Haha Doortje klinkt zo leuk Annika! Hoe was het gegaan vandaag?
Oh Maaike je ventje is echt prachtig Lekker genieten van je kereltje!
Knap koppie heeft 'ie Joyce!
Mm vandaag zo lekker gewerkt met m'n beesie Opstellen pakt ze zo leuk op! En met rijden was ze ook echt heel fijn! Heb nieuwe rijlaarzen en moest er nog een beetje aan wennen, maar ze zijn goedgekeurd! Zal eens kijken of ik nou eens iemand kan charteren om beeldmateriaal van het rijden te maken
Thanks Dorinda, Maaike, Shanna en Letizia! Hij heeft ook een geweldige uitstraling, lekker arrogant
Ik ga je topic even bekijken Maaike! Ik ben ook heel benieuwd wat vandaag heeft gebracht, Annika! Jaaa, foto's Shanna! Wat voor laarzen heb je gehaald?
Zo dan, ik leef nog hoor dames! Maar ik heb de afgelopen dagen bijgelezen op mijn telefoon. Mag ik nog blijven als ik vandaag op mijn handen zweer dat ik echt netjes bijgelezen heb, maar geen mega blp maak omdat er al zo veel samengevat is door de rest?
Ik heb het namelijk giga druk gehad met mijn stage, ben afgelopen maandag beoordeeld en ik ben GESLAAGD voor mijn stage en alle tentamens heb ik ook gehaald, yay
En iets minder leuk, Noah is afgelopen vrijdag aangevallen door een ander paard, en lag flink open... allemaal bijtplekken. In de ochtend was er niks aan de hand, vriendin heeft eind van de ochtend nog haar paard buiten gezet in de wei er naast en toen stonden Noah en het andere paard rustig te grazen. Maar vrijdag middag kreeg ik een telefoontje van degene die hem binnen zette om te laten eten, en zo trof ik hem toen aan:
aan de andere kant heeft hij ook plekken op zijn zij en kont. En aan de kant op de foto dus de hele zij en hals kapot, dit is geen spelen of rangorde geweest, dat paard heeft hem echt achterna gezeten en vastgegrepen... Er kon niks gehecht worden want overal was of de huid er af, of het hele vel los van het vlees.
Er was de hele dag KWPN keuring in de buitenbak en op het voorterrein, en NIEMAND heeft iets gezien (of tegen iemand van de manege gezegd 'joh die paarden daar, gaat dat wel goed?'). Kan daar echt niet bij. Noah zal echt wel gerend en geschreeuwd hebben, dit zijn geen kleine plekjes. En dat andere paard heeft niks. pokkeknol.
Gelukkig geneest het goed, en zijn de eerste korstjes er al af.
Jeeee arme No Die is flink toegetakeld zeg. Inderdaad niet 'even een trap/bijt/waarschuwing' geweest maar flinke aanval zeg.. Stond hij al lang met dat paard? Hoop echt dat hij snel geneest! Verder, op de wonden na, niet kreupel etc?
@ Joyce de Mondoni Field Erg leuk prijsje voor een (vind ik) kwalitatief goede laars paste mooi in m'n studentenbudget
YildizArabs
Geplaatst: 25-06-14 22:34
Mooie foto's hoor Maaike!
Wow, wat is Noah onwijs toegetakeld!!! Ongelofelijk dat niemand iets gezien heeft! Was dit paard nieuw ingeschaard? En zo ja, dan blijf je daar toch even bij? Weidewondjes horen erbij maar dit is niet ok hoor. Hopelijk wordt dit paard er niet meer bijgezet?
Het stomme is, dit paard kent hij al jaren en staat hij al 2 jaar bij samen Nu is hun andere maatje 2 weken geleden afgemaakt, en gingen ze afgelopen vrijdag op een ander stuk land. Daar stond een merrie naast. Noah let daar totaal niet op, het andere paard heeft wel een geschiedenis van erg op merries gericht zijn. De eerste 3 uur is er iemand bij gebleven, die heeft het landje er naast uitgemest, en de merrie op de wei geborsteld etc. Een paar uur later is die vriendin nog langs de wei geweest om haar paard buiten te zetten en toen was er ook nog niks aan de hand Maar ik denk dat er iets gebeurd is waardoor het andere paard in de stress is geschoten en dat op Noah heeft afgereageerd, misschien iets op de keuring oid. Maar Noah komt niet meer bij dat paard in de wei
Noah liep iets kreupel, hij was ook onwijs verzuurd in zijn spieren, mijn arme schatje... Ik heb er geen foto van maar de dag er na had hij blauwe plekken (dikke bulten) van zo'n 10-20cm groot op zijn zijdes, en zijn hele hals was 1 grote pijnlijke bult. Hij heeft 3 dagen Metacam gehad, en ik heb de plekken 2 dagen met betadine uitgespoeld. Daarna groene klei er op gedaan, zodat het vocht er uit kon maar de vliegen er niet in. De klei is er nu af, alles is mooi dicht en ziet er rustig uit. Nu staat hij overdag met vliegendeken (ook tegen het verbranden van de roze huid), en 's nachts zonder.
Ahh wat ontzettend sneu zeg voor Noah! Waarschijnlijk moesten ze opnieuw de rangorde bepalen door de verandering van samenstelling. Hoe dan ook echt ontzettend k** dat hem dit moest overkomen! hopelijk geen ernstige schade!
Sieltjuh
Geplaatst: 25-06-14 22:48
Maaike, beterschap meid!! En zal zo je topic eens bekijken
Annika, gefeliciteerd!! En haha, gekke sliding Eufie! Zie hem al helemaal gaan hoor, lekker mannetje
Lisa, fijn dat Zaraar beter gaat
Joyce, wat een lief bekkie heeft Munir. Heb je ook foto's van beide ouders?
Shan, topteam! Ben zo benieuwd hoe jullie het gaan doen in Alkmaar!
Sodeju Tam!! Die is goed te pakken genomen zeg! Arme Nooh Wat vreemd dat ze al 2 jaar goed gaan en dat door een verandering hij opeens zo kan omslaan in gedrag. Jeetje mina! Gelukkig ziet het er op de tweede foto stukken beter al uit, maar arm dier, dat zal goed zeer hebben gedaan Gefeliciteerd nog trouwens met je stage!
YMJArabians
Geplaatst: 25-06-14 22:52
Ik geloof dat er wel foto's op de site van de fokker staan! http://www.tameri-arabians.de Schijn bedriegt soms met dat lieve snoetje, hij is vreselijk ondeugend
arme Noah! Pfft dat niemand dat gemerkt heeft inderdaad, bizar! Hoop dat hij snel opknapt, zal flink zeer doen
Kitty sterkte. Zijn nooit leuke beslissingen. Hoop dat je een lief baasje voor hem kunt vinden.
Umoyax gaat achteruit. Flink. Planning is om volgende week afscheid te nemen. Morgen Nas scannen maar uitslag maakt dus geen verschil meer want ga sowieso niet over dekken als ze leeg is. Morgenavond fotoshoot als het weer mee wil werken.