[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:40

Bren79 schreef:
Hoe lang is Mo nu in totaal onder het zadel? want volgens mij kan je daar al wel snel een proefje mee rijden ;)

We zijn vorig jaar begonnen net na de zomer...
Maar zeer onregelmatig bereden de laatste tijd.

gebrek aan hulp en bevroren bak etc :+
Baasje in de kreukels :')
Daarom wordt hij nu doorgereden door Instructie.
Door een darm ziekte heb ik heel snel last van vermoeide lichaam....dus als Mo even niet mee werkte was baasje al kapot :o

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:49

Ik had het op FB ook al gezegd, maar prachtige foto's van je prachtige merrie Brenda!!
Jullie zijn wel 'n beetje mijn voorbeeld hoor, hoop ook ooit zo ver te kunnen komen met Djuun :D

Vandaag kwam een vriendin ons zadel proberen/voelen, kijk of dat wellicht wat voor haar en haar poown is, dus ik eerst op Djuun, die op de poetsplaats stond te suffen, maar erg fris werd toen ik op steeg :))
Maar kort gereden, maar ging echt weer fijn, hoewel ik wel kon merken dat ze hengstig is. En zowaar sprong ze de eerste keer galop echt keurig aan, oké, hoofd iets in de lucht, maar direct op m'n hulp en mooi voorwaarts, het wordt nog weleens wat :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:02

Wat een schitterende foto's! En kan me voorstellen dat het gaaf is om je eigen product in te mogen rijden idd :j

Ik krijg steeds meer momentjes van ongeduld := Wil er ook op!! Vooral Umoyax eigenlijk, maar dat komt ook omdat ik zo benieuwd ben of mijn inschatting van hem klopt :P Plus dat ik soms niet meer weet wat ik met m moet gaan doen... Hij wil werken en dat getrut in de bak heeft hij de laatste tijd weinig zin in, mal beest.
Ben overigens wel blij dat hij binnenkort apart gaat, vind hem er niet echt op vooruit gaan nu ze met zn 5en staan.. Ik weet dat hij spelen op zn tijd leuk vindt, maar soms heb ik de indruk dat hij beter gedijt als hij alleen staat. Moeilijk uit te leggen, vooral omdat het een redelijke doodzonde is om een paard alleen te zetten :+ Maar voel het wel zo en zeker met gompie is mn gevoel meestal wel correct..
Nas is ook weer helemaal happy, die had ik de afgelopen tijd min of meer op rust staan omdat ze dr achterbenen wat gehavend had maar toen ging ze weer klooien met halster om doen. Nu heb ik een paar keer met haar ''gewerkt'' weer en hoppa, koppie gaat vanzelf t halster in :D

Ohhh die is goed gelukt zeg, wat een leuk veulen!! :D :D

Fijn dat het rijden zo goed ging met Djuun :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:03

Ow jullie zadel probleem en oplossing bied hoop :')
Hopelijk voel ik straks ook zoveel verschil :j

Vond je vriendin het zadel wat?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:15

Ja, het is echt een enorm verschil :j
Ze moest wel weer leren dat ze met dit zadel wel kan verruimen, het heeft goed geholpen toen ik Ersiel heb ondersteund met de longeerzweep een tijdje geleden, leek wel of toen het kwartje is gevallen dat het wel kan :)
Baal wel een beetje dat wel die beperking door het zadel niet eerder hebben opgemerkt :\
Denk dat we het maar als een leerschool moeten zien :Y)

Ze vond het zadel zeker fijn, we hebben die van Djuun even op haar poown gelegd, maar hij is echt veels te groot voor die van haar :\ Had ik niet verwacht, zo lang is Djuun natuurlijk niet, maar die van haar is echt heel kort... Dus nu hopen dat een 17,5 inch met franse kussens wat voor haar is :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:38

De Massimo leek op Mirka in eerst instantie wel goed te liggen.
Maar als je goed kijkt en heb even stal eigenaar mee laten kijken,bleken er nog aardig wat punten niet goed te zijn.

Er was al onder het zadel dag en nacht verschil met de oude en de massimo dus als dadelijk de puntjes op de i zijn hoop ik dat het allemaal nog makkelijker gaat..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:46

Annikab schreef:
Zaterdag heerlijk weer even op Ely gestapt, ze voelde weer erg vertrouwd, dat geeft de burger moed!

Nog een minpunt van op een pensionstal staan: stalgenoten die zich bemoeien _-:(
Gisterochtend een discussie gehad met stalgenoot die vond dat Dos meer invalt (nee, ze verliest haar wintervacht, nu zien mensen pas hoe erg het eigenlijk met haar gesteld is!) en dat ik er maar kilo's biks in moet gooien, want nu krijgt ze te weinig (ze staat op onbeperkt kuil en vitaminebrokjes op aanraden van de dierenarts). Ik vind het helemaal niet erg als mensen meedenken, maar de manier waarop sommige mensen het brengen... De stoom kwam nog net niet uit mn oren -:(-
Daarna nog even lekker de kriebelplekjes van Dos gevonden, mevrouw ging zelfs terugkriebelen <3 Zou de ijskoningin toch wat gaan ontdooien nu?

De meeste mensen denken dat krachtvoer het belangrijkste is.. :')
Mijne krijgen trouwens alleen een handje slobber met vitamines daar zijn ze niet magerder op geworden.. :+

Joyce, gefeliciteerd met Asal! :D

En Joyce, leuk zeg, voor het eerst erop!
Wel gevaarlijk hoor op een arabier zonder zadel! :P

Leuke man voor Set, ik hoop dat er ook wat rustigs uitkomt, haha! :D

Siel en Letiz, wat een leuke foto's met oma!
Vroeger bracht ik altijd een bezoekje aan mijn buurman die bedlegerig was, die vond het zo leuk om een paard te zien. *D
Fijn dat ze zo lekker gaat met het nieuwe zadel. :j

Coowle foto's Bren!
Rems is errug mooi onder het zadel. :wow:

Het weekend heb ik ruzie gehad met Fuego.. :Y)
En dit heb ik er aan overgehouden.. >;)
http://5.media.hyves-static.net/1534065 ... 65484.jpeg
Nu ben ik op zoek naar een grote barbeque...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:48

Gsus :wow:
Weet heeft ie uitgevreten :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:53

Kweet niet, stond achter hem in de stal even op te strooien, ik had zijn staart zelfs vast (stond gelukkig niet gebukt en wel heel dichtbij) en meneer begint te gillen een geeft een paar trappen. :?
Dus toen werd het een kickboksgevecht en ik heb gewonnen. :7

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:57

Das een flinke plek...
Heeft Fuego nu ook last van blauwe plekken :Y)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:07

Barcelano schreef:
Das een flinke plek...
Heeft Fuego nu ook last van blauwe plekken :Y)
Het waren corrigerende kicks die geen blauwe plekken achterlaten.. :P

Hij heeft heel lang geleden ook een x zoiets gedaan maar waarom?
Ik weet het niet..het past zo niet bij zijn karakter..daarna ook weer niks aan de hand..
Voor mijzelf vind ik het niet eens zo erg, maar met mijn dochter vind ik het wel eng, ik weer niet waarom hij het doet dus is het ook moeilijk, er zit schijnbaar toch iets wat hem onberekenbaar maakt, daar baal ik ontzettend van.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:16

Jammer zeg :\
Weet je zeker dat zijn visus goed is?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:27

Hij is nooit bij de oogarts geweest maar ik weet zeker dat hij wist dat ik achter hem stond, ik praatte en had zijn staart vast, het was zeker geen schrikreactie..ook lijkt hij verder nergens last/pijn van te hebben.
Dat zijn ook de eerste dingen waar ik aan denk, misschien gewond/pijn of heeft iemand stiekem iets gedaan maar ik kan gewoon verder alles met hem doen alsof er niks gebeurd is.
Hij is ook blij als ik bij hem ben, hinnikt altijd en komt naar me toe, hij lijkt geen hekel aan me hebben. :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:28

Misschien is ie hengstig :Y)

Maar ik snap je probleem, dit is redelijk onberekenbaar...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:41

Hij heeft een aantal jaar geleden ook een x getrapt, (ik stond toen ook achter hem, stapte opzij en toen raakte hij Nikita) waren de omstandigheden wat lastiger en kon ik niet met zekerheid inschatten op wie hij het gemunt had, maar nu weer ik gewoon wel zeker dat hij bewust naar mij trapte..misschien vond hij het niet fijn dat ik z'n staart vast had maar daarna (en normaal) had hij er geen problemen mee..bovendien is dat geen reden genoeg om het vrouwtje te trappen..
Ik vind het echt lastig omdat het zomaar uit het niets is, terwijl hij de shet nog niet eens zomaar trapt ook al is die oervervelend)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:40

Jeetje, dat is een flinke blauwe plek!!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:03

Auw Miran wat trouwens ook een vreemde reactie van hem(heb 1 keer eerder een paard zo raar zien doen die bleek als de dood voor muizen(kwamen we later achter) trapte en gierde dan ook en was daarna ook weer rustig)

Letizia dank je wel maar ik weet zeker dat jullie dat met jullie meisje ook zeker kunnen zo ontzettend leergierig als ze zijn maar ook hun aanpassingsvermogen :9 enne ik rij echt niet de sterren van de hemel hoor als ik mezelf af en toe terug zie op foto's en film _-:(
Vandaag dus Themba gelongeerd voor t eerst en eventjes zadel opgehad en zoals verwacht nog 1 die het zoals het lijkt allemaal al kent :+ echt zo genieten he :D
Barcelano ik heb juist de ervaring dat ze zich volledig aanpassen als ik me niet ok voel en kan daardoor ook makkelijk blijven rijden omdat als ik me slecht voel zijn zij juist voorzichtig met me, voel ik me ok kunnen ze leuke grapjes uithalen vechten met rijden wil ik niet maar hoef het ook niet lukt iets niet de ene keer ach niet doorhameren want t lukt een volgende keer waarschijnlijk wel ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:28

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:29

let de summer begin ofniet joyce

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:30

Nou, je gaat wel opvallen :')

Klinkt goed Brenda!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:30

Hahaha, ding geeft bijna licht in het donker volgens mij :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:38

Bren, ik ken weinig mensen die zichzelf goed vinden rijden als ze het terugzien.. :D

Het is echt heel raar, Fuego heeft het een jaar of 5 geleden ook al eens gedaan en toen had hij Nikita in haar gezicht getrapt (ik stond erachter, stapte snel opzij en Nikita kwam net aanlopen dus kreeg de volle laag) dus ik weet niet zo goed of ik m'n kind daar aan bloot wil/kan stellen.
Ik weet nu ook zeker dat hij echt mij wilde trappen en er zijn weinig redenen die ik 'normaal' vind om het baasje te trappen. :x
Hij schrok ook niet, was ook totaal geen reden voor..
Misschien kan ik hem wel aanbieden om paardenmishandelaars op te sporen want die komen er niet zomaar mee weg bij Fuego.. :Y)
Bonjoy schreef:

Als Fuego dan wild werd begreep ik het wel.. :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:59

Wat bizar inderdaad... Was er misschien iets bij jou? Gedachte/emotie/energie? Ik weet dat Umoyax nog wel eens wil happen als ik een ''foute'' gedachte heb (lees; niet eerlijk ben naar mezelf). Nu is echt vol trappen wel erg extreem, begrijp me niet verkeerd... Umoyax heeft me 2x dusdanig gehapt dat ik een blauw plekJE had waarvan 1x in de zomer dus in mn velletje, dan wil dat wel.. Hij heeft ook 1x vol opzij getrapt maar als hij me had willen raken had ik nu denk ik niet vrolijk zitten typen. was overigens wel ook weer in een van mij uit ''slechte'' periode dus had wel een duidelijke oorzaak, maar heb toen wel een stukkie uit de koran voorgelezen want trappen tolereer ik ook never nooit.

Moeilijk idd, kan me voorstellen dat het lastig is. Maakt m toch onbetrouwbaar idd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:08

Er was mijn inziens niks vreemds, ik was aan het opstrooien en tegen hem aan het praten, (ik weet niet meer wat ik zei maar het was niks beledigends) :+ deed niks onverwachts en hij wist dat ik achter hem stond (daarom kon hij ook fijn zijn hoeven op mijn been planten) en hij stond zelf ook rustig, liet niks blijken van ongenoegen, totdat hij opeens gilde en mepte..hij kon ook gewoon weg want hij stond voor de deuropening...echt vreemd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:20

Raar zeg Miranda.. hoe deed hij dan na de trap, ook een beetje 'berouwvol'? Trouwens, dikke kans dat ik vrijdag eens richting jouw huis ga met Set, eens dat strandje verkennen daar :D