[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:37

Fijn annika dat je er blij mee bent! Ik heb zin om enzo te ontmoeten :D

Je kan dat mooie portret van euf wel plaatsen :))

Wat gaaf Miran, handig zijn jullie toch. Heel tof!

Ik twijfel soms ook hoor hoe lang ilya mag gaan blijven :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:08

Je kan ook je andere paarden brengen en daar dan gaan wonen natuurlijk! :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:38

Ik kom ook maar weer eens even onder mijn steen vandaan :D .

Ja daar wonen wij waren dat ook van plan helaas staat ons huis nog steeds te koop dus daar gingen de plannen. Ik kan wel begrijpen dat je Ilya graag weer wat dichter bij huis hebt maar op zich staat hij er niet verkeert het ziet er echt wel goed uit zo met die mooie weides en vele vriendjes.

Zo Miriam lekker bezig geweest je houd wel van tutultjes he :D .

Hee Annica wat leuk en wat een dappere post ook weer vind dat altijd wel knap na zoon lange tijd. fijn dat alles goed gaat met Enzo en je paarden kinders.

Mish staat er heerlijk bij heb je dan weer een goede keuze gemaakt nooit leuk dat verhuis gedoe en altijd weer afwachten waar je dan terecht komt.

Lekker op vakantie Yildiz zou ik toch ook wel weer eens willen maar ja dat word erg lastig hier met zo veel dieren. Je foto,s gaan echt goed vooruit mooi hoor!

Hier gaat alles zijn gangetje vandaag even al mijn paarden spulllen gepoetst en gevet. En nog even op Dibah en Sil gereden.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:22

Hoi allemaal :wave:

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd Joyce. Het is niet niks wat jullie allemaal op 't dak krijgen :(:)

Eline
Wat fijn dat de verhuizing met Mish zo goed ging! Dapper kind hoor, zo stoer mee als handpaard! :D Ze wordt ook echt groot nu! Ze gaat lekker los op dat filmpje :D Tussen Mish en Olina klikt het ook heel goed volgens mij?

Katja
Lieve knuffelfilmpjes met Ilya! Hij groeit ook als kool zeg :oo Verkleurt ook lekker zo te zien!
Die foto's van Nikki zijn heel sprookjesachtig, mooi!

Yildiz
Haha, dat beteuterde snoetje van Nour! _O-
Fijn dat Tie weer goed loopt, top! Die familiefoto is ook leuk! Vind het zelf ook interessant om familieleden met elkaar te vergelijken :j Enne, fijne vakantie!

Miranda
Die standfoto van jullie samen blijft heel erg gaaf! Die weerspiegelfoto's zijn ook mooi gelukt! :D Jaren geleden heb ik ook eens zo'n waterweerspiegel foto van een veulentje gemaakt, blijft mooi!
Nikita haar kamer ziet er leuk uit!

Michelle
Ondanks de mindere rondjes, toch nog een nette 182 punten! Op naar de volgende wedstrijd, hopelijk gaat het dan beter! :D

Roma
Mausi ziet er mooi uit met haar dikke buik! <3
En oh oh, wat een trutje die Aleeyah!

Eline
Gefeliciteerd met jullie foutloze, aangespannen ronde! Toppers :D

pinky_river (Excuses, ben je naam even kwijt)
Leuk dat hij ook pootjes kan geven onder het zadel :D Yusraa kan het ook op commando, geen idee of ze het ook doet als ik erop zit.

Saskia

Wat leuk om Doortje weer te zien, wat wordt ze al groot!

Annika
Fijn dat jij en jou kleine het goed doen! :D :D

Gelske
Ook een lekker rommeldagje, ook wel eens fijn! :) Heb laatst ook even wat leren spullen uit elkaar gesloopt en ingevet, rustgevend klusje is dat :)

Hier ook alles prima. Momenteel erg druk met het werk, vakantieperiode! Ik heb mijn vakantie in april al gehad tijdens het waken bij Yusraa. Met de paarden gaat alles goed. Munir is zijn heerlijke, puberende zelf, maar hij vind het erg leuk om nieuwe dingen te leren! Azi begint ook brutaal te worden, wat voor hilarische momenten zorgt :') Yusraa is een heel gemoedelijke mams, Azi mag bijna alles, haha! Ben gisteren ook weer aan het showhalsterknutselen geslagen, ik gun mij eigenlijk te weinig tijd voor mijn 'thuis' hobby's. (er zitten echt te weinig uren in een dag)

Ik heb nog een filmpje geknutseld. Een nummer wat al jáááren favoriet is, en vind het heel mooi passen bij een nieuw, jong leven. Sentimentele muts moest wel even janken, erg toch? :o
Hij staat in dit topic:
[KS-ITP] Zo trots.... mijn lieve Azibaijirah

En nog wat kiekjes van de paarden, volgens mij had ik die hier nog niet gedeeld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was laatst even door mijn foto's aan het bladeren, en kwam deze reeks weer tegen. Yusraa was op dat moment ongeveer 4 maanden drachtig <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:34

Wat een leuke foto's allemaal!
Wil je Ilya echt terughalen Katja?
En Door woont idd vlákbij de dierentuin in Rhenen!
Leuk dat je volgende x komt kijken Annika!
Door groeit nu echt,van de winter geen mm gegroeid en vanaf April al een cm of 8!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:44

Ik kan hem toch moeilijk zijn hele leven daar laten :+ hihi. Maar bedoelde meer dat ik niet weet hoe lang hij daar blijft in totaal. Ik twijfel dus juist of ik mijn plannen niet moet verlengen.

Leuk Joyce! Hoe verliep yus haar dracht?
Ilya is de afgelopen maand veel lichter geworden, ik vind dit zijn mooiste kleur tot nu toe.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 03-08-15 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:47

Ik bedoelde ook of je hem al gauw weer ophaalt?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:48

Hihi ik had net mn bericht aangepast. Het originele idee was een jaar in duitsland, dus ongeveer tot eind april. Maar twijfel nu juist of ik dat niet zal verlengen m maar dat zie ik in het voorjaar wel :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:20

Yus haar dracht verliep heel goed, eigenlijk precies volgens het boekje. Geen problemen, pijntjes of rare dingen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:12

Wat een rust ineens! :)

Munir zijn halster begint vorm te krijgen :
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:20

Annika, wat ontzettend leuk dat je weer terug in het topic bent :) Fijn dat je al vast een beetje kunt wennen aan je rol als kersverse moeder, haha. Lijkt me een enorme verandering hoor, maar het scheelt vast dat Enzo wel gewoon lekker slaapt enzo! Scheelt jullie ook wat nachtrust haha.
Wat leuk dat het zo super gaat met Ely en Eufje, ben heel benieuwd hoe ze er nu bij staan, klinkt allemaal top. Wat lief dat Katja langsgereden is!

Miranda, wat een leuke verrassing voor Nikita dat jullie haar kamer hebben opgeknapt. Is leuk geworden zeg, daar is ze vast heel blij mee! :D

Joyce, wat een prachtige foto's van Yusraa en Munir upload je me hier! :D Prachtige drachtfoto's van Yus, ze straalt helemaal! En jeetje wat is Munir al wit zeg! Zo rabicano zie je ze niet vaak.
Mooi halster btw!
Met Olina en Mish klikt het inderdaad super. Ze zijn echt dikke maatjes en lopen de hele dag naast elkaar door de wei. Heb ze nog nooit gezien dat ze vrijwillig verder dan 5 meter bij elkaar vandaan waren :') lopen telkens achter elkaar aan.

Katja, ik zou ook moeite hebben om mijn paard daar weg te trekken als hij daar zoo lekker staat. Zou inderdaad lekker van het voorjaar kijken hoe het dan gaat en dan de knoop doorhakken. Als hij toch nog zo'n jonge gup is dat je er niet zo veel mee kan, dan staat hij misschien daar net zo lekker ;)

Pfff vandaag ook weer een dag gehad... :')
We hadden een testzadel besteld van Barefoot, een Arizona Nut. Die mogen we dan een weekje uitproberen. Vandaag binnengekomen, prachtig zadel zeg! Niks op aan te merken, ziet er echt super uit.
Dus wij enthousiast op de fiets meegesleept naar de poownies... leggen we hem op de rug.
Nouuuu, zelden een zadel gezien dat zó beroerd ligt, zeg. :oo
Steekt zo hop 10 cm omhoog aan de achterkant, ligt echt óp het paard ipv dat het er lekker omheen past, en met lopen schuift de achterkant van links naar rechts, schuurt over de rug heen. Dat was echt niks :')
Denk dat Barefoot gewoon niks voor ons is, heb wel meer ervaring ermee maar ook toen schoven ze en lagen ze heel ongemakkelijk.

Wél van de dag gebruik gemaakt om eens te kijken hoe een westernoutfit Mish staat :=
Eerste keer dat ze een bitje in heeft gehad, dat vond ze maar raar. Denk dat dit zowat de enige foto was waar ze haar mond dicht op had :')

Wat denken jullie... hoe staat het haar? :D (ze verdwijnt overigens wel een beetje onder het zadel :+ )

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:31

Thanks! :D Teruggerekend was ze toen zo'n 4 maand op weg, blij paard!

Ik heb ook een Nut gehad en die lag op dezelfde manier. Mijn gewone Arizona ligt goed, is een compleet ander zadel. Ik denk dat het de moeite waard is om dat te proberen! Het staat haar wel stoer zeg!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:35

Pff ja dit viel me echt wel tegen hoor. Ik heb ook een Arizona gekend, die lag op het paard dat bij mijn bijrijdpaard stond. Daar lag hij inderdaad een stuk netter op... maar had ook wel een beetje de neiging tot omhoog steken aan de achterkant. En de Nevada waarmee ik gereden heb deed dat ook al... dus ik begon me af te vragen of dat een standaard Barefoot-tic is :+

Als je een keer zin hebt om te komen buurten bij ons en je Arizona mee te slepen ben je welkom btw <<)

Staat best wel stoer toch? :D Vond ook dat het hoofdstel haar ontzettend gaaf stond!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:42

Dat is wel een leuk idee! :D Jullie zitten hier niet eens zo gek ver vandaan geloof ik!
Staat prachtig inderdaad, zo volwassen ook al!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:51

Staat echt gaaf eline! Ik heb zelf ook niet zulke geweldige ervaringen met barefoot maar genoeg mensen Er erg enthousiast over :j

Ach ja aan de ene kant staat ilya dat goed maar om je twee jarige iets vaker te zien en wat opvoeding beginselen bij te brengen zal ook leuk zijn :D vandaar dat de keuze nog niet is gemaakt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:48

Gelske, fijn dat alles z'n gangetje gaat.
En invetten, dat moet ik ook weer eens doen, nu hebben we allemaal vakantie en dan verloopt het hier wat chaotisch, ben al blij als ik wat met Fu kan doen. :')

Yusfoto's met buik, ja, die had je eerder voor ons vertsopt!
Ze ziet er happy uit tijdens de zwangerschap. :))
Mooie foto's allemaal, ik vind het best grappig dat je een beetje dezelfde types hebt! :D
Azi wordt dan wel een verwend krengetje straks, als ze alles mag! _O-
Dat halster gaat vast heel cool staan straks!

Door zag die giraffen en dacht: "Nu moet ik toch echt gaan groeien!".. :D

Eleeneh, Mish is zo een echt paard al! :))
Staat er retegoed, ze krijgt een mooie vorm.
Maar dat zadel, wat erg, of misschien wel makkelijk, kan je nog wat opbergen aan de achterkant. :P

Kat, dat is ook heel leuk om je paard manieren te leren, ik zou mijn paard niet willen missen.
Maar wat je met twee jaar doet, kan wel ook met drie jaar, das nog vroeg zat.
Maar op een gegeven moment denk ik dat je het ook wel beu zal zijn dat ie zo ver staat, vooral als het misschien een keer niet helemaal lekker gaat lijkt het me lastig.

Hier ook alles z'n gangetje, druk met die twee andere gekken hier in huis, Fu had een snee in de bal van zijn voorhoef, hij liep wel goed maar ik doe toch maar wat rustig aan.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:36

Haha ik maak zo vreselijk veel foto's, ik vergeet ook weleens wat te plaatsen. Alleen van Yusraa heb ik er al duizenden, en dan heb ik haar nog maar 2.5 jaar :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:02

Das wel leuk met digitale camera's, je kan zo lekker veel maken! :))

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:18

Jep, dat is zeker heel handig!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:44

Lieve meiden,
Onwijs bedankt voor al jullie steun en lieve berichten
Afgelopen woensdag ben ik gecuriteerd en helaas ging dit niet helemaal zoals velen beloofd hadden. Nu bijna een week verder ben ik voor het eerst een hele dag uit bed geweest en lekker met Assie aan het werk geweest. Ik heb erg veel pijn gehad, moest ook een nacht blijven en kon niets anders dan plat op bed blijven liggen. Aankomend weekend gaan we een weekendje naar Texel om helemaal uit te waaien en volgende week de draad weer op te pakken kwa werk en regelmaat in mn dagelijkse leven. Het was natuurlijk niet alleen lichamelijk wat me de das om deed maar ook alles er omheen wand wat was het even heftig alles tegelijk.
Gelukkig heb ik veel steun thuis, plezier van mn hondjes en paardjes en geniet ik volop van jullie berichten en fotos die voorbij komen.
Vandaag dus weel lekker met Assie getraind, helaas kan ik nog niet rijden dus dan meer lekker vanaf de grond, en wat was het genieten wand ze deed het allemaal zo goed
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:55

Ahhh Joyce, echt heel vervelend dat het zo is gelopen... :(:)
Heel veel sterkte nog meis, lekker dat jullie er even tussenuit kunnen gaan naar Texel!
Assie gaat goed, dat oogje van haar, strak naar voren. *D

Hier bedacht ik me dat ik laatst die fotoshoot had gedaan op zowat dezelfde plaats als 9 jaar geleden, dat was toen hun wei, daar hebben ze later meertjes gegraven. :j

2 juli 2006:
Afbeelding
24 juli 2015:
Afbeelding[/quote]

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:59

@miran ja ze is altijd op en top geconcentreerd. Wat mooi die vergelijkingsfotos en wat is fu toch veranderd vooral de kleur lijkt wel totaal ander paard

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:08

He wat erg Joyce, heel veel beterschap en even tot rust komen! Asal ziet er super uit

Niet alleen Fu is witter geworden :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:55

@Kat dankje ennuh niet stopper met posten van je prachtige paardjes wand oh oh wat is dat genieten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:03

lief van je :) gister hadden ze het wat te warm, mijn mooie dames <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding