Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:20

Wow Yildiz dat gaat al super, je knappe man
!
Dat gaat ook snel eigenlijk binnenkort rij je ook al rond!

Gisteren kwam de tandarts, wat haken vijlen bij shameless hij begon zo meer te bijten in jassen en voordien deed hij dat nooit! verder is hij nog steeds niet helemaal gewisseld, de doppen ziet nog goed vast, waardoor zijn hoofd nog wat grof lijkt! maar droogt weer op! malha ook laat (4,5 jaar) gewisseld, en dan ook de smid gisteren, dus hij kan er weer voor een tijdje tegen, dus niet gewerkt gisteren!
Ik vind in het algemeen arabieren zo flexibel, die kunnen hun plooien met hun neus tegen hun bil zonder boeh of bah! en sublimo is russich, malha pools russisch en shameless pools, russisch amerikaans, braziliaans, ... een outcrossje haha

en Jessica super dawra shows in je buurt! weet je al op welke dagen de zadelmaker er is bij Adje voor de hoofdstellen te verstellen?

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:38

Shameless weer een mooi bekkie!

Jaaaa kerstborrel was een groot succes en goed bezocht! Supergezellig! Leuk om ook eens iedereen te spreken zonder paard dat staat te wachten :))

ALV is 9 februari ook bij WSS, uiteraard ben ik er, als bestuurslid moet da wel he. :)

Kom je volgend jaar misschien al in hand onderdelen doen Yil, met de kleine man?

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:05

Hoi allemaal, leuk om al die arabiertjes in de westernsport te zien! Ik rijd zelf ook een Arabier en we zijn nu bezig met omscholen naar reining. Super leuk! Aan het eind van de maand gaan we een Western zadel aan laten meten :) wat hebben jullie voor zadels? Zadelpasser denkt aan een roundskirt i.v.m de korte rug.. Maar stiekem vind ik roundskirt minder mooi, zijn er hier mensen zonder roundskirt zadel?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:29

*\o/* een reiner!! *\o/*
Welkom in western arabs. Leuk dat je paard omgeschoold word als reiner.
Hier ook een reiner en Countree is ook een reiner.

Qua zadel heb ik geen problemen. Mijn Arabier heeft geen korte rug, dus een gewoon zadel erop.
Ik heb een continental equiflex. Dat is een zadel met een flexibele boom erin. Ontzettend fijn zadel!
Houd iig ook rekening met de schoft, vaak is dat ook een probleem bij zadels voor een arab en heb ik ook dat geluk dat ik daar geen last van heb. ;)

JAAAA DAWRA komt naar me toe deze zomer hihi en daar ben ik ze ook heel dankbaar voor! :D
Vind het echt super!
Ik wilde eigenlijk ook naar de ALV gaan de 9e feb. Maar ik kijk dat tegen die tijd wel hoe ik ben. ;)

Glenn, helaas weet ik nog niet welke dagen die zadelmaker er is.
Had pas al een berichtje gestuurd, maar geen reactie gehad.'
Zal nog eens een berichtje sturen naar adje. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 12:48

We kunnen anders misschien carpoolen Jes? Scheelt misschien ook weer wat voor je? En WSS is nie ver nie.

We doen t rustig aan hoor Glenn, echt doorrijden zal pas volgend jaar gebeuren, hij is nog zo jong. Als ik er nu twee keer per maand op zit is dat al meer als genoeg.
Misschien Marije... We gaan in januari die trailinic doen voor jonge paarden, eerst maar eens kijken hoe dat gaat.
Ik denk dat n lineup zowiezo al best een uitdaging is voor zon jonge hengst haha!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:54

Dat is misschien dan wel een optie yildiz. Dank je voor het aanbod! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:15

Welkom Blondie! Vertel s wat meer over jullie?

Ik heb net een nieuw zadel besteld, maar idd ook een roundskirt omdat mijn Egyptenaar ook een korte rug heeft en ik merkte dat mijn squareskirt / doubleskirted zadel te lang is voor hem om lekker te kunnen buigen. Ik vind roundskirt ook minder mooi maar ik heb weinig keus. En gelukkig krijg ik de roundskirt wel precies zoals ik hem wil en mooi vind, dus dat scheelt :D

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:42

Dankje! Paardlief heet darginka, een 14 jarige Russische Arabier. Ze is niet van mij helaas. We hebben het behoorlijk moeilijk gehad met rijden, het is een pittige tante dus toen heb ik besloten iets anders te proberen en ben les gaan nemen bij Roy Willemse in Woudenberg. Dit pakt ze super fijn op en het is echt een heel ander paard geworden dus we gaan hier lekker mee door. Nu nog het bijbehorende westernzadel en dan kunnen we er echt tegen aan :) ik vind de roundskirt niet zo mooi omdat ik zelf redelijk stevig ben en dan lijkt het zadel zo klein :p maar als dat het beste past en ik er lekker in zit dan is het niet anders..

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:44

Jeetje wat een lappen tekst.....ben ff gestopt met lezen....begin gelezen.

Ja Yildiz hij wordt ondeugend nu het winter is, heeft volgens mij nog weinig met hormonen te maken. Als ie laag loopt wil ie in mijn voeten bijten whahahaha. Maar dan zet ik hem stil, Whoa en voer direct drukpunt op net zo lang tot ie stap achterwaarts doet met neus op de grond. Rot opski!! Anyway,ook is ie het zo nu en dan helemaal zat en komt in protest en staat ie kaars recht overeind. Maar ja, moet ie maar aan wennen dan. De rede dat ik dit weer extra ben gaan oppakken is juist omdat meneer op zijn achterbenen ging staan en te drammerig werd (aan de hand).

Veldhoven ging super. Cyann had lange tijd "de score to beat" nl. 63.5. Ze gaat echt super lekker, gaat inmiddels goed losrijden en weet al goed wanneer ze een correctie uit moet voeren en wanneer ze moet belonen. Echt trots op haar. Ze had goeie changementen. 1 tje te laat, wat haar 1 penalty opleverde en de andere 1/2 penalty. verders veel -1/2 op de manouvres en helaas op alle stops -1 (tja nirvana haar slechte punt), daar kan cyann niet veel aan doen, zeker niet nu het winter is ivm trainen in geschikte bak. Ze deed het echt keurig. Er werden geen punten weggegeven, er was ook een officiele nrha judge, die daar ook naar jureren. Uiteindelijk werd ze 10e van de ca 55. En dat terwijl Nirvana der laatste reining wedstrijd in augustus 2012 was.

Wat Rassenshow in brabo land?! GEWELDIG!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:57

??? waar staat die dawra agenda eigenlijk? Ik had hier op bokt een topic voorbij zien komen ivm sponsoring (marije goed bezig) en iig die data ff genoteerd. Oh fb zeker??

Heteren? Whaha ik denk dat ligt in Brabo land.... |o :x Oke, voor ons ook goed te doen. Ff kijken of het in ons schema past t.z.t....
Laatst bijgewerkt door CounTree op 15-12-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:01

Ik ga de kalender binnenkort opsturen aan iedereen en er hier misschien ook nog wel een topicje aan wagen O:) :)

Hij is gisteren ook op papier uitgedeeld op de kerstborrel.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:04

Cyann moet amateur gaan starten toch bij de dawra? Hoe zat het ook alweer????

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:10

Pfoe das een goeie vraag. Ik vrees dat als jij het niet weet, ik je daarmee ook niet verder kan helpen :=

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:13

Oja nog een nieuwtje: agradi gaat de dawra sponsoren dus als je iets nodig hebt, kijk daar ook s. Van elke aankoop gaat er een percentage direct naar de vereniging!!! *\o/*

Gaan we volgende week digitaal regelen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:24

whahaha nou das mooi dan haha.

Maakt niet uit. We gaan gewoon voor amateur status met Cyann, volgens mij zat ze vorige keer heel dicht bij de 40 punten grens of zoiets (en dan moet ze sowieso?). Ze "rijdt" bij de WRAN nog ff in de L3 ivm Scarlett uitbrengen. Bij de WRAN maken we in ieder geval voor het NK 2014 de overstap naar L2.
Dus dan is het mooi als ze bij de DAWRA alvast bij de amateurs kan wennen aan het hogere nivo op June.

Best handig zo, die verschillende verenigingen met ieder hun eigen regeltjes, daar kan je zo je voordeel cq voorbereidende kilometers uit halen.

Yup agradi ken ik wel, al 10 tallen jaren ben ik daar klant! Goed geregeld Marije!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:28

Ja agradi heeft best mooi spul hoor en ook veel keus. Zelfs wat basis western dingetjes.

Ik vraag het volgende week wel even na nancy ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:57

haha nee Nancy, Heteren is geldeland haha, maar ik voor mij een half uurtje rijden met de auto, dus net zo ver als naar wanroij. I-DE-AAL!! *\o/*

En die statussen, daar snap ik nog steeds geen drol van haha Ik zie het vanzelf wel hoe of wat.
Ik heb iig zojuist mijn wedstrijd schema voor 2014 gepland. :D

Wedstrijd kalender van Jessica & Serenada :o
Afbeelding

Oh en agradi als sponsor! Doe je goed Marije! +:)+

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:05

Super de sponsering Rije voor de Dawra gaat echt goed!

Agradi ook al lange tijd klant dus!! en ja met het koude weer staan ze inderdaad echt fris! best dat je ze dan op hun plaats zet, wat niet altijd zo makkelijk is met die hengsten soms zijn zo slim! maar ach we leren veel bij elke dag!!

en wow CYANN die vliegt met de punten en met de ervaring!! Wat leuk dat Nirvana terug goed op de been is!!

ja Jessica druk programma voor Nada! benieuwd naar 2014, het staat bijna voor onze deur! de tijd gaat toch snel!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:09

DAWRA Kalender:

9 februari - ALV Dawra - Huis ter heide
30 maart - Oefenwedstrijddag - Huis ter heide
13 april - AVS Western Riding Cup - Deurne?
7 juni - Appaloosa/Arabieren show - Heteren
22 juni - Arabian Summer Show - Huis ter heide
4 juli - Dawra weekend - kootwijkerbroek
18 juli - ECAHO EK voor arabieren - Polen
4 september - NK - Wanroij
28 september - DAWRA falll show - Huis ter heide
2 november - DAWRA Snuffeldag - Huis ter heide
13 december - DAWRA kerstborrrel - Huis ter heide
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 15-12-13 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:10

Glenn, ik vond het programma niet druk maar netjes zo.
1tje per maand, vind ik genoeg. :) ook voor mijn lichaam. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:10

Allereerst: Welkom Blondie!!! *\o/* Gaaf weer een reiner erbij! Club wordt steeds groter, joehoe!
Foto's plaatsen moet wel he, dus kom maar op! :P

Super zon schedule Jes, komt helemaal goed, gaat weer een leuk jaar worden!

Zo dan, meisje C doet t goed! Toppertje ook he! *\o/* Nance, jij houdt de punten toch altijd netjes bij dus dan weet je toch of ze over moet? Vast wel, het puntenmonstertje, haha! Zo goed gedaan he op korte tijd!
En ja dat steigeren doet Nour ook, maar echt te lachwekkend voor woorden. Maakt totaal geen indruk maar zelf vindt ie zich een hele bink haha!
Vanuit de wei of buitenbak moet ie de hele stalgang door langs alle andere paarden en dat is natuurlijk ook een uitgelezen moment om te laten zien dat je wat bent; huppel huppel met je staart op je rug, allemaal prima maar soms maakt ie dan wat avances naar deze of gene en dan kan die dus achterwaarts weer terug naar start. Maken heel wat meters zo haha. Nee hoor, valt wel mee, maar ik merk wel dat ie wat meer mans is geworden na t dekken en wat meer uitprobeert. Ach ja...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:33

Ik heb het even nagekeken, want idd ik hou alle punten bij. Alleen bij de DAWRA is het me gaan duizelen ivm opeens duidelijke splitsing tussen walk jog status en beginners status. En een IHT die in eerste instantie alleen als IHT beginners op het inschrijfform stond, waar ook deelnemers met walkjog status aan mee konden doen. Dus eigenlijk was die rubriek samengevoegd op voorhand. Onterecht (nadelig voor lagere status) en werd nadien ook gewijzigd in IHT walkjog en IHT beginners op het inschrijfform. Waar Cyann als walk jogger gepromoot is naar beginner is al helemaal een raadsel ;). Maar goed...dat is weer een ander niet boeiend verhaal :D .

Maar ja...toen wist ik niet meer wat er nu wel of niet meetelde. :+
Dus net maar ff mijn historische mailbox nagekeken. En ja hoor ik ben er weer helemaal uit: Vorig seizoen zat Cyann aan de 33 punten, netjes een overzicht ontvangen. In die mail staat ook het volgende.

Heb je tussen de 20 en 40 wedstrijdpunten behaald, dan mag je starten in een hogere klasse. Bij 40 of meer wedstrijdpunten moet je in een hogere klasse starten. In dat geval is er al contact met je opgenomen hierover.

Dit seizoen heeft Cyann niet de overstap gemaakt naar de amateur status, maar hebben we besloten haar nog steeds beginners te laten starten, wat immers dan mag als je het vorige seizoen afsluit met 33 punten.

Op de wedstrijd te Renswoude 2013 had Cyann 7 punten behaald (als ik het tenminste goed heb bijgehouden ;) ) en dus sindsdien aan de 40 punten.

Oftewel 2014 moet cyann amateur starten. En eerder was ze hier ook geestelijk niet aan toe.

Wat lees ik....hebben we een reinert erbij??? *\o/* U is meeeeeeeeeer dan welkom!!! :j

@ Glenn: het mooie is, dat Cyann nu ook leert dat het ene paard totaal anders is dan het andere. Daarbij moet Nirvana heel anders gereden worden dan June. Dat begint al met het losrijden. Nirvana geeft heel makkelijk toe (waar June trekt) en loopt dan al gauw achter het bit. Lekker makkelijk, maar dit is zeker bij Nirvana funest, want dan gaat ze uiteindelijk kreupelen. Gelukkig durft Cyann nu eindelijk nirvana los en langer te laten en ziet ze in waarom Nirvana diep richting de grond moet lopen, zeker bij het losrijden. Hierdoor voelt ze nu dus ook, wanneer Nirvana wel terugtrekt en weet ze de juiste hulp te geven en zie je meteen het gewenste resultaat "zal het niet meer doen Cyann ;-) " en Cyann die meer teugellengte geeft _/-\o_ . Grote kans dat ze dit straks bij June ook beter gaat herkennen ipv een trekgevecht aan te gaan, waardoor je zere handjes krijgt.... :(:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:27

Welkom Blondie, Ooit weleens een roundskirt gehad op mijn "lange" jonge arab, maar groeide ze uit. Daarna altijd square skirts gehad o.a. Equiflex. Ook op mijn korte arab. Geen last gehad met heupen of iets dergelijks, draaide er altijd overheen zonder schuurplekken.

Heb nu geen boomzadels meer ook geen equiflex, ondanks dat iedereen zei dat ze perfect paste op mijn arabs...mijn paarden zeiden van niet. Heb nu 2 BM's ook Square. De ene een stuk langer dan de andere qua leer, maar ook daar hebben mijn paarden geen last van. Ik kan beide zadels op elk paard leggen met lange of korte rug.

RGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:00

Ow! Weer een hele pagina bij lezen!

De Kerstborrel was suuuuuper gezellig! Gewoon veelte kort! Eigenlijk hebben we gewoon nóg een DAWRA weekend nodig, maar dan zonder paarden. :P

Heerlijk die verhalen over die jonge mannen Glenn, Yildiz en Nancy, hihi! Die fase hebben we bij Nadesh niet meegemaakt, alhoewel, vanmiddag kreeg ik toch zijn allereerste gemeende bok te verduren. :O Tijdens een simpel buitenritje op een pas aangelegd nieuw ruiterpad, was meneer het niet eens dat we alleen maar rustig door de duinen stapte. Heuvel op, kont er onder, wegspeurten en BAM! Haha, heerlijk! Stiekem ben ik gewoon trots op hem dat hij zich zo durfde te uiten.

En nee, Shamitje (hoe goed ze het denk ik als mama zou doen) willen we niet laten dekken, met haar verwaarlozingsverleden, bouw, zomer eczeem, nog nooit eerder een veulen gehad en haar leeftijd is dat gewoon niet verstandig. :)

Onze wedstrijd agenda begint toch al weer errug vol te raken, WRAN, DAWRA en nog een enkel endurance ritje meepakken. Té leuk, maar ben benieuwd of het haalbaar wordt hehe... En ja die punten telling is nu best even goed in de gaten houden, WRAN is nu elk level minimaal 75 (oef...) en DAWRA is gewoon nog steeds minimaal 25 toch? Bij de WRAN hebben we beide onze eerste L4 al gestart en bij de DAWRA gaat dan de eerste keer in de Beginners tijdens de AVS Riding Cup worden. Tenminste als ik het goed begrepen heb dat je niet eerst ook minimaal 25 punten in de W&J hoeft te hebben voordat je Beginners mag starten, toch?

RGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:01

Ok, deze smiley :O moest geen slaapverwekkende zijn... maar een verbaasde :-O