[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:34

@Jeanette: ik weet het eerlijk gezegd niet. John is de binnenbak aan het verbouwen dus weet niet of vrijspringen gaat lukken.. Heb ook nog niks van de familie Maarse op Facebook voorbij zien komen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:10

Oooh wat is Mo een lekker diiiiing!

Haha Fuego is nog veel viezer dan Set :D en je geiten zijn zo leuk :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:23

Doortje klinkt toch altijd als zo'n lekker ding he _O-

Fuego :=
Heb vreselijk gelachen om de geit-foto :')

Mooie foto van Mo. :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:28

Ja, Doortje is een bijzondere :D

Gisteren ook een mooie actie. Ik ging Dos en Door uit de paddock halen, voor het eerst zonder hulp. Ik heb 2 leadropes, dat vind ik altijd fijn werken.
Doortje begon een beetje te hupsen en hupst zo een voorbeen in een lus van mijn leadrope. Was natuurlijk even raar, maar ik kon haar zo stilzetten en haar beentje eruit halen, zonder enige vorm van paniek (wat ik bij Ely wel gewend ben haha). Superbaby <3

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:49

@Lilskie: Dank je wel. Ga ik longeren. Ben er bijna afgeklapt na een bokpartij gisteren. Hij ging toch zo giga aan de kletter. Dat zal je toch in je proef hebben. Brrr.

Wat een prachtige foto. Ik zag op fb wat voorbij komen. Heel byzonder, we staan niet bij elkaar in de vriendenlijst. :D Maar geen straf om dat te zien.
En die geit _/-\o_

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:06

@jessica wat een hottie toch die mo <3, he's sexy and he knows it
@annika dat vraagt wel om een foto van Dos zal enorm schattig zijn

Oke hoezo zo baasje zo paard....gister haar ik asal uit de padock dikke kras boven haar oog uhm ja dit paard heeft nog wel eens wat, vanmorgen was het mooi dik geworden ze dacht jij een dik ook ik ook maar whaha gelukkig is het oppervlakkig maar het stunten mag van mij nu wel een keer ophouden

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:28

Jeanette.. Ik heb gister maar gelongeerd. Princesa stond al te stuiteren in haar stal. En in de bak sloeg ze de gaten in de grond... Zo blij dat ik er niet op zat. Ga vandaag maar even flink met haar aan het werk..

Princesa gaat meelopen in de kerstshow van de Beemsterruiters 21 december. Ik mag zelf niet rijden want ik ben geen lid. Vind mijn AVS lidmaatschap voldoende, hoef niet nog een rijvereniging.. Maar ze gaan dus een carrousel doen met 4 AV's in het donker met wat lantaarns bij de bakletters en de paarden hangen zelf vol met lichtjes. En er gaat dus een meisje van stal op Princesa.. Ik ben benieuwd. Ze vind het best spannend omdat Princesa bij ons bekend staat als een rodeoknol voor vreemden. Wat ook zo is, want als er iemand op zit die ze niet moet gaat ze gewoon achteruit de bak door of ze gaat gewoon zitten. Morgen gaan ze voor het eerst oefenen, ik ben er gelukkig wel bij. Want een ander op m'n paard, ik blijf dat moeilijk vinden. O:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:32

@lilian ik vind het knap, ik ben erg bezitterig en er komt niemand op Asal nja op manlief na dan

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:47

Ik moet je zeggen dat ik er al buikpijn van heb hoor. Ik ben ook bezitterig, maar heb dit toegestaan om een vriendin uit de brand te helpen. Ik weet nu eigenlijk al dat het drama wordt en heb ze ook gezegd dat de kür toch in het donker is en ze dus niet moet gaan lopen sjorren in haar waffel. Maar ik ben er wel elke keer bij..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:56

oke ja dan nog....ik weet het klinkt ego maar assie is van mij voor mij alleen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:01

Herkenbaar hoor, ik geef mn paarden ook niet graag uit handen. Ze zijn van mij, ze horen bij mij, klaar. Alleen Mel mag er een hoop mee :P

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:04

Moet eerlijk bekennen dat ik er nu gene problemen mee heb als mijn verzorgster metLudo bezig is.. Ik weet natuurlijk niet hoe dat in de toekomst is met rijden, maar goed daar heb ik maar mee te leven. Aan de ene kant denk ik dat ik het lastig ga vinden, andere kant het geeft mij wel rust dat ik een dag of 2 á 3 niet verplicht erheen hoef..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:09

Als ik er niet ben staan ze gewoon stil :P Toen we nog halfpension stonden was het soms wel lastig ivm uitmesten en hooi vullen etc, kon ik gelukkig hoop onderling oplossen met Mel.
Maar nu... Ze zijn nog jong, dagje zonder mij overleven ze wel. Ze komen buiten met hun natje en hun droogje.
Al moet ik zeggen dat ik van Daan altijd op mn kop krijg want als ik een dag niet geweest ben wil Nas haar halster niet meer om en is ze soms helemaal een beetje depri. Umoyax kan ik nog wel een dagje laten staan maar ook niet te lang, gaat ie dingen slopen :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:14

Ik wil het liefst geen dag missen eigenlijk. En dit meisje gaat maar een keer of 3 rijden (alleen voor die show) en dan is het weer klaar. Ik heb even een verzorgster gezocht een poos terug, maar hier kreeg ik echt de kriebels van. Een meisje heb ik laten proefrijden en terwijl haar moeder naast mij zat op te scheppen over hoe goed haar dochter reed zag ik mijn paard haar staart steeds hoger dragen en toen in de rodeo-stand komen, waarna Ses ook moedwillig dit meisje er koste wat het kost af wilde krijgen, wat ze nooooiiittt doet... Het was komisch, maar Princesa is gewoon een eenkennige troela. Wat ik ook wel weer een prettig gevoel vind eigenlijk...stiekempjes... *D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:18

:D
En terecht :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:49

Wat gaan jullie weer hard! Mooie foto's van drachtige Set, Yusraa met regenboog halster en natuurlijk Mo!

Zadels voorbij zien komen, leuk hoor! Letiets en Ersiel vandaag de zadelmaker, hoop dat jullie gauw weer lekker kunnen rijden!

Ken eet weer las ik? Super fijn, wat een opluchting!

Sorry voor wie ik vergeten ben, ff te veel om bij te lezen haha.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:49

Sieltjuh schreef:
MirandaFuego schreef:
Even voor de duidelijkheid, dit was niet het paard hè, maar de geit. :j

Ow... Echt?? :+

Ja, als je goed kijkt zie je op zijn hoofd twee kapstokken, daaraan kun je het verschil zien met Fuego. :j

Die geitjes zijn echt leuk, zulke schattige beesten, echt gezellig om die erbij te hebben lopen. :+:

Annika, mijn deken was ook niet goed waterdicht meer, ik heb er een paar spuitbussen opgespoten die ik bij de action had gekocht, was direct weer goed!
Fijn dat ze zo lekker rustig is en niet schrikt, zoowh makkelijk!

Owh Jeannette, misschien anders even voorlopig longeren voor het rijden, vanwege de vorst kunnen ze wel eens te fris zijn..Fuego was gister aan de longeerlijn ook helemaal crazy, het leek meer vliegeren. :=

Asal moet ingepakt worden in bubbeltjesfolie. :j

Lilian, als ze het op de goede manier aanpakken is het niet erg, maar ik heb dan liever een kindje erop die verder niks bijzonders vraagt, dan gaat het prima.
Dus gewoon zeggen wat ze moet doen en wat verboden is.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:07

@miranda wij hebben ook 2 witte geiten ze zijn echt zo vreselijk leuk, ik dacht zelf aan een mummiepak voor asal?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:15

Dos heeft haar jasje gekregen, fijn dat Door hem lekker vindt smaken :') gekke baby :+
Knappe Mo met zwevend kettinkje, was ook het eerste wat mij opviel _O-
Asal is sympathiek Joyce :j

Yay, Noah is uitgekozen om dat nieuwe voer van Pavo uit te testen! Ben heel erg benieuwd of hij het lekker gaat vinden en of hij er iets aan heeft :j

Ik vind het prima dat mijn bijrijdster 1 dag in de week op Noah rijdt, liever dat dan dat hij nog een extra dag stil staat. Ze kan lekker met hem rijden, het is niet echt werken maar wel lekker bewegen en ze krijgt hem al steeds losser in zijn lijf. Vind het ook een fijn idee dat als ik niet kan ik iemand anders er op kan laten, zoals toen ik m'n been gebroken had. Ideaal dat hij niet direct iedereen er af smijt _O-
Als een vreemde hem aan het werk gaat zetten wordt ie wel een draak hoor, maar dat is ie bij mij ook :+
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 22-11-13 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:16

Op de vorige stal hadden we ook geitjes, zijn idd super leuk :j

Nou, zadelpasser is geweest, op zich is het zadel wel te redden, vulling moet er uit en nieuwe er in en hij moet 1 a 2 boommaten wijder.
Deze zadelpasser had duidelijk verstand van zaken, het enigste is dat zijn ons helaas niet kan helpen, zijn woont 200km bij ons vandaan en je moet (zeker met nieuwe vulling) zeer geregeld de boel laten controleren, dus we moeten nu een passer vinden die op de zelfde lijn zit, maar dichter in de buurt woont. Helaas kon de passer niet direct iemand aanwijzen die daar geschikt voor zou wezen, maar ze ging wel mee denken.
Al met al zijn we absoluut wijzer geworden, maar niet verder gekomen :Y)
Hopelijk vinden we snel iemand, we moesten toch even rijden met het zadel en Djuun had er zo veel zin in, helemaal enthousiast, maar ja, we kunnen moeilijk door gaan rijden met dit zadel zo lang het niet goed ligt :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:16

Wat voor voer Tam?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:18

Speedibeet, voorgeweekte bietenpulp-vlokken die met koud water in 10 minuten volledig geweekt zijn. Lekker veel vezels, houd die darmpjes goed in beweging.

Letizia

Ooh ja, had er van gehoord :j

Tammy_

He Letiets, aan de ene kant fijn dat jullie weten hoe of wat, maar aan de andere kant lastig dat het dus niet direct op te lossen valt :(:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:19

Ja, das was wel balen, je merkt dat Djuun flink uit shape is, ze staat nu al zo'n poos "stil" :\