Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:15

Zet je hem bij Krista neer dan een gaat zij hem rijden?

Zou voor Daantje misschien ook wel wat zijn ergens... Eerst maar eens mijn zadel afwachten iig.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:54

Ja even kijken wat er mogelijk is en of ze me idd kan helpen.
Zondag naar Krista toe met het monster voor een lesje dus dan kan zij ook zien wat wij doen en kan ze er zelf evt ook op mocht ze dat willen.
Maar als hij een maandje in training gaat, dan wel in het voorjaar. Dan heb ik wat centjes kunnen sparen en is het weer wat beter (aangezien Krista alleen een buitenbak heeft). Ik word nu op stal een alle kanten een stukje verder geholpen, maar er is ook niemand die het aan durft om met Zig te galopperen, want het is een bommetje! Het eerste galopje gaat goed, maar de andere kant op krijg ik een rodeo en ik ben niet van plan er een gebroken been (of erger) aan over te houden hahaha.

Ik ben benieuwd zondag

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:12

Zet m aan de longe! Eerst daaraan laten galopperen dan zelf erop en aan het werk zetten meteen. Niet teveel de tijd geven om na te kunnen denken.

Succes zondag

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:37

haha ja.. dat heb ik al geprobeerd.

Gelongeerd tot hij er bijna bij neer viel. stomend en nat van het zweet.. zadel er op en gaan.
Maar dan nog. Zijn energie gaat nooit op geloof ik, hij laadt er juist van op. En natuurlijk vind hij het moeilijk en hij is nog jong.. En als we het woord puber zouden gebruiken.. pfffff

Dus dan maar oplossen met een beetje hulp.. hoewel ik het liever zelf had willen doen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:09

Owja dit moet je ook met hulp oplossen.
Maar neem aan dat je gewoon longeert mey het zadel erop ipv na het longeren.

Jij had toch een nieuw zadel? Is dat pas sinds toen of was dat eerder ook al het geval?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:15

Jes = jarig!

Gefeliciteerd!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:28

Haha wat leuk marije!
Dank je :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:35

Hey Jes gefeliciteerd. hihi dat filmpje.

En tja longeren.....hopelijk dan wel met dubbelen lijnen of bijzetteugels, want met 1 lijn neemt een paard altijd de verkeerde stelling aan, dan gaat het hoofd automatisch naar buiten vanwege gewicht van de lijn. Hoofd naar buiten en dus ribben naar binnen..... Ooit eens geleerd van Annemarie van der Toorn (Monty Roberts). Longeren zonder longe is dan nog beter dan met 1 longeerlijn zonder bijzet. En idd kijk naar een paard dat gelongeerd wordt aan 1 lijn en het hoofd is altijd naar buiten gericht, totaal verkeerde stelling. Als je dit plaatje van boven bekijkt dan zie bolling naar binnen ipv naar buiten in de vorm van de cirkel.
En eerlijk gezegd een paard longeren om het rustig te krijgen, ik geloof er niet zo in. Aderaline stijgt naar mijn idee veels te veel, dus Nenaa ik geloof zeker dat je daarmee idd spanning opbouwt en gefrustreerd paard van kan krijgen. Zeker als de cirkel te klein is voor het betreffende paard, sommige paarden kunnen echt moeite hebben, bang dat ze uitglijden, omvallen, dan moet je de cirkel vergroten. Een paard buiten leren galoperen achter een ander aan, blijft het natuurlijkste en dus makkelijkste voor ze. Moet je wel een geschikte plek daarvoor hebben natuurlijk en zelf ook geen twijfel hebben om te durven galoperen.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 06-12-13 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:40

Ik zeg ook niet dat je er een paard rustig mee krijgt. Staat nergens. Ik zeg dat zodat je m aan de longeerlijn net even daar doorheen kunt krijgen ipv dat je erop zit. Zonder getrek en gehang.

En hoe er gelongeerd moet worden is aan ieder zelf. Ik longeer nooit met een dubbele longe en al helemaal niet met een bijzet. Ik longeer ook nauwelijks eigenlijk. Maar in deze situaties kan het wel even een uitkomst zijn.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:47

Haha jes, nee jij suggereert dat ook niet. Ik doelde dit meer naar Nenaa naar aanleiding van haar verhaal, paard in zweet maar nog altijd energie voor 10!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:58

June had dit destijds ook, ontploffen met galoperen. Ik zet haar in galop (buiten) en pats boem een bommetje!! Los in de ring, weinig problemen. Stap en draf geen probleem, maar zodra ik haar in galop zette yihaaa rodeo en real nasty!! In de giga binnenbak bij de manege hier om de hoek (buiten vond ik niet meer veilig idee, bang eraf te worden gebokt), waren er zelfs ruiters die de bak uitgingen als ik erin kwam met mijn monster :o (oei dat vond ik toch wel heeeeel vervelend en voelde me flink bezwaart als gast) Ik had ook zoiets van....oei oei oei er komt een tijd dat ik dit niet uit ga zitten en dan??? Dus toen maar ff snel hulp ingeroepen van Karel die bij Annemarie werkt. Dus in training. Eerste weken had hij zoiets van...wat is er dan...gebeurd helemaal niets bijzonders. haha tot die ene dag...jawel BOMMETJE!!! Karel is best lang en echt wel wat gewend, maar opeens begreep ie me helemaal. Ook hij viel er bijna af van dat gedraai in de lucht met 4 benen van de grond. LOL. Dus June ging terug naar de roundpen om haar door dat punt heen te krijgen, veilig werken aan de dubbele lijnen en zo weer opbouwen en dan weer e.e.a. vragen in galop als er iemand op zit. Ook het desensibiliseren was daar onderdeel van. June moest even door haar eigen zure appel heen bijten. Tja leuk hoor een heel dominant paard aan het werk zetten als ze niet wil, dat is een ware uitdaging ;-). Dus nenaa als je idd aan jezelf begint te twijfelen ivm veiligheid voor jezelf en omgeving...NIET doen, want die paarden voelen alles. :o

En wat jij zegt Jes over het longeren en dan zelf erop en snel weer aan het werk zetten zodat ze niet te veel tijd hebben om na te denken, dat klopt idd en werkt heel vaak, maar daar kwamen we June dus tegen als BOMMETJE! LOL. En dus heeft Karel dat aan de dubbele lijnen min of meer opgelost door June reeds daar te confronteren met haar dominantie probleem. Extra werk vragen om het moment dat ze maar ook iets commentaar gaf. bv rollbacks etc. En uiteraard geen extra werk als ze zich gedroeg.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 09:43

Zo dan! Moest ff bijlezen hoor! :D
Leuk al die nieuwe plannen!

Galop een probleem? Ken t haha! Tie is ook niet zon ster erin. Toen we haar gingen doorrijden ging ze keihard plat door de bochten, dood eng! :\
Veel aan de lange lijnen getraind toen, osteo erbij, rechtrichten.... En nog steeds niet echt je-van-het. Ene paard heeft toch meer balans van nature dan de ander. Nour galoppeert super netjes op een kleine cirkel, hoefde ik aan de longe vroeger met Tie niet eens te proberen, die vloog ervandoor, was er fysiek niet toe in staat.
Maar je kunt t wel trainen en verbeteren.
Ga deze maand een rechtrichtclinic volgen, interessant...

Ben momenteel lekker in de weer met het fokgebeuren; plannen en eea regelen. Zo leuk!
Ik kan ook niet wachten, ben zo benieuwd wat Tie gaat brengen... Het begint nu te korten!

Ook Nour gaat super; ben nu elke dag met hem bezig, heel veel afwisseling bieden want hij is snel verveeld haha.
In januari doe ik met m mee aan n jonge paarden clinic bij Irene op stal. Grondwerk (Parelli) en schriktraining/trailparcours. Mooie ervaring voor gup en moi! Ook al zo veel zin in!

Een grotere knuffel bestaat niet, lol! ;)
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 09:55

Oh... En iemand (Jes)?
Hoe krijg ik mijn ad van Nour mooi in m'n onderschrift? Ben zon kruk erin...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 10:10

En ff spam! :D

Voor de merrie eigenaren die een chique westernarab willen fokken met mega beweging: Hij is beschikbaar!
Cooler dan hem vind je ze niet! :P

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:21

YildizArabs schreef:
Oh... En iemand (Jes)?
Hoe krijg ik mijn ad van Nour mooi in m'n onderschrift? Ben zon kruk erin...

haha ja yil je gaat er echt voor he! Super leuk om te zien. :D
Heb je adv al paar keer gedeeld ook op fb. Ben benieuwd wat Tie gaat brengen, maar ook wat Nour gaat brengen!

Adv in onderschrift:
- Ga naar je adv.
- Kopieer het adres in je adresbalk
- Koieer dit adres in je onderschrift bij je profiel instellingen.

Succes! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 11:55

Dat lukte dus niet. Wel met een topic als onderschrift maar op een of andere manier niet met een ad? Je krijgt dan wel de link maar geen tekst. Dus maar ff op Bokt verder gesnuffeld en ook deze kruk is het dan uiteindelijk gelukt! *D

Goed bezig Jes, lief! Idd ook heel benieuwd naar 2015! Hopelijk wordt het echt ons jaar... Misschien mijn sportdebuut met Nour, een heel, heeeeel gaaf veulen weer voor Tie (want ja ook die plannen zijn al gemaakt :o ) en (zoals het er nu voor staat) toch minstens 3 veulens van Nour... <3
Maar goed eerst maar eens zien of het allemaal loopt zoals we hopen. Mijn eerste zorg is een gezond veulentje voor Tie in februari.

En bij jou Jes? Ook al aan het plannen voor je kleine pluizenbollekes?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:13

Super, was hier ook heleboel neer te lezen! amaai, ja de ene heeft meer balans dan de andere, is zoals mensen hey! hun bouw, massa, ...

hopelijk komt het allemaal goed! mooie ad voor Nour, hopelijk mag hij snel dekken, en al 3 besproken super!

volbloedjes of andere rassen, benieuwd??

en nieuwe fokplannen welke hengst?? ben erg benieuwd!

shameless gaat al redelijk, het benen geven das nog niet zijn ding, maar begint zich te ontspannen, in het begin krijg je hem moeilijk vooruit, eenmaal vooruit draaft hij al netjes! heb kort filmpje, maar hoe post je dat? dat nog nooit gedaan?,

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:07

Dat doe je uploaden via youtube of photobucket. Dan de link hier plaatsen. ;)
Kijk yil, dat heb je mooi geregeld in je onderschrift. Die truc ken ik dus ook niet. Ik weet ook alleen via de adresbalk en idd, dan krijg je altijd alleen de link ipv tekst.

En ja nieuwe hengst ook het oog voor Tie? Ben benieuwd! Wanneer maak je die bekend? :D
En nee, ik ben hier niks aan het plannen voor de kleine pluizenbollen. Hier blijft 'weer' alles leeg! ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:53

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 13:12

Gelukt! :D Jes, onze moderator Hahaha!

Shameless ziet er goed uit Glenn! Echt een hele bink al. <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:32

wauw glenn!! Hij gaat lekker al! Lijkt zo net of ik nada weer zie lopen :D

Jaja yil, soms heb je nog wel eens wat aan me haha :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:38

Yoehoe wat gaan de jonge kerels hard vooruit zeg. Blijft altijd zooooo leuk dat jonge spul. Tof tof tof.

RGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:43

Haaaaaai allemaal!!!

Eindelijk ben ik dan ook overstag en heb ik dus ook maar een profiel aangemaakt. Nu tijdens de korte dagen in de winter zit je toch wat vaker achter de pc. Al las ik stiekem vaak wel mee met Canies over alle leuke verhalen en ontwikkelingen van iedereen hoor. ;) Super gaaf om alle jonge puppies zo te zien ontwikkelen! En wow, al die mega toffe plannen van iedereen!

Wat ik me af vroeg, weet iemand misschien een leuke clinic of iets in de eerste week van januari? Ik ben dan na oud&nieuw lekker nog vrij en dacht daar wil ik gebruik van maken!

Groetjes Robina

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:52

Heeee Robina eindelijk ook hier! *\o/*

Begint je tweede naam met een G? :))

Er staat misschien op WN-EV wat, weet het zo niet uit m'n hoofd.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:44

Welkom nu niet meer stiekeme meelezert :D

Hou White Socks Stables in de gaten, ze gaan de clinic van Alice 22 dec a.s. volgens mij nog eens herhalen.

En ook Goldenway Stables doet geregeld leuke dingen. En Schietberg te veldhoven doet reining in januari.

Oh...en wie weet heeft Jessica nog een clinic koeien pesten bij Wendy tzt??