[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 07:17

Dat is altijd interessant Katja :) gefeliciteerd, nog een maandje tot de veilige zone.
Ik zie inderdaad wat je bedoelt qua verbeterpunten.

Sorry voor de egoposts, zit/zat alleen mobiel en was een beetje bezorgd :=

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 07:57

Ik heb 0 verstand van fokken dus daar kan ik geen toevoegende reactie op geven ;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:10

YildizArabs schreef:
Vind dat je echt talent hebt! Zou eens kijken of je niet wat illustratief werk kunt doen?
Die foto is idd prachtig! <3
Westernshoot...zoiets? Hier hadden we ook zon geluk met t licht. Nog altijd blij met die plaat.
[ Afbeelding ]

Bedankt :) bekijk inderdaad zo nu en dan al vacatures in die richting.. Maar eerst nog maar 2 jaar verder studeren
Ja!! Zoiets idd! Probleem is alleen dat wij dressuurmutsen zijn (soort van hehe) en dus geen westerntuig :Y) Willen wel al lang een hoofdstelletje kopen, gaat haar vast ontzettend gaaf staan. Zadel moeten we dan even lenen voor de shoot!
Die foto is wel erg gaaf zeg, net alsof je inderdaad ergens in het buitenland bent! Mooi licht ook

Tuurlijk is Set weer blij dat je terug bent Kat! :D En wat heerlijk, je mag bijna gaan aftellen! Einde is in zicht :+:

Klinkt als een fijne verkoop Lisa, ondanks dat het inderdaad lastig zal blijven..

Eline ik heb er geen ervaring mee, maar zou het inderdaad eventjes in de gaten houden!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:23

__Nicky schreef:
Ik heb 0 verstand van fokken dus daar kan ik geen toevoegende reactie op geven ;)

nee maar jij reageerde nog op de foto's/bericht uberhaupt :j

thanks Shan :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:28

gaat nu hard opschieten Kat :D bijna op de 300 en dan zal het echt hard gaan. krijg je even een headless chicken als ze tegen de bevalling aan zit haha :)

Trouwens...wat ben jij voor duivels gebroed, kijk nou wanneer jij je hebt aangemeld op bokt...Need we worry??

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:29

Haha ja dat constateerde ik ook laatst, mijn aanmelddatum _O- Vlak na de aankoop van Set.

En ja de dagen vliegen vast straks :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:40

eerste jaar had ik dus tot de 300 dagen zoiets van schiet nou toch op!! en toen waren we er bijna en zeek ik bijna in m'n broek 'ik ga dit niet kunnen!'...uiteindelijk allemaal goed gekomen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:40

Haha :)) ik snap je gevoel. Lees net weer op facebook een merrie die haar veulen niet accepteert (nu eerst) en dan vind ik het toch ook weer even spannend poeh!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:42

ja het blijft moeilijk, Pony sloeg Arie steeds tegen de vlakte omdat ze geen idee had wat ze moest doen. Met hun is het uiteindelijk ook allemaal perfect goed gekomen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:42

Nee Nicky dat is Tie (Yentl) op de foto.

Oei dat op slot springen! Hopelijk blijft het bij die ene keer. Hebben op stal een fries waarbij dit al meerdere malen gebeurd is maar dan de achterknie. Hij kan dan niet lopen, en steeds moet DA komen om m weer van t slot te halen. Schijnt vaker bij Friesen voor te komen?

Ja zie wat je bedoeld Katja! Maar de hengst die je nu hebt gebruikt gaat die punten denk ik niet verbeteren? Of bedoel je bij een volgende dekking?
Er was op de keuring een hengst waar de commissie zeer gecharmeerd was van de hals. <<) :P

Nu wordt het wel spannend, aftellen!!! :):)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:46

Bij een AV dekking bedoel ik Yildiz :j voor het fokken van een AV, bij Rockys zijn die punten er uberhaupt niet zoals ik ze bedoel :D Deze eerste fok is voor de endurance.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:46

Knieën die op slot schieten zijn zo makkelijk te verhelpen door ze achteruit te laten gaan. Veel trainen in zwaar zand, balkjes lopen en goed op de voeten zetten. De pony van m'n ouders heeft als jong dier geen begeleiding gehad waardoor hij nu met 8 jaar oud nog steeds veel last heeft ervan

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:53

@kat leuk zo'n vakantie maar ook wel weer fijn om je paardjes te zien toch? Arme set ze heeft een complete skippybal en blue <3 heimwee kan best als wij hier weekend weg gaan net de mini's merk ik dat ook heel erg net asal, en set slank zo anders he
@shanna knappe shief wat kan ze soms charmant op de foto gaan Whaha lekker dromen
@ilona weer les gehad, super. Van wie heb je les?
@amy heb al wat foto's voorbij zien komen ziet er al geeft gaaf uit, die foto's zijn goud waard
@woogy doordat we nu steeds hoger in de dressuur komen gaan we steeds andere oefeningen erbij trainen en dus ook andere spieren ontwikkelen ze is nu 8 maar haar lichaam blijft ontwikkelen, dit zadel heb ik nu ook al weer 2 jaar, haar springzadel is op maat naar kan ik laten veranderen mocht die over een tijdje ook weer niet goed liggen. Moeilijk afscheid nemen he :(:)
@yildiz die foto's <3 wat een idee een moodboard

Gisteren keuring gehad net paardje wat ik in training heb. Het was een dag net een lag en een traan. Een nette 1e premie en in het kampioenschap reserve kampioen het mindere was dat paardje van een kennis overleed op de trailer echt een heftige dag

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:58

Wow wat heftig Joyce overlijden op de trailer :oo ging het mis door het trailerladen of was er wat anders aan de hand Y;(
Gefeliciteerd met de eerste premie en reservekampioen ondanks de deels verdrietige dag

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:24

Joyce gefeli met je reserverkampioen en ow wat naar en sneu sterkte voor de betrokkenen.
Jeeeej we kunnen af gaan tellen bij Set maar 300 vind ik een mooie mijlpijl en dan mag t van mij op 320 dagen komen, haha. Zo spannend met Reem heb ik amper hoeven waken, zij was de dag voor bevalling erg onrustig maar na een uurtje was ze weer relax de dag van de bevalling wilde ze niet naar buiten maar wilde haar stal natuurlijk wel mesten en verder als een meter bij de uitgang van t weiland kwam ze niet, en had haar maar weer naar binnen gedaan kon haar dan ook mooi op de camera volgen, en net toen ik rond half 11 de bank wilde verruilen voor mijn bed met de laptop nog steeds als maatje bij me, begon ze weer onrustig te worden en toen ze ging zoeken om te gaan liggen naar stal gescheurd, en precies op tijd alles mee kunnen maken geweldig.
Aleena had je middels pb berichtje gestuurd welke hetzelfde was als de meesten die antwoorden, even aan je smid verme lden zodat hij er wat aan kan doen en verder moet ze gewoon groeien en spieren gaan krijgen waardoor ze sterker word en denk dat dit dan wel verdwijnt. En jah is idd veel voorkomend probleem bij friezen 1 van de vele zo zonde.
Amy wat een prachtige foto's, maar ow wat ook vreselijk. Heb er geen woorden voor.
Wat ziet shief er super uit, en hopenlijk behoren die rare plekken snel tot het verleden iig erg apart.
Maaike heel veel kracht toegewenst vreselijk dat die lyme zo ontzettend slopend is.
En wat een prachtige foto's van Nour.
En weet even niet meer wie gefeli met de verkoop altijd fijn als ze op een goed adres terechtkomen, t liefste hou je alles zelf maar keuzes keuzes pffffff
En ook al vorderingen met Doortje die verdient ook een topplekje, en wat mooi euforio die uit zijn vachtje komt ben benieuwd hoe die straks eruitziet.

Hier verder niet zo heel erg veel te melden alles gaat zijn gangetje, en baal stiekem best wel dat de shows voor de leuk zover weg zijn.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:38

Bren van mij ook met 320 dagen dus nog een maandje :D

Jammer he dat de shows zo ver zijn, ik wil volgende week eigenlijk wel naar de Emerald.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:46

@kat oorzaak is onbekend ze lag op de trailer de da vermoedde iets van een geknapte aorta of iets wat daar op lijkt ze hebben nog gereanimeerd maar het mocht niet meer baten en zo sneu

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:50

Wat sneu zeg bah

Kat ja echt erg jammer dus dan maar weer kijken voor Raalte :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:55

Raalte weet ik zelf nog niet zo vanwege Setje :+ haha.

Wat erg Joyce :(

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:59

Kat volgend jaar voor jou met setje leuk leuk doen doen haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:05

Haha who knows <<)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:18

set_elkol schreef:
Haha who knows <<)

*\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:13

Spannend Katja!

Joyce :(:) ik las al iets op fb over een lach en een traan maar pfft dat is wel heel erg heftig, bah.

Umoyax net weer op de buut gezet. Hij doet zo zn best.. net voor de fotograaf liep hij als een trein maar zodra die uit zicht was en hij weer in zn paddock stond weer beroerd lopen. Hij is ook aan het afvallen nu. Hij is op... Hoop dat hij nu nog een paar dagen pijnvrij mag genieten.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:28

Gefelicteerd Joyce, gaaf zeg! Ik las het op Facebook van dat paardje, sneu zeg ;(

Amy heel veel sterkte :(:)

In luffff <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:56

Mooi Nicky!

En heftig Amy, zo verschrikkelijk voor je :(