[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:03

Ja echt dom :oo

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:33

Hahaha, noooooit ontstippen Tiene!!! :D Leuk dat je er weer bent! Hoe gaat het met je en je mooie ventjes? Vind Fin toch zo leuk! <3

Roma! Wat n mooie zijwand, wat n verschil zeg! Gaat super chique bedoening worden bij jou!
En komt die knapperd weer bij jou? Tijdelijk of ga je nieuw thuis voor m zoeken? Enne.. Snap de post niet helemaal maar niemand fiets met Roma!!! _-:( >;)

Succes morgen Eline! Rustig an, in de trein kun je ook posten! :P

Hou t kort want moe en morgen weer bijtijds op.
De AVS/BAPS ridden pleasure clinic vandaag was super leuk, leerzaam en bovenal een feestje met vrienden uit Holland en Belgie!
Nour is nog nooit zo stout geweest (vorige keer in Houten hengstenkeuring vonden ze m een weinig hengstenuitstraling hebben, NOUR KAN NEDERLANDS denk ik), djiez, had n echte vent bij me, aanstellerd! :O
Maar buiten wat geschreeuw op schimmel ruinen :? en wat vreugde sprongetjes, heeft ie ook super mooie momenten laten zien. Heel tof, heel trots en enorm genoten! :)
Zal nog wat bloopers posten (kan ik nu noet bij via Phone) maar deze alvast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:06

Yildiz, zag al op FB dat je dolle pret gehad hebt, en niemand noemt Nour een soort van mietje!! Alhoewel, als hij op de ruïnen begint de roepen hihi :D

De jongens doen het goed. Fin is alweer zijn bos manen kwijt na 1 dag op de grote wei. Nu hou ik hem overdag binnen en 's nachts de kleine wei op met Adje, en hij is er zichtbaar gelukkiger door. Hij wordt gewoon abnormaal door steekbeesten achtervolgd, maar voornamelijk dus op de grote wei, snap niet goed waarom daar. Maar goed. Met dat anti-beestjesspul en overdag op stal, lukt het dus wel.
Hij is ook veel mensgerichter weer, gewoon veel meer op z'n gemak. Daarstraks nog met hem staan knuffelen <3

En Adje, tjaaaa :D
[ITP] Ik ben verliefd geworden op een andere man...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:38

Roma, wat wordt dat netjes zeg!
En fijn dat Shouk weer terug komt bij jou. :j

Eline, wat lief van Mish!
Fu vond het ook helemaal niet erg toen ik hem voor het eerst een regendeken omdeed, sta je al paraat voor zenuwachtige toestanden en dan reageren ze alsof je het al jaren doet! :))

Leuke foto's Yil, ben nu wel heel benieuwd naar die bloopers. :P
Je had ook hele mooie vakantiefoto's gemaakt vond ik. :))

Heyyy Tine, ga je topic kijken!

Wat een knutweer hè?! >;)
De paardjes mochten hier snachts lekker droog staan, genieten ze wel van.
En smorgens willen ze dan wel weer graag naar de wei, Fu loopt dan twee keer zo snel als normaal. :D
Nikita is op kamp met haar nieuwe klasgenoten, lekker hoor met dit weer! :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:49

Katja, ik ben ook dolblij met zo'n vader :D Als het volgend jaar allemaal klaar is (ook binnen), herken je het niet meer terug :)

Yildiz, oh oh oh, die Nour! Maar ja, je moet af en toe toch ook echt wel laten zien dat je een vent bent? Al is roepen naar ruinen dan niet echt het aller mannelijkste :') Ik ben ook wel heel benieuwd naar de bloopers.

Tiene, wat vervelend dat Fin zo'n last heeft van steekbeesten op de grote wei! Wel fijn dat je weet hoe je kan zorgen dat hij er het minst last van heeft. Maar wel heel apart dat hij er alleen op de grote weide zo'n last van heeft?

Miranda, oh lekker schoolkamp met dit weer! Zo was het ook toen ik mijn kamp van de brugklas had, en dan moest je ook nog allemaal speurtochten doen op de fiets :+ Super leuk _-:( Maar goed, dat soort kampen zijn verder vaak wel supergezellig, dus ze heeft het vast wel naar haar zin.

Wat een verschrikkelijk weer vandaag zeg! Bah!
Ik denk dat ik de paardjes hier zo ook maar op stal ga zetten, ze zijn het inmiddels wel zat na zo'n 20 uur regen. Zie ze steeds als zielige hoopjes achter de stal staan. Ben wel heel benieuwd hoe Amir zijn eerste nacht alleen op stal gaat vinden. Ben zo blij dat ik hem op de camera gewoon in de gaten kan houden.
Zit helemaal niet meer op een veulentje te wachten nu het zulk weer is :')

Yildiz, Shoukkie komt iig voor nu terug, wat de toekomst gaat worden weet ik nog niet precies, dat zien we wel. Ik heb zijn huidige eigenaresse wel verteld dat ik niet kan beloven dat hij hier voor altijd blijft, maar wel dat als hij eventueel ooit weggaat, dat alleen naar het allerbeste, passende huis is.
Ik zit de laatste tijd sowieso veel te denken over wat ik nu precies met de paarden wil, en deze zat absoluut niet in de planning, maar komt er toch zo maar weer even bij. Dus nu nog eentje meer om over na te denken _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:54

geef de moed niet op, de twee weken voor Ilya geboren werd plenste het aan 1 stuk en ik werd met de dag chagrijniger, vanaf dat Ilya geboren was scheen alleen nog de zon :D vanaf donderdag wordt het weer mooi weer!

Wat jammer van Fin zijn manen! Hoe is het met jou zelf Tiene?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:44

Gelukkig hebben we op het laatste nippertje wel Nikita's regenpak kunnen vinden! :x :=
Een cameraatje op stal, ik dacht eigenlijk ook wel leuk, maar helemaal niet nodig, ik zie ze nog voor ik ga slapen en direct als ik wakker wordt. :D
Vannacht deed ik de deur open en hoor je direct zo'n huhuhuh van Zos...gelukkig houdt Fu dan zijn waffel want die hinnikt zo hard, worden de buren nog wakker.

Ja, het wordt woensdag alweer goed weer, thank god!!

Kat, hoe vinden jouw dames het weer?

En voor Tine natuurlijk dezelfde vraag als Kat. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:51

Mijn dames staan in de schuilstal te hangen :P Het is niet echt koud verder en als het droog is grazen ze, soms als het miezert ook. Ze kunnen zelf kiezen en dat scheelt een hoop! Set staat een beetje ongunstig op de foto :P

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:06

Ja begint te korten nu he Roma?
Wat betreft onverwachte zaken, misschien klinkt t wat zweverig, maar heb altijd t idee dat dat voor n reden gebeurt. Dus ga er vanuit dat ook dit weer iets moois op je pad brengt! Daarbij is hijzelf godsgruwelijk mooi dus zolang het duurt genieten van dat mannetje! :)

Tiene, ben ook benieuwd hoe het met jou zelf gaat? Slaat de medicatie nu aan?

Wat n bofkonten Miran! Hier staat nu alles buiten, ondanks, toegegeven, het rotweer . Alleen Tie irriteer ik daar gruwelijk mee. Wilde niet eens komen (even n draai maken pfff), helemaal sjacho en depressief. Maar Alleen op stal kan ze ook weer niet waarderen dus helaas, jammer.... ~~}>

Vandaag was blijkbaar eye opening day. Op weg naar Juan, voor training met Nour, viel mijn oog op de voeremmer. :)*
Hij was gisteren absoluut niet zichzelf (ADHD) en zowiezo druk laatste tijd. En laat ik nu net drie weken terug een zak muesli hebben gekregen van n vriend (zijn paard werd er druk van...) Doh.... :o?

Ook met Juan besproken, voer bekeken, en idd zou mogelijk de oorzaak zijn. Heb m er direct afgehaald.
Verder fantastische dag! Juan vroeg me Catje te rijden en hoe gaaf was dat! *\o/*
Voelde direct vertrouwd, echt zelfde energie als Nour. Was heel heel tof!
En bij Cat ook belangrijke les om Nour te rijden geleerd... Release!
Dus daarmee verder met Nour en waaaaauw ik had in ene een echt ECHT pleasure paard! Juiste frame, ontspannen en scherp op de hulpen!
Ook Juan heeft Nour nog even gereden en was tof te zien. Conclusie: I like him! :)
Nog boel andere dingen gehoord over gisteren over Nour waar ik gruwelijk trots op ben, maar voornaamste is dat ik nu echt heel goed weet hoe Nour te rijden.

Wat pics van vandaag (jaja, stelletje ramptoeristen, bloopers volgen hierna =:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:11

De bloopers.... :o

Afbeelding

We can Flyyyyyy

Afbeelding

en whieuuuuwh again

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:16

haha Yildiz, heerlijke foto's! Het voer helpt vast.
Leuk die foto's van de paardenwissel! Hij lijkt echt op zijn paps, zo gaaf :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:35

Haha Yil dat ziet er errug vrolijk uit! _O-
Leuk hoor dat je even op opa :P kon rijden, gelijk weer wat opgestoken!
Mooi beest ook. :))
Nour moet weer op zijn gewone methylfenidaatvoer. :D

Kat, das lekker hoor, dat ze kunnen kiezen, hier ook wel, maar dan voor hooi ipv gras.
Ik kan wel een schuilstal neerzetten maar das toch lastiger als je een landje huurt, dus wees maar blij met jouw paardenbedoening! :))

En koud is het gelukkig niet, Fu vond het ook niet erg buiten in de regen want hij staat gewoon te eten maar ik als ik kom wil hij dan wel weer graag mee naar huis.
Ik pakte eerst Zosja (want das haantje de voorste) en toen begon Fu toch wel een beetje zenuwachtig te worden dat hij achter moest blijven dus hij begon direct nog een keer te hinniken en liep door de plassen naar me toe.. _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:18

ik voel me zo naar, morgen gaan we onze hond laten inslapen. Mensen die bij de paarden zijn geweest weten wel dat Fenna chronische klachten heeft door en huisstofmijt-allergie, waardoor ze heel vaak koorts heeft door ontstekingen in de huid, ze ligt hele dagen te trillen en voelt zich zo ellendig vaak. De laatste maanden heeft ze ook geen echt positieve oplevingen meer en lijken behandelingen niet of nauwelijks te helpen. We willen haar nu rust geven, maar het doet me zoveel verdriet Y;( Ze is nog maar 9.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:43

Ahh Kat. :(:)
Zielig hoor, maar als het niet meer gaat is het beter.
Heel veel sterkte. :*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:17

Heel veel sterkte morgen en de tijd erna.
Afscheid nemen is klote, ook al doe je er goed aan. Dikke virtuele knuf ❤️

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:42

Ach Kat, wat sneu :(:)
Heel veel sterkte morgen en de tijd erna..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 03:27

Even een snelle nachtbrakers post van mij
Alles gaat hier ok we zijn net verhuisd paardjes moeten nog wel wennen maar gaan goed, wij genieten van t nieuwe huis, mijn buik groeit heel hard haha en ben wel moe oa door het verhuizen maar gaat verder ook wel goed, met de kleine ook goed!
Hebben hier nog geen vast internet dus even wat minder online.
Maar Katja heel veel sterkte 9 is nog te jong, maar jullie hebben het geprobeerd en laten m waardig gaan, want het was echt een lieve hond :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:27

Fijn dat alles goed gaat Bren!
Je wordt een stuk minder moe als je 's nachts slaapt.. :P _O-
Verhuizen is wel weer heel wat drukte, je kan je wel uitleven als je nesteldrang hebt, hihi!
Ik zag een foto van je doggie, wat is hij gegroeid en heel leuk!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:35

Haha jah snachts slapen is ook beter maar had gister overdag ook iets teveel onbedoeld liggen slapen en dan uhhh word je midden in de nacht klaarwakker lol
En puppy word groot maar nog steeds net zo lief (en voelt zich natuurlijk ook nog maar heel klein) loebas en erg makkelijk gewoon een lekker beest.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:59

Haha ja die wil vast op schoot met zijn grote lichaam! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:45

Daarnet een boodschap gehaald met pakezeltje!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:08

Goed te horen Brenda dat je weinig klachten hebt! En dat 's nachts wakker worden...mooie gewenning hihi voor straks met de nachtvoedingen! :P Hoe gaat het nu met de kleine man Annika, ook boel nachtvoedingen of al aan het minderen? (sommige beebies slapen zo snel door, heerlijk is dat :D ).

Leuk boodschappenwagentje Miran! :D Knopen jullie Zos dan aan het fietsenrek bij de super?

Hier rustig dagje, lekker Tie gereden die nu weer op de grote wei mag met een nieuwe vriendin. Fijn voor dr. Ook lekker ff stukje gereden en onderweg in gebogen en backup gevraagd. Nou die heeft Jes er goed op gezet, vroem mooi in tempo en ritmisch in dr achteruit! :)
Yazahra is met dr vriendinnen omgeschaard en groeit groot. D'r wildlook met iets minder manen (leuk schuren aan de silo ;( )

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:06

Zosja past in het karretje, er staat nergens dat er geen pony's mee naar binnen mogen! :D
Nikita heeft met Jesse de boodschappen gehaald en ik heb op ponnie gepast.

Yaz is mooi! Die manen groeien vanzelf weer in de winter.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:55

Aahh wat jammer van Zaar haar manen!

Fijn dat het goed gaat Bren, nog gefeliciteerd!

Sterkte Kat, dat soort dingen zijn altijd moeilijk ;(

Ladies, is er iemand die zaterdag naar Raalte gaat en voor mij de demo van de DAWRA wil filmen? Ik kan er helaas niet bij zijn |( Zal gehouden worden in de pauze en je mag mijn camera ook gebruiken (da n geef ik hem mee aan Suus) Ik hoop heeeeel erg dat Moyo er bij gaat zijn maar helaas heeft hij (weer) allergiebulten ;( Enne... het gaat niet om de kwaliteit :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:08

Als ik er aan denk en er op dat moment ben, wil ik wel filmen! ;)