[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:15

Bedankt iedereen voor de steun, doet me echt goed.

Ik wil geen kunstgrepen meer uithalen eigenlijk. Het veulen is niet eens voor mezelf.. is gewoon goed zo.
Gisteren fotoshoot gehad. Zat veel moois tussen zag ik al op de camera. Maar zo bizar.. voor het laatst in de make-up (was mn spullen nog vergeten ook, dus creatief geweest met zwart en olie), voor het laatst showset om.. ook nog foto's gemaakt met hoofdstel. Gekregen voor kerst, dubbel bijzonder omdat mn ouders me nooit iets voor de paarden willen geven. Het staat hem zo mooi... toch nog 1x om gehad... set en hoofdstel gaan maar aan de muur.
Nog 2 shoots op de planning maar dat wordt au naturel. Hij was altijd dol op shoots, hoefde alleen maar de camera aan te wijzen en hij deed de rest. Gisteren niet, hij had er weinig zin in. Hij is gewoon op... ;(

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:37

Hij weet nu dat je hem begrijpt als hij niet meer kan...dus nu kan hij zichzelf zijn. :)

Heel veel sterkte Amy.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:23

Maaike, ik duim heel hard dat je er bovenop komt. Je zou voor minder moedeloos worden... Veel sterkte.

Tammy_, schrikken van Noah! Niet fijn als je je paard zo aantreft. Gelukkig geneest het snel... Vreemd ook dat de paarden elkaar al kenden, goed dat ze niet meer samen moeten.

Annikab, die twijfels kan ik me voorstellen. Je bent er zo trots op en dan ja... Wel een heel leuke foto van de slaapstand-kudde! Ik heb gisteren mijn mannen ook van veraf betrapt terwijl ze beide in het hooi lagen te slapen :+ Dan smelt je hart toch...

Joysjuh1987, fijn dat je een leuke les had!

Amy, ik begrijp je helemaal. Het moet heel hard pijn doen om te weten dat je alles stilaan voor de laatste keer doet. Bah, echt gewoon k*t.

Gisteren hebben ze op de bouwgrond naast mijn moeder haar huis alle bomen gekapt. Die zijn ooit door mijn grootvader geplant, dus voor mijn moeder was het heel moeilijk om aan te zien. En voor mij nu zo ook wel, alles is zo kaal. De paarden staan achter die grond en nog een paar huizen daarnaast, ze waren gelukkig doodbraaf. Adje was wel wat in shock, die is stokstijf bij de loopstal gaan staan met zijn hoofje bijna op de grond, echt raar. Gelukkig is hij weer de oude.

Ik heb contact kunnen maken met Claudia Brugman, heel fijn. Ze gaat kijken of ze foto's heeft van Fin zijn veulentijd, want hij was het eerste veulen dat ze gefokt heeft. Ik wacht dus vol spanning!

En niet alleen daar wacht ik op... Ik heb net iets in huis per ongeluk gezien wat ik niet had mogen zien. Het zat ook verstopt, maar mijn oog viel er toevallig op. Het was een zakje van een bepaald type winkel, en ik heb erin gekeken en er zat een klein zacht doosje in. Toen ben ik gestopt :D Vond het al opvallend dat mijn vriend absoluut vond dat we morgen nog eens uit eten moeten gaan :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:44

Wat een heerlijke foto Annika <3 Euf is mooi aan het verkleuren!

Hahahaha Tineke!! := Voorzichtig gefeliciteerd dan alvast :))

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:45

Hopelijk is het voor mij en duurt het niet meer lang voor ik weet wat het precies is, wie weet sla ik de bal volledig mis, maar het hangt wel een beetje in de lucht... Al een tijd eigenlijk...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:48

@Tieneke spannend ons wel ff op de hoogte houden hoor

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:52

Ga ik doen :D Spannend!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:32

Terug van 5 dagen vakantie, even bijlezen en dan zo naar Set en Blue!

Wat erg van Priska :oo

Fijn Joyce-Asal van je mini! Mooi drachtig. En mooie combi,

leuk veulen Joyce-Yus

Knappe foto van Mo!

Fijn dat Eufie nu pikzwart aan het worden is :D

Adawi wat erg van Jim :oo

Siel wat erg van die kat :(

Nour is gaaf :D

Wow wat is Noah toegetakeld! -O-

Wat verschrikkelijk van Umoyax Amy, sterkte :(

Annika zo moeilijk met verkopen, snap je twijfels!

Zonde van Nashwa :(

Ik hoop dat ik iedereen ongeveer heb gehad..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:06

Dank je! Leuke vakantie gehad?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:22

Haha wat leuk Tieneke! Voorzichtig alvast gefeliciteerd dan maar :))

Welkom thuis Kat! :)

DA is hier trouwens geweest van de week voor die vreemde haaruitval zo plots. Er is nu een algemeen bloedonderzoekje gaande en onderzoek naar Selenium + Vitamine E. Ben benieuwd wat eruit komt
Ze dacht bij maanuitval aan stress, spierbevangenheid of kroelen maar geen van deze 3 lijken ons waarschijnlijk dus dat werd 'm ook niet. Shief is inmiddels chillheid 1e klas, en voor kroelen is het echt veelste netjes.. Lijkt bijna tondeuse werk := Ben benieuwd wat er uit de test komt!

Afbeelding
Die verrekte zweetplekken :Y) Ik heb alweer dag gezegd tegen m'n zwarte paard en hallo tegen m'n bruine :')
Maare best wat spieren nog hè voor zo'n oma!

Afbeelding
Dromertje :z

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:38

Shief ziet er goed uit :)
Even een raar dingetje. Kan het niet zo zijn dat idd iemand met een tondeuse langs is geweest? Je hoort het best vaak dat ze manen knippen voor vogelnesten ofzo. Misschien was dit een dief die netjes de onderkant van de manen wegscheert??

Hoefsmid is weer geweest, hij is weer als nieuw :) Nog even gelongeerd maar hij was enorm zwaar aan het ademen, sloom en na 6 rondjes bekaf. Geen verhoging en eet en mest goed. Misschien last van het benauwde weer?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:48

Haha ik ga er niet vanuit Nicky :P Het zou inderdaad kunnen, maar er zitten nog allemaal grijze haartjes (kortere) langs het kale stuk. Stalgenoot kwam er ook al mee, maar dan zouden die kleine haartjes ook weg moeten zijn denk ik..
http://i1368.photobucket.com/albums/ag1 ... ffea7b.jpg
Maar er zijn inderdaad genoeg gekken die het zo zouden doen :+

Zou best kunnen Nicky, ik vond het vandaag ook weer aardig benauwd buiten. Of misschien even een off-day, heb ik ook wel eens last van :') Nee zonder gekkigheid, zou even kijken hoe die morgen is, maar denk idd door het weer!

Hoe is het trouwens met Day zn hoeven? Gebruik je nu hoefschoenen?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:51

Ja dat is waar. Met een tondeuse krijg je natuurlijk ook stoppels.

Hoeven gaan goed, groeien als kool. Kreeg vandaag nog meerdere complimentjes van m'n smid dat z'n hoeven er zo goed uit zien :) Hoefschoenen passen helaas niet meer goed ;( Ga ze morgen op marktplaats zetten. Moet zeggen dat het zonder heel goed gaat. Alleen toen die periode dat ie een dik been had heb ik heeeel veel op het asfalt gestapt, dat is echt funest.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:54

Ahh oké! Fijn zeg, ik ben jaloers op hoeven die als kool groeien :Y)
Wij letten er inderdaad enorm op om niet op het asfalt te rijden en nu gaat het ook wel goed maar ideaal is anders. Ze groeien gewoon echt te langzaam :Z
Zonde van je hoefschoenen!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:57

Ahh, leuke foto van je mini kudde Annika!

Pff.. vind het nog steeds bizar Amy, het laat me ook nog niet echt los. Veel te vroeg gewoon, en laat je af en toe maar lekker gaan hoor, ook met jankbuien, dat hoort erbij :(:)

Spannend Tieneke, geniet ervan!

Welkom terug Kat, fijne vakantie gehad?

Shieffie ziet er zo goed uit Shanna! Snap zo goed dat jullie (terecht) super trots zijn!

Vond het ook aardig benauwd buiten, zou kunnen dat het daar aan ligt Nicky, verder maar ff in de gaten houden.

Nou les was leuk hoor met de mannen! Veel geoefend ook met de eigen houding (confronterend af en toe :o) en de in hand trail oefeningen. Beiden waren erg braaf en nu bekaf, die oogjes werden steeds kleiner, hihi. Leuk om hier weer mee verder te gaan!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:02

Thanks Ilona :)

Wat leuk van jullie les! klinkt als een geslaagde training :D Lijkt me ook leuk om zo'n les eens te volgen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:15

ben benieuwd Shan!

Ja heb het leuk gehad Joyce, vakantie in eigen land! We hadden maar 5 dagen en moesten donderdag op en neer naar Groningen voor een begrafenis (van de veel oudere halfbroer van Willems moeder) dus uiteindelijk maar 4 dagen, maar was heerlijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:40

Set megaplet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
baas ik heb het zwaar!

en Blue

Afbeelding

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:44

Shanna, Dos heeft precies hetzelfde! Dat is wel een enorme kroeldoos en haar beste vriendje is een excemer, dus haar manen en staart gaan er nu ook wel weer aan.
Stalgenootje kwam met de verklaring dat het pollenallergie zou zijn, misschien iets om aan je dierenarts voor te leggen?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:15

Setteplet met der megabuik <3
En knappe blue!

Hmm annika dan begin ik toch weer te twijfelen.. Shief kroelt wel veel met der vriendinnetjes maar ik vond het zelf veelste netjes voor kroelen, omdat het echt onder de manen zit, de andere helft valt er netjes overheen zegmaar. En het is echt allemaal weg, bij kroelen zou ik denken dat er dan nog hapjes zitten. En zou ik denken dat dan ook de bovenkant eraf valt en niet alleen onder de manen? Het jeukt niet, ze schuurt niet, zitten geen korstjes of schilfers..
Hmm pollenallergie hebben we het niet over gehad.. Zal t opnoemen als ik de uitslag krijg

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:03

Sorry voor de egoposts momenteel... ik lees mee maar kan het even niet opbrengen.
Vanavond prachtige verrassing. Chris en Christina zouden langs komen en hadden stiekem Reindert voor me geregeld voor een prachtige afscheidsshoot!
Umoyax deed nog even flink gek op de wei maar hij loopt wel echt beroerd.. ergens is dat 'fijn' om te zien want het bevestigt maar weer dat het de juiste keuze is..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:05

Prachtige buik van Set!

Ik las het op facebook Amy, wat een super lieve verrassing, ik hoop dat er prachtige plaatjes bij zitten!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:10

Wat een super verrassing Amy!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:16

Wat een super leuke verrassing Amy! Komen vast mooie foto's uit :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:19

Vind t echt n prachtig gebaar Amy! Zullen vast en zeker top platen gaan worden! Tof dat je zulke mensen in je nabijheid hebt.❤️