[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:22

Die met roze :)) Briljant hè :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:29

Hey dames,
Leuk Joyce ik ben zeer benieuwd naar fotos
Wij zijn weer terug vd spring fling show mega trots op mijn meiden, 5x een 6e plek en 1x een 5e plek voor beide meiden nog nieuw 1 kent niks die is 2 en komt vd wei de andere is wel eens meegeweest maar heeft pas haar veulen verworden en ze was zo lekker in conditie. Nog even verder op mijn roze wolk

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:32

Gaaf hoor Joyce! Zijn er foto's gemaakt?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:33

Net hier erg rustig...gaat ik even ijsjes halen...kan ik weer bij lezen _O- haha

Haha heerlijk Miranda dat ze zo lekker kunnen liggen en doen wat ze willen.

Heb M&M aan de longe gehad vandaag.
Beide hebben ook lekker lang buiten gestaan.
Baasje heerlijk in de zon gezeten en naar wat lessen gekeken die er op stal gegeven werd door een ruiter die aardig hoog rijd :+
Maar zover ben ik nog niet _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:35

Ach Jes, ik heb vandaag aan mn stalgenoot uitgelegd dat ik "dressuur" rij :') Ik vind het wel leuk om te doen hoor, maar ik ben helemaal niet consequent genoeg voor officiële wedstrijden ofzo :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:41

@ sieltjuh ja als goed is wel maar denk dat iedereen zo munt is dat de fotos later komen, als ik fotos heb zal ik een topicje maken
@Barcelona dat is nog eens genieten he, heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:41

Iloontjeehh schreef:
missfcdb schreef:
Ow kijk das pas intressant :D dat wist ik niet dat je mocht starten met een hengst. Waar kan ik daar meer info over vinden. Ben echt een leek :')

Zou wel een eyecatcher zijn hoor, die hengst van jou onder het zadel :D Heeft ie eigenlijk al nakomelingen? Ben altijd wel benieuwd, hij is via moederskant familie van Jassmir natuurlijk :)

Hey, Dankjewel :D Voel me heel vereerd met de woorden :o :D
Zijn eerste nakomeling zal dit jaar geboren worden. Uit een mooie poolse merrie, wij zijn erg benieuwd :D
Hij staat nu ook ter dekking voor de liefhebber. Ik twijfel nog heel erg wat ik ga doen western of toch die dressuur zadel hmm. Eind van de zomer is de bedoeling dat die ingereden word.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:54

missfcdb schreef:
maaike1994 schreef:
Van zodra de fotograaf geweest is zal ik hier foto's posten :)

Kent er trouwens iemand zijn ouders? Papa : Masada fahsim US Mama : Rubina Aliha
Ik weet dat masada goeie punten op de keuring haalde en dat hij ( en dus ook shatan ) sheikobeyd zijn. Maar ik vind geen van beide geen recente info of foto's. Weet er iemand waar ze staan of heeft er iemand foto's van hen?

Hey meid,
Van harte gefeliciteerd met je prachtige zwarte parel. Ik ken hem wel lekkerding :D ;)
Ik kijk enorm uit naar nieuwe foto's van je black beauty :D
Je kan eventueel op fb bij de fb pagina van sheikobeyd. Vragen naar de ouders wie weet heeft een van de leden info en foto's voor je. Er zit mooi bloed achter dat zeker weten. Dat kunnen ze hier in Nederland wel gebruiken!

Hey dankjewel :), ben echt supertrots dat we de nieuwe eigenaars zijn, tis echt een droom die uit komt *\o/*
Hoe ken je hem? Ik heb even vlug op fb gekeken maar ik vind geen pagina van sheikobeyd -O- , kan je me anders de link eens in pb'ke sturen :)?

@ alle anderen thanks :), ook voor de pb's! Hij gaat inderdaad als dekhengst aangeboden worden, maar dit is allemaal nog nieuw voor me dus ik weet nog niet goed hoe ik alles ga doen ( bv KI of natuurlijke dekking, hoeveel dekgeld ed, ... ) Ik zal jullie hulp nog kunnen gebruiken :) !

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:08

Joyce, gefeliciteerd met je knappe dames! Weer veel geleerd voor de volgende keer :)

Noah is weer terug op stal, weekje op mijn stage heeft hem wel goed gedaan denk ik! Heerlijk door het bos gereden, lekker ontspannen/actief oplettend op vogels en andere geluiden, beetje over de zandpaden draven en galopperen en dat afgewisseld met wat kleine sprongetjes in de bak. Ik durf weer wat lage (40-50cm) sprongetjes met hem te maken, hij heeft geen dikke benen of last er van gekregen dus ik ben happy! :D Was als de dood om weer te springen na dat dikke been := Volgende week maar weer een dressuurlesje er bij pakken, wil eigenlijk heel erg graag meedoen met de AVS wedstrijd in Juli... zou onze eerste officiële wedstrijd zijn, wel leuk als dat meteen een rassenwedstrijd is! Geen gemiep om die typische 'economische' galop _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:43

Ga je toch niet van stal veranderen Tam of weet je het nog niet?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:15

Ik weet het nog niet, zo lastig!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:26

hoe kijken jullie aan tegen bijrijders, wel met veel ervaring en dat weet ik zeker....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:28

Joyce gefeliciteerd met de resultaten! :D

Maaike welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ben heel benieuwd!

Tam lastig.. Fijn iig dat het springen goed ging!

Hier de eerste foto's voorbij zien schuiven van gisteren, een van mijn favorieten so far is toch echt wel deze:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

Paardjes staan inmiddels hier heerlijk op het land. Umoyax staat alleen en vindt het heerlijk geloof ik, zn kogeltje is ook alweer dunner. De eerste dag was er toch wel even wat spanning, maar toen Nashwa naar het draad kwam (de dames staan naast hem) was het ook gelijk goed. Was voor mij wel even een spannend momentje want aangezien hij erg druk aan het doen was wist ik niet zeker of dat hormoontjes waren of iets anders.. Zeker nu met het voorjaar in de bol...... Maar hij wilde kennelijk gewoon zn meisje wat dichterbij hebben want zodra Nas er stond ging zn koppie het gras in en was het goed.

We hadden gisteren eenmaal terug op stal nog wel een verrassing want Aliyah was op verkenning geweest en het feit dat er onderweg een sloot moest worden overgestoken was kennelijk geen probleem. Die was dus effe een stukkie wezen zwemmen :') Gelukkig geen schade, alleen maar nat en ze was gewoon gezellig grasjes wezen zoeken. Paarden gaan hier nu in halve dagen het land op om te wennen, maar aangezien er op het land nu goed stroom staat hebben we maar aangegeven dat de dames gelijk in de ochtend het gras op mogen, liever zo dan elke keer ontsnappingen van Aliyah (en een daardoor zwaar gestresste Nas). T is namelijk niet de eerste keer dat ze onder een draadje door duikt :=

Wel heerlijk dat de paarden lekker op het land lopen nu. Ze hebben echt enorm de ruimte (en ik vond de paddocks al mooi ruim), echt super.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:57

Lekker Amy paardjes op de wei.
Mss die van ons woensdag:)

Bijrijders: Ik zit voor Mirka ook in dubio aangezien ik dadelijk ook veel tijd in Mo moet stoppen ;)
Ik kijk er een beetje twijfelachtig tegen aan.
Heb zelf een soort visie voor me paarden.
Ben als de dood dat zo persoon me vertrouwen schaad door gewoon doodleuk dingen te doen die ik niet wenst dat ze dat doen :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:59

ja dat heb ik dus ook, asal is mijn alles en als ik rieel ben ik heb gewoon te weinig tijd voor haar en als het klikt is het voor haar denk ik leuker maar aan de andere kant heb ik echt zon MIJN PAARD idee vind het zoooo lastig

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:54

Zelf heb ik altijd alles zelf gedaan en vond het helemaal niet prettig een ander aan mijn paard te hebben.
Maar op een gegeven moment had ik echt geen tijd genoeg en dan moet je toch eerlijk zijn, 't peerd moet wel genoeg aandacht krijgen.
Ik moet zeggen dat ik heel veel geluk had met mijn bijrijdster, dat was echt een topper!
Nu met Fuego vind ik het niet nodig, hij loopt altijd vrij en heeft een mattie en krijgt verder genoeg aandacht, alleen geen fanatiek gedoe maar ik denk niet dat hij daar last van heeft.. :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:01

Hoewel ik zelf bijrijder ben, zou ik zelf geen bijrijder willen hebben. Ik ben echt een zeikerd wat mijn paard betreft :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:04

Mijn paard is alleen maar gewend aan mij en ik zou ook geen bijrijder willen :o ik ben de enige die er al 7 jaar lang op rijd met heel af en toe iemand anders, ik zou haar niet gauw 'uitlenen' maar dat is ook maar gewoon een luxe. Doordat ze 24/7 buiten staat kan ik het me veroorloven om af en toe niet te rijden en zelfs niet langs te gaan als dat niet gaat.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:18

ja nja ik denk dat het bij mij ook komt door studie en als ik over een jaar klaar ben dan kan ik haar wel weer zelf rijden ach een jaartje niksen kan toch ook prima...ik hoef toch geen wedstrijden meer. Lekker hobby en buitenritjes

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:16

Mijn vorige paard kon niet altijd buiten lopen in de winter en omdat hij chronische bronchitis had was het toch ook beter dat hij op conditie bleef, daarmee kon je niet zomaar na een half jaar weer beginnen.
Als hij toen hier in de tuin had gestaan had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan, maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Zo kon ik nl. ook gewoon op niveau blijven trainen, waar ik toch wel heel veel plezier in had. :))
Ik moet wel zeggen des te verder we kwamen in de dressuur des te makkelijker hij door een ander gereden kon worden, het was een heel moeilijk (en grappig) :P paard.
En ik had een hele fijne bijrijdster maar die zijn moeilijk te vinden!
De eerste keer dat ze erop ging weet ik nog goed (zij ook) :x ze reed in de binnenbak en alles ging prima, ik legde haar wat dingetjes uit van zijn gebruikaanwijzing en na een tijdje ging ik even de stal doen.
Toen kwam ik na 10 minuutjes terug, had die stinkerd toen ik weg was lopen te keten, was heel hard gaan rennen en ze kon hem niet stoppen, ze zat er met een heel rood hoofd op.. :P
Zo wisten we wel gelijk dat het een doorzetter was. :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:19

@Joyce, ik ben ook niet tegen bijrijders hoor, ik ken genoeg meiden die paarden voor een ander rijden en dat gaat hartstikke goed en ik rijd die van m'n tante natuurlijk ook (alleen momenteel niet vanwege haar maagzweer...), maar ik ben gewoon een enorme zeikerd wat m'n paard aangaat :o

Vanmorgen met Djuun alleen op pad geweest, is nog maar de tweede keer en de vorige keer was al even geleden, ze vond het best spannend, maar bleef goed luisteren. Kwam er op den duur een auto met een noodvaart bij ons achterop, achter de auto een lege aanhanger wat een hels kabaal maakte, Djuun schrok zich wild en terecht! Ik had even het gevoel dat ze aan de kletter zou gaan, maar topper dat ze is, ze bleef naar me luisteren en bij me, was zo boos op die man, maar zo trots op m'n meisje <3 De rest vand e weg ging goed, hoewel ze wat nerveuzer dan ander naar de auto's deed, hoe meer er passeerde hoe beter het ging :)

Nu lekker in de achtertuin in het zonnetje 8-)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:22

ik vind erg moeilijk, het lijkt erg goed, lijkt me leuke meid met veel ervaring maar ik moet even van het Mijn paard gevoel af, vind zo moeilijk om haar te delen maar misschien moet ik even mijn gevoel apart zetten en voor die van asal gaan en denk dat het voor haar leuker wordt als iemand je niet iedere dag alleen gedag zegt en buiten zet maar ook wat met je doet....ik weet niet vind zoooo moeilijk

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:03

Brave Djuun!
Sommigen wegmisbruikers laten je altijd flink schrikken :j

Zadelmaker is geweest.
Moet alleen nog besteld worden die ik wil :D
Dus moeten nog even wachten:P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:05

Wat heb je besteld? *D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:57

Massimo 2 met franse kussens :j
En dan de 17,5 twijfelde met de 17 inch...