :D Ik ga serieus eens kijken of ik in mijn vakantie tijd heb om eens richting jouw kant op te komen :)

Yildiz, wat een plumeau van een manen heeft Yazahra zeg :)) Prachtig die dikke manen, knappe meid <3

Amy, ook ik wil je een hart onder de riem steken, sterkte meid!!

Vanavond weer gelest met Djuun. Was erg nodig moet ik zeggen. Uiteindelijk fijn kunnen afsluiten, maar weer genoeg om aan te werken zeg maar :o
Hoop echt deze winter fijn door te kunnen trainen, want ondanks dat ik geen ambities heb in de dressuur, begin ik me gewoon aan mezelf te ergeren :+ :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:25

Sieltjuh, op zich is dat wel eens goed, je aan jezelf ergeren. Geeft weer goede motivatie :D

Set, heb je met Blue ook veel moeite gehad om een band op te bouwen?

Yildiz, ik zou het ook beu zijn, vier maanden gefrunnik aan m'n uier :+ Wanneer zou je haar afspenen?

Amy, morgen wordt een klotedag voor je, maar ik wil je toch nog gauw een hart onder de riem steken.

Ik heb net met mijn mannen apart wat gewerkt. Fin is dus het braafst als je aan zijn lijf zit, maar het stappen aan de hand is nog erg moeilijk (lees: steigeren en je arm afrukken). De eerste 20 stappen gaan goed, dan is het drammen en dan maakt hij zich enorm groot en sterk. Volgende keer zweep mee, stom van me om die te vergeten. Als hij los is, komt hij wel naar me toe, maar met stappen is het een barstende bom.
Adje was supergoed aan de hand, commando's stap en how kent hij en hij is enorm gefocussed (met dank aan snoepjes). Hij let echt zo goed op en kan nu vaak al een voetje hier of daar bijzetten.
Ohja, Fin kent de ontklitterspulspuit en euh... Adje niet :+ Dat was weer voor hem een oh-my-god-i'm-so-hyper-moment. Uiteindelijk kon ik ermee spuiten (niet op hem) en bleef hij gespannen staan. Maar hij bleef dus staan. Iemand tips om dat nog te blijven oefenen? Volgende keer in elk geval een spuit vullen met water :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:28

Siel, maar wel goed dat ze zelf door hebt dat je ergens fout zit. Aan jezelf willen werken is juist goed!!

Amy, heel erg veel sterkte voor morgen :(:)

Lastig dat Fin zo stout is met wandelen, zweepje mee voor je veiligheid lijkt me geen verkeerd idee :j Lief dat Ad zo goed op let! :D Voor het spuiten, een lege fles nemen, water in doen, en net zo lang rustig aan blijven spuiten tot hij iets ontspant, en dan direct stoppen met spuiten en belonen :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:28

Haha herkenbaar Siel :P fijn dat je les goed ging.

Leuk hè die jonkies Tineke :+

Amy, denk aan je morgen. Sterkte :(:)

Pff vandaag hartverzakking. Dayem en een jonge Spaanse ruin samen losgegooid. Die begonnen een partij te knokken :oo Dayem twee schrammen, valt mee. Dikke laag Traumeel erop gesmeerd. Zal morgen wel stijf zijn...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:29

Dank jullie! Zie er als een berg tegenop..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:30

Begrijpelijk... Hoop dat je nog wat slaap mee kan pakken. Maar hou je voor dat dit de laatste eer is die je aan hem kan bewijzen :(:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:30

Heel erg veel sterkte morgen Amy!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:36

Als ik zo je verhalen lees, denk ik dat Fin een stuk dominanter en gedurfder is dan Adje. (Adje klinkt trouwens echt als een schatje, haha rijmt :') )
Wat is precies je bedoeling met de zweep? Steigeren is idd echt een no-no :n Dat is ook gewoon gevaarlijk natuurlijk. Djuun deed dat (als 2,5-jarige) toen we dr net hadden ook en in het begin schrok ik er echt enorm van elke keer. Tot ik het een keer beu was en dr een schop onder dr hol had gegeven :+ Daarna nooit meer geprobeerd :+ Maar Djuun is ook geen dominant paard, dus dat zij daarvan onder de indruk was, was misschien ook wel een uitzondering :+ :=

Thanks meiden. Handig om te weten dat het aan jezelf ligt, is ook dat Djuun bij Letiets het wel kan :+ Dan is het vrij duidelijk hè :')
Zit te denken me volgende week op te geven voor ruitertrainingsavond. Iemand ervaring met ruiterfit trainingen? Worden gegeven door een fysio :) De ruitersportzaak (waar schoonzus werkt) organiseert volgende week een speciale avond :)