[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:20

Stond met tranen in mn ogen. Zo ontzettend lief.. Reindert maakt altijd zulke schitterende ffoto's...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:22

Pfff... zo moeilijk dat Umoyax ook vanavond nog weer bevestigde dat hij echt niet meer kan, ergens wel "fijn" zoals je schrijft maar gevoel en verstand liggen soms zo ver uit elkaar. Wens je heel veel sterkte dinsdag en maak er een mooi waardig afscheid van, maar dat ga ik vast nog wel een keer zeggen :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:04

Mooi Amy, en de bevestiging is het enige wat je nu hebt toch? Keuzes zijn gewoon klote...

Seti ziet er top uit, plofponysyndroom doet het goed voor haar haha :)

Nogmaals: Gong heeft ook de achterste onderste helft van zijn manen weg. Kwam toen hij ziek was(JKK vergiftiging) en hij daar prednison voor kreeg, toen is het uitgevallen en nooit meer terug gegroeid.
[img[https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10387295_515156785279977_6508136395764247826_n.jpg[/img] duidelijk zichtbaar, die strook loopt dus door naar achteren.

Joyce: wat rot van je zadel, misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe kan het ineens niet meer goed zitten?

Vandaag Arie laten keuren voor verkoop. De held was zo vreselijk lief <3 uur lang hoop gefrunnik en gepunnik aan z'n lijf en alles was goed. Ook letterlijk...alles was goed. Daarna dus 4 uur in de trailer gestaan naar zijn nieuwe thuis. Tjonge, wat valt me dat tegen hoe zwaar het is :( Dacht dat ik dat wel even zo zou doen...niet dus.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 06:21

Succes Lisa met de verkoop en gemis van Arie :(

Amy wat lief van de shoot, maar wat erg dat hij nou al zo slecht loopt

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:03

Wat ontzettend lief gebaar Amy van de shoot, daar zitten vast hele mooie platen tussen. Blijft een ontzettend droevig verhaal :(:) ;(

@ Lisa dat lijkt inderdaad hetzelfde. Shief zit alleen niet aan de prednison natuurlijk.. maar wel 'goed' om te weten dat het o.a. daardoor kan komen. Ik vrees ook dat, als we de oorzaak weten, het alsnog niet meer terug gaat groeien..
Ik wist helemaal niet dat je Arie te koop had joh, heb vast onder een steen gelegen. Fijn dat hij een huisje heeft gevonden maar afscheid nemen blijft zwaar :(:) Kan je hem nog opzoeken?

Wat leuk, m'n topic met mijn tekeningen staat op uitgelicht :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:09

Lisa, echt heel apart. Zat net een vriendin naast me die zegt, hey een goede vriendin van mij heeft net een jaarling arabiertje gekocht.
Was idd de jouwe.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:27

Proficiat met de verkoop en sterkte met het gemis! Lijkt me idd moeilijk je eigen grut verkopen. Maar tis gewoon waar je kunt niet alles houden. Was t maar zo.
Lisa, ik kan de foto niet zien?

Fijne vakantie gehad dus Set? Waar ben je geweest?
Set ziet er top uit. Prachtig drachtig!

Spam dat fototopic eens? :j

Kreeg afgelopen week nog mooie platen toegestuurd van Maris, heb er paar in m'n topic bij gezet.
Afbeelding
Volgende is Zaar, ik hoop deze week. En dan natuurlijk volgende week zondag komt Mariska naar het DAWRA weekend. Hoezo verwend? :o

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:31

Erg mooie foto Yildiz! Ik ga ff je topic bekijken :)
Haha heerlijk toch al die foto's! Ik kan daar ook altijd erg van genieten hoor

Dit is mijn topic: [UK] [TEK] Oefening baart kunst!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:40

Hihi, ja dat verveelt nooit die foto's! We vinden het ook altijd leuk om vantevoren een soort van moodbord te maken van hoe we het willen en om op ideeën te komen. Hebben er veel lol an en dat Nour Maris d'r favoriete model is vind ik natuurlijk heeeeelemaal niet erg, haha! :P

Wauw... Shanna... Die tekeningen!!!! :oo Die zijn echt goed! Heb je kunstacademie gedaan of anderszins kunstzinnige/ illustratieve achtergrond?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:54

Haha ideaal toch!! :D En dat moodboarden maken herken ik! Vriendinnetje van mij maakt ook zulke mooie foto's en komen altijd weer op nieuwe ideeen.
Ik ben nog steeds erg blij met deze shoot: http://img831.imageshack.us/img831/2781 ... 899913.jpg
Wilde een soort zomer/hippie sfeer, zaten erg mooie tussen.
Nu zijn we brainstormen voor iets in de western sferen! Zadel zien te lenen enzo haha. Maar eerst maar richten op show en vakantie, komen de shoots daarna wel weer!

Bedankt! :o Nee heb er niks voor gevolgd.. Zag 'vroegah' een topic voorbij komen van iemand die ook tekende en ik dacht dat wil ik ook! En ik wilde de eigenaresse van m'n bijrijdpony bedanken dus ik ging proberen Personage voor haar te tekenen en daar kwam deze zomaar uitrollen:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9733_n.jpg

Ik gaf het haar als verassing en ze vroeg, waar heb je dat laten doen?? Nouja vanaf toen was dus duidelijk dat ik er iets mee moest gaan doen :P
Ben nog steeds lerende hoor en steek veel op van andermans werk door er naar te kijken, maar tis denk aangeboren ofzo? :P

Nu hiermee bezig: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9103_n.jpg

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:04

Vind dat je echt talent hebt! Zou eens kijken of je niet wat illustratief werk kunt doen?
Die foto is idd prachtig! <3
Westernshoot...zoiets? Hier hadden we ook zon geluk met t licht. Nog altijd blij met die plaat.
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:22

Die foto Yildiz! alsof je in het wilde westen bent :)

Arie stond stil te koop, één keer in de zoveel tijd een nieuwe advertentie met nieuwe foto's op bokt en verder geen haast. Had ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Twee weken geleden zijn nieuwe mensen ontmoet een week later hebben zij Arie ontmoet, gisteren laten keuren en weggebracht. Moet zeggen dat het wel een echte kick geeft als je met een jaarling op een kliniek aankomt waar hij nog nooit geweest is en alles perfect doet. Buigen, meedraven aan de hand(hij had wel echt peper in z'n kont zeg!), longeren op het harde en zachte alle onderzoekjes, röntgens alles. Om dan te horen je hebt een braaf lief jaarling, je merkt echt dat hij heel veel in de hand is geweest <3
We mogen langs gaan wanneer we willen, al zal het voor het afsluiten beter zijn als we dat niet te gek vaak doen ;)

Wat leuk Eline dat je zijn nieuwe mensen kent :)

Je tekent echt waanzinnig, ben er van overtuigd dat het een aangeboren talent moet zijn, heb het geregeld geprobeerd maar kom niet verder dan stickmen ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:19

Het wilde zuiden hahaha! _O-

Brave Arie en natuurlijk gewoon goed opgevoed! :j

Waaaaauw, die foto's Amy op FB! Wat zijn ze mooi geworden! <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:53

Gefeliciteerd met de verkoop Lisa. Is inderdaad snel gegaan zeg!

Wauw prachtig Yildiz! Is die rijfoto ook van Nour?

Prachtige platen Amy. Zullen je vast heel dierbaar zijn <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:57

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:19

Heel heftig Amy

Yildiz ik was bij Bloemendaal aan zee, heerlijk.

Nour is gaaf zeg!

Shan je weet het al, maar ik vind dat je prachtig kan tekenen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:46

Mag ik jullie hulp even vragen? Ben benieuwd of jullie weten wat dit kan wezen. Heb het nog nooit eerder meegemaakt.

Mish tilde vandaag haar voet op en trok hem ineens heel snel op en ik hoorde een beetje een knak alsof er iets even niet goed schoot. Toen hield ze ineens daarna haar hoef alsof ze op rust stond, met de punt op de grond, maar ze kon hem gewoon niet goed bewegen, alsof er een gewricht op slot zat ofzo. Lopen ging alleen op drie benen. Daarna knakte hij weer en kon ze er weer normaal op lopen. Ze liep daarna nog wel gevoelig met dat been, maar al gauw niet meer echt onregelmatig, ging steeds beter weer. Leek alsof ze er naderhand niet veel aan over hield, dus ik heb het gemeld aan de staleigenaar en hem het even laten zien zodat hij het extra goed in de gaten houdt, en verder niet acuut actie ondernomen. Maak me echter wel een beetje zorgen, dit moet natuurlijk niet vaker gaan gebeuren.

Kent iemand van jullie dit?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:39

Ik heb wel eens gehoord van op slot gaande voeten maar zelf nog nooit meegemaakt, zo klinkt het wel! Zou het inderdaad beetje aankijken hoor :) Als ze na het weekend nog slecht loopt even beter naar laten kijken? En inderdaad als het vaak gebeurt ook even laten checken misschien. Ik zou niet teveel zorgen maken :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:43

Oh even een eigen post :P Set lijkt wel echt blij dat ik terug thuis ben, zou het verbeelding zijn? :+ Misschien heeft ze me voor haar gevoel nu wel meer nodig met baby inside. En mijn vader heeft wel muesli gevoerd maar het hooi wat ie gaf was het oude hooi wat ze niet wil :D dus nu geef ik haar weer haar favoriete hooi en ze staat dan zo tevreden te eten, lief beest <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:31

Happy Slettie :D

Kan best gebeuren hoor Eline. Hier op stal twee paarden waarvan de knieën wel eens op slot schieten :j Hoefsmid kan daar verlichting bij geven door goed bekappen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:07

Gong heeft het ook weleens met een voor kogeltje dan trekt hij zijn eigen kogeltje los. Zaar doet het met z'n voorknieën.

Achterknieën op slot is een naarder probleem, als daar jong niets aan gedaan wordt kunnen ze daar heel heel heel veel last van blijven houden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:51

wat was ze vorig jaar slank!
Hier is goed te zien wat ik aan haar wil verbeteren als ik weer dek, hogere staartaanzet (of eigenlijk plattere croupe), langere hals!, hogere halsaanzet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:59

(het was inderdaad haar achterbeen)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:04

been? Als ze met de achterknie op slot staan kunnen ze de kogel ook niet op rust zetten trouwens.

Tara maar even spammen, wat is het toch een beeldig prinsesje! Om te zien dan...stoute boef.
[KS-ITP] Myth'ara, onze unieke bruine panter

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 01:28

al reageert alleen Nicky.. durf ik toch te melden dat Set alweer 290 dagen drachtig is :) kijken of dat wel interessant is...