Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 21:40

Zeg willen jullie niet allemaal zo snel posten, kom er haast niet tussen haha! :P

Ja Glenn, Bobs daar rijden ze op mijn trainingsstal ook mee, zucht... Echt gaaf! Maar had ze al afgeschreven ivm te lang maar dit biedt weer hoop! (Net als DC) Was dat op de foto ook een Bobs?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:41

Dank voor het meedenken allemaal! :) Ik houd ook alles open hoor, qua opties, ik sluit niks uit. Als het maar goed past. Zo'n BM heb ik nu Glenn, en die is dus te lang. Qua skirt. Ik zal dus aan de roundskirt moeten... Vind ik minder mooi, maar ja...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:42

Ik hoop het voor je yil!! Ik duim! +:)+

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:43

Malha is ook héél anders dan haar 2 vorige drachten, dus hoop net zoals jouw op een merrietje!!
laten we ons beiden duimen op een gezond merrietje!

ps vrienden van ons die hebben een jk catalyst dochter, eventueel te koop hele gave merrie, uit een padrons kader dochter, die kan showen, echt amaai, en allemaal in slowmotion, zou echt een heel gaaf western pleasure paard zijn, yil, omdat je zot bent van catje ;-)
ze hebben ook nog een antar elamal dochter, enzo, ....
eventueel te koop .

op de foto is inderdaad een BOBS, Julien zijn trainingszadel, zijn showzadel is bleker, ik vind die heel mooi BOBS, maar vaak lang, en hééél hard zitten! Zat liever op een billy cook of Jim Taylor, dan op een bobs

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:44

Owja en wendy rijd ook met een bobs. Daar is nada ook mee beleerd en paste qua lengte ook heel goed! Maar ja bobs he (is zo duur *zucht* )
Ik vind het dan wel weer fijne zadels, maar ben blijer met mijn equiflexje. Zit nog lekkerder :j

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:40

Ik heb voor Ziggy Evelien gebeld.
Nu heb ik net als Priscil een Tripple Horn. Het was wel even een bedrag maar ik ben er super blij mee.
Een ruime zit, maar wel een kort zadel met butterfly skirt.
Zig loopt er super onder en ik hoop dat dat nog een paar jaar duurt!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:53

Heb toch een nieuwe BM besteld :o Zaterdag bij Alida geweest en overlegd en dit wordt 'm:

Deluxe Endurance
roundskirt
Medium oil
Peaked pommel
15,5 inch seat, black leather
Full floral tooling, ook op fenders
4 inch cantle
leather horn met concho
geen hoof pick pocket
3 inch stirrups
Silver conchos en carrier

Zo'n soort plaatje moet je dan aan denken:
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:31

Dat is nog eens een leuk kerstkado!!! +:)+ Zal je paard super dankbaar voor zijn. :D

Oei oei en zitting zwart leer!!! :9

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:33

Ja mijn portemonnee iets minder, maar ach Daantje moet wel lekker kunnen lopen :j

En idd zwart leer! Leek me zooo mooi!! Vind dat choco wat ik nu heb toch niet zo aantrekkelijk...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:46

Over 14 weken plaats ik wel een fotootje :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:04

een tijdje geleden had ik gezegd dat baps aan mij vroeg of ik zelf of mensen wist die western demo konden geven in flanders expo, ik dacht toen onmiddellijk aan de dawra, maar kreeg hier weinig reactie op!

nu tijdje geleden kreeg ik te horen dat VDB arabians (de mensen ken ik )met dawra contact heeft opgenomen met Paulette enzo, en dat er van het dawra team mensen zouden komen demo geven! Nu ben ik wel erg benieuwd wie er allemaal zou komen, zou leuk zijn zoals jullie tijdje geleden deden, zo een korte variatie, Yildiz deed showmanship, er was reinining, wat pleasure, wat trail! zou echt de western wat knn promoten!

dus laat het weten, dan zie ik jullie allemaal eens in real! we zouden de awra terug willen leven in blazen en belgië western arabjes leren kennen!!

Na shameless zijn ''lange tijd'' rust door die blijm, duurde tijdje eer ze genezen was, en had dan toch klein wondje aan de kogel, dus was het wat rust!

ondertussen hangt Julien op Shameless, langs beide kanten!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:26

Gaat dus goed vooruit met shameless, hopelijk is de pech nu van zijn pad. ;)

Dat van die demo heb ik nog nergens gelezen. Maar is in belgië zoals ik begrijp?
Ik ben er sowieso niet bij dan. Helaas :(
Ik denk dat ik wel weet wie er gaan komen.

Marije, wat stoer zeg! Een nieuw zadel voor je mannetje!
Wauwie!! :D
Hoe lang duurt het dat je m thuis kan verwachten?
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 25-11-13 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:33

Ik moet rekenen op 14 weken.... lange tijd, maar als ik dan ooit nog Hunter ga starten ben ik tenminste al gewend aan het vzh zadel :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:35

Gaaf Marije!!! Wanneer gaat ie komen? Vind die flower tooling echt wel heel vet!!!

Gelukkig gaat Shameless stukken beter nu, fijn!

Nou ben benieuwd Glenn! Wanneer staat eea gepland? Zou ik graag willen bijwonen, benieuwd ook naar de Western Belgen! Showmanship is echt wel Tie d'r ding maar die is nu wel Huge aan t worden...

Nour gaat ook hard... Vorige week naar KI station geweest. Na een lang voorspel :P begreep meneer t met als resultaat goede kwaliteit om in te vriezen. Zou alleen nog maar nog beter worden zeiden ze daar en daar ben ik blij om.
En dan komende zaterdag ga we eens kijken of we op m kunnen gaan zitten... Kleine kereltjes worden groot...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:41

Jeetje dat word steeds spannender yildiz! :D

Marije, idd een lange tijd, maar gaat vast goed komen. ;)

Drukke week achter de rug hierzo. Vorige week donderdag hadden we uitje van het shetlanderforum.
We gingen western rijden bij wendy. Was echt super leuk!! :D
Leuk om nieuwe mensen te leren kennen en om 2 passies met elkaar te delen. Shetlanders en western rijden hihi
Ik bleef in mijn ritueel en bleef bij mijn allergrootste passie..... de arab.
Hier dus met me zwarte vriendje ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan gister ook nog een cowhorse clinic mee gereden. Was ook weer helemaal leuk!
Had een erg leuk paard, die soms net iets sneller was als ik in het draaien haha was kikkuh!!! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:53

Is dat die zwarte die er ook al stond toen ik Daan kocht? Mooooooi dier zeg! :wow:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:41

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:44

Och wat is ie toch mooi.....!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:46

ja was gewoon als voorbeeld hoor Yil, ;)) tegen dan is Nour er klaar voor!!

En wauw, al diepvries heb je dan al zoveel vraag? heeft hij al gedekt of was het louter kijken of hij zaad had om in te vriezen?? want voor diepvries is enorme kost voor maar enkele rietjes?? dus heb ik voor shameless momenteel vers KI , en dat van die kwaliteit gaat verbeteren, was bij shameless ook zo en was toen ook al heel hoog, blij dat we zo een vruchtbare jonge kerels hebben ;-)

heel mooi zadel Marije, hopelijk past deze wel, en neemt ze dan je andere over?

Gaaf Bimmetje das die zwarte arabier dan op de stal die je ook werkt! gaaf dier, een Zwarte springt toch in het oog, net als June van Nancy, die valt ook meteen op!

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:48

Ach die BM krijg ik wel verkocht. Daar is gelukkig veel vraag naar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:54

Nou ik ben benieuwd hoor Glenn, hou me op de hoogte! :)

Marije, die ben je zo kwijt!

Ja was eigenlijk proefsprong om te kijken hoe de kwaliteit zou zijn omdat ik ook enkel diepvries wil aanbieden (zo veel makkelijker) en opslag is echt niet duur! (PB me maar over de kosten als je wilt, is denk ik stukken goedkoper dan in België naar ik begrijp en EU goedgekeurd station)
Toen tijdens de sprong (moeten ze ook nog leren dus duurde wel ff maar met goed resultaat ;) ), bleek de kwaliteit goed dus ja zonde om t dan weg te gooien, dus in overleg direct laten invriezen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:02

Jeetje yil klinkt goed allemaal. Je kleine man word een grote vent. ;)
Nice spam!

Ja joh marije die bm is zo weg.

Ja dit is de zwarte arab van op stal. Is van de dezelfde eigenaar als Daantje was. ;)
Is een ADHDer haha maar wel echt me vriendje.

Nee heb niet met nada mee gedaan. Ik heb momenteel geen vervoer meer. Eerst moet de trailer gemaakt worden of een andere gekocht worden en tja heb nog steeds geen geldboompje :P
Dus ff op een laag pitje wat betreft met nada op pad. Ik rij wel thuis gewoon lekker rond.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:37

Zeg hallooooo zitten jullie weer allemaal op de praatstoel of zo? hahahaha Jonguh...nie bij te bene nie.

Enyweeee Nope weet niets van demo, maar dawra heeft tegenwoordig het zgn 8-tal demo team, dus dat moet goedkomen lijkt me.
En oooooooh die pics van nour...wat een hunk! En nu al in de vrieskist!! whaha toe maar. Super dat het goed is, fijn om te weten voor zijn toekomst. Ben ook wel benieuwd naar die prijzen, want je hoort meestal dat dat behoorlijk duur is. Dus tegen die tijd, kom ik wel ff bij je vragen mocht ik een ijslollie van mijn menneke willen ;-)
Wanneer vindt de hengstenkeuring plaats?

Hop hop met Shameless ;-)

En tja die zwarte, ik snap niet wat je daar nou in ziet...alleen die kleur al... :r :') :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:41

Oh ja...Cyann en Scarlet doen mee aan de iht ssh clinic gegeven door Alice Zijlstra in december te white socks. En uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat ene Marije en Suzanne zich ook hebben opgegeven....schijnen een arabier te hebben. Kent iemand deze personen? :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:57

CounTree schreef:
En tja die zwarte, ik snap niet wat je daar nou in ziet...alleen die kleur al... :r :') :+

Uuuh nanc, gedraag je! >;) :D