[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:16

@eline wat heerlijk water......leuk paadje is olina kan mish ook veel van leren

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:20

Die twee steunen zo aan elkaar joh, da's niet normaal meer :') Allebei trouwens. Lopen te gillen als ze elkaar niet meer zien, lopen standaard naast elkaar als ze buiten lopen, zij aan zij. Drinken tegelijk uit dezelfde emmer. Echt best friends for life ofzo := Als Olina mee gaat is Mish ook altijd op haar gemak, wat we ook doen.

Wat fijn dat jij zoveel steun bij Asal krijgt, trouwens, jullie zijn een top stel :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:24

Hoe was je buitenrit, Kat?

Lekker Joyce dat Asal zo'n fijn paardje is, kun je even je zorgen vergeten.
Ook lekker dat je er even tussenuit bent geweest. :j

Mish is zo groot al, haha, moet er nog steeds aan wennen, ik zie telkens zo'n jonkie voor me.
Fijn daar in het bos zeg, helemaal super!
Goed dat jullie ook af en toe alleen weggaan, anders zou het wel een drama worden met die twee. :D

Hier gaat alles op het gemakkie verder, ik rij niet zo heel veel maar Fu doet het verder goed.
En ik heb een topicje gemaakt van Zossepos.
[ITP] Waar is Zosja?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:07

Heerlijk zeg eline!

Leuk dat je het vraagt Miran,heerlijk was het! Heb 2,5 uur in het zadel gezeten en echt genoten. Enige mankementje was dat set het water niet meer uit wilde _O- maar zij heeft ook genoten denk ik, lekker bitloos en met de trailer heen was ze ook erg braaf.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:26

Leuk, fijn dat Setje ook zo geniet! :j
Waar was je precies geweest?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:29

Schipborg en rond de Drentse aa

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:41

Mooi daar hè, wij lopen daar vaak met de honden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:37

:j ja heerlijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:17

ben er nog helemaal vol van <3 wat is die merrie van mij toch haar gewicht in goud waard.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:17

Sorry dames voor mijn afwezigheid. Ik heb het zo gigantisch druk met werk, Dayem, paarden van stal genoten, ...

Daarom even geen bijlees post van mijn kant. Voor wie het interesseert, Dayem gaat gewoon zijn gangetje en we zijn nog steeds bezig met alleen stappen. 28 augustus heb ik een second opinion in Bodegraven, dan mag hij mee. We wachten dus nog rustig af…

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:18

Kat, helemaal in luf met je horsie! :D

Nicky, mooi dat het z'n gangetje gaat, daaruit maak ik op dat het stappen oké gaat?!
Ben benieuwd over twee weken wat ze te zeggen hebben.

Hier weinig paard, ben aan het schilderen boven.
Hopelijk valt het onweer mee.
Iemand nog vallende sterren gezien?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:11

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:09

Laat je ons weten hoe t is gegaan Nicky? Ben erg benieuwd!

Lekker ritjes maken! Tof dat Set het zo Fijn oppakt. Genieten zo van je paard Katja! Ga zo je andere kanjer bekijken in t nieuwe topic.
En Mish.... <3

Neem je nu meteen alle slaapkamers Mee Miran? Ook weer zo creabea?

Hoe gaat t met andere Eline? En je paard?

Tiene hoe gaat het met je gezondheid?

Annika, wil ook wel pics van je mensenkind zien hoor! :j

Bren nog steeds kiplekker? Lukt het allemaal nog met de beestenboel ernaast?

Baukje, weet niet of je nog actief bent hier maar zag dat Silver iets doms had gedaan? :oo Beterschap!

Joyce hoe gaat het nu met jou/jullie?

En de Zeeuwse gezusters, hoe gaat het met jullie meisje?

Ilona, Kom je morgen ook gezellig naar de clinic in Houten? Zag dat Suus ook mee doet?

Lisa zie ik hier ook niet meer? Alles goed met jou en de kudde?

Amy, Proficiat met de dracht! Ik ben heeeeel benieuwd naar het veulen! Mooie combi.

Shanna, hoe gaat het met je mooie zwarte parel?

En nu vergeet ik vast wel mensen... Solly... Y;(

Nou hier weinig nieuws: gisteren geland, koffers gedropt en naar horsies gegaan.
Nour was net n blij varken, zo zag ie er uit, rond en gezond, vol modder (zo rook ie ook :r ) maar met n gruwelijk blij tevreden hoofd. M lekker gepoetst, meneer ging er eens lekker voor staan en ff 20 minuten gereden. Conditie was ver te zoeken maar ging heel niet verkeerd!
Aan de hand uitgestapt en lekker gedouched. Dol op mn ventje <3

Afbeelding

Ook bij de meiden een warm onthaal! Zelfs Tie negeerde me niet (meestal na afwezigheid) maar kreeg zowaar n paar moederlijke brommen en genoot vd knuffels.
Nyhla en vooral Jazzy kwamen ook even gedag zeggen en Zahra was dolblij!
Helaas no TT meer.... Dr manen zijn afgeknabbeld!!! ;(
Dus vandaag, na zalig ritje met Tie, Haar uit de klucht gehaald om hertshoornolie in het restant te smeren. Ze was super braaf!

Ze begint trouwens best leuk op te drogen, mn buckskin :P ❤️

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:14

Wauw wat een prachtig meisje heb je daar Yildiz! <3

Fijn en gezellig dat je weer terug bent :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:36

Thx! Lief van je Katja. :)

Nog wat Yazahra spam dan maar. :P Wel weer phonepics, ga van de week als t beter weer is en de vakantiepics eraf zijn wel weer wat proberen.

Afbeelding

Afbeelding

En met mama op de achtergrond. Ik denk dat ik ze van de winter samen in grote loopstal ga zetten zodat ik Zahra wat meer in de hand kan nemen en wie weet volgend seizoen keertje in hand wat kan starten. We zien wel. Tie vond t in ieder geval reuze gezellig dat ze door d'r paddockje kwam om naar de grote wei te gaan. Ze herkennen elkaar nog steeds, zo leuk te zien!

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:44

leuke foto's om te zien! Wat heeft ze lange benen en een mooie borst :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:51

Ja, die lange benen! :wow: Knap wijffie! :))
Gezellige dat je er weer bent Yil!

Kat, mooie foto's van Il in de Eiffel, lekker beessie is het en zo gezellig met jou. :+:

Owja Yil, we hebben niks bijzonders gedaan boven (haha dat klinkt grappig :P ) gewoon laminaat gelegd en deurposten en plinten geschilderd.

Op facebook kwam ik net mijn topic van Zos tegen! :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:44

Ik kom ook weer eens aanwaaien, kom er veel te weinig aan toe om jullie bij te houden. :o

Yildiz, gezellig dat je weer terug bent. Wat ziet Yazahra er goed uit, mooi meisje!

Katja, prachtige foto's van Ilya in de Eiffel, wat is het daar toch mooi <3

Miranda, ik kwam het topic van Zos op Facebook tegen, echt geweldig, op die eerste foto zie je hem echt bijna niet :D

Hier zoals altijd druk, druk, druk. Wat problemen gehad met mijn vaste hoefsmid, en afgelopen vrijdag is de nieuwe hoefsmid voor het eerst geweest. Ik ben dolblij met hem! Aardige gozer, top met de paarden en ze staan nog beter op hun voetjes dan de laatste keren bij de oude smid :) En nog goedkoper ook, dat is natuurlijk altijd een fijne bijkomstigheid :D

Daarnaast komt er hier binnenkort weer een paard bij, een oude bekende. Dus de nieuwe stal die we voor de winter zouden plaatsen moet nu binnen de komende weken echt af, anders heb ik niet genoeg stallen. Daarnaast moet ik maar eens even gaan kijken waar ik mijn hooivoorraad ga laten die niet op de hooizolder paste, dacht die in de stal die over was te zetten, maar dat gaat nu dus niet meer lukken :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:46

Super dat de hoefsmid goed bevallen is! Ben benieuwd naar je aanwinst, dat hooi komt vast wel goed :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:19

Ja, ik had beter eerder over kunnen gaan naar een nieuwe hoefsmid. Maar op zich was de oude ook goed, totdat hij zei langs te komen, niet kwam en ineens niks meer van zich liet horen. Paarden met dikke scheuren en brokken, gelukkig nu allemaal weer keurig op de hoefjes door de nieuwe smid.

Dat hooi komt wel goed, beetje in de gang achter de stallen (het stuk wat mijn vader klaar heeft), beetje in de trailer als de 'nieuwe oude' er is, en de rest stapelen we gewoon ergens op. Dat is het moeilijkste niet. :D

Misschien vinden jullie het leuk om het begin van de nieuwe achterwand van de stal te zien?
Mijn vader is nog niet zo heel ver, maar de hele wand wordt dus zoals de rechterkant nu. Ik ben er zo blij mee <3

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:26

Pff, morgen is de eerste dag van mijn studie, mag de eerste week fulltime aan de slag (in Utrecht, dus nog fijne reistijd er overheen). Verwacht dus de komende tijd maar niet al te veel activiteit van mij :') Zal mijn aandacht elders nodig hebben.

Roma, fijn dat je zo'n prettige smid terug hebt gekregen voor die oude. Hopelijk mag je nog lang plezier van hem hebben want een smid die paarden goed op hun hoeven zet is heel veel waard.

Yildiz, leuke foto's van je meidje :)

Voor ik in bed duik zometeen ga ik het niet meer redden om een uitgebreide bijleespost te typen, want ben druk alles aan het klaarzetten...lees wel mee hoor... maar wilde nog wel even snel delen dat ik supertrots ben op mijn kleine meisje <3

Kwam vandaag op stal om haar buiten te zetten, maar het regende dus verschrikkelijk. Ik denk, dan die regendeken maar eens op doen voor het eerst, want anders staat er straks zo'n zielig hoopje paard in de wei. Die deken hadden we laatst alleen gepast, verder kent ze dekens op nog helemaal niet... Dus ik doe de deken op (deed niet eens voorzichtig), en ze staat echt relaxt stil alsof ze al jaaaren dagelijks onder dekens staat. Stond me wel een beetje te observeren, zo van "baas, wat doe je?", maar verder hartstikke rustig.
Zet ik haar in de wei, loopt ze rustig naar 't gras en gaat staan knabbelen.

Wat een fijn paard is het toch <3 Een van de stalbazen kwam nog naar me toe om te vertellen dat hij Mish toch zo'n makkelijk paard in de hand vond...en al helemaal voor een arabier :') Hihi.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:03

Wat goed dat ze zo braaf was Eline! Fardani vind een deken nog heel eng, een fleece deken gaat wel, maar een regendeken maakt geluid als je beweegt :wow:

Zit net te denken, ik heb er ook schijt aan en zet het hier gewoon neer. Als een bepaalde persoon hier de sfeer komt verpesten, gaat ze dat in dit topic toch niet redden.

Degene die binnenkort terug komt bij mij is Shouk(ran), helaas kan hij door hele vervelende omstandigheden niet bij zijn huidige (top!)eigenaresse blijven, dus hij komt weer bij ons wonen.

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:11

Hij is echt een knapperd <3

wat worden je stallen mooi, je vader is een held!

en Mish is ook een held :D fijn zo'n brave merrie!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:51

Omg! Ik vond het al zo stil in dit topic, bleek ik het dus per ongeluk ontstipt te hebben :'(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:58

}:0