[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:03

Goed bezig Joyce! :)

Miran... _O- :') Was Nikita ook dat meisje toevallig die haar pony mee in de trein genomen had?! :oo :P :D
Zie t ook al helemaal voor me Zos in zon karretje en dan diep beledigd dat die kar niet wat gerieflijker is uitgevoerd! _O-

Vandaag heul vroeg Nour gelongeerd en rechtgericht. Merk nu al verschil nu haver eraf is, heb z'n aandacht!
Daarna naar Jes en genoten van haar en Naad, wat n mooie combi en Naad is zo relaxed op haar stek, tof te zien!
Zojuist even geholpen met jong paard te wassen en daarna even heerlijk in de wei bij m'n meisje gelegen. Nee niet bij Tie want die is hengstig en dan blijf ik liever uit d'r buurt lol! :')

Ben echt zó blij dat ik haar vorig jaar niet heb verkocht! Wat n gaaf ding wordt ze en wat n kroelerd! <3
Meteen spelenderwijs beetje basis weer erin, overal kriebelen, over d'r heen (zachtjes!) leunen en andere kant kriebelen, ze vond alles zalig en wel best! :D
Geniet echt heel hard van die kleine reuzin!❤️
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor degenen die naar Raalte gaan: veel plezier en deelnemers zet m op!!!! *\o/*

Zelf zoek ik voor de 5e in Lier nog n groom voor de Europese Amateur. PB me als je dat leuk lijkt?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:27

Even een snelle ego-post, ik lees later weer bij!

Mausi is melk aan het druppen, dus haar veulentje is onderweg! Beetje aan de vroege kant, maar dat is niet anders. De dames staan nu op stal, zodat we ze vannacht goed in de gaten kunnen houden.

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:58

Succes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:38

Spannend Roma, succes!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:47

Succes Roma, ik duim mee voor je dat alles goed gaat en beiden gezond de bevalling doorstaan :)

Yazahra is mooooiii!!

Miranda, wat leuk zo met de fiets en de pony op stap :D Je had zeker wel bekijks?

Katja, veel sterkte, hoe gaat het nu met je?

Weetje, ik mis de Zeeuwse dames, waar zijn die gebleven?

Pff, studie is flink pittig... maar leuuuukkkkk!!!! :D Ik geniet er zo ontzettend van, maandag ga ik naar mijn stageschool om kennis te maken met alles, heb er zin in. Wordt wel een jaartje vroeg opstaan, maar het zij zo.

We schrokken alweer, want Mish leek weer ietsje dunner te zijn dan laatst.... maar toen viel het ons op dat de kont weer een paar centimeters boven de schoft uitsteekt _O- madam heeft weer een groeispurt hoor! En ze glimt als een tierelier. Vandaag weer eens lekker gepoetst. Ik geloof dat ze de orale fase heeft bereikt want ALLES moet in de mond. Omnomnom. :')
Het halstertouw, het andere halstertouw, de teugels van Olina, de waterbak... _O-
Maf beest.

Wat me trouwens opviel, over Ersiel en Letiets gesproken... Mish begint steeds minder op Djunnah te lijken volgens mij := Steeds meer d'r eigen uitdrukking op d'r koppie.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 04:15

3.15 uur; hengstveulen voor Mausi!

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:13

Gefeliciteerd met die knapperd, Roma! Toch weer een hengstje dus? :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:45

Roma gefeliciteerd!
Helemaal top. *\o/*

Yil, fijn dat het jonge dametje zo braaf is, aardje van haar vaardje. :j
Nour is weer kalm gelukkig, vroeger had ik mijn paard eens een tijdje pavo volkoren gegeven, die werd toen ook een bommetje. :=

Mish begint ook echt volwassener te worden en krijgt een eigen look. :))
Tijdelijk een muilkorf misschien? :P
Met Zosja hebben we altijd veel bekijks, iedereeen vindt hem heel schattig..(ze kennen hem niet.. :P )
Allemaal kleine kindjes ook, op slippertjes, ik stuur ze genadeloos weg. :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:35

Ooooh wat n verrassing Roma! Gaat alles goed met moeder en kind? Is ie nou bruin of vos geboren? En hoe heet hij? En, en, en?!!! :):) Vertel es!!!! En we willen meerrrrrr foto's hoor! Zo zie je niks van m >;)
Zooo benieuwd! :o

Ja vind ik ook Eline. Heb ze altijd al veel op elkaar vinden lijken, maar nu Mish volwassener wordt, steeds meer. Ze wordt chique! <3

Hihi Zos! Ja ben altijd bedacht op schattig lijkende shetjes, die zijn t ergst! _O- :P

Net terug van de mega shoot met Reindert. Was errug vroeg maar wat ik op het scherm al heb mogen zien zéér de moeite waard geweest! :wow:
Met Yazahra waren we zo klaar. Wat n attitude echt zo waaaaaauw! Bewegingsfoto waren ook zo klaar. Mevrouw zette d'r staart erop en daar ging ze! Wat kan ze toch mega lopen, niet normaal!
Enige waar ik van baal dat ik er geen video van heb, ze danste gewoon, zo gaaf, maar nee Yil had d'r Phone lekker in de auto laten liggen zodat ie oververhit is geraakt... |o 8)7

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:31

Gefeliciteerd hè roma :D

Yildiz prachtige yahzara! En die nieuwe foto's van nour op Facebook zijn zo gaaf!

Brenda leuk dat je even reageert, was al benieuwd hoe het ging.

Ik ben zelf op lowlands en heb dus genoeg afleiding van de ingeslapen hond en ergens geeft het ook wel rust dat zij rust heeft :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:59

Ja Kat, alsmaar jeuk en ellende is ook erg voor zo'n beestje, dus nu heeft ze rust.
Veel plezier op lowlands!

Owh, wat cool Yil, heb nog geen foto gezien, ben alleen maar even snel op bokt nu.
Maar Reindert maakt nooit mislukte foto's dus dat zit wel goed! :D

Gister zelf ook wat pica's geschoten, niet van paarden.

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:29

@Miranda: muilkorf lijkt een prima idee _O-
Jij kan trouwens ook echt schitterende foto's maken zeg!!!

@Yildiz: Kom maar op met die foto's! Dat ene teasertje in het Arabieren ITP-topic is nog lang niet genoeg! Wat is Nour overigens weer knap en wat een prachtige omgeving hadden jullie daar!

Mish spoorde vandaag niet _O- De koeien in de wei naast haar deden mal, dus ze ging lekker aan de sjees. Madam heeft nog een beetje een koeienfobie zo nu en dan, haha.

Eerst doe je dan vrrrrooeeeemmmmm....
Afbeelding

En dan nog meer vrrrroeeemm! Heuveltje over!
Afbeelding

Tot een sukkeldrafje....
Afbeelding

En tsja, dan duik je weer het gras in _O- (kijk die kont vs. schoft! haha!)
Afbeelding

Wat, wie zei dat arabieren knap zijn? :')
Afbeelding

Hihi, selfie met Mish :D
Afbeelding

Check d'r gaan dan!

Ennn... hoi! Je bent camerageil of je bent het niet, toch?

Ik had vandaag geen fut voor rijden dus ik dacht even te gaan buurten in de wei. Mish maakte er een levendig avontuurtje van :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:59

Hihi Mish is blij ei haha! Heerlijk te zien dat het dr zo goed gaat! En dan gaat het automatisch ook goed met de eigenaar he? :D

Leuke lowlands gehad Kat?

Wauw mooie sferische foto Miran!
Reindert heeft ook zn best gedaan: [ITP] AV hengst Yanour Hayati.... Sprookjes bestaan!

Kai blai meej de platen :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:41

Happy mish :D

Ik ga thuis op de pc je topic bekijken yildiz

Ik heb het leuk gehad maar gister voedselvergiftiging dus dat was echt klote.. nu met de trein naar huis, ben nog steeds wat slapjes.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:43

Ja Eline, wéér een hengstje, een paar merries zouden inmiddels toch zéér welkom zijn :D

Wat een prachtige foto Miranda!

Haha, blije Mish! Ik wordt altijd zo vrolijk als ze in zo'n bui zijn, niets mooiers om naar te kijken toch? :D

Yildiz, prachtige foto's! :~ Wat een gave locatie ook. En wat een top idee om gewoon een showhalster als hoofdstel te gebruiken!

Hè bah Katja, voedselvergiftiging is niet leuk :(:) Hoop dat je snel weer wat opknapt!

YildizArabs schreef:
Ooooh wat n verrassing Roma! Gaat alles goed met moeder en kind? Is ie nou bruin of vos geboren? En hoe heet hij? En, en, en?!!! :):) Vertel es!!!! En we willen meerrrrrr foto's hoor! Zo zie je niks van m >;)
Zooo benieuwd! :o

Mijn excuses, zo'n korte post kon natuurlijk ook niet :o Dus bij deze de toelichting :D

Ja, meneer is bijna 3 weken te vroeg geboren, maar alles is goed met moeder en kind :) Hij is ook best groot voor een veulen wat al op 316 dagen geboren is.

Zijn naam is AZ Almaz, hij is vos geboren en gaat schimmel worden. En hij heeft héél veel wit, cadeautje van overgrootopa Imperial Baarez denk ik :D Die 4 witte voeten vind ik nog wel leuk, maar die bles :') Maar goed, hij wordt toch schimmel dus straks zie je er niks meer van ;)
Het is echt een heel leuk ventje, ben erg blij met hem!

Hier even een paar foto's van gisteren, nog geen geweldige foto's, maar dat komt nog wel. Hij moet eerst nog een beetje uitvouwen :D Hij heeft ook echt een mooi, chique hoofdje, maar dat wit vertekend zo vind ik!

Voor degene die het interessant vinden, hier nog een link naar zijn complete pedigree: http://www.allbreedpedigree.com/az+almaz

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:03

Ooooh wat n knappie! <3 Was ook nooit zo van de aftekeningen maar tis wel waar dat die n paard meer n eigen karakter geven (we geven er maar n draai aan hihi O:) :P ).
Zonder gekheid, vind persoonlijk blessen ook niet zo maar vier hoge witte benen, die zie ik dan weer wel graag! :))

Blegh voedselvergiftiging.... En dan ook nog op n festival? Das echt zuur... :(:) Beterschap!

Bedankt voor de leuke complimenten, ben ook echt blij met de platen! Maar nog niet klaar hoor!
Ik heb, behalve van Tie, ook nog van de merries. Die moet ik nog uitzoeken. Zahra toonde zich fantastisch maar blijft lastig haar te fotograferen blijkbaar. Ik zie haar ziel of Mojo of hoe je t ook wilt noemen niet goed terug op de foto's.
Wel haar grootte en pit... :')

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:07

Roma hij is echt geweldig leuk!

Yildiz ik vond die foto van Jazzy ook helemaal het einde <3 en die laatste van Yahzara ook hier hoor, wauw!

ja was een beetje jammer ik heb van de laatste dag niks meegekregen.. Maarja het is nu gebeurd en ik voel me intussen ietsje beter.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:17

Oh wat jammer Katja. En natuurlijk net laatste dag de vetste optredens? Of heb je wel kunnen zien wat je wilde zien?

Jaaa, Jazzy is knapperd! Nyhla was helaas verlegen, ze begint enorm eenkennig te worden, dus niks leuks, kroop steeds achter mama. Maar voor n knuffel en kriebel...

Afbeelding

En deze vond ik nog van Yazahra, hier lijkt ze wél hahaha

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:46

Wat rot Kat van je voedselvergiftiging! Zat je op Lowlands? Heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie hond :(:)

Geweldige foto's Yildiz! Maar jeetje, is Yazahra zo groot, of ben jij klein :P Heb je Nyhlakind ook nog op de kiek?

Wauw wat een prachtig manneke Roma. Ik snap idd wat je bedoeld met dat 'lelijke' wit := Gelukkig zie je er straks niks meer van :D

Eline wat wordt Mish mooi en volwassen, wauw. Dat ineens echt snel zeg. Bevalt jullie nieuwe stek nog steeds zo goed? :D Jullie zien er iig super happy uit.

Ik durf hier te zeggen dat het stiekem goed gaat. Vrijdag naar Bodegraven en aangezien hij daar wel veel zal moeten draven voor het monsteren, begin ik deze week het draven wat op te bouwen zodat hij zaterdag niet gelijk stijf staat van de spierpijn. En ja, hij loopt goed :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:05

Wat n goed nieuws Nicky! Super als je m wat kunt voorbereiden. Mag je ook inbuigen adh? Dat scheelt absoluut!
Keep us posted!

En nee, zoals ik zei, Nyhla dook steeds achter mama. Ze is enorm op dr baasje gericht en ik moet echt van alles uit de kast trekken wil ze even komen kroelen. Merrie! :roll:

Ik ben 1.65 m. Stokmaat heb ik recentelijk gemeten en is 1.48 m. Zelfde als Tie.
Maar dan komt er nog een lange hals op... :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:15

Aha sorry, overheen gelezen. Jammer!
Djeez, hoe groot verwacht je dat ze gaat worden? :oo

Ja ik heb hem ook nog gewoon onder het zadel in stap. We zijn nu bezig met zijgangen, schouderbinnen, schouderbuiten, travers, etc. Pakt ie echt super op.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:20

2.10 m! _O- :D :+

Joh, dan is ie lenig zat voor zaterdag! +:)+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:26

Prachtige foto's zeg Yildiz! Wat een attitude heeft Yazahra zeg, haha, echt schitterend om te zien. En ze is enooorrrmmm zeg!
Jammer dat Nyhla zich niet echt toonde. Wel leuk dat ze zo op haar baasje is gericht, maar ook lastig.

Nicky, wat superfijn dat het beter lijkt te gaan met Dayem. Vind het zo sneu voor je he, was je eindelijk toe aan lekker rijden met je paardje en dan klooi je al zo lang weer met blessures. Bluh! Hopelijk snel weer groen licht om lekker samen bezig te gaan.

Pff Kat zo rot dat je niet lekker was/bent. Ook zonde dat dat dan net op Lowlands moest gebeuren. Maar nu in elk geval weer lekker thuis, dat scheelt al de helft.

Roma, ik vind zoveel wit juist schitterend. Vind 'm echt heel mooi gelukt! Is echt mijn ding, ik vind het oerzonde dat hij gaat schimmelen :P

Nicky, onze nieuwe stek is echt fantastisch! Ben er nog steeds superblij mee. Wel een gedoe om altijd te moeten mesten, maar zoooo veel beter dan wat we hiervoor hadden; daar moesten we ook veel doen en dubbel zo lang fietsen (half uur heen en half uur terug). Al met al is dit veel fijner, en het is ook wel leuk om het mesten in eigen hand te hebben.
De dames hebben de hele wei dus voor zichzelf en ze zijn echt nog steeds maatjes, dus het is echt een genot om ze samen te zien staan. Op de vorige stal stond ook nog een heel dominante pony die ze (vooral Olina) nog echt wel eens kon opjagen. Hier hebben ze gewoon rust samen. Je ziet Mish gewoon opbloeien, en Olina staat er ook prachtig bij. Ben helemaal gelukkig! :D

Mish oogt idd ineens echt supervolwassen. Volgens mij komt het ook doordat ze nu eindelijk weer bovenop haar dipje is. Ze heeft weer energie voor 10, is vrolijk, begint echt wat uit te vullen. Van voren gezien is het nog steeds een spriet, maar van opzij lijkt het al heel wat :D

Pff, vandaag eerste stagedag op mijn stageschool. Ben dus 1 jaar stage aan het lopen om docent Engels eerstegraads te worden. Meteen ziek, uiteraard :') Prompt ongesteld door de pil heen, verkouden, kan niet slikken, hoofdpijn. Lekker het hele pakket bij elkaar, haha. Maar zometeen maar eens naar bed want de wekker gaat weer om half 6! Het is wel heel leuk, fijne collega's en fijne stagebegeleider (docent Engels waar ik bij meeloop). Dus komt helemaal goed :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:09

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 06:28

:wave: Joyce! Hoe gaat het met jou? En met de horsies?

Fijn te horen Eline. Ze straalt het ook echt uit. Heb niet eerder zulke platen van haar gezien. Top! +:)+
Succes op je leuke nieuwe stage en beterschap!