Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:54

Heeey Robina!! Gezellig en idd ben je nu geen stiekemert meer hihi

Helaas koetjes hebben eind december vakantie. Beginnen dan weer in april/ mei.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:41

Jaaaaa Robinaaaaaaaa!!! *\o/* Welkom welkom!
Mijn trainster (Kings Crossing) heeft hele leuke trailclinics dan. Doe zelf mee met de jonge paarden clinic, erg veel zin an!

En Jes en Glenn, tis geen geheim hoor; voor Tie staat wereldkampioen Fadi alShaqab geboekt voor 2014. Heel benieuwd... Maar jee, eerst het Jazzveulen er maar eens gezond en wel uit krijgen! Ik mag soms al een voetje aaien haha!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:16

wow Yildizh, das ook een hele andere instroom van bloed, voor de western sport arabieren! Zal wel een gave combi worden!! Ik dacht dat je GR MARVEL ging gebruiken is ook een hele gave, en zijn lange vosse lokken, doet me denken op die mega gave voormalige hengst (nu sinds enkele tijd ruin) KHARAKTOR van khadraj na toen gereden en getrained door TOMMY GARLAND, had ook van die elle lange vosse manen en staart!

Wou ik toen met marhaabah wat hoger in bloed en in de us waren er veel die marwan namen voor de pleasure dus, ook en nu zijn er al enkele marhaabahs onder het zadel en doen het goed!!

ik duim dat ze snel drachtig mag wezen, maar nu eerst je jazz veulentje! hopelijk zoals talitha zegt een merrietje!! Ga je het nog steeds weg doen ook als het een merrietje is?? want die zwarte van Tal die verkocht is sinds kort, die was ook heel gaaf en toonde ook mega potentie voor de sport net als papa dus!! en Jazzeree is ook een gave merrie uit Dakaree dus !

waar shameless op training staat is er een clinic van BERNARD FONCK, maar was op de dag van bekendmaking al vol dus!

deze middag bij shameless geweest, want zaterdag kon Julien niet, hij stuurt al redelijk vlot, de voorbereidingswerken die ik deed, toen werken echt vruchten af! Hij begon vandaag al te ontspannen met zijn hals en liep al 3maal mooi vlak, in plaats van het typische hoog houden voor de arabs ;-).
fier op mijn rarebier :-)

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:31

Lekker dat t zo lekker loopt Glenn! Das wel weer t voordeel dat hij een jaartje ouder is, hij kan nu sneller gaan en betere concentratie. Ben echt benieuwd!

Ja ik denk ook n merrietje en heb ook alleen een merrienaam dus sta mooi te kijken als het straks n hengstje is haha!
En ja, deze gaat weg... ;( Ik wil graag verder in m'n ienieminie fokprogrammatje en dan kun je helaas niet alles aanhouden..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:53

Wow yildiz, dat is een hele andere slag idd, maar wel een plaatje hoor!
Mooie combi met Tie. Maar idd nu eerst veulen van jazz afwachten. Ben ik ook heel benieuwd naar. :D

Glenn, wat goed zeg dat shameless zo goed gaat!
Schiet al lekker op.

Nancy, lekker druk @ de schietberg aankomend weekend. hihi
sjonge wat een inschrijvingen weer. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 09:43

Hahaha, ja idd pak anders, alhoewel tot dusver er altijd wel Braziliaans bloed in heeft gezeten, bij zowel Nour als .... (Naam blijft dan nog wel ff geheim hihi)
Vind ik zo mooi... <3
En Marwanbloed wilde ik zowiezo al heel lang. Toen nog de juiste vinden.... En ik denk met Fadi en Tie echt een heel gave combi te maken waar ik ook in de toekomst weer mee verder kan. Time will tell... ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:13

ja ik snap het, hier ook mini fokkerijtje, hoop deze keer op een merrietje die ik dan kan aanhouden dus als later troonopvolgster van malha aangezien haar moeder 1 merrietje gaf ons malha en dat was haar 3de veulen, het tdr white stone is ook 3de veulen dus hoop ook een merrietje, heb ook enkel merrienamen, en was bij shameless ook, maar dan had ik wel snel een hengstennaam dus door zijn manier van doen van bij de geboorte!
shameless was vorig jaar nog niet klaar in bouw, balans of hoofd, dus heb ik hem echt de tijd gegeven om uit te groeien! hij is laat van het jaar en malha zijn moeder ook en marhaabah ook al later, en de ali jamaal lijnen zijn ook paarden die later opdrogen enzo dus! alles bij elkaar!

ja dat wordt een mega luxe sport showarab zowiezo!! ben echt benieuwd, das met vers ki of met diepvries?,
en braziliaans bloed is heel gaaf me ook fan van!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 20:21

Wat dat betreft hebben we echt dezelfde smaak he, haha?! :D Daarom ook zo leuk elkaar te volgen en altijd welkom he?
Fadi biedt vers KI. En zo het schijnt, echt super kwaliteit!
We gaan dit jaar voor merries Glenn ! Benieuwd ook naar Malhas veulen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:04

OOOOH gaaf al dat nieuwe bloed!! En wauw wat een keuze, Yildiz is going for gold!!

Maar idd eerst eens dat veulen van Jazz....heeul benieuwd!!

Gaaf te horen Glenn over je jonge man, tof! Met de mijne ben ik weer ff grondwerk aan het focussen, hoofd laag (als ik naast hem loop) met neus over de grond, zijwaarts langs een wand en respectvol naar mij, geen fratsen naast mijn zijde. Yup ikke is heul streng. Binnenkort maar weer eens een zadel op het jonge spul, is alweer ff geleden.

Ja schietberg is weer BIZAR druk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:26

maar nanc, doet cyann alleen maar in de beginners klasse mee? Niet de amateur?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:19

Ja idd alleen beginners. Wordt anders weer zo'n lange dag. Maar volgende keer denk ik ook amateurs, dan vraag ik wel of ze als 1 van de laatste bij de beginners mag starten en vervolgens ergens als 20e van de amateurs of zoiets.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:27

Wow! Wat n classes! Echt gaaf!

Nance steng... Haha, arme pown! Gedraagt ie zich n beetje? Hormoontjes beginnen denk ik toch ook al wel te gieren?

RGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:59

Jaaa! Geen stiekeme meelezert meer nee, haha!

Om nou gelijk Reining met Desh te gaan starten lijkt me een beetje extreem hoor Nancy. Wellicht over 2 of 3 jaar misschien. ;) Er is nog geen datum bekend toch van die vervolg clinic van Alice?

@ Yildiz, wat, hoe en wanneer is dat? Die trail clinics bij jou? Dat lijkt me wel wat! En een buitenritje er aan vast misschien?

Glenn, WOW wat een manen heeft die Kharaktor!!! Zo leuk al jullie gave fok plannen! Ik heb er echt geen kaas van gegeten maar wie weet, ooit, in de toekomst. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 18:38

Jullie hebben een merrie en keuze zat hier in dit topic wat betreft westernarabhengsten haha of er leuke solid paint... Mag ie trouwens komend jaar al Nance?

Ff clinicdata checken op FB (Kings Crossing) zijn er best wat. Van beginners tot extreme trail voor gevorderden. Ik doe zelf mee met Nour aan de jonge paarden clinic maar die zit nu vol. Maar is niet bij ons op stal hoor, is in Velddriel. Maar wel vlakbij dus ik voel n weekendje aankomen, lol! *\o/*

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:46

Ik was weer even afwezig van bokt!
Maar de les bij Krista ging goed.. En zij legde me uit dat die Egyptenaren eigenlijk te lange wiebel benen hebben wat voor de endurance geweldig is.. Maar nu hij zijn lijf moet buigen het moeilijk word.. Dan is de oplossing naar voren of omhoog.

Aan het zadel ligt het niet want die past perfect!

Ik longeer hem los aan een bijzet hulp en met de clicker. Dit gaat echt super! Zodra er dubbele lijnen aan gaan gaat hij met zijn hoofd tussen zijn benen lopen en trekt de lijnen niet meer terug.. Het enige wat hij dan doet is ontploffen! En ik heb hem helaas al een keer uit een door dubbele lijnen gemaakt mummy-pak moeten peuteren. Daar begin ik liever niet meer aan.

Krista komt als het goed is ergens in jan/ feb een clinic doen bij ons op stal, dus ik ben benieuwd!

Ook heeft Ziggy nu een nieuwe vriend.. Marley (hoe zoek je de naam uit) waarmee hij een keer in de week los mag en daar als een gek mee speelt! Hier betrap ik hem dan ook op het buigen in het lichaam en het feit dat hij zo'n sterke achterhand heeft dat hij kan lopen terwijl hij stijgert!
Over rarebieren gesproken

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:48

nenaavdw schreef:
Ik was weer even afwezig van bokt!
Maar de les bij Krista ging goed.. En zij legde me uit dat die Egyptenaren eigenlijk te lange wiebel benen hebben wat voor de endurance geweldig is.. Maar nu hij zijn lijf moet buigen het moeilijk word.. Dan is de oplossing naar voren of omgooit

Dat ken ik wel ja. Hier ook zo'n egyptische. Die doet gelukkig geen gekke dingen maar buigen blijft lastig.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:55

ik heb ook een eqpytische, wersten perfect en kan ook nog eens 2 meter springen

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:15

Bij ons op stal is die Egyptenaar idd ook niet de makkelijkste. Hij is juist TE buigzaam en TE flexibel in zijn lijf en komt soms dus gewooon met zijn eigen lijf in de knoop haha. Daardoor raakt ie dus ook wel eens in de war en als hij het moeilijk vind kan hij ook wel eens in protest komen.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:27

haha _O-

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:28

Haha klopt!
Super flexibel aan alle kanten maar moeilijk te buigen naar hoe het zou moeten. Zig protesteert ook heel veel met zijn staart! Maar hij doet wel zijn best

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 20:06

Voor degene zonder FB: heb t bewijs!!!! *\o/*

Afbeelding

Nu voor t eerst gestapt, ook zonder Irene en buiging met directe teugel gevraagd wat hij keurig deed. Wel nodig dat hij me dan in m'n boot hapt (fijn dat hengstengedrag :') ) maar gaat vanzelf over volgens Irene als ik zo verder ga. Hij was weer aanzienlijk verbeterd wat betreft grondwerk (heb hier ook hard aan gewerkt) en fijn te horen dat hij zon fijn, open en vriendelijk paard is om mee te werken. Dus ja, super trots weer op m'n mannetje!
Volgende week hele dag rechtricht training, gebaseerd op academische rijkunst, heel benieuwd maar ik benzeen dat ik dit juist in het grondwerk met Nour goed kan gebruiken.

Zo... Genoeg egopost, haha!

Hoe was Schietberg? Leuke dag gehad?

Verder geen ervaring met Egyptenaren...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:11

Wat heerlijk om te zien yildiz! Jullie gaan lekker! Nour is echt knap ook!

Zojuist de DAWRA agenda van 2014 gezien. En joh.... 7 juni is er een DAWRA/appaloosa show hier in de buurt! *\o/*
Namelijk in heteren bij de fruithof! Dus heb al tegen joep gezegd dat we daar sowieso naar toe gaan. :D
En 4 september het DAWRA NK in wanroij. *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:17

Klopt de Rassenshow bestaat helaas nog maar uit twee rassen, maar wel de twee leukste :)) Eindelijk een DAWRA show voor Jessica! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:54

*\o/* JEEJ *\o/*
Ben benieuwd hoe die dag eruit ziet. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 08:45

Haha, de DAWRA komt naar je toe deze zomer!!! Bof jij ff Jes! :D

Was er nog iemand naar de kerstborrel geweest? Zag er gezellig uit op de pics!
Yul vierde z'n kinderfeestje dus kon er helaas niet bij zijn. Ga wel naar de ALV! Wie nog?